Faraos Cigarer åbner kæmpe butik på Strøget i København

jango
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 755
Tilmeldt: 6. maj 2008, 21:29
Geografisk sted: København S

Re: Faraos Cigarer åbner kæmpe butik på Strøget i København

Indlæg af jango »

Berti Stravonsky skrev: 13. maj 2021, 20:41
jango skrev: 13. maj 2021, 19:18 Jeg er kommet inde i Faraos siden den lå der på hjørnet med trinene ned og købte tegneserier og anime på VHS.

Nu hvor forretningen er flyttet over på det andet hjørne hvor der tidligere lå en forretning der solgte musik instrumenter, er den blevet noget kommerciel, det er måske bare min mening?

At komme ind i Faraos nu er lidt ligesom at komme ind i Føtex for mig.
Jeg er ganske enig. Nærværet er væk. Alt er blevet for pænt og stilrigt. Det er faktisk blevet grimt og hæsligt med alt det der ordentlighed. Siger jeg, gamle mand. Rør ikke ved min gamle jul, tak.
Jeg har det fint med Ordentligheden, jeg er selv ordens menneske og ret pedantisk, i hvert fald når det kommer til tegneserier.
Faraos er bare blevet så upersonlig og den bliver næppe mere personlig af at blive større. Men flot og godt bliver det sikkert for Faraos og for strøget.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Faraos Cigarer åbner kæmpe butik på Strøget i København

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jeg er selv et ordensmenneske, og ordentligt var nok et forkert ord at anvende.

Personlighed, til gengæld, personlighed er et godt ord at hive frem. Hvis den nye butik på Strøget kommer til at ligne de nyere Faraos'er, så er det, som Carsten og andre påpeger, da sikkert skidegodt for tegneserierne og alt det der.

Men hold da kæft hvor de nye butikker mangler personlighed. Det er alt for pænt, alt for ryddet, alt for ordentligt. Føtex med varer ved siden af hinanden, flot og sirligt sat op.

Jeg er ikke negativ. :D Selvom jeg godt kan læse, at det lyder sådan. Det er bare det der fine, sirlige, opstillede.

Det er nok tiden og mig, der ikke kan sammen mere.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Faraos Cigarer åbner kæmpe butik på Strøget i København

Indlæg af Frank Madsen »

Berti Stravonsky skrev: 14. maj 2021, 18:54 Jeg er selv et ordensmenneske, og ordentligt var nok et forkert ord at anvende.

Personlighed, til gengæld, personlighed er et godt ord at hive frem. Hvis den nye butik på Strøget kommer til at ligne de nyere Faraos'er, så er det, som Carsten og andre påpeger, da sikkert skidegodt for tegneserierne og alt det der.

Men hold da kæft hvor de nye butikker mangler personlighed. Det er alt for pænt, alt for ryddet, alt for ordentligt. Føtex med varer ved siden af hinanden, flot og sirligt sat op.

Jeg er ikke negativ. :D Selvom jeg godt kan læse, at det lyder sådan. Det er bare det der fine, sirlige, opstillede.

Det er nok tiden og mig, der ikke kan sammen mere.
Faraos' butik i Skindergade er da indbydende og hyggelig. Og det er da fedt med en megastore på Strøget, der helt sikkert vil bringe tegneserien ud til et nyt publikum. Det både fortjener den og trænger den til.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Faraos Cigarer åbner kæmpe butik på Strøget i København

Indlæg af Berti Stravonsky »

Frank Madsen skrev: 15. maj 2021, 23:28
Berti Stravonsky skrev: 14. maj 2021, 18:54 Jeg er selv et ordensmenneske, og ordentligt var nok et forkert ord at anvende.

Personlighed, til gengæld, personlighed er et godt ord at hive frem. Hvis den nye butik på Strøget kommer til at ligne de nyere Faraos'er, så er det, som Carsten og andre påpeger, da sikkert skidegodt for tegneserierne og alt det der.

Men hold da kæft hvor de nye butikker mangler personlighed. Det er alt for pænt, alt for ryddet, alt for ordentligt. Føtex med varer ved siden af hinanden, flot og sirligt sat op.

Jeg er ikke negativ. :D Selvom jeg godt kan læse, at det lyder sådan. Det er bare det der fine, sirlige, opstillede.

Det er nok tiden og mig, der ikke kan sammen mere.
Faraos' butik i Skindergade er da indbydende og hyggelig. Og det er da fedt med en megastore på Strøget, der helt sikkert vil bringe tegneserien ud til et nyt publikum. Det både fortjener den og trænger den til.
Enig. Det er bare ikke dét, jeg taler om.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Faraos Cigarer åbner kæmpe butik på Strøget i København

Indlæg af Frank Madsen »

Berti Stravonsky skrev: 16. maj 2021, 08:05
Frank Madsen skrev: 15. maj 2021, 23:28
Berti Stravonsky skrev: 14. maj 2021, 18:54 Jeg er selv et ordensmenneske, og ordentligt var nok et forkert ord at anvende.

Personlighed, til gengæld, personlighed er et godt ord at hive frem. Hvis den nye butik på Strøget kommer til at ligne de nyere Faraos'er, så er det, som Carsten og andre påpeger, da sikkert skidegodt for tegneserierne og alt det der.

Men hold da kæft hvor de nye butikker mangler personlighed. Det er alt for pænt, alt for ryddet, alt for ordentligt. Føtex med varer ved siden af hinanden, flot og sirligt sat op.

Jeg er ikke negativ. :D Selvom jeg godt kan læse, at det lyder sådan. Det er bare det der fine, sirlige, opstillede.

Det er nok tiden og mig, der ikke kan sammen mere.
Faraos' butik i Skindergade er da indbydende og hyggelig. Og det er da fedt med en megastore på Strøget, der helt sikkert vil bringe tegneserien ud til et nyt publikum. Det både fortjener den og trænger den til.
Enig. Det er bare ikke dét, jeg taler om.
Jo, det er det, så vidt jeg kan se - vi har bare forskellige meninger. Du skriver, at Faraos nye butikker mangler personlighed, fordi de er for pæne og ordentlige. Jeg finder butikkerne indbydende og hyggelige.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Faraos Cigarer åbner kæmpe butik på Strøget i København

Indlæg af Berti Stravonsky »

Du har ret, Frank.

Jeg må vist erkende, at synet og sindet er så alderstynget, at jeg vist kun læser det, jeg selv skriver :D
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Faraos Cigarer åbner kæmpe butik på Strøget i København

Indlæg af Erling Søby »

Frank Madsen:
Jeg finder [Faraos-]butikkerne indbydende og hyggelige.
Det gør jeg også. Og overskuelige, hvilket jeg sætter stor pris på.

I det hele taget - og når danske tegneserieudgivelser gerne skal have en fremtid ud over dette årti - er Faraos' strøgbutik et fantastisk godt tiltag. Det er ikke en flok gamle nostalgikere, rodede kælderbutikker for inderkredsen, genoplivning af '70ernes kioskudgivelser og tegneserieudgivelser, som kun interesserer +55-segmentet, der kan give danske tegneserieforlag og -butikker en fremtid, er jeg overbevist om. Det er store festivaler for hele familien (som Copenhagen Comics og Art Bubble), udgivelsen af gode nye serier (dvs. fra dette årtusinde, og som der efterhånden også kommer en del af) og butikker, hvor den almindeligt interesserede vil komme - og her er Faraos' nye tiltag simpelthen spot on.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Faraos Cigarer åbner kæmpe butik på Strøget i København

Indlæg af Robin »

Jeg kan lide alle slags tegneseriebutikker. Det er dejligt, når der er orden, det kan der også være i en kælderbutik for øvrigt. Det er også rart at rode rundt i nogle bunker og tro/håbe, at om lidt finder jeg "det"! Hver ting til sin tid. Jeg var i både Fantask og Faraos i fredags og begge steder var der orden, mange mennesker, blandet klientel, familier, far, mor og børn, børn alene (ca. 11 år), 20 årige og "gamle" (jeg var der jo), og det gjorde mig glad. Spændende bliver det, hvad der rykker med over på Strøget - og spændende i det hele taget!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
dernice
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 252
Tilmeldt: 3. mar 2010, 21:29

Re: Faraos Cigarer åbner kæmpe butik på Strøget i København

Indlæg af dernice »

Erling Søby skrev: 16. maj 2021, 16:11
I det hele taget - og når danske tegneserieudgivelser gerne skal have en fremtid ud over dette årti - er Faraos' strøgbutik et fantastisk godt tiltag. Det er ikke en flok gamle nostalgikere, rodede kælderbutikker for inderkredsen, genoplivning af '70ernes kioskudgivelser og tegneserieudgivelser, som kun interesserer +55-segmentet, der kan give danske tegneserieforlag og -butikker en fremtid, er jeg overbevist om. Det er store festivaler for hele familien (som Copenhagen Comics og Art Bubble), udgivelsen af gode nye serier (dvs. fra dette årtusinde, og som der efterhånden også kommer en del af) og butikker, hvor den almindeligt interesserede vil komme - og her er Faraos' nye tiltag simpelthen spot on.
Jeg er helt og aldeles enig i dette! Det er ikke reprints af F&T serier, som er fremtiden, men nye serier med tidssvarende historier og tegninger (og farvelægning).

Jeg var selv i Faraos på Strøget i Aarhus i går, og der var ret mange kunder, familier, unge og gamle, så det er glædeligt at se 😀
Brugeravatar
Laila J. Graf
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 358
Tilmeldt: 7. feb 2006, 15:55
Geografisk sted: Sall

Re: Faraos Cigarer åbner kæmpe butik på Strøget i København

Indlæg af Laila J. Graf »

Jeg synes det er fantastisk, at vi her i 2021 kan se frem til, at der åbner en tegneseriebutik på strøget! Det giver sku da håb for tegneseriedanmark :)

Jeg synes, at Faraos butikker er virkelig lækre! Lyse, overskuelige, flotte - de ligner "rigtige" butikker og det er meget indbydende - og nok især for det segment, som ikke læser tegneserier til dagligt og måske derfor ikke lige kan se charmen, ved at kante sig rundt om kasser der står lidt random rundt omkring, eller smalle gange, hvor man ikke kan passere to forbi på een gang om den slags.
Og vi har brug for nye (og yngre) læsere, hvis vi skal overleve det her - med mine 36 år er jeg jo for pokker stadig en vårhare i tegneseriemiljøet og det dur da ikke :)

Jeg synes så heller ikke de butikker direkte konkurrerer mod hinanden.
Jeg er en "gammel-nørd" - og jeg sætter pris på at komme ind til Don i Stribeladen, der ved hvem jeg er, hvem min familie er og hvad jeg samler på. Hvor jeg kan have en kasse stående i kælderen, hvor jeg så bare kan sende min familie ind i butikken til fødselsdage og jul og de kan spørge efter Lailas kasse og så kommer den frem og de kan vælge frit imellem det og jeg er sikker på, at jeg får tingene (på eet eller andet tidspunkt). Den service, den går jeg gerne efter og den tror jeg ikke på, at et fint strømlinet firma som Faraos efterhånden er, kan efterligne - og det har de nok heller ikke noget ønske om.
Til gengæld køber jeg så andre ting ved faraos, f.eks. supplies. Her fås det ikke billigere og bedre og der hjælper deres hjemmeside og gratis fragt (efter et vist beløb) i den grad på mine købsmuligheder og købelyst. Jeg køber også en gang imellem tegneserier eller tegneserieting hos dem, fordi jeg kan søge ting målrettet frem - det kan jeg bare ikke de mindre steder.

Så, i min verden er der plads til begge dele og jeg tror simpelthen ikke på, at det vil betyde noget negativt at det går i den retning, tværtimod.

Og som sagt - så synes jeg nu også det er pænt :)
Også kendt som A.N.D.E.R.S.I.N.E.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Faraos Cigarer åbner kæmpe butik på Strøget i København

Indlæg af Frank Madsen »

Så er det i morgen, Faraos Cigarer åbner sin nye butik med DK og US Comics på Strøget:

"Faraos Flytter!! (Se detaljer nedenfor!!)

I næste uge* åbner vores nye butik på Strøget. Hele vores nuværende DK Comics og US Comics afdeling samt alle vores Harry Potter-produkter** flytter til Vimmelskaftet 47-49, lige over for Jorcks Passage.

Vi glæder os meget til at byde jer velkommen til den nye butik. Der er MANGE varer og MEGET inventar der skal flyttes, så derfor kommer der til at være en række ændringer:

DK Butikken, US Comics og Manga lukker klokken 16:00 Lørdag 19. Juni
DK Butikken og US Butikken holder lukker Søndag 20. og Mandag 21.
Bestillinger på Faraos.dk fra disse afdelinger vil have en længere leveringstid

Vi håber rigtig på at I vil besøge os i vores nye butik og at I vil bære over med flytterodet indtil vi er på plads.

*Vi håber at åbne den nye butik på tirsdag 22. Juni, men der er en risiko for forsinkelser"

201201207_3981671881901204_2994726930118142831_n.jpg
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Besvar