Hvordan slår man en samler ihjel?

Besvar
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9851
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Hvordan slår man en samler ihjel?

Indlæg af Berti Stravonsky »

I skal ikke tage det alt for bogstaveligt. Det er mere ens indre samler, som helst skal dø. Jeg får det nemlig som en narkoman, når der pludselig opstår muligheder, som nu med den der nøglering.

Jeg bliver ivrig. Svedt. Kigger. Og i dag gik Osvald og jeg en tur i Rønne, og sørme om øens tegneseriemuseum var åbent. Ind med os, og så var der ellers en del at kigge på. Bras ja, men sørme også gode spændende sager rundt omkring på hylderne, og inde bag, hvor der er afsat plads til at man kan spille brætspil, rollespil og den slags, der var skam også et par tegneserier. Ikke i samlerstand, men hov. Lidt længere bag var der et flot vedholdt Fantometspil. Vi pakkede spillet ud, og det var fanme flot.

Så flot, at da vi kom hjem igen, så browsede jeg QXL og DBA i det håb, at jeg kunne finde et lige så velholdt spil. Det var heldigvis ikke svært.

Men altså. Det ER jo skørt. Det ER det da. Jeg kan mærke det der sug af lyst og usund I want it.

Kender I det? Eller står jeg alene med disse følelser? Det tror jeg nu ikke.

Men hvad pokker skal man gøre, når samlertrangen er stærk? Stå imod, javel. Men hvordan? It's my drug from time to time.

Hvad gør I? Hvis I da gør noget?
Brugeravatar
Laila J. Graf
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 358
Tilmeldt: 7. feb 2006, 15:55
Geografisk sted: Sall

Re: Hvordan slår man en samler ihjel?

Indlæg af Laila J. Graf »

Jeg planlægger min økonomi efter at jeg skal bygge en bygning på mindst 400kvm på vores mark her ved siden af om en 10 års tid.. besvarer det spørgsmålet ;)
Også kendt som A.N.D.E.R.S.I.N.E.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Hvordan slår man en samler ihjel?

Indlæg af Frank Madsen »

Laila J. Graf skrev: 22. maj 2021, 14:44Jeg planlægger min økonomi efter at jeg skal bygge en bygning på mindst 400kvm på vores mark her ved siden af om en 10 års tid.. besvarer det spørgsmålet ;)
Hvis du i stedet planlægger et byggeri på 2.400 kvm, kan du måske lave et tegneseriemuseum.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Laila J. Graf
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 358
Tilmeldt: 7. feb 2006, 15:55
Geografisk sted: Sall

Re: Hvordan slår man en samler ihjel?

Indlæg af Laila J. Graf »

Frank Madsen skrev: 22. maj 2021, 15:13
Laila J. Graf skrev: 22. maj 2021, 14:44Jeg planlægger min økonomi efter at jeg skal bygge en bygning på mindst 400kvm på vores mark her ved siden af om en 10 års tid.. besvarer det spørgsmålet ;)
Hvis du i stedet planlægger et byggeri på 2.400 kvm, kan du måske lave et tegneseriemuseum.
Satser på at vinde i lotto...
Også kendt som A.N.D.E.R.S.I.N.E.
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 819
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Hvordan slår man en samler ihjel?

Indlæg af superboy »

Jeg tar fram en tegneserie jeg ikke liker, og prøver å lese. Så etter en liten stund, går jeg lei, og så gjør jeg noe helt annet.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9851
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Hvordan slår man en samler ihjel?

Indlæg af Berti Stravonsky »

Berti Stravonsky skrev: 22. maj 2021, 14:40
Hvad gør I? Hvis I da gør noget?
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Hvordan slår man en samler ihjel?

Indlæg af Gimli »

Det at jeg bor i Grønland betyder, at jeg ikke leder efter; merchendaices mv. Det er kun tegneserier. Og når jeg så kun har indkøb et par gange om året + ferier i DK, betyder det at jeg kigger efter nyheder, men ikke alt muligt i den blå avis etc. Dvs jeg ikke er i indkøbsmode undtaget ganske få gange om året. Så mit råd; strukturer dine indkøb, så du ikke opfatter det du finder som indkøbsmuligheder.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvordan slår man en samler ihjel?

Indlæg af GoogaMooga »

Bare hold dig til Pantheon og Far Side of Paradise tegnerne, og ignorér resten.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9851
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Hvordan slår man en samler ihjel?

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jeg forstår ikke dit svar, Googa. Svarer du på mit helt oprigtige spørgsmål?
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9851
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Hvordan slår man en samler ihjel?

Indlæg af Berti Stravonsky »

Gimli skrev: 22. maj 2021, 18:14 Det at jeg bor i Grønland betyder, at jeg ikke leder efter; merchendaices mv. Det er kun tegneserier. Og når jeg så kun har indkøb et par gange om året + ferier i DK, betyder det at jeg kigger efter nyheder, men ikke alt muligt i den blå avis etc. Dvs jeg ikke er i indkøbsmode undtaget ganske få gange om året. Så mit råd; strukturer dine indkøb, så du ikke opfatter det du finder som indkøbsmuligheder.
Tak, Gimli. Struktur er godt. I alle aspekter af livet, næsten.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Hvordan slår man en samler ihjel?

Indlæg af Frank Madsen »

Berti Stravonsky skrev: 22. maj 2021, 21:29Jeg forstår ikke dit svar, Googa. Svarer du på mit helt oprigtige spørgsmål?
5akn3m.jpg
5akn3m.jpg (79.69 KiB) Vist 1300 gange

Jeg var LIGE ved at købe "Batman Year One" af Miller/Mazzuchelli og "Fremtidens Araber" 1-4 tidligere i dag p.gr.a. en pludselig indskydelse. Men da jeg tjekkede indkøbskurven og så, at det blev over 1.400 kr., så ombestemte jeg mig og besluttede at ønske mig dem i fødselsdagsgave i stedet for. Jeg regner ikke med, at de bliver udsolgt lige med det samme.

Men det kan også være, jeg køber dem i morgen.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvordan slår man en samler ihjel?

Indlæg af GoogaMooga »

Berti Stravonsky skrev: 22. maj 2021, 21:29 Jeg forstår ikke dit svar, Googa. Svarer du på mit helt oprigtige spørgsmål?
Det var ment lidt som en morsomhed, for sådan noget er jo svært at overholde til punkt og prikke. Men det er da en måde at begrænse sig på, at nøjes med de tegnere, man bedst kan lide.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9851
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Hvordan slår man en samler ihjel?

Indlæg af Berti Stravonsky »

GoogaMooga skrev: 22. maj 2021, 22:52
Berti Stravonsky skrev: 22. maj 2021, 21:29 Jeg forstår ikke dit svar, Googa. Svarer du på mit helt oprigtige spørgsmål?
Det var ment lidt som en morsomhed, for sådan noget er jo svært at overholde til punkt og prikke. Men det er da en måde at begrænse sig på, at nøjes med de tegnere, man bedst kan lide.
Men hvorfor ikke bare skrive det simpelt? Alt det der pantheon og ditten og datten, det bliver alt for fluffy og for hult. Ingen forstår det alligevel. Eller rettere, jeg forstår det ikke.
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 875
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Hvordan slår man en samler ihjel?

Indlæg af Asger Pedersen »

Jeg forstod ham godt: bare hold dig til de helt store gamle tegnere, så er der ikke så meget at samle på. Men jeg er ikke enig; har lige købt ca. 30 Asterix-albums på fransk og hentet dem i Kronjylland, skønt jeg næppe kan stave mig igennem dem 🤣 Der skal skrappere midler til for at slå ‘min samler’ ihjel
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Besvar