Max Jordan

lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Max Jordan

Indlæg af lolsen »

Carsten:

Det er jeg glad for at høre at du gjorde og jeg har stor respekt for at du i sin tid gik imod værnepligten, at du tilmed endda var militærnægternægter, gør det jo kun des mere beundringsværdigt :)

Desuden skal det lige siges at jeg er på ingen måde selv er hellig, hvorfor jeg også kunne have kommet til at formulere noget lign. Ingen kan tænke på alting, altid. Men, i så tilfælde ville jeg så også håbe, at andre ville opfange det og pointere det overfor mig. Kun sammen kan vi stå imod de tendenser der i disse dage verden over, stødt er ved at genrejse sig.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Max Jordan

Indlæg af Carsten Søndergaard »

I går var det forresten 100 år siden, Maurice Tillieux blev født.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Max Jordan

Indlæg af GoogaMooga »

Carsten Søndergaard skrev: 8. aug 2021, 22:08 I går var det forresten 100 år siden, Maurice Tillieux blev født.
Wow! Gad vide, hvordan det blev markeret i Belgien. Jijé har passeret de 100.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Max Jordan

Indlæg af Carsten Søndergaard »

GoogaMooga skrev: 8. aug 2021, 22:58Wow! Gad vide, hvordan det blev markeret i Belgien.
I hvert fald i Frankrig. Her er ActuaBD's fødselsdagsartikel.
https://www.actuabd.com/Il-y-a-cent-ans ... e-Tillieux
(Men forfatteren, Didier Pasamonik, er Belgier :-) )
Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 797
Tilmeldt: 8. dec 2003, 23:12
Geografisk sted: Boom-Town Vaarst

Re: Max Jordan

Indlæg af Spærhage »

Ja og artiklen er også ledsaget af et par fine billeder fra Tillieux’ hånd. Egentlig også det fra forsiden til ’Chaud et Froid’, MEN: jeg har bare lige siden jeg så det billede første gang, haft et voldsomt traume i form af de fartstriber han har klistret på til venstre for bilen. Det kan godt være man kan argumentere for at de teknisk set er korrekte, men for mig ser det ud som om de kommer fra bagenden af bilen, og at den dermed skulle bakke! (hvilket den selvfølgelig ikke gør).

Er jeg den eneste der tænker det?

/Spærhage


MJ_Chaud et Froid.jpg
"-nok er vi kujoner, men vi er HURTIGE kujoner... "
(Timon, fra 'Timon og Pumpa')
Brugeravatar
Henriette Westh
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 198
Tilmeldt: 12. aug 2020, 14:21
Geografisk sted: Langeland
Kontakt:

Re: Max Jordan

Indlæg af Henriette Westh »

Næ, jeg er faktisk enig. Min første tanke var også, at den bakkede. Ret beset, har bilen slet ikke brug for bagende-stregerne. Det er rigeligt med svingstregerne til højre. Det hjælper heller ikke med stregskyggen under bilen - de får det også til at ligne a bakning.

Spærhage skrev: 9. aug 2021, 09:57 Ja og artiklen er også ledsaget af et par fine billeder fra Tillieux’ hånd. Egentlig også det fra forsiden til ’Chaud et Froid’, MEN: jeg har bare lige siden jeg så det billede første gang, haft et voldsomt traume i form af de fartstriber han har klistret på til venstre for bilen. Det kan godt være man kan argumentere for at de teknisk set er korrekte, men for mig ser det ud som om de kommer fra bagenden af bilen, og at den dermed skulle bakke! (hvilket den selvfølgelig ikke gør).

Er jeg den eneste der tænker det?

/Spærhage



MJ_Chaud et Froid.jpg
__________________________________
http://hw-art.dk/comix.html
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Max Jordan

Indlæg af lolsen »

Spærhage:

Personligt havde jeg sat dem omkring højre hjørne af køleren, for at illustrere luftmodstanden. For, som for dig og Henriette, ligner det også for mig at den bakker.
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Max Jordan

Indlæg af D@niel »

He he, ja den kører baglæns (: stadig en flot tegning fra en mester.
Carsten Søndergaard skrev: 7. aug 2021, 23:38
D@niel skrev: 7. aug 2021, 21:48Clifton, opr. Le journal de Tintin 1960, udg. samlet i 1963. Jeg ved ikke om Tintin bladet var under belgisk eller fransk censur, men måske har man bare tænkt, at der ikke var nogen disrespekt for politiet her (:
Jeg kender ikke til nogen særlige censurtilfælde omkring Clifton, men der kan godt have været noget, som forhindrede en fransk udgivelse og ikke en belgisk - for der var en hel del forskelle på den belgiske og den franske udgave af Tintin-bladet, og loven var fransk, ikke belgisk.
Ah ja, det var også mest sagt for sjov. Det er kun et lille, mørkt panel og aldrig omtalt før eller efter, måske har de ikke engang bemærket det under censuren.

Interessant med Tintin bladet. Det vidste jeg ikke.
wikipedia skrev:…at one time, there were separate versions for France, Switzerland, Canada, Belgium and the Netherlands, with about 600,000 copies a week.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Max Jordan

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Vedhæftede filer
LaventureTillieux.jpg
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Max Jordan

Indlæg af GoogaMooga »

Tusind tak, Carsten, den skal jeg bestille til september. Håber, amazon.fr har den. :)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Max Jordan

Indlæg af D@niel »

Carsten, der er noget galt med link til forlagskontoret.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Max Jordan

Indlæg af Carsten Søndergaard »

D@niel skrev: 12. aug 2021, 23:30 Carsten, der er noget galt med link til forlagskontoret.
Ja, der er det galt, at One.com overtog Cliche webhosting og satte prisen for min lille hjemmeside op med mere end 6.000 procent. Det, syntes jeg, var lige i overkanten. Og da jeg ikke rigtig selv har noget behov for at have en hjemmeside, er den indtil videre gået i graven.
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Max Jordan

Indlæg af D@niel »

Avs, det lyder også noget voldsomt. Langt ude, de virker som en flok kapitalister. Øv.
Besvar