Tegneserier om sommeren? Nej, vel?

Besvar
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9851
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Tegneserier om sommeren? Nej, vel?

Indlæg af Berti Stravonsky »

Køber du tegneserier om sommeren? Gør du? Eller sopper du rundt i vandkanten og holder kærligt øje med bikinierne, og venter til det mørke tæppe, og når så efteråret melder sig, så shopper du rundt?

Sagt helt kort: Jeg tror, at folk køber tegneserier i de mørke måneder.

Tager jeg fejl?

Der er nemlig et væld af gode sager på vej, ser jeg. Gode album med både kendte og (for mig) ukendte folk og folk bag.
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Tegneserier om sommeren? Nej, vel?

Indlæg af lolsen »

Mit tegneserieforbrug - indkøbsvaner såvel som læsevaner - påvirkes ingenlunde af årstiderne.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Tegneserier om sommeren? Nej, vel?

Indlæg af Frank Madsen »

Hvis ikke folk købte tegneserier om sommeren, udkom de ikke om sommeren. Og i modsætning til film egner de sig jo fortrinligt til at tage med på stranden, hvor Berti kan lade som om, han læser i dem, mens hans øjne er anderswo engagiert. :D Og alligevel er der også noget, der hedder "sommerfilm", hvor folk sidder i en mørk biografsal og ser på superhelte i varmen. Det har jeg til gengæld svært ved at forstå.

I gamle dage var sådan noget som ferie på forlag, trykkerier og distributionsselskaber nok medvirkende til, at forlagene nødigt sendte nye albumtitler ud i de måneder. Og bibliotekernes lektørkorps holder også ferie, så en titel, der udkommer midt i juni, ligger ulæst hen på anmelderens bord (eller DBCs reception) i over en måned, hvilket forsinker biblioteksbestillinger.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Tegneserier om sommeren? Nej, vel?

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg kan ikke mindes at have læst på stranden, men muligvis i haven. Tegneserier skal læses indenfor, helst liggende slået op på et bord, så man ikke syrer dem til med svedige fingre. Jeg husker stadig mit fingeraftryk på en mørk og kosmisk "Crisis on Infinite Earths" forside, helt tilbage i 80'erne. Det er især sort tryk, der er modtageligt for fingeraftryk. Angående sommerpause, så kan det ikke lade sig gøre, så vælter korthuset for mig.

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4699
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Tegneserier om sommeren? Nej, vel?

Indlæg af Robin »

Jeg læser/køber tegnerserier året rundt, ingen smålig skelen. Gør mørke tider lysere, gør lyse tider endnu lysere!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Erling G-P
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 272
Tilmeldt: 27. sep 2008, 18:02

Re: Tegneserier om sommeren? Nej, vel?

Indlæg af Erling G-P »

Ja du tager fejl.. :wink:

Jeg køber de tegneserier jeg gerne vil have når de udkommer, uanset hvornår på året det er - man skal jo som bekendt ikke vente for længe med vore dages små oplag.

I øvrigt er det da fedt at sidde i haven med en god tegneserie, ikke mindst hvis ens utåleligt støjende nabo for en gangs skyld ikke er hjemme - og har taget alle sine gøende køtere med sig...

Venlig hilsen
Erling G-P
Noeffe
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 191
Tilmeldt: 10. mar 2006, 13:25

Re: Tegneserier om sommeren? Nej, vel?

Indlæg af Noeffe »

Nu er det nok mest samlere, der er her på sitet. Og jeg tror, vi køber løbende året rundt.
De mere "almindelige mennesker" køber meget mere om sommeren.

Jeg hjælper til i en byttebiks, og her sælges markant mere læsestof i sommermånederne.
Især jumbobøger køber folk i stor stil.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9851
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Tegneserier om sommeren? Nej, vel?

Indlæg af Berti Stravonsky »

Noeffe skrev: 11. maj 2021, 20:06 Nu er det nok mest samlere, der er her på sitet. Og jeg tror, vi køber løbende året rundt.
De mere "almindelige mennesker" køber meget mere om sommeren.

Jeg hjælper til i en byttebiks, og her sælges markant mere læsestof i sommermånederne.
Især jumbobøger køber folk i stor stil.

Ahh. Det forklarer 007'erne.

Du må MEGET gerne kigge efter disse her:



bbb9292.jpg
bbb9292.jpg (49.82 KiB) Vist 1572 gange
BBB01.jpg
BBB01.jpg (65.95 KiB) Vist 1572 gange
BBB02.jpg
BBB02.jpg (47.57 KiB) Vist 1572 gange

Samt alt der bare MINDER om drengebøger fra 1970'erne. Også reklamer for drengebøger.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Tegneserier om sommeren? Nej, vel?

Indlæg af Gimli »

Grundet geografien køber jeg i store ordre et par gange om året. Nogle gange med suppleringskøb ved Black friday og andre gode tilbud. Men sommeren - når Corona ikke forhindrer det - besøger jeg 2-3 antikvitetsbutikker, for at se, hvad jeg kan finde der. Så nej - sommeren er ikke stilstand for indkøb.
Brugeravatar
Laila J. Graf
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 358
Tilmeldt: 7. feb 2006, 15:55
Geografisk sted: Sall

Re: Tegneserier om sommeren? Nej, vel?

Indlæg af Laila J. Graf »

Køber hele året. Mest omkring messer.
Også kendt som A.N.D.E.R.S.I.N.E.
Flash
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 83
Tilmeldt: 16. jun 2016, 07:35

Re: Tegneserier om sommeren? Nej, vel?

Indlæg af Flash »

Af alle ungdomsserierne elskede jeg Brains Benton højest. Var det der hvor de havde "Kontor" i en skrotdynge eller var det de tre detektiver?
Berti Stravonsky skrev: 11. maj 2021, 20:14
Noeffe skrev: 11. maj 2021, 20:06 Nu er det nok mest samlere, der er her på sitet. Og jeg tror, vi køber løbende året rundt.
De mere "almindelige mennesker" køber meget mere om sommeren.

Jeg hjælper til i en byttebiks, og her sælges markant mere læsestof i sommermånederne.
Især jumbobøger køber folk i stor stil.

Ahh. Det forklarer 007'erne.

Du må MEGET gerne kigge efter disse her:




bbb9292.jpg

BBB01.jpg

BBB02.jpg


Samt alt der bare MINDER om drengebøger fra 1970'erne. Også reklamer for drengebøger.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9851
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Tegneserier om sommeren? Nej, vel?

Indlæg af Berti Stravonsky »

Flash skrev: 12. maj 2021, 07:40 Af alle ungdomsserierne elskede jeg Brains Benton højest. Var det der hvor de havde "Kontor" i en skrotdynge eller var det de tre detektiver?
Berti Stravonsky skrev: 11. maj 2021, 20:14
Noeffe skrev: 11. maj 2021, 20:06 Nu er det nok mest samlere, der er her på sitet. Og jeg tror, vi køber løbende året rundt.
De mere "almindelige mennesker" køber meget mere om sommeren.

Jeg hjælper til i en byttebiks, og her sælges markant mere læsestof i sommermånederne.
Især jumbobøger køber folk i stor stil.

Ahh. Det forklarer 007'erne.

Du må MEGET gerne kigge efter disse her:




bbb9292.jpg

BBB01.jpg

BBB02.jpg


Samt alt der bare MINDER om drengebøger fra 1970'erne. Også reklamer for drengebøger.
Det var de tre detektiver, Jupiter, Pete og Bob.

Dem elskede jeg også.
marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 11. mar 2009, 18:57

Re: Tegneserier om sommeren? Nej, vel?

Indlæg af marius »

Jeg køber tegneserier hele året. Men måske kan det godt være at jeg ubevidst køber mindre ind i sommerhalvåret, da jeg ofte har en masse indkøb fra vinterhalvåret, som jeg endelig for tid til at læse i min sommerferie og derfor ikke er på udkig efter nye udgivelser.
jango
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 755
Tilmeldt: 6. maj 2008, 21:29
Geografisk sted: København S

Re: Tegneserier om sommeren? Nej, vel?

Indlæg af jango »

Jeg køber tegneserier hele året.
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 819
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Tegneserier om sommeren? Nej, vel?

Indlæg af superboy »

Den beste ferien er når man gå rundt og kjøpe tegneserier, aller helst i tegneseriebutikker.
På stranden leser jeg kun tegneserier som jeg har lånt på biblioteket. Låner derfor mest tegneserier om sommeren.
Besvar