T-shirts og badges

Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

T-shirts og badges

Indlæg af GoogaMooga »

Okay, ét er at dyrke sin hobby i privaten, noget helt andet er at gå ud i offentligheden med en Captain America T-shirt eller et Batman badge på jakken. Jeg har Fætter Maddike som "Creepy" stofmærke, syet på en jakke, men jakken kan jeg nu ikke passe mere. Har du eller bevæger du dig nogensinde ud i offentligheden med en tegneserie T-shirt? Hvor går grænsen med sådan noget? 20? 30? 57? Jeg mindes i nullerne at have haft både Superman "S" badge og Bat logo badge på jakken, endda på samme tid! Det fik folk omkring mig til at trække på smilebåndet, meget smørret og overbærende.

Cloisonné:

Billede

Stofmærke:

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: T-shirts og badges

Indlæg af lolsen »

Altså... Jeg har IKKE t-shirts UDEN print... Det er alt fra musik, tegneserier, film, tegnefilm/anime, LEGO, politik, osv. osv.

Der er absolut ingen aldresgrænse for at udtrykke personlige holdninger og eller interesser.
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: T-shirts og badges

Indlæg af Erling Søby »

"Badges? We ain't got no badges! We don't need no badges! I don't have to show you any stinking badges!"
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Laila J. Graf
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 358
Tilmeldt: 7. feb 2006, 15:55
Geografisk sted: Sall

Re: T-shirts og badges

Indlæg af Laila J. Graf »

Altså, langt det meste af tiden, så er jeg udseendeneutral ift. min tegneserieinteresse.

Undtagelsen er en enkelt kjole jeg har. En rigtig god veninde syede en helt fantastisk tegneseriekjole til mig (som jeg kun bruger ved tegneserierelaterede begivenheder) - men prøvekjolen, en fin blå sag, fik et bånd om livet med Anders And og hans venner stoffet, som hovedkjolen blev syet i.
Den blå kjole bruger jeg ude i offentligheden ;)
Også kendt som A.N.D.E.R.S.I.N.E.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: T-shirts og badges

Indlæg af Gimli »

Fordelen ved at bo i et mindre lokalsamfund er, at man ikke behøver fremvise synlige "klenodier" for at vise, hvad man går op i. Jeg tror at flertallet af mine kollegaer, bekendte mv., ved alt om, at jeg læser tegneserier. Så jeg har ikke behov for; badget og andre markeringer. :D
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4699
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: T-shirts og badges

Indlæg af Robin »

T-shirts og badges og... manchetknapper! Jeg har en del Bat sager: pins, t-shirts, slips, badges, sokker.....Skker bliver der gået med. Det er sjovt, når folk, oftest børn, opdager det. Kan hænde deres forældre og andre voksne også ser det, men de tør ikke sige noget? Eller synes, det er flovt. Slipset blev båret en del i -'00' erne. Det er så flot at alle kan lidet det, eller også er de bare flinke! Så har jeg en sjælden gang en Bat-pin i knaphullet eller blusen, aldrig badges. Men manchetknapperne vækker altid glæde og opmærksomhed. Jeg går ikke så meget med t-shirts, dem har jeg bare :D


[attachment=0]IMG_1087.JPG[/attachment]


mvh.
Vedhæftede filer
IMG_1087.JPG
IMG_1087.JPG (40.48 KiB) Vist 637 gange
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: T-shirts og badges

Indlæg af lolsen »

Gimli: Jeg tvivler på det er fordi folk har et behov for at vise deres interesse for tegneserier frem... Mon ikke det nærmere er fordi man syntes at eks. en t-shirt med ens favoritter, er pænere end en uden... Det er det i hvert fald i mit tilfælde (politisk materiale indtaget).

Robin: Hvorfor skulle folk kommentere negativt på det? Det oplever jeg aldrig og jeg har som sagt ikke t-shirts uden print. Hvis en eller anden tilfældig havde noget hobby relateret på, som ikke har din interesse, ville du så korse dig indvendigt og gå over for at kommentere derpå. Personen burde jo tydeligvis have taget tøj uden print på, konformiteten leve og alt det dersens?

Det skal lige understreges, at jeg ikke læser dit indlæg som om dette er noget du hverken ville tænke eller gøre. Derimod lyder det lidt hen af noget jeg hører fra mange, at de føler andre vil gøre det mod dem, hvilket jeg syntes lyder virkeligt trist. Tænk sig at gå rundt og begrænse sig selv med noget så uskyldigt som påklædning, på den baggrund at man føler andre måske vil kommentere eller tænke negativt derom.

Selv ville jeg personligt være fløjtende ligeglad, hvis det rent faktisk skulle hænde at der kom en kommentar i den retning. Så jeg fortsætter bare med at iklæde mig ting jeg godt kan lide.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4699
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: T-shirts og badges

Indlæg af Robin »

Det er ikke så megen en negativ kommenteren, der bliver ofte kommenteret positivt; det er mere noget hen i retningen af, at jeg da HAR mødt overbærende smil og lidt hovedrystende smilen, når det gik op for "folk", at her står de overfor en "voksen" mand, der læser tegneserier, og det endda på en seriøs måde. Det er mit indtryk, at de, ikke mange, ser det som en svaghed, det ville de også gøre overfor en Bat t-shirt klædt type, tror jeg. Det er min formodning. Det er ikke derfor, jeg ikke går med dem, jeg går bare sjældent med t-shirts i det hele taget. Jeg går gerne med Bat-halløj eller Disney-ditto, når jeg har lyst/behov for at vække opsigt eller score billige point - dette sidste kan også lade sig gøre i visse kredse ved udvalgte lejligheder :wink:
Og som du skriver, så lader jeg mig ikke begrænse af, hvad folk måtte mene om mit påklædningsvalg. Spørg blot i min familie/omgangskreds. Men jeg tænker nogle gange over det - som nu.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Besvar