Forlag om forlag, proklamationer, dekreter og manifester

Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Forlag om forlag, proklamationer, dekreter og manifester

Indlæg af Carsten Søndergaard »

En aktuel profilerklæring fra et forlag på Facebook fik mig dels til at fundere over ligheden med et andet forlags (en hel del år gamle) profilerklæring. Og dels hvordan danske tegneserieforlag egentlig opfatter sig selv.

Der er mange meninger om de forskellige forlag ... men hvordan tager de sig ud indefra? Med andre ord, hvad skriver de om sig selv på deres hjemmesider?

Her er et lille udpluk i alfabetisk orden. Indflettede bemærkning om hvor man kan købe udgivelserne o.lign. er udeladt.

Afart
Vi ønsker at berige verdenen med skønne tegneserier, børnebøger, kogebøger og der kommer sikkert mere til. Vi elsker at komme ud på messer, ud til boghandlerne og tegneseriebutikkerne og det vil vi fortsætte med. Vi har en del større projekter igang, som vi med tiden vil dele med jer. Vi håber at skabe en masse læselyst og vise hvor fantastisk fordybelsen i bøgernes verden er.

Cobolt
Hos Cobolt elsker vi tegneserier både de klassiske og dem fra nye talenter. Fra Hergés Tintin til Pénélope Bagieus Skamløs.
Hver dag arbejder vi for at bevare, videreudvikle og udbrede den gode tegneserie: de fantastisk medrivende historier og de stærke billeder.

Comic Factory
Vi startede Comic Factory i 2017, vi er: Karsten Bøttcher, Frans Boch Waldorff og Thomas Schrøder. Der kommer mere info senere.

desAHJn
Forlaget desAHJn har som hovedformål at udgive publikationer med et indhold præget af mine interesser [her udeladt noget om ikke-tegneserieudgivelser, red.] Igennem en stor del af mit liv har jeg også beskæftiget mig med tegneserier og har skrevet en del bøger indenfor emnet. Samtidig har jeg undervist i tegneseriernes historie og udtryk på Danmarks Biblioteksskole og Danmarks Lærerhøjskole, og etablerede i 1993 Tegneseriemuseet i Danmark, hvis samlinger nu er indgået i Storm P. Museet. Som resultat heraf udgiver forlaget også bøger om tegneserier og tegnere samt albums med samlinger af "glemte" tegneserier.

Eudor
Forlaget Eudor ejes af Frank Madsen Studio (CVR 53431151) og Sussi Bech. Vi udgiver primært børnebøger og tegneserier, både som print og e-bøger.

E-voke
Vores forlags navn har vi valgt, da det engelske ord betyder “at genkalde” eller “at vække til live”. Altså det som vi ønsker ved at skabe fornyet interesse og læsning af tegneserier i Danmark. Bindestregen måtte vi indsætte da et andet firma havde anvendt navnet, men samtidig synes vi det giver god mening, da meget af arbejdet foregår elektronisk og det dermed kan indikere det (ligesom i f.eks. ordet e-mail).
I forlængelse af det med at genoplive tegnserier på dansk har vi et ønske om at udgive et bredt spektrum af spændende kvalitetstegneserier, som både kan underholde og give gode læseoplevelser. Derfor udgiver vi både nye album fra en lang række europæiske og nord- og sydamerikanske forlag, men skaber også nye tegneserier med glemt materiale.

Fabel
Forlaget Fabel udgiver tegneserier og børnebøger.
Fabel har også samlet mange af de klassiske danske tegneserier i bogform.
Fabel udgiver også nyt dansk original materiale og udvikler hele tiden i samarbejde med danske tegnere.
Fabel udgiver udenlandsk oversatte tegneserier. Alle forlagets udgivelser er produceret i Danmark.

Fahrenheit
Comics, graphic novels and kids stuff since 1991. [Hentet fra forlaget Facebookside i mangel af beskrivelse på forlagets hjemmeside]

Faraos Cigarer
Forlaget Faraos Cigarer laver kvalitetsudgivelser indenfor tegneseriemediet.
Vi mener, at det danske marked alt for længe har været præget af discountløsninger og manglende overblik. Dårlig papirkvalitet, kedelig indbinding eller manglende forståelse for de præmisser, som tegneserier skal udgives under, har præget mange danske forlags prioriteringer. Klassiske værker er ikke tilgængelige på grund af manglende genoptryk, og de fleste serier er udgivet temmelig tilfældigt uden kronologi og med manglende album i rækkefølgen.
Vi brænder for tegneserier og vil gøre op med den gamle måde at præsentere tegneserier på. Tegneseriegrafik kan være smukt, så hvorfor ikke gøre et album lækkert og prøve at ramme det, som kunstneren ønskede, da han/hun skabte sin historie? Vi bestræber os på at lave luksus til dig - til en rimelig pris. Vi håber, at du synes, det lykkes.

Forlæns
[Tilsyneladende ingen proklamationer overhovedet, hverken på hjemmeside eller Facebook].

High Heels Society
Vi er et nyt forlag, der vil udgive erotiske tegneserier. Vi er et nyt forlag bestående af gamle erfarne forlagsrotter, der elsker tegneserier. The High Heels Societys udgivelser vil være fokuseret på de erotiske tegneserier. [Hentet fra forlaget Facebookside i mangel af hjemmeside].

Shadow Zone
Forlaget Shadow Zone Media debuterede i 2007 med udgivelsen af DYLAN DOG, som dermed endelig nåede til Danmark. Herefter gik det slag i slag med tegneserier som DIABOLIK, MORDERENS MESTERVÆRK og DRAGONERO.
Det har altid været hensigten fra forlagets side, at udgive gode, flot illustrerede historier – og særligt ligger det os på sinde, at udgive UNDERHOLDENDE TEGNESERIER! Hvis det er smalle grafiske romaner, man søger, så er det nok ikke hos os, man finder dem.
Shadow Zone vil gerne præsentere en række fantastiske kvalitetstegneserier, der inviterer læseren med på en rejse i fantasiens verden. Vores pejlemærker er SPÆNDING, EVENTYR og HUMOR! Vi glæder os til at forkæle læserne med noget af det bedste den europæiske tegneseriescene har at byde på. Håber du har lyst til at følge os på rejsen!

Story House Egmont
Vi er publicister af hjertet, men også meget mere end det. Med udgangspunkt i storytelling laver vi indhold og journalistik i verdensklasse og skaber stærke forbrugerfællesskaber og brands.

Tegneseriekompagniet
I 2007 fik jeg mulighed for at udgive en tegneserie med min ynglingstegner Arne Ungermann og et par år senere udgav jeg så et album af Carsten Gråbæk og siden er det gået slag i slag. Oprindeligt hed mit forlag Fyns Antikvariats Forlag, men det er døbt om til Tegneserie Kompagniet - og her er det kun er mig der bestemmer hvad der skal udgives.

Zoom
Udgiver tegneserier. [Hentet fra forlaget Facebookside i mangel af beskrivelse på forlagets hjemmeside]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Forlag om forlag, proklamationer, dekreter og manifester

Indlæg af GoogaMooga »

Interessant læsning, tak for deling! Nu ved jeg jo ikke, om der er nogen, der læser disse proklamationer, men går ud fra, at de er synlige på hjemmesiderne, og håber da, de har en positiv effekt. Jeg har fremhævet de stikord, der giver mig håb, set ud fra mit eget personlige perspektiv, klassikerne.
Carsten Søndergaard skrev: 15. maj 2021, 00:38
Afart
Vi ønsker at berige verdenen med skønne tegneserier, børnebøger, kogebøger og der kommer sikkert mere til. Vi elsker at komme ud på messer, ud til boghandlerne og tegneseriebutikkerne og det vil vi fortsætte med. Vi har en del større projekter igang, som vi med tiden vil dele med jer. Vi håber at skabe en masse læselyst og vise hvor fantastisk fordybelsen i bøgernes verden er.

Cobolt
Hos Cobolt elsker vi tegneserier både de klassiske og dem fra nye talenter. Fra Hergés Tintin til Pénélope Bagieus Skamløs.
Hver dag arbejder vi for at bevare, videreudvikle og udbrede den gode tegneserie: de fantastisk medrivende historier og de stærke billeder.

Comic Factory
Vi startede Comic Factory i 2017, vi er: Karsten Bøttcher, Frans Boch Waldorff og Thomas Schrøder. Der kommer mere info senere.

desAHJn
Forlaget desAHJn har som hovedformål at udgive publikationer med et indhold præget af mine interesser [her udeladt noget om ikke-tegneserieudgivelser, red.] Igennem en stor del af mit liv har jeg også beskæftiget mig med tegneserier og har skrevet en del bøger indenfor emnet. Samtidig har jeg undervist i tegneseriernes historie og udtryk på Danmarks Biblioteksskole og Danmarks Lærerhøjskole, og etablerede i 1993 Tegneseriemuseet i Danmark, hvis samlinger nu er indgået i Storm P. Museet. Som resultat heraf udgiver forlaget også bøger om tegneserier og tegnere samt albums med samlinger af "glemte" tegneserier.

Eudor
Forlaget Eudor ejes af Frank Madsen Studio (CVR 53431151) og Sussi Bech. Vi udgiver primært børnebøger og tegneserier, både som print og e-bøger.

E-voke
Vores forlags navn har vi valgt, da det engelske ord betyder “at genkalde” eller “at vække til live”. Altså det som vi ønsker ved at skabe fornyet interesse og læsning af tegneserier i Danmark. Bindestregen måtte vi indsætte da et andet firma havde anvendt navnet, men samtidig synes vi det giver god mening, da meget af arbejdet foregår elektronisk og det dermed kan indikere det (ligesom i f.eks. ordet e-mail).
I forlængelse af det med at genoplive tegnserier på dansk har vi et ønske om at udgive et bredt spektrum af spændende kvalitetstegneserier, som både kan underholde og give gode læseoplevelser. Derfor udgiver vi både nye album fra en lang række europæiske og nord- og sydamerikanske forlag, men skaber også nye tegneserier med glemt materiale.

Fabel
Forlaget Fabel udgiver tegneserier og børnebøger.
Fabel har også samlet mange af de klassiske danske tegneserier i bogform.
Fabel udgiver også nyt dansk original materiale og udvikler hele tiden i samarbejde med danske tegnere.
Fabel udgiver udenlandsk oversatte tegneserier. Alle forlagets udgivelser er produceret i Danmark.

Fahrenheit
Comics, graphic novels and kids stuff since 1991. [Hentet fra forlaget Facebookside i mangel af beskrivelse på forlagets hjemmeside]

Faraos Cigarer
Forlaget Faraos Cigarer laver kvalitetsudgivelser indenfor tegneseriemediet.
Vi mener, at det danske marked alt for længe har været præget af discountløsninger og manglende overblik. Dårlig papirkvalitet, kedelig indbinding eller manglende forståelse for de præmisser, som tegneserier skal udgives under, har præget mange danske forlags prioriteringer. Klassiske værker er ikke tilgængelige på grund af manglende genoptryk, og de fleste serier er udgivet temmelig tilfældigt uden kronologi og med manglende album i rækkefølgen.
Vi brænder for tegneserier og vil gøre op med den gamle måde at præsentere tegneserier på. Tegneseriegrafik kan være smukt, så hvorfor ikke gøre et album lækkert og prøve at ramme det, som kunstneren ønskede, da han/hun skabte sin historie? Vi bestræber os på at lave luksus til dig - til en rimelig pris. Vi håber, at du synes, det lykkes.

Forlæns
[Tilsyneladende ingen proklamationer overhovedet, hverken på hjemmeside eller Facebook].

High Heels Society
Vi er et nyt forlag, der vil udgive erotiske tegneserier. Vi er et nyt forlag bestående af gamle erfarne forlagsrotter, der elsker tegneserier. The High Heels Societys udgivelser vil være fokuseret på de erotiske tegneserier. [Hentet fra forlaget Facebookside i mangel af hjemmeside].

Shadow Zone
Forlaget Shadow Zone Media debuterede i 2007 med udgivelsen af DYLAN DOG, som dermed endelig nåede til Danmark. Herefter gik det slag i slag med tegneserier som DIABOLIK, MORDERENS MESTERVÆRK og DRAGONERO.
Det har altid været hensigten fra forlagets side, at udgive gode, flot illustrerede historier – og særligt ligger det os på sinde, at udgive UNDERHOLDENDE TEGNESERIER! Hvis det er smalle grafiske romaner, man søger, så er det nok ikke hos os, man finder dem.
Shadow Zone vil gerne præsentere en række fantastiske kvalitetstegneserier, der inviterer læseren med på en rejse i fantasiens verden. Vores pejlemærker er SPÆNDING, EVENTYR og HUMOR! Vi glæder os til at forkæle læserne med noget af det bedste den europæiske tegneseriescene har at byde på. Håber du har lyst til at følge os på rejsen!

Story House Egmont
Vi er publicister af hjertet, men også meget mere end det. Med udgangspunkt i storytelling laver vi indhold og journalistik i verdensklasse og skaber stærke forbrugerfællesskaber og brands.

Tegneseriekompagniet
I 2007 fik jeg mulighed for at udgive en tegneserie med min ynglingstegner Arne Ungermann og et par år senere udgav jeg så et album af Carsten Gråbæk og siden er det gået slag i slag. Oprindeligt hed mit forlag Fyns Antikvariats Forlag, men det er døbt om til Tegneserie Kompagniet - og her er det kun er mig der bestemmer hvad der skal udgives.

Zoom
Udgiver tegneserier. [Hentet fra forlaget Facebookside i mangel af beskrivelse på forlagets hjemmeside]
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 392
Tilmeldt: 27. nov 2003, 15:43

Re: Forlag om forlag, proklamationer, dekreter og manifester

Indlæg af Mirko Woelck »

Er kriteriet for at være tegneserieforlag, at man kun eller primært udgiver tegneserier ?

Øvrige kunne være omend nok i dag mest er kendte for at udgive bøger.
  • alvilda (reboot og afslutning (?) af Amulet og nyoversat med Carsten Søndergard som redaktør (?) og nu også tekster !)
  • Carlsen (Valhalla (i fortsatte genoptryk og nyindpakninger) og Mogens og Mahdi af Fupz Aakeson)
  • Høst & Søn (en del ungdomstemaer med et voksensnit)
samt
  • Egmont (AA+Basserne samt andre konvergenshæfter/-magasiner)
maxus
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 215
Tilmeldt: 27. aug 2007, 00:59

Re: Forlag om forlag, proklamationer, dekreter og manifester

Indlæg af maxus »

Carsten Søndergaard skrev: 15. maj 2021, 00:38 En aktuel profilerklæring fra et forlag på Facebook fik mig dels til at fundere over ligheden med et andet forlags (en hel del år gamle) profilerklæring. Og dels hvordan danske tegneserieforlag egentlig opfatter sig selv.

Der er mange meninger om de forskellige forlag ... men hvordan tager de sig ud indefra? Med andre ord, hvad skriver de om sig selv på deres hjemmesider?

Her er et lille udpluk i alfabetisk orden. Indflettede bemærkning om hvor man kan købe udgivelserne o.lign. er udeladt.

Afart
Vi ønsker at berige verdenen med skønne tegneserier, børnebøger, kogebøger og der kommer sikkert mere til. Vi elsker at komme ud på messer, ud til boghandlerne og tegneseriebutikkerne og det vil vi fortsætte med. Vi har en del større projekter igang, som vi med tiden vil dele med jer. Vi håber at skabe en masse læselyst og vise hvor fantastisk fordybelsen i bøgernes verden er.

Cobolt
Hos Cobolt elsker vi tegneserier både de klassiske og dem fra nye talenter. Fra Hergés Tintin til Pénélope Bagieus Skamløs.
Hver dag arbejder vi for at bevare, videreudvikle og udbrede den gode tegneserie: de fantastisk medrivende historier og de stærke billeder.

Comic Factory
Vi startede Comic Factory i 2017, vi er: Karsten Bøttcher, Frans Boch Waldorff og Thomas Schrøder. Der kommer mere info senere.

desAHJn
Forlaget desAHJn har som hovedformål at udgive publikationer med et indhold præget af mine interesser [her udeladt noget om ikke-tegneserieudgivelser, red.] Igennem en stor del af mit liv har jeg også beskæftiget mig med tegneserier og har skrevet en del bøger indenfor emnet. Samtidig har jeg undervist i tegneseriernes historie og udtryk på Danmarks Biblioteksskole og Danmarks Lærerhøjskole, og etablerede i 1993 Tegneseriemuseet i Danmark, hvis samlinger nu er indgået i Storm P. Museet. Som resultat heraf udgiver forlaget også bøger om tegneserier og tegnere samt albums med samlinger af "glemte" tegneserier.

Eudor
Forlaget Eudor ejes af Frank Madsen Studio (CVR 53431151) og Sussi Bech. Vi udgiver primært børnebøger og tegneserier, både som print og e-bøger.

E-voke
Vores forlags navn har vi valgt, da det engelske ord betyder “at genkalde” eller “at vække til live”. Altså det som vi ønsker ved at skabe fornyet interesse og læsning af tegneserier i Danmark. Bindestregen måtte vi indsætte da et andet firma havde anvendt navnet, men samtidig synes vi det giver god mening, da meget af arbejdet foregår elektronisk og det dermed kan indikere det (ligesom i f.eks. ordet e-mail).
I forlængelse af det med at genoplive tegnserier på dansk har vi et ønske om at udgive et bredt spektrum af spændende kvalitetstegneserier, som både kan underholde og give gode læseoplevelser. Derfor udgiver vi både nye album fra en lang række europæiske og nord- og sydamerikanske forlag, men skaber også nye tegneserier med glemt materiale.

Fabel
Forlaget Fabel udgiver tegneserier og børnebøger.
Fabel har også samlet mange af de klassiske danske tegneserier i bogform.
Fabel udgiver også nyt dansk original materiale og udvikler hele tiden i samarbejde med danske tegnere.
Fabel udgiver udenlandsk oversatte tegneserier. Alle forlagets udgivelser er produceret i Danmark.

Fahrenheit
Comics, graphic novels and kids stuff since 1991. [Hentet fra forlaget Facebookside i mangel af beskrivelse på forlagets hjemmeside]

Faraos Cigarer
Forlaget Faraos Cigarer laver kvalitetsudgivelser indenfor tegneseriemediet.
Vi mener, at det danske marked alt for længe har været præget af discountløsninger og manglende overblik. Dårlig papirkvalitet, kedelig indbinding eller manglende forståelse for de præmisser, som tegneserier skal udgives under, har præget mange danske forlags prioriteringer. Klassiske værker er ikke tilgængelige på grund af manglende genoptryk, og de fleste serier er udgivet temmelig tilfældigt uden kronologi og med manglende album i rækkefølgen.
Vi brænder for tegneserier og vil gøre op med den gamle måde at præsentere tegneserier på. Tegneseriegrafik kan være smukt, så hvorfor ikke gøre et album lækkert og prøve at ramme det, som kunstneren ønskede, da han/hun skabte sin historie? Vi bestræber os på at lave luksus til dig - til en rimelig pris. Vi håber, at du synes, det lykkes.

Forlæns
[Tilsyneladende ingen proklamationer overhovedet, hverken på hjemmeside eller Facebook].

High Heels Society
Vi er et nyt forlag, der vil udgive erotiske tegneserier. Vi er et nyt forlag bestående af gamle erfarne forlagsrotter, der elsker tegneserier. The High Heels Societys udgivelser vil være fokuseret på de erotiske tegneserier. [Hentet fra forlaget Facebookside i mangel af hjemmeside].

Shadow Zone
Forlaget Shadow Zone Media debuterede i 2007 med udgivelsen af DYLAN DOG, som dermed endelig nåede til Danmark. Herefter gik det slag i slag med tegneserier som DIABOLIK, MORDERENS MESTERVÆRK og DRAGONERO.
Det har altid været hensigten fra forlagets side, at udgive gode, flot illustrerede historier – og særligt ligger det os på sinde, at udgive UNDERHOLDENDE TEGNESERIER! Hvis det er smalle grafiske romaner, man søger, så er det nok ikke hos os, man finder dem.
Shadow Zone vil gerne præsentere en række fantastiske kvalitetstegneserier, der inviterer læseren med på en rejse i fantasiens verden. Vores pejlemærker er SPÆNDING, EVENTYR og HUMOR! Vi glæder os til at forkæle læserne med noget af det bedste den europæiske tegneseriescene har at byde på. Håber du har lyst til at følge os på rejsen!

Story House Egmont
Vi er publicister af hjertet, men også meget mere end det. Med udgangspunkt i storytelling laver vi indhold og journalistik i verdensklasse og skaber stærke forbrugerfællesskaber og brands.

Tegneseriekompagniet
I 2007 fik jeg mulighed for at udgive en tegneserie med min ynglingstegner Arne Ungermann og et par år senere udgav jeg så et album af Carsten Gråbæk og siden er det gået slag i slag. Oprindeligt hed mit forlag Fyns Antikvariats Forlag, men det er døbt om til Tegneserie Kompagniet - og her er det kun er mig der bestemmer hvad der skal udgives.

Zoom
Udgiver tegneserier. [Hentet fra forlaget Facebookside i mangel af beskrivelse på forlagets hjemmeside]
Ganske interessant og også - ufrivillig, tænker jeg - ganske morsom læsning... :D
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Forlag om forlag, proklamationer, dekreter og manifester

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Mirko Woelck skrev: 15. maj 2021, 09:04 Er kriteriet for at være tegneserieforlag, at man kun eller primært udgiver tegneserier ?
Ja, mest for at man kunne forvente, at de ville nævne tegneserier i et eventuelt manifest. Der er op mod 40 forlag, der hvert år udgiver en enkelt tegneserie, eller som altovervejende udgiver noget andet og så måske en enkelt eller et par tegneserier.
Mirko Woelck skrev: 15. maj 2021, 09:04Egmont (AA+Basserne samt andre konvergenshæfter/-magasiner)[/list]
Det er "Story House Egmont". Anders And & Co.'s og Bassernes forlag skifter som bekendt navn sådan cirka hvert andet år :lol:
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Forlag om forlag, proklamationer, dekreter og manifester

Indlæg af Mesterius »

Carsten Søndergaard skrev: 15. maj 2021, 00:38Cobolt
Hos Cobolt elsker vi tegneserier både de klassiske og dem fra nye talenter. Fra Hergés Tintin til Pénélope Bagieus Skamløs.
Hver dag arbejder vi for at bevare, videreudvikle og udbrede den gode tegneserie: de fantastisk medrivende historier og de stærke billeder.
Fin beskrivelse, men... det mangler altså et komma etter "tegneserier" i første setning. ;)
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Forlag om forlag, proklamationer, dekreter og manifester

Indlæg af Mesterius »

Carsten Søndergaard skrev: 15. maj 2021, 14:18
Mirko Woelck skrev: 15. maj 2021, 09:04Egmont (AA+Basserne samt andre konvergenshæfter/-magasiner)[/list]
Det er "Story House Egmont". Anders And & Co.'s og Bassernes forlag skifter som bekendt navn sådan cirka hvert andet år :lol:
Ja, om ikke oftere. I mange år het de ganske enkelt Egmont Serieforlaget, men jeg antar de har gjort markedsundersøkelser som fortalte at det navnet ikke holdt lengre. De senere år har de i Norge hett ting som "Comics Nordic Egmont", "Egmont Publishing" og bare "Egmont" på forsidene av diverse tegneserieutgivelser. Og ja, de har selvsagt også en norsk nettside som heter "Story House Egmont", men det navnet har jeg aldri sett på en tegneserie.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Forlag om forlag, proklamationer, dekreter og manifester

Indlæg af Frank Madsen »

Carsten Søndergaard skrev: 15. maj 2021, 00:38En aktuel profilerklæring fra et forlag på Facebook fik mig dels til at fundere over ligheden med et andet forlags (en hel del år gamle) profilerklæring. Og dels hvordan danske tegneserieforlag egentlig opfatter sig selv.

Eudor
Forlaget Eudor ejes af Frank Madsen Studio (CVR 53431151) og Sussi Bech. Vi udgiver primært børnebøger og tegneserier, både som print og e-bøger.
Tak for interessen. Der er nu hverken tale om en profilerklæring, en proklamation, et dekret eller et manifest, men bare en deklarering på vores kontaktside af, hvem vi er og hvad vi laver, så kunderne ved, hvem de har handlet med.

Det nærmeste, man kommer en proklamation er nok det slogan, der står øverst til venstre på alle sider: "Gode børnebøger og sjove tegneserier".

Derudover lader vi udgivelserne tale for sig selv. Eller skamroser dem hæmningsløst i vores blog.


Untitled-2.jpg
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Forlag om forlag, proklamationer, dekreter og manifester

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Frank Madsen skrev: 15. maj 2021, 23:20Tak for interessen. Der er nu hverken tale om en profilerklæring, en proklamation, et dekret eller et manifest, men bare en deklarering på vores kontaktside af, hvem vi er og hvad vi laver, så kunderne ved, hvem de har handlet med.

Det nærmeste, man kommer en proklamation er nok det slogan, der står øverst til venstre på alle sider: "Gode børnebøger og sjove tegneserier".
Ja, selv tak. Jeg klikkede nu bare på "Om os", og så var den tekst ligesom det mest relevante, der kom frem :-)
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Forlag om forlag, proklamationer, dekreter og manifester

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Mesterius skrev: 15. maj 2021, 15:57
Carsten Søndergaard skrev: 15. maj 2021, 00:38Cobolt
Hos Cobolt elsker vi tegneserier både de klassiske og dem fra nye talenter. Fra Hergés Tintin til Pénélope Bagieus Skamløs.
Hver dag arbejder vi for at bevare, videreudvikle og udbrede den gode tegneserie: de fantastisk medrivende historier og de stærke billeder.
Fin beskrivelse, men... det mangler altså et komma etter "tegneserier" i første setning. ;)
Ja, det gør der!
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Forlag om forlag, proklamationer, dekreter og manifester

Indlæg af Frank Madsen »

Carsten Søndergaard skrev: 15. maj 2021, 23:58
Frank Madsen skrev: 15. maj 2021, 23:20Tak for interessen. Der er nu hverken tale om en profilerklæring, en proklamation, et dekret eller et manifest, men bare en deklarering på vores kontaktside af, hvem vi er og hvad vi laver, så kunderne ved, hvem de har handlet med.

Det nærmeste, man kommer en proklamation er nok det slogan, der står øverst til venstre på alle sider: "Gode børnebøger og sjove tegneserier".
Ja, selv tak. Jeg klikkede nu bare på "Om os", og så var den tekst ligesom det mest relevante, der kom frem :-)
Som sagt: Den mest relevante tekst står øverst til venstre på selve hjemmesiden. "Om os" fortæller bare, hvem der juridisk står bag webshoppen.

Jeg ser frem til den næste liste: En oversigt over forlagenes proklamationer, dekreter og manifester af betingelserne for gratis fragt. :lol:
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Forlag om forlag, proklamationer, dekreter og manifester

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Frank Madsen skrev: 16. maj 2021, 11:17Jeg ser frem til den næste liste: En oversigt over forlagenes proklamationer, dekreter og manifester af betingelserne for gratis fragt. :lol:
Ja, der er mange muligheder :-)
Brugeravatar
Laila J. Graf
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 358
Tilmeldt: 7. feb 2006, 15:55
Geografisk sted: Sall

Re: Forlag om forlag, proklamationer, dekreter og manifester

Indlæg af Laila J. Graf »

Må sige, at det faktisk var lidt sjov læsning.
Nu kender jeg efterhånden de fleste mennesker bag de forskellige forlag, og deres respektive personligheder skinner tydeligt igennem! :)

Synes dog det er lidt spøjst med Faraos tekst, da de fremhæver sig selv ved at sparke på andre - lidt speciel forretningsstrategi (for en virksomhed, som jo ud over forlagsvirksomhed, blandt andet lever af at sælge de tegneserier, som de sparker til).
Også kendt som A.N.D.E.R.S.I.N.E.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Forlag om forlag, proklamationer, dekreter og manifester

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Laila J. Graf skrev: 17. maj 2021, 14:00Synes dog det er lidt spøjst med Faraos tekst, da de fremhæver sig selv ved at sparke på andre - lidt speciel forretningsstrategi (for en virksomhed, som jo ud over forlagsvirksomhed, blandt andet lever af at sælge de tegneserier, som de sparker til).
Faktisk har de allerede for en hel del år siden lovet at ændre teksten. Og de har lovet det igen for nylig. Så måske sker det snart ;-)

I bund og grund er Zooms tekst vel den mindst pyntesyge og mest ligefremme og jordnære. "Udgiver tegneserier." Enklere kan det nok ikke siges.
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2376
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Forlag om forlag, proklamationer, dekreter og manifester

Indlæg af benadikt »

Laila J. Graf skrev: 17. maj 2021, 14:00 ... Synes dog det er lidt spøjst med Faraos tekst, da de fremhæver sig selv ved at sparke på andre - lidt speciel forretningsstrategi (for en virksomhed, som jo ud over forlagsvirksomhed, blandt andet lever af at sælge de tegneserier, som de sparker til).
Måske især, da virkeligheden er lidt anderledes. :D
Se f.eks. https://www.facebook.com/groups/3700262 ... 531162019/
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Besvar