Nyeste fede opdagelse?

lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Nyeste fede opdagelse?

Indlæg af lolsen »

Heartstopper,vol. 1-4, af Alice Oseman (pssst den kommer også på dansk!).

En utrolig hjertevarm serie, jeg intet kendte til i forvejen. Uden at afsløre for meget, så følger den to teenage drenge der bliver forelsket i hverandre, samt deres venner og familier.

Det var først fra starten af vol. 2 at jeg sådan rigtigt blev opslugt af serien, men jeg var også temmeligt søvnig da jeg læste vol. 1.

Så vol. 2-4 er først blevet læst i dag, men, den kan kun anbefales og jeg kan personligt næsten ikke vente til vol. 5 udkommer, hvilken desværre også markerer enden på serien.
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Nyeste fede opdagelse?

Indlæg af Erling Søby »

Dette bliver en lunken anbefaling. Jeg har lige læst den seneste Hermann-tilføjelse til Tårnene i Maury-skoven. Og det er ikke særlig godt. Heller ikke rigtig skidt, så egentlig er det vel lidt bedre end det har været i mange år.

Tårnene i Maury-skoven - altså de originale 10 albums - er indiskutabelt et af den europæiske tegneseries hovedværker. Men de fem efterfølgende slægtskrønike-albums har ikke gjort noget godt for det originale værk. De har vel nærmest beskrevet en stejl nedadgående kvalitetskurve. Især på manuskriptsiden, men efterhånden tegner Hermann heller ikke så godt, som han har gjort. For nu at sige det pænt.

Det nyeste album - Manden med øksen - er et nummer 9B, der foregår mellem niende og tiende bind af den originale serie. Og hvis man ikke kender serien, er det godt nok svært at finde hoved og hale i historien og personerne. Den virker også som en noget unødvendig tilføjelse til værket, her 25 år efter. Og tegningerne er heller ikke lige i skabet. Men rigtig dårligt er det nu ikke, så det bliver en halv anbefaling. Men det er altså lidt som gå fra de to første Terminator-film til Terminator 3.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Besvar