Drømmer du nogensinde om tegneserier?

Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Drømmer du nogensinde om tegneserier?

Indlæg af GoogaMooga »

En af de mere behagelige bivirkninger ved samleriet er, at jeg sommetider drømmer om at finde sjældenheder, eller ligefrem ting, der aldrig har eksisteret. Oftest er det CD'er; jeg drømmer, jeg vender tilbage til London eller Tokyo, og det er altid reggae, jeg finder brugt, måske fordi den genre er så svært opdrivelig i Danmark. Men en sjælden gang er det også... tegneserier. Således også i nat, eller rettere, her til morgen.

Jeg drømte, at en genbrugsbutik havde fusioneret med Faraos Cigarer, og at butikken nu delte de udvidede lokaler med Faraos og deres ting i finere stand. Men ellers var der også de billige genbrugsting i, well, genbrugs-stand. Og jeg skal ellers love for, at jeg fandt guld. Gamle, billige førsteudgaver af "Henrik og Hagbart" i ca. VG, flere superflotte "Franka" albums, jeg aldrig havde set før, tidlige numre af "Rolling Stone" magasinet i tabloid format (til kun 15 kr. stk.!), og så den måske mest eftertragtede vare, et "pænt" eksemplar af et "Splint & Co." album, tegnet af selveste Marcel Gotlib. Mig bekendt har Gotlib aldrig tegnet Splint & Co. - eller har han?

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 876
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Drømmer du nogensinde om tegneserier?

Indlæg af Asger Pedersen »

Jo, jeg har flere gange drømt, at jeg har fundet et uspecificeret hæfte på loppemarked, som aldrig er udkommet, eller ligefrem en stor bunke sjældenheder til ingen penge.
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Drømmer du nogensinde om tegneserier?

Indlæg af Robin »

Ja, det er sådan no'en skægge drømme om at finde noget i en gammel lade eller kælder eller på et loft. Oftest er det et amerikansk Silver Age hæfte, og tit er det i Jarlruds antikvariat, der lå ved Sjællandsgades skole på Nørrebro i København. Dér købte jeg spandevis af Skipper Skræk til 25 og 35 øre pr. stk. en enkelt gang fandt jeg, uden at lede US Batman s # 201. Det vakte stor glæde og har sikkert sat sig sine spor. Det var også hos Jarlrud, jeg købte Raketserier også til2 5 øre stykket, men KUN hvis de var pæne. Plim-skønne tider!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Drømmer du nogensinde om tegneserier?

Indlæg af Berti Stravonsky »

Drømmer nej. Men ofte dagdrømmer jeg da, og det er tiest når jeg går mine lange ture her på øen. Om samlinger, om at indrette, om at tage alle album frem og så sætte dem på plads igen.

For ikke så lang tid siden havde jeg det mindre godt. Kvaler med det ene og kvaler med det andet. Ren elendighed.

Og det påvirkede skam også søvnen.

Jammerligt.

Og når jeg skulle sove, var det særligt slemt. Men hey, hjernen er en sjov fætter. Da jeg fandt ud af, at jeg kunne snyde min hjerne, så gik det bedre. Der var flere scenarier, jeg kunne vælge imellem. Det handler naturligvis om mindfulness, og min bedste hjernehjælp og sovehjælp var, når jeg havde et blankt firkantet rum fyldt med reoler. Så kunne jeg hente flyttekasser der var tunge som ind i helvede. Naturligvis proppede med de herlige tegneserier. Så der i indslumringsfasen blev reolerne gradvist fyldte og jeg kunne falde gladere i søvn. Wierd.

Men nej. Ingen konkrete drømme om tegneserier. Og dog. Jeg har en gang drømt, at jeg kørte i bil med Frank Madsen. Jeg var nøgen, Frank påklædt og den bil vi kørte i, den var lige så nøgen som jeg. Gennemsigtig næsten, kun med rammer. Wierd II.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Drømmer du nogensinde om tegneserier?

Indlæg af Robin »

"Weird", sagde den gamle, milde engelsklærer. :wink:

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Vigan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 911
Tilmeldt: 24. maj 2010, 22:48
Geografisk sted: 56.127211, 8.90295

Re: Drømmer du nogensinde om tegneserier?

Indlæg af Vigan »

"I before E, except after C" er reglen.
... bortset selvfølgelig lige fra
Weird Science.jpg
:shock:, dobbelt :shock:
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Drømmer du nogensinde om tegneserier?

Indlæg af Robin »

DET!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Drømmer du nogensinde om tegneserier?

Indlæg af Erling Søby »

Jeg drømmer undertiden om elektriske får.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Drømmer du nogensinde om tegneserier?

Indlæg af lolsen »

Erling: Haha :D
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Drømmer du nogensinde om tegneserier?

Indlæg af Gimli »

Jeg har - efter bedste overbevisning - ikke drømt om tegneserier. Omvendt er det uhyre sjældent jeg kan huske noget som helst om, hvad mine drømme indeholder - endsige om jeg har drømt.

Weird Science - en ungdomsfilm, som jeg dengang syntes var ok, men som jeg er fuldstændigt overbevist om, ikke holder i dag. :wink: Sært som drømme ændre sig - i ungdommen; 'at få/opnå det bedste' til som ældre at finde ud af; 'det er vejen til målet' der gør livet værd at leve. Grundtvig havde en pointe. Og er det ikke denne pointe langt hovedparten af alle tegneserier (og andre fortællemæssige kultur-medier) er bygget op om?
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Drømmer du nogensinde om tegneserier?

Indlæg af Berti Stravonsky »

Weird Science - en ungdomsfilm, som jeg dengang syntes var ok, men som jeg er fuldstændigt overbevist om, ikke holder i dag. :wink:
Men det gør den. Endda i stor stil. Ikke for dig eller mig eller andre, som så den dengang og savlede og grinede og savlede igen. Men for en 7. klasse, du. De savler og griner og savler og griner.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Drømmer du nogensinde om tegneserier?

Indlæg af Gimli »

Berti Stravonsky skrev: 22. mar 2021, 11:44
Weird Science - en ungdomsfilm, som jeg dengang syntes var ok, men som jeg er fuldstændigt overbevist om, ikke holder i dag. :wink:
Men det gør den. Endda i stor stil. Ikke for dig eller mig eller andre, som så den dengang og savlede og grinede og savlede igen. Men for en 7. klasse, du. De savler og griner og savler og griner.
Ok - jeg kan godt forestille mig, den holder i forhold til målgruppen. Det var mere i forhold til den oprindelige generation, jeg mente den ikke holdt. Men jeg er dog overrasket over at den stadig kan fange nutidens unge. Glæder mig over, at det ikke er ungdommen der er "umulig" men mig der er blevet en gammel "tørvetriller" - og ikke længere kan få øje på, hvad det er ungdommen begejstres over.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Drømmer du nogensinde om tegneserier?

Indlæg af Frank Madsen »

Berti Stravonsky skrev: 21. mar 2021, 15:32Men nej. Ingen konkrete drømme om tegneserier. Og dog. Jeg har en gang drømt, at jeg kørte i bil med Frank Madsen. Jeg var nøgen, Frank påklædt og den bil vi kørte i, den var lige så nøgen som jeg. Gennemsigtig næsten, kun med rammer. Wierd II.
Det var jo ikke nogen drøm, Berti. :lol:
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Besvar