Pantheon og alt det dér

marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 11. mar 2009, 18:57

Re: Pantheon og alt det dér

Indlæg af marius »

Berti Stravonsky skrev: 6. jun 2021, 14:57 Det er naturligvis ikke rart at føle sådan. Men du. Klø på. Spark døren ind. Jeg, og givetvis andre med, har fået noget at tænke over.

Her skal være frit og rart at være. Så spark døren ind, du. Og jeg LOVER, at det nok skal gå.

Som salig Poul Schlüter sagde:
Det kan gå den ene vej. Det kan gå den anden vej. Jeg siger alligevel 'pyt'. Det skal nok gå alt sammen.
Tak. Jeg giver mig selv den opgave at poste ti spontane tråde den næste uges tid.
Erling G-P
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 272
Tilmeldt: 27. sep 2008, 18:02

Re: Pantheon og alt det dér

Indlæg af Erling G-P »

Som 'ny' eller i hvert fald meget behersket skrivende bruger herinde, har 'stjernesystemet' aldrig været noget jeg skænkede en tanke - man finder det i næsten alle fora, og der er næsten altid nogle der har været med meget længe, som altid er blandt de første til at svare på indlæg og dermed opbygger en uhyrlig mængde poster.

Off-topic bør der definitivt være plads til - vi er vel alle mange-facetterede individer, med mere end bare én interesse, så hvorfor skulle man ikke kunne diskutere andet med mennesker man alligevel kommunikerer med regelmæssigt? Hvis man kan lide de samme tegneserier, er der formentlig en chance for at man også synes om de samme TV-serier f.eks.

Sprogpoliti; jeg er så 'heldig' altid at kunne spotte eksempelvis nutids-r fejl, men påpeger dem normalt aldrig, med mindre personen selv ønsker det. På mit forrige arbejde havde jeg en scrum master, der havde udfordringer med netop disse. Hun ville gerne blive bedre og bad derfor om at blive gjort opmærksom på evt. fejl, hvis jeg eller andre bemærkede dem. Ellers er jeg helt på linie med at det bestemt ikke skal være folks evne til at skrive korrekt, der afgør om de deltager i en diskussion - normalt går meningen jo fint igennem. Dog irriterer det mig når professionelle skribenter laver disse basale fejl. I min optik bør man have styr på dette hvis man lever af at skrive, men igennem de senere år har jeg oplevet et skred, hvor især journalister på (online)aviser synes at blive ringere og ringere i den henseende.

Venlig hilsen
Erling G-P
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Pantheon og alt det dér

Indlæg af Berti Stravonsky »

marius skrev: 6. jun 2021, 15:04
Berti Stravonsky skrev: 6. jun 2021, 14:57 Det er naturligvis ikke rart at føle sådan. Men du. Klø på. Spark døren ind. Jeg, og givetvis andre med, har fået noget at tænke over.

Her skal være frit og rart at være. Så spark døren ind, du. Og jeg LOVER, at det nok skal gå.

Som salig Poul Schlüter sagde:
Det kan gå den ene vej. Det kan gå den anden vej. Jeg siger alligevel 'pyt'. Det skal nok gå alt sammen.
Tak. Jeg giver mig selv den opgave at poste ti spontane tråde den næste uges tid.
Skidegodt Egon. Skidegodt. Jeg giver mig selv den opgave at svare dem alle. Hvis jeg kan, altså.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Pantheon og alt det dér

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Jeg vil bare sige til det med off-topic, at ... altså for min skyld må folk være så meget off-topic som de vil. Jeg nævner det bare, fordi der i den senere tid har været adskillige gange, når jeg har logget ind, hvor der ikke var nye indlæg i andet end off-topic. Så kan man godt få sådan lidt en følelse af, nå, de gider nok ikke at tale om tegneserier mere :cry:

Jeg tænker også lidt på, hvis helt nye brugere opdager serieland og så ser en overvægt af noget, der ikke handler om tegneserier ...

Men altså, fint for mig, jeg springer bare over, det er egentlig mest af tidsmæssige grunde, der er sikkert mange guldkorn i off-topic-trådene også.

Og så er jeg altså på marius' side - og det er godt, du tager det op, marius. Der HAR været for meget sprogfnidder i en periode (og i tidligere perioder). Det var også derfor, Berti, at jeg foreslog dig at lytte til politimester Bastian. Men jeg kan forstå, at du nu har taget det hele lidt til efterretning. Det er indholdet, ikke formen, der er væsentlig i et debatindlæg.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Pantheon og alt det dér

Indlæg af Berti Stravonsky »

Carsten Søndergaard skrev: 6. jun 2021, 15:13 Jeg vil bare sige til det med off-topic, at ... altså for min skyld må folk være så meget off-topic som de vil. Jeg nævner det bare, fordi der i den senere tid har været adskillige gange, når jeg har logget ind, hvor der ikke var nye indlæg i andet end off-topic. Så kan man godt få sådan lidt en følelse af, nå, de gider nok ikke at tale om tegneserier mere :cry:

Jeg tænker også lidt på, hvis helt nye brugere opdager serieland og så ser en overvægt af noget, der ikke handler om tegneserier ...

Men altså, fint for mig, jeg springer bare over, det er egentlig mest af tidsmæssige grunde, der er sikkert mange guldkorn i off-topic-trådene også.

Og så er jeg altså på marius' side - og det er godt, du tager det op, marius. Der HAR været for meget sprogfnidder i en periode (og i tidligere perioder). Det var også derfor, Berti, at jeg foreslog dig at lytte til politimester Bastian. Men jeg kan forstå, at du nu har taget det hele lidt til efterretning. Det er indholdet, ikke formen, der er væsentlig i et debatindlæg.
Det er sommertid, og folk kigger på damer og spiser is. Herovre altså. Og der er jo konjunkturer også på vores felt. Folk gider skam godt kigge med, og alle er jo velkommen til at bide til bolle. Jeg kan ikke så meget tegneserierelateret, og derfor er jeg i filmkælderen.

Nej. Der har ikke været meget sprogfnidder. At de mange tusinde indlæg vi har, er der kun yderst få, der omhandler sprog og korrekt tegnsætning. Men der har været et par stykker, og den menneskelige hukommelse er jo sådan indrettet, at den husker gerne dét, den vil huske.

Indhold fremfor form. I know. Jeg er enig. Og spark mig, skulle jeg glemme det igen. Hårdt.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Pantheon og alt det dér

Indlæg af Berti Stravonsky »

Carsten Søndergaard skrev: 6. jun 2021, 15:13 Jeg vil bare sige til det med off-topic, at ... altså for min skyld må folk være så meget off-topic som de vil. Jeg nævner det bare, fordi der i den senere tid har været adskillige gange, når jeg har logget ind, hvor der ikke var nye indlæg i andet end off-topic. Så kan man godt få sådan lidt en følelse af, nå, de gider nok ikke at tale om tegneserier mere :cry:

Jeg tænker også lidt på, hvis helt nye brugere opdager serieland og så ser en overvægt af noget, der ikke handler om tegneserier ...

Men altså, fint for mig, jeg springer bare over, det er egentlig mest af tidsmæssige grunde, der er sikkert mange guldkorn i off-topic-trådene også.

Og så er jeg altså på marius' side - og det er godt, du tager det op, marius. Der HAR været for meget sprogfnidder i en periode (og i tidligere perioder). Det var også derfor, Berti, at jeg foreslog dig at lytte til politimester Bastian. Men jeg kan forstå, at du nu har taget det hele lidt til efterretning. Det er indholdet, ikke formen, der er væsentlig i et debatindlæg.
Skulle en ny bruger forvilde sig herind, vil vedkommende se generel debat og alle trådene der. Så Eurotrådene og alle de andre tegneserierelaterede. For folk kommer herind på grund af tegneserierne, enten fordi de googler eller får siden anbefalet. Det er en skrøne og en stråmand at tro, at nye brugere valfarter herind og dumper ned i off topic. Det sker bare ikke. Påstår jeg.
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Pantheon og alt det dér

Indlæg af Mogens »

lolsen skrev: 6. jun 2021, 13:06 Personligt har jeg aldrig skænket stjernerne en tanke og da der på forrige side først blev nævnt noget om at række ud efter dem, der var jeg helt i vildrede om hvilke stjerner der her var tale om og tolkede det derfor som værende metaforisk.
Mit udsagn var blot ment som en kæk kommentar af tvetydig karakter. Det kunne handle om at række ud efter stjernerne på himmelen. Efter accept og berømmelse, men hvis det ikke lykkedes, kunne jeg altid række ud efter stjernerne på Serieland ved at skrive en masse indlæg. Jeg gør gerne brug af ironi og sarkasme, hvilket kan være farligt, fordi modtageren kan misforstå meningen. Det er jeg fuld bevidst om, men jeg kunne ALDRIG finde på at nedgøre et andet menneske med vilje. Det er aldrig min hensigt at gøre folk kede af det, så hvis jeg skriver noget herinde, som giver anledning til at tro, at jeg er helt galt afmarcheret, kan jeg allerede nu sige, at det ikke er min mening. :)
lolsen skrev: 6. jun 2021, 13:06 Mht. Facebook, der er jeg helt på linje med at folk virker mere spontane og deltagende, selv skriver jeg dog så godt som aldrig på FB, så her læser jeg derimod kun med. Dertil kommer at jeg finder FB som værende en ganske elendig platform, til den type debatter der finder sted herinde, i og med at der ikke understøttes klassiske fora strukturer (kategorisering mm.). Dvs. alt indhold drukner i nye tråde, der konstant kappes om at ligge øverst.
Jeg deltager gerne på Facebook, men synes også, at platformen er elendig, da - som du skriver - relevante og interessante indlæg drukner i nye tråde med det samme. Det er ærgerligt for dem, som gerne bidrager med noget fornuftigt. Det er ydermere svært at finde de informationer, man leder efter, på trods af at der findes en søgefunktion.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Pantheon og alt det dér

Indlæg af Berti Stravonsky »

Berti Stravonsky skrev: 6. jun 2021, 18:53
Carsten Søndergaard skrev: 6. jun 2021, 15:13 Jeg vil bare sige til det med off-topic, at ... altså for min skyld må folk være så meget off-topic som de vil. Jeg nævner det bare, fordi der i den senere tid har været adskillige gange, når jeg har logget ind, hvor der ikke var nye indlæg i andet end off-topic. Så kan man godt få sådan lidt en følelse af, nå, de gider nok ikke at tale om tegneserier mere :cry:

Jeg tænker også lidt på, hvis helt nye brugere opdager serieland og så ser en overvægt af noget, der ikke handler om tegneserier ...

Men altså, fint for mig, jeg springer bare over, det er egentlig mest af tidsmæssige grunde, der er sikkert mange guldkorn i off-topic-trådene også.

Og så er jeg altså på marius' side - og det er godt, du tager det op, marius. Der HAR været for meget sprogfnidder i en periode (og i tidligere perioder). Det var også derfor, Berti, at jeg foreslog dig at lytte til politimester Bastian. Men jeg kan forstå, at du nu har taget det hele lidt til efterretning. Det er indholdet, ikke formen, der er væsentlig i et debatindlæg.
Skulle en ny bruger forvilde sig herind, vil vedkommende se generel debat og alle trådene der. Så Eurotrådene og alle de andre tegneserierelaterede. For folk kommer herind på grund af tegneserierne, enten fordi de googler eller får siden anbefalet. Det er en skrøne og en stråmand at tro, at nye brugere valfarter herind og dumper ned i off topic. Det sker bare ikke. Påstår jeg.
Carsten, tror du virkelig, at folk der lige kommer forbi, de sprøjter ned i off topic? Har du hørt om sådanne tilfælde?
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Pantheon og alt det dér

Indlæg af Berti Stravonsky »

Carsten bryder sig ikke om stjernerne. Fair nok. Jeg kan sagtens følge ham. Både konkret og også på et mere overordnet plan.

Hvad siger I andre? Skal jeg bede maskinrummet om at fjerne dem? Er det umagen værd? Holder de nye folk væk? Eller er de snarere med til at motivere folk?
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Pantheon og alt det dér

Indlæg af lolsen »

Berti:

Skabelsen af fælles historier mm. er ikke lige mig, men hvis andre har lyst vil jeg da glædeligt læse med og se hvad I kommer frem til.

En læseklub er jeg mere på, så er det bare hvilken serie der bedst egner sig dertil. For de fleste album i europæisk tradition er som sagt relativt enkeltstående og afsluttede historier og det er de færreste herinde der eks. læser manga - hvor historiens konstruktion ofte bedst kan sammenlignes med en meget, meget tyk bog.

Nu har jeg "desværre" selv læst Universal War One, da den udkom på engelsk. Men denne serie har så vidt jeg husker, ét langt narrativ der strækker sig over alle seks album i serien, samtidigt med at der er en hvis spænding involveret deri a la "hvordan mon historien udvikler sig herfra?!".

På dansk udgives den periodisk af ShadowZone og jeg mener at album nr. 2, er lige på trapperne.

Den kunne være et bud, på en serie man kunne tage op i en læseklub - om end jeg som sagt selv "desværre" allerede har læst denne. Men for andre interessere, kunne den være et godt valg.

Hvilke andre serier af denne type udkommer der mon på dansk?

Indenfor manga verdenen, ville det være en smal sag at finde en spændings/mystery serie at følge med i, men det er jo desværre de færreste herinde der læser manga.

Så? Gode bud?

Carsten/Berti:

Berti har ret, folk dumper ikke ned i off-topic og tror det ene eller det andet.

Navnligt fordi off-topic delen af forummet ikke er tilgængelig for "udefrakommende", dvs. man skal være logget ind førend man kan læse med derinde. Derfor, hvis man opretter en bruger her på siden, må det formodes at man først har læst med herinde mht. hvad det hele drejer sig om, hvorfor man altså ikke kan få det forkerte indtryk inden man opretter sig, eller for den sags skyld, blive skræmt væk fra at oprette sig.

Mogens:

Det er jo altid dejligt at vide at du ikke ønsker at gøre nogen kede af det, men jeg kan nu heller ikke lige mindes en eneste gang hvor noget du har skrevet har kunnet tolkes således? :S

Men som sagt er det jo altid dejligt at vide for os alle, skulle den dag oprinde :D

Berti:

Personligt tror jeg ikke at stjernerne skulle holde nogen væk fra at deltage herinde. På den anden side er jeg fløjtende ligeglad med dem, så om de er der eller ej, jeg tænker som benævnt aldrig over dem og jeg registrerer dem ligeledes ej heller, så?...
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Pantheon og alt det dér

Indlæg af Mogens »

Med hensyn til at lege sprogpoliti, så kunne jeg aldrig finde på at rette på folk, jeg ikke kender. Jeg kan dog ikke sige mig fra at drille kolleger engang imellem, hvis de konstant laver den samme fejl. Det er udelukkende sagt med et glimt i øjet.

Jeg er intet sproggeni og er ikke specielt god til grammatik, MEN jeg gør mig trods alt umage, når jeg skriver til andre folk. Alle kan lave skrive- eller tastefejl, men hvis jeg er i tvivl om, hvordan et ord staves korrekt, slår jeg ALTID op i en ordbog på nettet, uanset om det er på dansk, engelsk eller tysk. Jeg kan simpelthen ikke lade være, og jeg bliver jo ikke bedre til at stave, hvis jeg ikke gør mig umage. Det betyder dog ikke, at jeg forventer det samme af mine medmennesker, men når det er sagt, så staver et stortal af internetkrigerne som en brækket arm. Nogle gange gør det næsten ondt helt ind i sjælen, men det er jo mit problem, ikke deres. De bliver jo hørt uanset hvad. Og budskabet er det vigtigste. Altid. Men hvis jeg kunne ønske mig én ting hér i verden, så er det, at folk lærer at respektere sproget. Der skal selvfølgelig være plads til "sms-sprog", men jeg ser alligevel en fare for, at vores nyvundne, sproglige vaner skader os mere i det lange løb, end de gavner. Ville folk f.eks. acceptere en kontrakt på et huskøb, som var fuld af stavefejl og som kunne give anledning til retslige tvists?

Sproget er i øvrigt en underlig størrelse. Det er fint nok, at det udvikler sig, men jeg har det svært med udtryk, som pludselig betyder det omvendte, fordi den yngre generation (måske) ikke forstår den oprindelige betydning. Her tænker jeg bl.a. på udtryk som forfordelt og bjørnetjeneste. De kan have flere betydninger, alt efter hvem man spørger. :roll:
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Pantheon og alt det dér

Indlæg af Carsten Søndergaard »

lolsen skrev: 6. jun 2021, 21:47En læseklub er jeg mere på, så er det bare hvilken serie der bedst egner sig dertil. For de fleste album i europæisk tradition er som sagt relativt enkeltstående og afsluttede historier og det er de færreste herinde der eks. læser manga - hvor historiens konstruktion ofte bedst kan sammenlignes med en meget, meget tyk bog.
Faktisk var der tidligere i en længere periode læseklubber. Her en tilfældig tråd:
viewtopic.php?f=4&t=19974
lolsen skrev: 6. jun 2021, 21:47Berti har ret, folk dumper ikke ned i off-topic og tror det ene eller det andet.

Navnligt fordi off-topic delen af forummet ikke er tilgængelig for "udefrakommende", dvs. man skal være logget ind førend man kan læse med derinde. Derfor, hvis man opretter en bruger her på siden, må det formodes at man først har læst med herinde mht. hvad det hele drejer sig om, hvorfor man altså ikke kan få det forkerte indtryk inden man opretter sig, eller for den sags skyld, blive skræmt væk fra at oprette sig.
Nå ja, det havde jeg glemt. Det er en god måde at gøre siden "ren tegneserie" for nye brugere. Tak for at minde om det :-)
lolsen skrev: 6. jun 2021, 21:47Personligt tror jeg ikke at stjernerne skulle holde nogen væk fra at deltage herinde. På den anden side er jeg fløjtende ligeglad med dem, så om de er der eller ej, jeg tænker som benævnt aldrig over dem og jeg registrerer dem ligeledes ej heller, så?...
Jeg tror såmænd heller ikke, stjernerne skræmmer ret mange væk. Den slags er jo velkendt fra forummer i almindelighed. Jeg bedriver bare et livslangt korstog mod ranglister, hitlister, hierarkier, karakterskalaer og den slags, det må I finde jer i ;-)

Og der er grundlæggende noget ubehageligt og udemokratisk over de stjerner. Okay at man kan se, om en bruger har lavet mange eller få indlæg. Men stjerner, altså? Ligesom i militæret? Besynderligt :-)
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Pantheon og alt det dér

Indlæg af Gimli »

lolsen skrev: 6. jun 2021, 21:47 Berti:

Skabelsen af fælles historier mm. er ikke lige mig, men hvis andre har lyst vil jeg da glædeligt læse med og se hvad I kommer frem til.

En læseklub er jeg mere på, så er det bare hvilken serie der bedst egner sig dertil. For de fleste album i europæisk tradition er som sagt relativt enkeltstående og afsluttede historier og det er de færreste herinde der eks. læser manga - hvor historiens konstruktion ofte bedst kan sammenlignes med en meget, meget tyk bog.

Nu har jeg "desværre" selv læst Universal War One, da den udkom på engelsk. Men denne serie har så vidt jeg husker, ét langt narrativ der strækker sig over alle seks album i serien, samtidigt med at der er en hvis spænding involveret deri a la "hvordan mon historien udvikler sig herfra?!".

På dansk udgives den periodisk af ShadowZone og jeg mener at album nr. 2, er lige på trapperne.

Den kunne være et bud, på en serie man kunne tage op i en læseklub - om end jeg som sagt selv "desværre" allerede har læst denne. Men for andre interessere, kunne den være et godt valg.

Hvilke andre serier af denne type udkommer der mon på dansk?

Indenfor manga verdenen, ville det være en smal sag at finde en spændings/mystery serie at følge med i, men det er jo desværre de færreste herinde der læser manga.

Så? Gode bud?
En læseklub kunne være spændende - og hvis det er en serie jeg har, vil jeg "fravige" min normale læserytme, for at være med. Tidligere har der været en læseklub med en amerikansk flyveserie fra 30'erne. (Kan ikke huske navnet - for jeg ejer den ikke). Som jeg husker det, løb den lidt ud i sandet efter ca. 3/4 år. Men det var måske en lidt omfattende serie at starte med. Så kunne Universal war One, være et mere overkommeligt bud.

Min udfordring er imidlertid at få købt albummet i tide. Jeg har det første album. Det næste kunne jeg købe i Danmark over ferien, men jeg tvivler på at jeg får købt de næste lige efter udgivelsen. Jeg er lidt usikker på, hvor mange butikker/forhandlere der vil sende enkeltalbum herop uden betydelige ekstraomkostninger. Faraos forlanger kr. 500,- som minimum. Jeg har i mange år købt hos Fantask (hovedsageligt), men det er jo store ordre, hvorfor transporten bliver udregnet på vægt og er mindst 1 måned om at komme herop.
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Pantheon og alt det dér

Indlæg af Mogens »

Berti Stravonsky skrev: 6. jun 2021, 21:40 Carsten bryder sig ikke om stjernerne. Fair nok. Jeg kan sagtens følge ham. Både konkret og også på et mere overordnet plan.

Hvad siger I andre? Skal jeg bede maskinrummet om at fjerne dem? Er det umagen værd? Holder de nye folk væk? Eller er de snarere med til at motivere folk?
Jeg tror, at der er delte meninger om stjernerne på Serieland. Nogle giver agt på dem, andre ikke. Jeg har så småt vænnet mig til dem og vil ikke være skyld i, at de fjernes fra siden. Jeg indrømmer, at de hæmmede mig i starten, fordi jeg tvivlede på, om jeg kunne være på øjenhøjde med de mest aktive medlemmer. Man vil jo gerne bidrage med noget klogt, og det kan være svært at finde fodfæste, hvis man sidder med følelsen af, at alt allerede er sagt bedre af andre. Das Leben ist kein Ponyhof, som tyskerne siger, så det er bare med at smide usikkerheden over borde og byde ind med alt mellem himmel og jord. Så skal respekten og glæden nok komme af sig selv. :D
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Pantheon og alt det dér

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jeg tillader mig at trække en streg i sandet. Lad os lade stjernerne blive, og så kan vi eventuelt hive fat på snakken om den en anden god gang.

Mon ikke, at langt de fleste i virkeligheden er ret ligeglade? Det tror jeg. Så vi gør ikke noget ved dem.

Og måske skal vi så kaste os lidt over tegneserierne i stedet? Ja? Win win.
Besvar