Charles Burns - Nitnit-trilogien endelig komplet på dansk

Besvar
PhilipG
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 94
Tilmeldt: 12. jan 2019, 08:11

Charles Burns - Nitnit-trilogien endelig komplet på dansk

Indlæg af PhilipG »

Året er kun halvvejs, men selv hvis der ikke når at udkomme noget, der er bedre end tredje del af Charles Burns 'Nitnit-trilogi' (eller hvad den nu hedder?) så bliver det et godt tegneserieår - for mig i hvert fald.

Tredje del - Sukkerkraniet - er ligesom de første to bind udgivet af Fahrenheit, første del kom helt tilbage i 2011 og anden del i 2015. Serien blev afsluttet på amerikansk i 2014, og jeg har holdt mig i skinnet indtil da og ventet på en dansk oversættelse. Den kom så nu - og slutter historien af helt fantastisk! (Så tak til Fahrenheit for at holde ved!).

Har andre læst den? Er I lige så begejstrede? Og hvordan synes I, Burns bruger den belgiske reporter med den karakteristiske hårtop? Helligbrøde eller er det bare godt?
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Charles Burns - Nitnit-trilogien endelig komplet på dansk

Indlæg af Gimli »

Jeg er lige så begejstret for at denne trilogi nu afsluttes. Jeg har dog ikke købt sidste bind endnu (formodentligt omkring primo september). Og jeg har heller ikke læst trilogien endnu. Men jeg mener ikke det er helligbrødre at bruge et tidligere værk som inspiration, så længe det gøres tilstrækkeligt originalt (hvad jeg formoder Burns har gjort). Modigt at han har valgt så ikonisk en karakter, men hvis ikke det skulle være i orden, så tænker jeg, at rigtig mange værker rundt om i litteraturen måtte trækkes tilbage. (Arne And, Blacksad, Onkel Joakim (Scrooged? - Charles Dickens juleeventyr) mv.
Besvar