Computerbladet skriver om Infection #2

Besvar
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Computerbladet skriver om Infection #2

Indlæg af Frank Madsen »

"Nå, men i 2018 var Casper klar med de første seks kapitler, hvilket må være noget med ca. 120 sider, og det er her det bliver bekymrende. Til trods for seriens helt åbenlyse kvalitet både på fortæller og tegneniveau, så lykkes det ikke at finde en udgiver.

Når jeg ser på at fx “Tatovøren og klitoris”, “Døden”, ”Noget frygteligt er altid lige ved at ske”, “I morgen bliver bedre” og “Mira” – bare for at nævne noget af det skrammel, der er udkommet det sidste års tid, så er det nærmest ubegribeligt. Når sådan noget bras kan vejes og findes godt nok, så er det ubegribeligt at Casper Sands udgivelser ikke kan. Det samme kan siges om Henriette Westh som også må selvudgive, måske er danske forlag bare ikke interesseret i gennemarbejdet håndværk med ordentlige farver, god historie, og ikke mindst, lavet af folk, der rent faktisk kan tegne – og tegne tegneserier."

https://www.computerbladet.dk/2021/05/28/infection2/
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9851
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Computerbladet skriver om Infection #2

Indlæg af Berti Stravonsky »

Mira?

Mira er da superfantastisk. Et stort hit.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Computerbladet skriver om Infection #2

Indlæg af Frank Madsen »

Berti Stravonsky skrev: 31. maj 2021, 11:49Mira?

Mira er da superfantastisk. Et stort hit.
Helt enig. Men Kim fra Computerbladet er tydeligvis af en anden mening. :-)
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Computerbladet skriver om Infection #2

Indlæg af Erling Søby »

Når man kalder I morgen bliver bedre for "skrammel", så har man fraskrevet sig at blive taget alvorligt. Ihvertfald i min optik.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9851
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Computerbladet skriver om Infection #2

Indlæg af Berti Stravonsky »

Erling Søby skrev: 31. maj 2021, 12:30 Når man kalder I morgen bliver bedre for "skrammel", så har man fraskrevet sig at blive taget alvorligt. Ihvertfald i min optik.
Enig. Det virker lidt mystisk.
Brugeravatar
redneck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 341
Tilmeldt: 24. mar 2008, 08:41
Geografisk sted: Odense

Re: Computerbladet skriver om Infection #2

Indlæg af redneck »

Tjah, det er en lidt slingrende anmelder, der vægter det at kunne "tegne tegneserier" højt. For selv om han tidligt om Infection#2 skriver:

To’eren rummer tre kapitler (...) og egentlig ikke voldsom godt

konkluderer han alligevel til slut:

I modsætningen til mange andre danske tegneserier udgivet på de store forlag, så er Infection 2 gennemarbejdet og velfortalt.

Ud over at de nævnte eksempler på "skrammel" er ret forskellige, så er det jo trods alt en holdning, at "udygtigt håndværk" er lig med at man ikke kan tegne. Så hvis man vægter tegninger i denne stil over alt andet, så lyder Infection#2 vel yderst tiltalende ud fra denne anmeldelse.

Personligt ville jeg dog finde det ret trist, hvis der ikke var tegneserier i et hav af forskellige udtryk at boltre sig i.
Ja, jeg hedder Morten! Og skriver om tegneserier på Nummer9.dk - https://nummer9.dk/author/mortentjalve/
Brugeravatar
Henriette Westh
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 197
Tilmeldt: 12. aug 2020, 14:21
Geografisk sted: Langeland
Kontakt:

Re: Computerbladet skriver om Infection #2

Indlæg af Henriette Westh »

Jeg må med skam meddele, at jeg ikke har læst nogen af de værker, han nævner, men jeg har da set sider og tegninger fra historierne, og det ser flot og professionelt ud.
I sidste ende handler det vel bare om smag og behag, og sådan er det vel i grunden med alt.
__________________________________
http://hw-art.dk/comix.html
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Computerbladet skriver om Infection #2

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Frank Madsen skrev: 31. maj 2021, 11:43 "Til trods for seriens helt åbenlyse kvalitet både på fortæller og tegneniveau, så lykkes det ikke at finde en udgiver.”
Men har Casper Sand rent faktisk ledt efter en udgiver? Det kan jo også tænkes, at han bare hellere selv vil udgive sin serie. Og det gør han da tydeligvis meget professionelt og med stor gennemslagskraft. Den fås hos boghandlerne, og den har fået storartede anmeldelser.

At Casper Sand planker uhæmmet fra One Piece og Dragon Ball er klart, han lægger jo ikke skjul på det. Men han er da dygtig til at planke.

Måske er Kim Ursins problem, at ingen vil udgive hans tegneserier, og at han ikke selv kan eller vil udgive dem?

https://www.seriezine.dk/2020/03/02/livets-stille-gang/
Vedhæftede filer
image.jpeg
Brugeravatar
Henriette Westh
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 197
Tilmeldt: 12. aug 2020, 14:21
Geografisk sted: Langeland
Kontakt:

Re: Computerbladet skriver om Infection #2

Indlæg af Henriette Westh »

Jo, han har efter eget udsagn ledt efter en udgiver. På Facebook skriver han:

"Tusind tak for en flot anmeldelse! Det betyder virkelig meget! 😄 Det er svært at bryde ind i tegneserie-branchen generelt. Men specielt i Danmark synes jeg det er svært at finde ud af hvad forlagene overhovedet vil have. Jeg har i hvert fald fået min andel af nej'er 😂 I sidste ende er jeg glad for, at jeg selvudgiver Infection - også selvom det kan være hårdt både at markedsføre, holde lager og webshop, samtidig med at tegne videre."

Carsten Søndergaard skrev: 31. maj 2021, 23:54
Frank Madsen skrev: 31. maj 2021, 11:43 "Til trods for seriens helt åbenlyse kvalitet både på fortæller og tegneniveau, så lykkes det ikke at finde en udgiver.”
Men har Casper Sand rent faktisk ledt efter en udgiver? Det kan jo også tænkes, at han bare hellere selv vil udgive sin serie. Og det gør han da tydeligvis meget professionelt og med stor gennemslagskraft. Den fås hos boghandlerne, og den har fået storartede anmeldelser.

At Casper Sand planker uhæmmet fra One Piece og Dragon Ball er klart, han lægger jo ikke skjul på det. Men han er da dygtig til at planke.

Måske er Kim Ursins problem, at ingen vil udgive hans tegneserier, og at han ikke selv kan eller vil udgive dem?

https://www.seriezine.dk/2020/03/02/livets-stille-gang/
__________________________________
http://hw-art.dk/comix.html
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Computerbladet skriver om Infection #2

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Henriette Westh skrev: 1. jun 2021, 06:16 Jo, han har efter eget udsagn ledt efter en udgiver. På Facebook skriver han:

"Tusind tak for en flot anmeldelse! Det betyder virkelig meget! 😄 Det er svært at bryde ind i tegneserie-branchen generelt. Men specielt i Danmark synes jeg det er svært at finde ud af hvad forlagene overhovedet vil have. Jeg har i hvert fald fået min andel af nej'er 😂 I sidste ende er jeg glad for, at jeg selvudgiver Infection - også selvom det kan være hårdt både at markedsføre, holde lager og webshop, samtidig med at tegne videre."
Aha! Jeg er dog ret sikker på, at han aldrig har spurgt Cobolt.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9851
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Computerbladet skriver om Infection #2

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jeg bliver altid glad, når andre blade skriver om tegneserier. Ja, i det hele taget, når der skrives om tegneserier.

Kender I steder, hvor vi kan læse om tegneserier? Altså udover her, Nummer 9, direkte hos forlagene og i den dur?
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Computerbladet skriver om Infection #2

Indlæg af Erling Søby »

Jeg kan anbefale serienett.no, hvis man vil følge med i, hvad der sker i Norge.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Computerbladet skriver om Infection #2

Indlæg af Frank Madsen »

Berti Stravonsky skrev: 2. jun 2021, 19:46Kender I steder, hvor vi kan læse om tegneserier? Altså udover her, Nummer 9, direkte hos forlagene og i den dur?
Der er bl.a. disse:

litteratursiden.dk
superkultur.dk
jakobstegelmann.dk
roskildebib.dk/tags/tegneserier
xtraliv.dk
kulturkapellet.dk
kshdk93.wordpress.com
fiktionogkultur.dk/category/tegneserier/
litteraturnu.dk/category/anmeldelser/skoenlitteratur/tegneserie/
kathoom.dk
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Besvar