Men hvad synes I om denne her?

Besvar
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Men hvad synes I om denne her?

Indlæg af Berti Stravonsky »

Cover.jpg




Og hvad er jeres yndlings Splint & Co.?
The Elder
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 354
Tilmeldt: 10. sep 2006, 14:20
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

Re: Men hvad synes I om denne her?

Indlæg af The Elder »

Den synes jeg godt om.
Også forgængeren.

MEN - jeg har heller ikke læst Splint og Co. forud, så jeg kan bare læse albummet ud fra det egne præmisser og skal ikke sætte det i kontekst til en etableret miljø.
"Always Look On The Bright Side of Life
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Men hvad synes I om denne her?

Indlæg af Robin »

Har ikke læst den. Gælder det?

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Peter Lyderik
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 162
Tilmeldt: 27. okt 2019, 16:21

Re: Men hvad synes I om denne her?

Indlæg af Peter Lyderik »

Jeg har ikke læst den, og har ikke tænkt mig at læse den, da jeg kun kom halvvejs igennem første del, inden jeg fik nok. Men man kan altså ikke holde af alle tegneserier. :)
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Men hvad synes I om denne her?

Indlæg af Carsten Søndergaard »

The Elder skrev: 23. mar 2021, 15:55MEN - jeg har heller ikke læst Splint og Co. forud
Tænk at der findes mennesker, som aldrig har læst Splint & Co. Der kan man bare se :shock:
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Men hvad synes I om denne her?

Indlæg af Mesterius »

Carsten Søndergaard skrev: 23. mar 2021, 23:24
The Elder skrev: 23. mar 2021, 15:55MEN - jeg har heller ikke læst Splint og Co. forud
Tænk at der findes mennesker, som aldrig har læst Splint & Co. Der kan man bare se :shock:
Tror nok det finnes en del av dem blant dagens ungdom. ;) Å møte en her på forumet hadde jeg derimot ikke ventet.
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Men hvad synes I om denne her?

Indlæg af lolsen »

Splint og Co. har jeg heller ikke læst, så vi er i hvert fald mindst to herinde.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Men hvad synes I om denne her?

Indlæg af Berti Stravonsky »

Vildt.

Jeg elskede Splint & Co. og alt blev slugt.

Men...

I skyggen af Z. Har I så heller ikke læst den?
marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 11. mar 2009, 18:57

Re: Men hvad synes I om denne her?

Indlæg af marius »

Jeg har kun læst de to-tre albums hvor Spirillen er med. Alt andet er ukendt for mig.
Brugeravatar
ovemunk
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 589
Tilmeldt: 9. dec 2016, 18:57

Re: Men hvad synes I om denne her?

Indlæg af ovemunk »

Jeg har læst de fleste af Franquin albummene med stor fornøjelse, jeg bryder mig altså ikke om de nye. De er efter, min mening, en del af en trend hvor man forsøger at få virkeligheden ind i et fantasiunivers og der hører den ikke hjemme, igen efter min mening.

Det er det samme med Don Rosa der fører virkelige karakterer ind i Anders And universet, det bryder jeg mig altså heller ikke om. Skæg for sig og snot for sig som vi siger herovre.

Af samme grund er den eneste Batman film jeg bryder mig om den fra 60erne fordi den anderkender at det er et fantasiunivers der ikke skal tages alvorligt. :wink:
"The chances of anything coming from Mars, are a million to one they said"
Brugeravatar
Snoopy
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 125
Tilmeldt: 23. jun 2016, 15:34

Re: Men hvad synes I om denne her?

Indlæg af Snoopy »

Jeg har læst Splint & Co. ("SOS Fra Bretzelburg", "Ægget fra fortiden", samt "Den vilde Spiril" er blandt favoritterne), OG jeg kunne godt lide det foregående album i topposten. Måske vil jeg også læse Patient A ved lejlighed, selvom det ikke er Franquin. Og selvom man ikke kan se det foregår i samme univers - mere seriøst og mindre humor, er tegningerne flotte og historien i første Greve af Champignac-album var interessant nok.
ovemunk skrev: 29. mar 2021, 18:40 Af samme grund er den eneste Batman film jeg bryder mig om den fra 60erne fordi den anderkender at det er et fantasiunivers der ikke skal tages alvorligt. :wink:
Betyder det at du heller ikke er vild med Marvels MCU univers? Jeg synes ikke det gør noget at tage fantasi alvorligt :)
Brugeravatar
ovemunk
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 589
Tilmeldt: 9. dec 2016, 18:57

Re: Men hvad synes I om denne her?

Indlæg af ovemunk »

Snoopy skrev: 29. mar 2021, 19:16 Jeg har læst Splint & Co. ("SOS Fra Bretzelburg", "Ægget fra fortiden", samt "Den vilde Spiril" er blandt favoritterne), OG jeg kunne godt lide det foregående album i topposten. Måske vil jeg også læse Patient A ved lejlighed, selvom det ikke er Franquin. Og selvom man ikke kan se det foregår i samme univers - mere seriøst og mindre humor, er tegningerne flotte og historien i første Greve af Champignac-album var interessant nok.
ovemunk skrev: 29. mar 2021, 18:40 Af samme grund er den eneste Batman film jeg bryder mig om den fra 60erne fordi den anderkender at det er et fantasiunivers der ikke skal tages alvorligt. :wink:
Betyder det at du heller ikke er vild med Marvels MCU univers? Jeg synes ikke det gør noget at tage fantasi alvorligt :)
Ja faktisk. Jeg anderkender at nogle af filmene er ret underholdene men det er ikke rigtigt noget der tænder mig. Jeg foretrækker ren fantasi som f.eks Star Wars. :)
"The chances of anything coming from Mars, are a million to one they said"
Besvar