Pantheon og alt det dér

Besvar
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Pantheon og alt det dér

Indlæg af Gimli »

PhilipG skrev: 25. maj 2021, 15:13 Point taken.
Må dog retfærdigvis sige, at jeg har budt ind en gang imellem, når jeg har syntes, der var noget at byde ind med af værdi. Ikke tit, men dog nok til at opleve, at mine indlæg (ubegribeligt nok!) har det med at blive ignoreret - i et omfang, så jeg lidt har følt mig som den pinlige onkel til festen - eller værre endnu: den pinlige onkel, der partycrasher en fest, han ikke var inviteret til.

Men er nu tilfreds nok med at læse med:-)
Der er andre som også kommer med indlæg, der ikke bliver taget op. Se bare på 'ubesvarede tråde'. Det er ikke rart - og især ikke i starten. Men bliv bare ved - der skal nok komme respons. Vær dog opmærksom på, at hvis du med '...når jeg har noget at byde ind med...' mener, at du har "Hard core faktuelle informationer", så er der ikke så meget at give response på. (Må med skam erkende, at jeg ikke kan huske, om det er sådan det er - så jeg er i hypotesernes land her. :wink:
PhilipG
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 94
Tilmeldt: 12. jan 2019, 08:11

Re: Pantheon og alt det dér

Indlæg af PhilipG »

Jeg kan heller ikke huske selv, hvad der var så vigtigt, at jeg havde behov for at bringe frem - kun at det var godt:-).
Men tak for rådet, Gimli.
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Pantheon og alt det dér

Indlæg af Mogens »

PhilipG skrev: 25. maj 2021, 15:13 Point taken.
Må dog retfærdigvis sige, at jeg har budt ind en gang imellem, når jeg har syntes, der var noget at byde ind med af værdi. Ikke tit, men dog nok til at opleve, at mine indlæg (ubegribeligt nok!) har det med at blive ignoreret - i et omfang, så jeg lidt har følt mig som den pinlige onkel til festen - eller værre endnu: den pinlige onkel, der partycrasher en fest, han ikke var inviteret til.

Men er nu tilfreds nok med at læse med:-)
Jeg sidder og smiler stille for mig selv. Jeg har læst med herinde i mange år og "turde" aldrig selv deltage aktivt i diskussionerne. Mest af frygt for ikke rigtig at have noget at bidrage med eller at de garvede skribenter skulle opfatte mig som dum og uvidende. På et tidspunkt tog jeg dog mod til mig og begyndte så småt at svare på eksisterende indlæg og endda "opfinde" et par selv, men jeg blev straks grebet af følelsen af at blive ignoreret. Jeg ønsker ikke at skyde folk noget i skoene, men jeg sad med fornemmelsen af, at de etablerede medlemmer hellere ville svare på indlæg fra personer, de kendte i forvejen. Min fornemmelse står dog for egen regning, for der er sikkert masser af indlæg, som bliver læst og forgår ubesvaret, hvorfor jeg ikke lod mig kue af min egen utilstrækkelighed, men fortsatte med at gå folk på "nerverne". Jeg rækker stolt mod stjernerne, i hvert fald dem der bliver tildelt, når man har skrevet mange indlæg nok. :lol:
Erling G-P
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 272
Tilmeldt: 27. sep 2008, 18:02

Re: Pantheon og alt det dér

Indlæg af Erling G-P »

Mogens skrev: 5. jun 2021, 17:54
PhilipG skrev: 25. maj 2021, 15:13 Point taken.
Må dog retfærdigvis sige, at jeg har budt ind en gang imellem, når jeg har syntes, der var noget at byde ind med af værdi. Ikke tit, men dog nok til at opleve, at mine indlæg (ubegribeligt nok!) har det med at blive ignoreret - i et omfang, så jeg lidt har følt mig som den pinlige onkel til festen - eller værre endnu: den pinlige onkel, der partycrasher en fest, han ikke var inviteret til.

Men er nu tilfreds nok med at læse med:-)
Jeg sidder og smiler stille for mig selv. Jeg har læst med herinde i mange år og "turde" aldrig selv deltage aktivt i diskussionerne. Mest af frygt for ikke rigtig at have noget at bidrage med eller at de garvede skribenter skulle opfatte mig som dum og uvidende. På et tidspunkt tog jeg dog mod til mig og begyndte så småt at svare på eksisterende indlæg og endda "opfinde" et par selv, men jeg blev straks grebet af følelsen af at blive ignoreret. Jeg ønsker ikke at skyde folk noget i skoene, men jeg sad med fornemmelsen af, at de etablerede medlemmer hellere ville svare på indlæg fra personer, de kendte i forvejen. Min fornemmelse står dog for egen regning, for der er sikkert masser af indlæg, som bliver læst og forgår ubesvaret, hvorfor jeg ikke lod mig kue af min egen utilstrækkelighed, men fortsatte med at gå folk på "nerverne". Jeg rækker stolt mod stjernerne, i hvert fald dem der bliver tildelt, når man har skrevet mange indlæg nok. :lol:
Jeg skriver heller ikke ofte herinde, men har ved flere lejligheder haft den oplevelse, at lige så snart jeg kommenterede i en ellers aktiv tråd, gik den i stå! :?

Venlig hilsen
Erling G-P
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Pantheon og alt det dér

Indlæg af Mogens »

Jeg kender godt de selvudslettende tanker. Når jeg går en tur i skoven, visner alle planterne og træerne stopper med at gro. Nej, spøg til side. Jeg ved ikke, hvad folk tænker om mig herinde - og heldigvis bor jeg tilstrækkelig langt væk, så jeg ikke støder på disse folk på gaden - så det er bare med at klø på og skrive om vidt og bredt. Det er som at tage på fisketur. For det meste er der ingenting, der bider, men af og til hiver man en god sild med hjem, og hvis man da ikke lige har glemt lommelærken, er livet ikke så værst. :D :D
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9851
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Pantheon og alt det dér

Indlæg af Berti Stravonsky »

Ok. Det er ganske overraskende for mig, det I skriver. Jeg troede faktisk, at vi var flinke til at huske hinanden. Øv, det skal jeg skrive mig bag øret.

Uden sammenligning i øvrigt, så skriver jeg en del på bold.dk men der gik også lang tid, før jeg for alvor engagerede mig. Og jeg kan nu mindes, at mine bidrag ikke helt blev bemærket eller besvaret.

Mærkeligt, hvis det I skriver og har oplevet, og det jeg skrev og oplevede, er sådan det er. Og synd.
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Pantheon og alt det dér

Indlæg af Mogens »

Det var ikke for at give de etablerede kræfter dårlig samvittighed. Det kan bare være, at man som rookie gør sig unødigt mange tanker om at blive accepteret og om hvordan man gebærder sig, så man opnår den fornødne respekt. Jeg har prøvet at lægge det bag mig og bare være mig selv. Det lyder stort, men måske hænger det bare sammen med, at jeg er kommet længere end de første 5-10 indlæg, hvor jeg gerne ville imponere folk. :D
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9851
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Pantheon og alt det dér

Indlæg af Berti Stravonsky »

Mogens skrev: 5. jun 2021, 19:34 Det var ikke for at give de etablerede kræfter dårlig samvittighed. Det kan bare være, at man som rookie gør sig unødigt mange tanker om at blive accepteret og om hvordan man gebærder sig, så man opnår den fornødne respekt. Jeg har prøvet at lægge det bag mig og bare være mig selv. Det lyder stort, men måske hænger det bare sammen med, at jeg er kommet længere end de første 5-10 indlæg, hvor jeg gerne ville imponere folk. :D
Måske ligger der en eller anden uretfærdig skepsis overfor nye brugere? At de lige skal 'bevise' noget først, og ikke bare være random døgnfluer? I don't know.
PhilipG
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 94
Tilmeldt: 12. jan 2019, 08:11

Re: Pantheon og alt det dér

Indlæg af PhilipG »

Tjah, denne her rookie tog ved lære af debatten og spurgte derfor Carsten Søndergaard om noget i går - og fik sørme også svar:-)

Berti: Men fint, hvis de 'mange-stjernede' også reflekterer lidt. Sæt som mål at svare på bare ét indlæg fra en rookie om dagen, fx. Eller bare svar på det, I har lyst til. Vi er her jo trods alt kun af lyst.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9851
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Pantheon og alt det dér

Indlæg af Berti Stravonsky »

PhilipG skrev: 5. jun 2021, 20:24 Tjah, denne her rookie tog ved lære af debatten og spurgte derfor Carsten Søndergaard om noget i går - og fik sørme også svar:-)

Berti: Men fint, hvis de 'mange-stjernede' også reflekterer lidt. Sæt som mål at svare på bare ét indlæg fra en rookie om dagen, fx. Eller bare svar på det, I har lyst til. Vi er her jo trods alt kun af lyst.
Bestemt et godt råd. Hvis man føler sig velkommen og inviteret 'indenfor', så er lysten stadig en lyst, bare ganget med en høj ukendt faktor.

Jeg vil følge dit råd.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Pantheon og alt det dér

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Jeg har i hvert fald ingen "skepsis" over for nye brugere, tværtimod, det er vidunderligt at læse nye deltageres meninger, forslag, vurderinger og spørgsmål.

I det hele taget er jeg modstander af stjernesystemer, hitlister og "brugerniveau"-markeringer. Det fortæller intet om substansen i de enkelte poster og er lige netop med til at få nye brugere til at føle sig som rookies, og det kan jo stå på i årevis, når man selv kun udrustes med en enkelt stjerne, men mødes af markeringer for andre brugere, der har mange flere. Det ville være langt mere relevant at sætte sjerner ved nye brugere, der deltager i debatten. "***** Hurra! Ny bruger!"

Det er ikke alt, jeg deltager i, for eksempel ikke de mange tråde om film, tv, fodboldsamlebilleder osv. (jeg har flere gange tænkt, at "Serieland" begyndte at udvikle sig til "tv-serieland") ;-)

Men hvis der er spørgsmål, svarer jeg altid, hvis jeg kan. Og hvis jeg ikke kan, svarer jeg, at det ved jeg ikke. Tror jeg. Håber jeg. Tak til Erling G-P, PhilipG og Mogens for at bringe sagen op, værd at holde sig for øje!
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9851
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Pantheon og alt det dér

Indlæg af Berti Stravonsky »

Carsten Søndergaard skrev: 6. jun 2021, 01:17 Jeg har i hvert fald ingen "skepsis" over for nye brugere, tværtimod, det er vidunderligt at læse nye deltageres meninger, forslag, vurderinger og spørgsmål.

I det hele taget er jeg modstander af stjernesystemer, hitlister og "brugerniveau"-markeringer. Det fortæller intet om substansen i de enkelte poster og er lige netop med til at få nye brugere til at føle sig som rookies, og det kan jo stå på i årevis, når man selv kun udrustes med en enkelt stjerne, men mødes af markeringer for andre brugere, der har mange flere. Det ville være langt mere relevant at sætte sjerner ved nye brugere, der deltager i debatten. "***** Hurra! Ny bruger!"

Det er ikke alt, jeg deltager i, for eksempel ikke de mange tråde om film, tv, fodboldsamlebilleder osv. (jeg har flere gange tænkt, at "Serieland" begyndte at udvikle sig til "tv-serieland") ;-)

Men hvis der er spørgsmål, svarer jeg altid, hvis jeg kan. Og hvis jeg ikke kan, svarer jeg, at det ved jeg ikke. Tror jeg. Håber jeg. Tak til Erling G-P, PhilipG og Mogens for at bringe sagen op, værd at holde sig for øje!
Jeg har ikke hørt om andre, der synes at stjernesystemet sucks. Jeg tror ikke, det hæmmer. Hvorvidt det gavner noget, skal jeg ikke gøre mig klog på. Jeg mener, det var Ole Damgaard og Dan Knudsen der introducerede det i sin tid, og jeg tænkte ikke så meget over det.

Idéen med en stjerne eller en slags markering er til gengæld fin. Det kunne være, at vi skulle kigge lidt nærmere på noget sådan?

Og Serieland er et rummeligt sted. Så ja, i off-topic er der et par få tråde om film og andet. Her hygger Vigan, Overmunk og jeg os, og det er vi glade for. Sådan er det jo med kategorier og underkategorier. Man vælger og vælger fra.

Ret vildt, Carsten, at du flere gange vitterligt har tænkt, at Serieland er ved at udvikle sig til Tv-land. Så må du nok overveje, om off topic overhovedet er et sted, du skal kigge i i de næste mange uger. EM står for døren, og der kommer nok også en fodboldtråd eller to.

Men selvom der skulle komme nogle sådanne, så er Serieland ikke ved at udvikle sig til fodboldland. Serieland handler om tegneserier og skulle man være i tvivl, kan man tælle de forskellige kategorier, de forskellige tråde mm.
marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 11. mar 2009, 18:57

Re: Pantheon og alt det dér

Indlæg af marius »

Berti Stravonsky skrev: 6. jun 2021, 09:48
Og Serieland er et rummeligt sted.
Jeg oplever desværre ikke serieland som et rummeligt sted. Der er al for meget fokusering på at indlæggene skal være gennemarbejdet som var det en eksamensopgave. Stavefejl og forkert tegnsætning bliver kommenteret og i nogle tilfælde i en nedladende tone. Jeg tror mange bliver usikker på deres sproglige evner og af den grund afholder sig fra at være deltagende i trådene.
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Pantheon og alt det dér

Indlæg af Mogens »

Jubilæum. 200 indlæg. 2 stjerner. Juhuuu. Haha. :lol: :lol:

Spøg til side. Jeg ved ikke, om nye brugere føler sig intimideret af 'stjerne'-systemet. Jeg følte mig nok lidt usikker i starten, for jeg vidste jo, hvem eller hvad jeg var "oppe imod", uden det skal forstås negativt. Jeg har sjovt nok en anden følelse på Facebook, hvor flere leger med og hvor man kan se folks navne og billeder. På Serieland ser man til dels opdigtede profilnavne og er usikker på, hvem der gemmer sig bagved. Det skriver jeg ikke for at ændre på tingenes tilstand, men blot for at gøre opmærksom på, hvad der muligvis foregår i hovedet på nye brugere. :D
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Pantheon og alt det dér

Indlæg af Frank Madsen »

Mogens skrev: 5. jun 2021, 17:54
PhilipG skrev: 25. maj 2021, 15:13Må dog retfærdigvis sige, at jeg har budt ind en gang imellem, når jeg har syntes, der var noget at byde ind med af værdi. Ikke tit, men dog nok til at opleve, at mine indlæg (ubegribeligt nok!) har det med at blive ignoreret - i et omfang, så jeg lidt har følt mig som den pinlige onkel til festen - eller værre endnu: den pinlige onkel, der partycrasher en fest, han ikke var inviteret til.
Jeg sidder og smiler stille for mig selv. Jeg har læst med herinde i mange år og "turde" aldrig selv deltage aktivt i diskussionerne. Mest af frygt for ikke rigtig at have noget at bidrage med eller at de garvede skribenter skulle opfatte mig som dum og uvidende. På et tidspunkt tog jeg dog mod til mig og begyndte så småt at svare på eksisterende indlæg og endda "opfinde" et par selv, men jeg blev straks grebet af følelsen af at blive ignoreret. Jeg ønsker ikke at skyde folk noget i skoene, men jeg sad med fornemmelsen af, at de etablerede medlemmer hellere ville svare på indlæg fra personer, de kendte i forvejen. Min fornemmelse står dog for egen regning, for der er sikkert masser af indlæg, som bliver læst og forgår ubesvaret, hvorfor jeg ikke lod mig kue af min egen utilstrækkelighed, men fortsatte med at gå folk på "nerverne". Jeg rækker stolt mod stjernerne, i hvert fald dem der bliver tildelt, når man har skrevet mange indlæg nok. :lol:
Ingen bør holde sig tilbage af frygt for at blive ignoreret eller fordi de tror, de ikke har noget at byde ind med. Det afholder i hvert fald ikke os andre, og min erfaring med forummet gennem mange år er, at det er dem, der bare kaster sig ind i debatterne, der sætter dagsordenen. Så det må I også meget gerne gøre. Selv om det også er i orden bare at læse med.
Erling G-P skrev: 5. jun 2021, 18:14Jeg skriver heller ikke ofte herinde, men har ved flere lejligheder haft den oplevelse, at lige så snart jeg kommenterede i en ellers aktiv tråd, gik den i stå! :?
Kender godt fornemmelsen. :lol:
Carsten Søndergaard skrev: 6. jun 2021, 01:17I det hele taget er jeg modstander af stjernesystemer, hitlister og "brugerniveau"-markeringer. Det fortæller intet om substansen i de enkelte poster og er lige netop med til at få nye brugere til at føle sig som rookies, og det kan jo stå på i årevis, når man selv kun udrustes med en enkelt stjerne, men mødes af markeringer for andre brugere, der har mange flere. Det ville være langt mere relevant at sætte sjerner ved nye brugere, der deltager i debatten. "***** Hurra! Ny bruger!"
De stjerner er jo nogen, forumsoftwaren sætter på, og jeg tror ikke, man skal lægge al for meget vægt på dem. Berti kunne sikkert slå dem fra, hvis bare han vidste hvordan. :D
Carsten Søndergaard skrev: 6. jun 2021, 01:17Det er ikke alt, jeg deltager i, for eksempel ikke de mange tråde om film, tv, fodboldsamlebilleder osv. (jeg har flere gange tænkt, at "Serieland" begyndte at udvikle sig til "tv-serieland") ;-)
Off topic-afdelingen er jo netop til diskussion af ting, der ikke har med tegneserier at gøre. Så man kan dårligt klandre folk for at boltre sig dér. Men hvis folk KUN skriver i Off topic, bliver det selvfølgelig kedeligt i længden for dem, der opsøger Serieland for at læse om tegneserier.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Besvar