Min kontroversielle 80-20 vægtning af tegninger over manus

Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Min kontroversielle 80-20 vægtning af tegninger over manus

Indlæg af GoogaMooga »

At jeg vægter billeder højere end manus, synes jeg er helt legitimt. Det er også i orden hvis det vækker undren hos normale fifty-fifty fans, men tro endelig ikke, at manus er helt uden betydning for mig.

Jeg ville ikke have lobbyet for danske oversættelser af euroklassikere i 16 år og ovenikøbet været fødselshjælper på nogle projekter, hvis manus var helt uden betydning for mig. Selv om jeg er en doven læser, synes jeg nu alligevel, et godt oversat manus giver læseoplevelsen et ekstra pift. Jeg HAR prøvet at hakke mig igennem albums og intégraler på fransk, og selv om jeg er vant til det, giver det mig en større oplevelse, når jeg frit og ubesværet kan nyde en god historie uden at noget går tabt.

Og så er der jo også nogle ganske få eksempler på manus fremfor tegninger, først og fremmest Harvey Pekar:
Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 819
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Min kontroversielle 80-20 vægtning af tegninger over manus

Indlæg af superboy »

Jeg synes også at tegninger er VELDIG viktig, men synes samtidig at manus også er VELDIG viktig. Jeg ønsker ikke å kjøpe en tegneserie hvor tegningene er dårlige, men jeg kjøper heller ikke en tegneserie hvor manus er dårlig. Begge deler er VELDIG viktig. (100 % på hver). :)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Min kontroversielle 80-20 vægtning af tegninger over manus

Indlæg af GoogaMooga »

superboy skrev: 8. jul 2021, 21:11 Jeg synes også at tegninger er VELDIG viktig, men synes samtidig at manus også er VELDIG viktig. Jeg ønsker ikke å kjøpe en tegneserie hvor tegningene er dårlige, men jeg kjøper heller ikke en tegneserie hvor manus er dårlig. Begge deler er VELDIG viktig. (100 % på hver). :)
Al respekt for det, men vid, du går glip af nogle fede tegninger derved.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar