Lp eller MC

Besvar
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Lp eller MC

Indlæg af Berti Stravonsky »

De der 14 hørespil, Tintin'erne du ved nok. Har du dem?

Jeg ved, at SMT har alle vinyler og musikkassetter (den bølle), men hvad med jer andre?
SMT
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 416
Tilmeldt: 1. apr 2015, 13:22
Geografisk sted: Hvor kragerne vender vest for Holstebro

Re: Lp eller MC

Indlæg af SMT »

Hæhæ…..
Jeg har et endnu større spørgsmål, hvordan ser arket ud fra
LPén Flight no. 714 til Sidney og er der nogen der har det?
1.jpg
Søren Maarbjerg Thomsen.


Intet er nogen sinde blevet gjort så systematisk, som ingenting bliver gjort i dag.
Woodrow Wilson.
Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 797
Tilmeldt: 8. dec 2003, 23:12
Geografisk sted: Boom-Town Vaarst

Re: Lp eller MC

Indlæg af Spærhage »

Jeg har ikke -og har ikke hørt om nogen der har -dette ark. Desværre nok for altid tabt i tidens tåger. Hvordan menneskeheden så skal komme videre oven på det, ved jeg ikke. Selv ville jeg uuuuuuhhh, SÅ gerne have kunne trykke det op i masken på jer her, men nej…

Men man ved aldrig. For omkring 20 år siden var det eneste der tilsyneladende eksisterede af Rynkeby-spillet et halvsløret foto (trykt i Nørd Nyt) af en MEGET ung Peter Becher, hvor spillet kunne skimtes at hænge på væggen i baggrunden. I dag har jeg selv haft to eksemplarer, og hørt at der for nogle år siden blev fundet en hel pakke med 5 stk. der stadig var i plast! Så man ved jo aldrig om flight 714 -kartonarket også en dag dukker op …

Men jeg skal lige forvisse mig hos SMT: Vi er da enige om at de to sidste eventyr (Månen tur/retur del 1 og 2) kun er udkommet på kassette, ikke sandt? For ellers SÅ skal jeg da i den grad i gang med den helt store eftersøgning...

/Spærhage
"-nok er vi kujoner, men vi er HURTIGE kujoner... "
(Timon, fra 'Timon og Pumpa')
SMT
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 416
Tilmeldt: 1. apr 2015, 13:22
Geografisk sted: Hvor kragerne vender vest for Holstebro

Re: Lp eller MC

Indlæg af SMT »

De to månefortællinger kom desværre aldrig ud på LP. Der kom 14 på bånd og 12 på LP.
Tintin kassettebånd 1.jpg
Tintin LPer.jpg
Og så kom der de to her, ved ikke hvad det er for noget og har dem desværre heller ikke selv i samlingen.
Tintin Kassettebånd.jpg
Søren Maarbjerg Thomsen.


Intet er nogen sinde blevet gjort så systematisk, som ingenting bliver gjort i dag.
Woodrow Wilson.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Lp eller MC

Indlæg af Carsten Søndergaard »

For ti år siden, da PIB (som oprindelig havde både syndikeringsrettighederne og de audiovisuelle rettigheder til Tintin) ryddede ud i arkivet, fik jeg et læs med lp-plader og cd'er. Der viste sig dog kun at være svenske udgaver, ingen danske. De danske havde nok været mere populære i de foregående 30 år hos folk, der havde adgang til arkivet.

Men jeg synes, spørgsmålet melder sig: Findes der mon også en dansk "guldplade"?

Og så udkom Tintin åbenbart kun på svensk på cd, ikke på dansk. Er det korrekt, d'herrer?
Vedhæftede filer
PIBsArkiv1.jpeg
PIBsArkiv2.jpeg
PIBsArkiv3.jpeg
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 392
Tilmeldt: 27. nov 2003, 15:43

Re: Lp eller MC

Indlæg af Mirko Woelck »

Carsten Søndergaard skrev: 7. apr 2021, 00:12 Og så udkom Tintin åbenbart kun på svensk på cd, ikke på dansk. Er det korrekt, d'herrer?
Ikke helt præcist spørgsmål, Carsten. Men jo, der udkom Tintin på "CD". Infogrames udgav på CDROM Tintins Oplevelser i Soltemplet som PC-spil i år 2000.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Lp eller MC

Indlæg af Frank Madsen »

Berti Stravonsky skrev: 5. apr 2021, 20:06 De der 14 hørespil, Tintin'erne du ved nok. Har du dem?

Jeg ved, at SMT har alle vinyler og musikkassetter (den bølle), men hvad med jer andre?
Jeg har desværre kun YouTube-udgaven af "Rasras og rejsen til Arzrounis grænse" (anbefales).

https://www.youtube.com/watch?v=Y58rXb471wg

65206336_2376618075956036_7091004113936187392_n.jpg
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Jan Erik Hedberg
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2446
Tilmeldt: 8. okt 2005, 22:12
Geografisk sted: Back home in good ol' Hornbaek

Re: Lp eller MC

Indlæg af Jan Erik Hedberg »

Jeg har vist en kassette - et sted jeg selv har glemt - og en enkelt LP, som jeg netop nu sidder og genlytter.
Desværre har jeg ikke "Rackham den Rødes skat", så den ser jeg frem til at finde.

Det er fandme en hyggelig eftermiddag!
Vedhæftede filer
Enhjørning
Enhjørning
med venlig hilsen Jan Erik
Besvar