Bond.....James Bond!

Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Bond.....James Bond!

Indlæg af Robin »

Har nogle læst eller kigget i denne flotte sag fra Forlaget Fahrenheit? Og hvis, har man så en mening om den?

IMG_1066.JPG

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Bond.....James Bond!

Indlæg af lolsen »

Nej, men Titans udgave har jeg. Hvis ikke jeg husker helt forkert, så var jeg lige ved at kløjes i kedsomhed over den første udgivelse (evt. også halvdelen af den efterfølgende)...

Men da Horak endeligt tager over, begynder det at blive ganske godt. Så hvad skal man sige, hold ud eller spring den første over. Historierne er forresten tilpas uafhængige af hverandre, til at læseoplevelsen ikke lider ved dette.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Bond.....James Bond!

Indlæg af Robin »

lolsen skrev: 23. mar 2021, 19:07 Nej, men Titans udgave har jeg. Hvis ikke jeg husker helt forkert, så var jeg lige ved at kløjes i kedsomhed over den første udgivelse (evt. også halvdelen af den efterfølgende)...

Men da Horak endeligt tager over, begynder det at blive ganske godt. Så hvad skal man sige, hold ud eller spring den første over. Historierne er forresten tilpas uafhængige af hverandre, til at læseoplevelsen ikke lider ved dette.
Men du har Titan udgaven. Var det handlingen eller tegningerne, der lokkede, eller blot det, at du kan lide 007 og vil have det hele? Og det er jo fint nok. Jeg er bare nysgerrig. Jeg synes selv, den danske udgave er en flot moppedreng, men jeg har haft det lid svært med James Bond som tegneserie.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Bond.....James Bond!

Indlæg af GoogaMooga »

Tegneserien ligger tættere op ad Fleming's vision. Ved ikke, om Titan gør opgraderingen færdig, og de fylder jo mere...
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Bond.....James Bond!

Indlæg af Robin »

Hvor mange er der kommet fra Titan, ved du det?

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Bond.....James Bond!

Indlæg af lolsen »

Robin: Den danske udgave er den samme som Titans tredje udgave (den jeg har) og dækker hele serien, fordelt på seks bind: 001-006.

Udgaven er ganske flot og der er fint med materiale i hvert bind. Men som sagt, hvis man køber den første og falder fra fordi den er dræbende kedelig (bevares, James har trods alt fået en licens til drab, men behøver det lige gå ud over læseren?) er det en skam, for fra ca. halvvejs inde i bind nr. 002, begynder det at blive ganske godt og det hele værd.

Serien købte jeg udelukkende fordi jeg var nysgerrig på hvordan James Bond tog sig ud som avisstribe - et valg der ikke skuffede.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Bond.....James Bond!

Indlæg af Robin »

Mange tak, lolsen! Så tror jeg, jeg bider tænderne sammen og giver den danske et skud, håber så resten vil følge😃 læste hos Brian Iskov at dette vil afhænge af salget, naturligt nok. Andre, der har en mening?

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Bond.....James Bond!

Indlæg af lolsen »

Robin: Så vil jeg afvente dommen, det bliver spændende at høre om du også oplever et klart skifte ca. midtvejs i bind nr. 2, når den tid kommer :)
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Bond.....James Bond!

Indlæg af Robin »

lolsen: Det er meget skægt, da jeg ar yngre, havde striben i avisen eller bladet i kiosken svært ved at fange mig, selvom jeg jo så filmene og syntes de var spændende - også senere har jeg prøvet. Nu får den et skud til.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
ovemunk
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 589
Tilmeldt: 9. dec 2016, 18:57

Re: Bond.....James Bond!

Indlæg af ovemunk »

Jeg havde ikke læst bøgerne før jeg så filmene, derfor er Sean Connery Bond for mig. EOS


Jeg har senere prøvet at læse et par af bøgerne men de fangede ikke rigtigt så derfor tror jeg også jeg passer på den her. :wink:

Derimod kan jeg huske at have læst nogle sort/hvide tegneserier bygget over filmene, der husker jeg i hvert fald "Thunderball" og de var faktisk ret gode. :)
"The chances of anything coming from Mars, are a million to one they said"
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Bond.....James Bond!

Indlæg af Robin »

ovemunk skrev: 24. mar 2021, 19:02 Jeg havde ikke læst bøgerne før jeg så filmene, derfor er Sean Connery Bond for mig. EOS


Jeg har senere prøvet at læse et par af bøgerne men de fangede ikke rigtigt så derfor tror jeg også jeg passer på den her. :wink:

Derimod kan jeg huske at have læst nogle sort/hvide tegneserier bygget over filmene, der husker jeg i hvert fald "Thunderball" og de var faktisk ret gode. :)
Men, ovemunk, det her er jo tegneserier , ikke bøger, jow, tegneseriebøger, så hvad så.......?

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
ovemunk
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 589
Tilmeldt: 9. dec 2016, 18:57

Re: Bond.....James Bond!

Indlæg af ovemunk »

Robin skrev: 24. mar 2021, 19:11
ovemunk skrev: 24. mar 2021, 19:02 Jeg havde ikke læst bøgerne før jeg så filmene, derfor er Sean Connery Bond for mig. EOS


Jeg har senere prøvet at læse et par af bøgerne men de fangede ikke rigtigt så derfor tror jeg også jeg passer på den her. :wink:

Derimod kan jeg huske at have læst nogle sort/hvide tegneserier bygget over filmene, der husker jeg i hvert fald "Thunderball" og de var faktisk ret gode. :)
Men, ovemunk, det her er jo tegneserier , ikke bøger, jow, tegneseriebøger, så hvad så.......?

mvh.
Det vil være en "forkert" Bond i mine øjne. :wink:
"The chances of anything coming from Mars, are a million to one they said"
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Bond.....James Bond!

Indlæg af Robin »

Okay og i orden. Jeg har også Sean Connery som yndlings Bond. Jeg synes tegningerne minder lidt om ham - eller han minder om dem.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Bond.....James Bond!

Indlæg af Gimli »

Desværre en af de serier, der var blandt de svære fravalg. Fahrenheit har (sammen med en række øvrige forlag) udgivet så meget nyt der har lokket, at alt ikke kunne komme med min netop afgivne hovedordre. Med opstart af ialt 16 nye serier (i min samling), var grænsen nået. :?
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Bond.....James Bond!

Indlæg af Robin »

Ja, der sker noget på tegneseriemarkedet. Måtte det holde! Men det kan være svært at holde trit, så man må vælge, som du også skriver. Jeg kan huske en gang i sidste "udgivelsesbølge", da jeg var meget yngre, da købte jeg ALT, jeg ville uden smålig skelen til pladshensyn og økonomi. Det er en saga blot.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Besvar