Den forsvundne Bernard Prince!

LarsChristiansen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 143
Tilmeldt: 1. feb 2021, 21:27
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Den forsvundne Bernard Prince!

Indlæg af LarsChristiansen »

Til fans af Bernard Prince serien – og den klassiske tegneserie – kan vi (og det er så hustruen, Lea og jeg fra E-voke) glæde jer med at vi har lykkedes med at få lov at skabe og udgive album 16, som hidtil ikke har været udgivet på dansk og en del af serien herhjemme før. Det er det fantastiske team Greg og Aidans, der er bag albummet.
Det er så nyt at vi end ikke ved hvornår udgivelsen bliver – men vi skønner det bliver inden for et års tid. :)

Jeg er stadig så ny som besøgende her hos Serieland – så i stedet må I se et billede via et link til vores side hvor der er lidt mere info:
https://e-voke.dk/bernard-prince-16-dynamit
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Den forsvundne Bernard Prince!

Indlæg af GoogaMooga »

Supergod nyhed! Med Panterne og nu Bernard Prince beviser E-voke endnu engang, at de godt vil euroklassikerne. Jeg var ikke engang KLAR over, at Aidans havde tegnet et enkelt album med Bernard Prince. Tusind tak!
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
LarsChristiansen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 143
Tilmeldt: 1. feb 2021, 21:27
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Re: Den forsvundne Bernard Prince!

Indlæg af LarsChristiansen »

Tusinde tak, Googamooga! :) – Aidans har faktisk tegnet to af dem – altså nr. 16, som vi udgiver – og siden nr. 17, der er udkommet fra Faraos' :)
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4699
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Den forsvundne Bernard Prince!

Indlæg af Robin »

Genialt! Super! Det glæder jeg mig til! Tak for en opmuntrende nyhed. Så kan jeg bedre klare gårsdagens ærgerlige nederlag til England. Tak!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Den forsvundne Bernard Prince!

Indlæg af GoogaMooga »

LarsChristiansen skrev: 8. jul 2021, 22:21 Tusinde tak, Googamooga! :) – Aidans har faktisk tegnet to af dem – altså nr. 16, som vi udgiver – og siden nr. 17, der er udkommet fra Faraos' :)
Det er da også rigtigt, havde glemt det. :oops:
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Den forsvundne Bernard Prince!

Indlæg af Erling Søby »

@Lars, når du skriver "skabe" betyder det vel, at I skal digitalisere det? - Jeg kan se, der er en enkelt fransk/belgisk udgave fra 1992 og den er velsagtens på trykfilm?

Og fint at få den sidste Bernard Prince ud, selv hverken Dany, Aidans eller Hermann selv, da han vendte tilbage til serien, når det niveau makkerparret Greg/Hermann havde.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
LarsChristiansen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 143
Tilmeldt: 1. feb 2021, 21:27
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Re: Den forsvundne Bernard Prince!

Indlæg af LarsChristiansen »

Det er rigtigt, Erling :) – Materialet er gået tabt, så det skal genskabes (af os) 'fra scratch'. :)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Den forsvundne Bernard Prince!

Indlæg af GoogaMooga »

LarsChristiansen skrev: 8. jul 2021, 23:50 Det er rigtigt, Erling :) – Materialet er gået tabt, så det skal genskabes (af os) 'fra scratch'. :)
:o
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Den forsvundne Bernard Prince!

Indlæg af Mesterius »

Erling Søby skrev: 8. jul 2021, 23:37 @Lars, når du skriver "skabe" betyder det vel, at I skal digitalisere det? - Jeg kan se, der er en enkelt fransk/belgisk udgave fra 1992 og den er velsagtens på trykfilm?

Og fint at få den sidste Bernard Prince ud, selv hverken Dany, Aidans eller Hermann selv, da han vendte tilbage til serien, når det niveau makkerparret Greg/Hermann havde.
LarsChristiansen skrev: 8. jul 2021, 23:50 Det er rigtigt, Erling :) – Materialet er gået tabt, så det skal genskabes (af os) 'fra scratch'. :)
Hva vil det si at materialet er gått tapt? Erling spurte om albumet finnes på analog trykkfilm og om denne skal digitaliseres, og du svarer tydeligvis bekreftende på dette... men så er materialet altså allikevel gått tapt?
LarsChristiansen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 143
Tilmeldt: 1. feb 2021, 21:27
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Re: Den forsvundne Bernard Prince!

Indlæg af LarsChristiansen »

Ja, det er sådan, Mesterius, at det originale materiale (tegninger, trykfilm mm.) er gået tabt... :( Så den eneste løsning er en digitalisering af et trykt album – og så optimere det til perfektion, så vi kan skabe en ny udgave. Det er gjort før – og efter aftale med forlag og rettighedshavere :)
maxus
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 215
Tilmeldt: 27. aug 2007, 00:59

Re: Den forsvundne Bernard Prince!

Indlæg af maxus »

Så fedt at I gør det! :D
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Den forsvundne Bernard Prince!

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg vil næsten vædde med, at "Les Labourdet" heller ikke er blevet digitaliseret. Hvis Lars digitaliserer og udgiver den, burde det udløse en Ping Pris med ordensbånd og fem stjerner.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Erling G-P
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 272
Tilmeldt: 27. sep 2008, 18:02

Re: Den forsvundne Bernard Prince!

Indlæg af Erling G-P »

Super nyhed Lars!!

Bernard Prince er en af mine absolutte top favorit serier, så glæder mig virkelig til dette!!

Hvad med de albums i serien som Dany tegnede - er der noget håb om at se dem på dansk, eller er de evt. ikke gode nok til at være interessante?

Venlig hilsen
Erling G-P
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Den forsvundne Bernard Prince!

Indlæg af Erling Søby »

Erling G-P:
Hvad med de albums i serien som Dany tegnede - er der noget håb om at se dem på dansk, eller er de evt. ikke gode nok til at være interessante?
De blev begge to udgivet af Donovan Comics. Faraos har dem, den ene dog vist kun antikvarisk. De er ikke fantastisk gode.

Det omtalte album er således det eneste Prince, vi mangler på dansk.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Erling G-P
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 272
Tilmeldt: 27. sep 2008, 18:02

Re: Den forsvundne Bernard Prince!

Indlæg af Erling G-P »

Erling Søby skrev: 9. jul 2021, 15:09 Erling G-P:
Hvad med de albums i serien som Dany tegnede - er der noget håb om at se dem på dansk, eller er de evt. ikke gode nok til at være interessante?
De blev begge to udgivet af Donovan Comics. Faraos har dem, den ene dog vist kun antikvarisk. De er ikke fantastisk gode.

Det omtalte album er således det eneste Prince, vi mangler på dansk.
Tak for info - vil det sige at Dany kun tegnede to albums? (Jeg havde fået den opfattelse at han nærmest havde fortsat serien, med adskillige albums)

Edit: Jeg har dem begge to :oops: - Troede som nævnt bare at der var flere.

Venlig hilsen
Erling G-P
Besvar