Sommersjov: Fortæl om dit største tegneseriekup!

Besvar
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Sommersjov: Fortæl om dit største tegneseriekup!

Indlæg af Frank Madsen »

Nu, hvor vejret alligevel kun indbyder til indendørs aktiviteter, vil jeg starte en lille sommerføljeton, hvor du og andre fortæller om

DIT STØRSTE/BEDSTE/SJOVESTE TEGNESERIEKUP!

Det vil sige historien om dengang, du faldt over en uventet stor tegneserieskat, som du bildte ejeren, en elskelig gammel dame eller en lille snotunge, ind kun var 5-10 kroner værd, hvorefter du rystende af glæde og uden at kunne tro dit held skyndte dig hjem med dit loot.

Untitled-2.jpg
Untitled-2.jpg (71.06 KiB) Vist 1428 gange
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Laila J. Graf
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 358
Tilmeldt: 7. feb 2006, 15:55
Geografisk sted: Sall

Re: Sommersjov: Fortæl om dit største tegneseriekup!

Indlæg af Laila J. Graf »

Hmm det er en god tankeopgave :)

Jamen jeg tror næsten det bedste køb er, da jeg (virkelig som en vennetjeneste, for jeg havde bladene allerede), købte nogle 60er Anders And blade af en vens ven for en 20er, fordi vennen var svensker og de var jo ikke lige til at komme af med i Sverige.
Og vupti, så lå der et af de meget sjældne løse indlæg indeni et af bladene! Mindst 2000kr værd. Happy happy!

Men denne sommers indtil videre største tegneseriekup er En kontrakt med Gud i 1. oplag til en flad 10er.
Også kendt som A.N.D.E.R.S.I.N.E.
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Sommersjov: Fortæl om dit største tegneseriekup!

Indlæg af Mogens »

Jeg ved godt, at det er røvkedeligt, men jeg kan faktisk ikke mindes at have snydt nogen i forbindelse med ét tegneseriekøb. Ja, gab! :D Jeg kan dog godt huske følelsen af den rystende glæde i kroppen, når jeg på mine utallige ture rundt i Københavns antikvariater engang imellem faldt over en uventet skat. Som ung knøs var Allan Falk min store helt, og jeg glemmer aldrig dén åndenød, jeg blev udsat for i en butik i Brønshøj i 1987, da jeg fik øje på de to første album fra Carlsen Comics. Det var så uvirkeligt, at jeg troede, at jeg så syner. :)

Et par år senere begyndte jeg så småt at samle på F&T-blade. I min vildeste fantasi havde jeg aldrig forestillet mig at finde dem alle sammen, men en venlig indehaver af et antikvariat på Enghave Plads forbarmede sig over mig, efter jeg havde besøgt hans butik flere gange og tilbragt timer med at udvælge blade. Han tilbød mig at købe alle F&T-bladene for det astronomiske beløb af 200 danske kroner. Jeg anede ikke, hvor mange han havde, men han sagde, at jeg skulle komme tilbage et par dage senere. Jeg kunne heldigvis alliere mig med min far, som kørte sin store Ford Taunus ind i det mørke København, hvor den aldrig havde været før (den blev ellers kun luftet på landet). Dét var den største flyttekasse, jeg havde set i mit liv, og den var fyldt til randen. Jeg sad i ugevis og sorterede bladene, og det viste sig, at der var hele serien (minus 20 blade), plus så mange dubletter, at jeg havde hele serien 2-3 gange. Dubletterne har sidenhen fundet sig et nyt hjem, hvor jeg er sikker på, at de befinder sig langt bedre end i min kælder. :D
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Sommersjov: Fortæl om dit største tegneseriekup!

Indlæg af GoogaMooga »

X-Men af Byrne og lidt Cockrum. Jeg var på juleferie i Tokyo tilbage i 80'erne, og opsøgte en gammel skolekammerat fra en af klasserne under mig. Han havde X-Men liggende fra sin barn- og ungdom, og der var X-Men #94 i VG og fineste Byrne X-Men (de fleste tidlige), og andre artige sager som Daredevil #158. Han vidste ikke, hvad de var værd, så vi landede på en pris, vi begge kunne være glade for, nogle få hundrede kroner.

Den anden del af X-Men eventyret var enten før eller efter Tokyo handelen, det har været mit første besøg i Forbidden Planet i Denmark Street i april 1985. De hev nogle flotte, hotte X-Men og DD frem fra under disken og sagde til mig, at de ikke havde fået opdateret priserne endnu, men at jeg kunne få dem alle til gammel pris. Og gammel pris var altså kun en ca. et til to pund stykket. Og de var pæne, nye!

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Sommersjov: Fortæl om dit største tegneseriekup!

Indlæg af Frank Madsen »

Mogens skrev: 14. jul 2021, 23:42Jeg ved godt, at det er røvkedeligt, men jeg kan faktisk ikke mindes at have snydt nogen i forbindelse med ét tegneseriekøb. Ja, gab! :D
Nej, jeg kan også kun huske, at det er gået den anden vej. :lol:
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Svend Amstrup Jeppesen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 4. dec 2006, 08:32
Geografisk sted: Hinnerup. DK

Re: Sommersjov: Fortæl om dit største tegneseriekup!

Indlæg af Svend Amstrup Jeppesen »

Also... for mange Herrens år siden besøgte jeg Århusklunsernes butik, for første og eneste gang. Mage til ubrugelig rodebutik... Nåmen midt i al skramlet dukkede en næsten komplet samling Splint og Co op, alle i 1. udgave 1. oplag. Jeg byttede dem ud for en krøllet 50-kroneseddel.
At katten så senere hvæssede kløer i hele min tidlige seriesamling er så en anden historie. Den afgik derefter ved døden. Altså katten. Nu står den så og skammer sig på nederste reolhylde. Altså samlingen.
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Sommersjov: Fortæl om dit største tegneseriekup!

Indlæg af Mogens »

Frank Madsen skrev: 15. jul 2021, 00:15
Mogens skrev: 14. jul 2021, 23:42Jeg ved godt, at det er røvkedeligt, men jeg kan faktisk ikke mindes at have snydt nogen i forbindelse med ét tegneseriekøb. Ja, gab! :D
Nej, jeg kan også kun huske, at det er gået den anden vej. :lol:
Svend Amstrup Jeppesen skrev: 15. jul 2021, 15:31 Also... for mange Herrens år siden besøgte jeg Århusklunsernes butik, for første og eneste gang. Mage til ubrugelig rodebutik... Nåmen midt i al skramlet dukkede en næsten komplet samling Splint og Co op, alle i 1. udgave 1. oplag. Jeg byttede dem ud for en krøllet 50-kroneseddel.
At katten så senere hvæssede kløer i hele min tidlige seriesamling er så en anden historie. Den afgik derefter ved døden. Altså katten. Nu står den så og skammer sig på nederste reolhylde. Altså samlingen.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Sommersjov: Fortæl om dit største tegneseriekup!

Indlæg af lolsen »

Svend: Er det en joke eller fik du seriøst katten aflivet pga. det? :S
Brugeravatar
Svend Amstrup Jeppesen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 4. dec 2006, 08:32
Geografisk sted: Hinnerup. DK

Re: Sommersjov: Fortæl om dit største tegneseriekup!

Indlæg af Svend Amstrup Jeppesen »

Hahaha. Nej den døde af alderdom noget senere. Men jeg elskede den ikke.
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Sommersjov: Fortæl om dit største tegneseriekup!

Indlæg af lolsen »

Pyh, jeg tænkte også lige at det var dog noget af det mest modbydelige jeg længe har hørt!... Men dejligt at den fik lov til at leve sit liv til fulde, men synd at du ikke elskede den, men sådan er der jo så meget :)
Brugeravatar
Svend Amstrup Jeppesen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 4. dec 2006, 08:32
Geografisk sted: Hinnerup. DK

Re: Sommersjov: Fortæl om dit største tegneseriekup!

Indlæg af Svend Amstrup Jeppesen »

Den var grundsur hele livet. Vi havde også enganf en kat, der sked i min akustiske guitar. Næææ, hunde er bedre dyr.
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 875
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Sommersjov: Fortæl om dit største tegneseriekup!

Indlæg af Asger Pedersen »

Mit bedste kup strækker sig vel egentlig over rigtig mange år: i 1975 havde, hvad jeg husker som Fyns Antikvariat en stand på tegnesriefestivalen i Huset, de solgt bl.a. Skipper Skræk og Kong Kylie i stort format for 2,50 - 3 kr pr stk, og jeg købte stort ind, fik de første 4 årg. KK komplet, dog ikke i fin stand.

Med tiden fik jeg byttet en del ud til pænere eks. Så for få år siden var der en herinde eller på fjæsen, der solgte en komplet samling KK meget billigt, og jeg fik flettet den ind i min egen samling.

Mine dubletter købte en kammerat fra Willy-Centret, så jeg egentlig kun havde givet 500 for hele samlingen.

Så var der en anden kammerat, der forærede mig sin samling af KK, så gennemsnitsstanden blev opgraderet fra G til VG.

Resten af dubletterne købte en Tintin-samler, så jeg alt i alt har haft et stort overskud og gjort to andre samlere glade :D
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4699
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Sommersjov: Fortæl om dit største tegneseriekup!

Indlæg af Robin »

I et antikvariat købte jeg And blade for 2,-kr. pr stk. I et af dem lå en solskærm med den originale hvide elastik! Det var i qxl's tidlige dage, da der var folk, der jævnligt bød, og jeg husker kun, at jeg lagde den ud og startede lavt, men med en horribel slå-til-pris, synes jeg, på 800,-. Auktionen lå og "skvulpede" og nåde 370,-, mener jeg, og så var der en, der spurgte, om det var med den originale elastik. Det var det jo, og han slog til på de 800,-. Han manglede kun den, så vidt jeg husker.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Besvar