Køber I de 'små' udgivelser?

Besvar
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9851
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Køber I de 'små' udgivelser?

Indlæg af Berti Stravonsky »

Der udkommer jo en masse, og det kan være tricky at følge med og så'n. Jeg tror, at de fleste herinde klarer deres tegneseriekøb sådan ret konservativt, forstået således at man har en enkelt butik eller to, som man frekventerer, og så ellers shopper via nettet.

Når man så er i en butik, eller hygger sig på nettet, er man så opmærksom på, og nysgerrig efter alle de små udgivelser? De der undergrundssager, som man aldrig rigtigt hører om, og som har tegnere og forfattere, som man ikke kender så meget til. Rører I dem?

Hvis ja. Hvorfor?

Hvis nej. Hvorfor ikke?
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Køber I de 'små' udgivelser?

Indlæg af GoogaMooga »

Meget sjældent, men det hænder da. Normalt er det ikke ligefrem tegningerne, der er attraktionen. Jeg overvejer at købe "Men er det sjovt". Sådan noget som fanzines gjorde jeg meget i tilbage i 1980'erne, men det er jeg kommet væk fra.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Køber I de 'små' udgivelser?

Indlæg af Carsten Søndergaard »

GoogaMooga skrev: 22. jul 2021, 15:36Jeg overvejer at købe "Men er det sjovt".
Som dog ikke ligefrem hører til kategorien "De der undergrundssager, som man aldrig rigtigt hører om, og som har tegnere og forfattere, som man ikke kender så meget til." :shock:
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Køber I de 'små' udgivelser?

Indlæg af GoogaMooga »

Carsten Søndergaard skrev: 22. jul 2021, 15:50
GoogaMooga skrev: 22. jul 2021, 15:36Jeg overvejer at købe "Men er det sjovt".
Som dog ikke ligefrem hører til kategorien "De der undergrundssager, som man aldrig rigtigt hører om, og som har tegnere og forfattere, som man ikke kender så meget til." :shock:
Det er rigtigt, det er jo en Cobolt udgivelse. :) Jeg kender ikke tegneren, men det var det nærmeste, jeg kunne komme p.t.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 11. mar 2009, 18:57

Re: Køber I de 'små' udgivelser?

Indlæg af marius »

Jeg kan godt se charmen ved det skæve og anderledes, men det bliver aldrig til et køb. Jeg holder mig til mainstream - det genkendelige og etablerede. Men det sker, at de ‘små’ udgivelser vokser til en smuk svane, fx Maus, og så er jeg på.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Køber I de 'små' udgivelser?

Indlæg af Gimli »

Jeg tvivler på, at jeg køber det du kalder for 'små udgivelser' Berti. Jeg har hverken råd eller plads til at købe, alt det jeg gerne vil have fra 'mainstream-forlagene'. Men nogle gange køber jeg noget der er tæt på, typisk hvis tegningerne er "for fede". F.eks. Lille røde hætte - fra forlaget Fabel.

Hver gang jeg bestiller en hovedordre, plejer jeg at have et par "nye" danske navne på min ønskeliste. Men når ønskelisten skal redigeres til en ordreliste, falder de næsten altid fra.

Men der er som regel et album/serie med på ordre sedlen, som ikke lige er min primære smag. Men jeg tvivler på, de kan kaldes for små/smalle udgivelser.
Brugeravatar
Laila J. Graf
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 358
Tilmeldt: 7. feb 2006, 15:55
Geografisk sted: Sall

Re: Køber I de 'små' udgivelser?

Indlæg af Laila J. Graf »

Ikke i det daglige, der gør jeg ikke.

Men når jeg er til messer, så er det jeg kan falde over udgivelser, som jeg ikke ellers ville have købt - fordi jeg falder for tegningerne eller fordi skaberen sidder der og charmer mig til at købe den ;) Det har givet mig nogle ret gode læseoplevelser med årene! (Men også noget virkelig bras, men det tager man jo med)
Også kendt som A.N.D.E.R.S.I.N.E.
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 819
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Køber I de 'små' udgivelser?

Indlæg af superboy »

Hvis det er bra tegnet, og bra fortalt, så kjøper jeg også små utgivelser. Det er utgivelsen som teller, ikke forlaget.
Her er en som jeg måtte ha:

https://www.empirix.no/pa-tegnebordet-m ... andlykken/
Vedhæftede filer
håndlykken.jpg
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9851
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Køber I de 'små' udgivelser?

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jeg kan sagtens følge jer alle sammen. Laila har også en fin pointe, at man på messer er mere opmærksom og der sidder skillingerne vel også lidt løsere...

Set fra et samlersynspunkt (jeg samler ikke mere, heldigvis) er der ellers guf at hente. Små smalle udgivelser koster håndører, og kan på sigt være både gode at eje, og gode at sælge. Netop fordi disse ukendte talenter kan springe fra nada til fame, og fordi udgivelsernes oplag er bettesmå.
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 875
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Køber I de 'små' udgivelser?

Indlæg af Asger Pedersen »

Ja! Når jeg er på festivaler går jeg gerne et par runder og køber småudgivelser fra boderne. Det er ikke mange hundrede kr. jeg lægger, og en del er ret uinteressant, men der er altid perler imellem. For mig er det noget, der går helt tilbage til 70erne, da jeg opdagede Sejd og de første fanzines.
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Besvar