Har du brugt usædvanlige opbevaringsmetoder til dine blade?

Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Har du brugt usædvanlige opbevaringsmetoder til dine blade?

Indlæg af GoogaMooga »

Well? Her kan du bekende. Hvad er det skøreste eller dummeste, du har fundet på med dine tegneserier?

Jeg gjorde to ting.

Første idé, ca. 1980-1982, var at indbinde mine blade i plast. Jeg ringede sågar til Fantask i København og fik Rolf i røret, som forklarede, at man ikke skulle gøre sådan noget. Alligevel skulle jeg prøve med dansk Hævnerne #1 fra Williams et par år senere. Da jeg omsider fik den indbundet i plast, kunne jeg godt se, at dette ikke bare ville blive for træls et arbejde, men også en meget dyr ting. Havde jeg ikke pillet ved bladet, havde det været ret værdifuldt i dag.

Billede

Anden idé, var at købe poselukker til nyindkøbte fryseposer, en tidlig form for CGC slabbing. Så læste jeg en annonce fra Steve Gerber i USA, og så holdt jeg op med det pjat. Sådan noget pjat.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Niels Jørgen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 107
Tilmeldt: 16. jul 2009, 12:34

Re: Har du brugt usædvanlige opbevaringsmetoder til dine blade?

Indlæg af Niels Jørgen »

Jeg lavede den klassiske: Ringbind, hvor man selvfølgelig lavede huller, klippede hjørnerne af bladene, så de passede bedre ind i mapperne, og man sørgede for at tape alle rifter og lignende godt og grundigt op med masser af tape. Og de krøllede fik en tur af strygejernet.
Det så godt ud, at se ringbindene på hylden, tænkte den dengang 12-årige mig.
Havde jeg kunnet, var jeg rejst tilbage i tiden og havde givet mig selv et par flade og belært mig selv noget om opbevaring af den slags ...
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Har du brugt usædvanlige opbevaringsmetoder til dine blade?

Indlæg af Berti Stravonsky »

Åh for satan. Jo da. Jeg har også lavet lort med lort på.

Jeg blev så forhippet på at beskytte mine elskede Anders Andblade, I ved, mod sollys, støv, folk. The lot. Så jeg var på det lokale posthus i Brønshøj og købte kasser for en formue. Kasser store nok til at de kunne indeholde blade. Umiddelbart en fin løsning, men det lignede lort, og jeg keglede rundt i kasserne. Lignede lort, ja, for mine elskede andeblade blev i stedet til postkasser. Brune, grimme og mit tegneserierum var ikke længere et tegneserierum.

Indtil jeg en dag smed alle kasserne ud. Det kostede spidsen af en jetjager at købe de kasser og ja. Idiot mig.
Besvar