Hvordan holder man styr på sin tegneseriesamling ?

Besvar
Peoples Choice
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 93
Tilmeldt: 15. jul 2020, 19:27

Hvordan holder man styr på sin tegneseriesamling ?

Indlæg af Peoples Choice »

Jeg har søgt og søgt på nettet for en app, et computerprogram, til at holde styr på en DANSK tegneseriesamling på mere end 5000 tegneserier.

Der findes nogle fornuftige programmer, blandt andet www.collectorz.com, men som det tidligere er debatteret her på Serieland...for ca. 10. år siden.....så er der ikke nogen dansk tegneseriedatabase, og man skal selv fylde databasen op :shock: .....mine gamle og meget værdsatte tegneserier er trygt pakket ind på korrekt vis, men det kunne være rart at ty til sin mobiltelefon, når man står på kræmmermarkedet og finder et fint eksemplar af en 70´årgang Batman, som man ikke lige kan huske, om man havde i en ordentlig stand ?

Jeg tror, at vi er mange, som gerne ville give lidt penge for et velfungerende dansk program...Nogen gode tips ? :D
marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 11. mar 2009, 18:57

Re: Hvordan holder man styr på sin tegneseriesamling ?

Indlæg af marius »

Den norske minetegneserier.no er nok det nærmeste man kommer på et eksisterende sted, hvor man kan holde styr på bl.a. danske udgivelser.
Peoples Choice
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 93
Tilmeldt: 15. jul 2020, 19:27

Re: Hvordan holder man styr på sin tegneseriesamling ?

Indlæg af Peoples Choice »

Anvender du den selv, eller ved du om de har en dansk database ?
marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 11. mar 2009, 18:57

Re: Hvordan holder man styr på sin tegneseriesamling ?

Indlæg af marius »

Jeg bruger den ikke selv til at holde styr på min samling, men primært til at finde oplysninger om norske og svenske udgivelser. Men den har utrolig mange danske tegneserier med i sin database og det er vist gratis at lade sig registrere. Der kan være danske udgivelser som ikke er registreret, men i det store og hele virker det som et brugbart sted at holde styr på sin danske samling.
Peoples Choice
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 93
Tilmeldt: 15. jul 2020, 19:27

Re: Hvordan holder man styr på sin tegneseriesamling ?

Indlæg af Peoples Choice »

Tak for input marius...jeg kigger på det, undrer mig dog forsat over, at der ikke er nogle danske mastodonter, som har lavet en app....faraos har blandt andet en næsten fuld dansk opdatering, som formentlig kunne overføres til en app eller lign......Faraos...tror i kan hente nogle velfortjente penge her .
Maverick
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 146
Tilmeldt: 1. jan 2018, 15:20

Re: Hvordan holder man styr på sin tegneseriesamling ?

Indlæg af Maverick »

Jeg anvender selv minetegneserier.no til mine over 4.000 tegneserier, og den fungerer glimrende til formålet. Layoutet er måske lidt oldschool, men funktionaliteten fejler ikke noget. Der kan være enkelte danske udgivelser der ikke er der, men så kan du jo hjælpe med at opdatere databasen, hvilket jeg dog ikke selv har været for god til.

Jeg tør dog ikke udtale mig om, hvor omfattende databasen er for superhelte tegneserier, da mit eget fokus er Disney og europæiske tegneserier.
Maverick
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 146
Tilmeldt: 1. jan 2018, 15:20

Re: Hvordan holder man styr på sin tegneseriesamling ?

Indlæg af Maverick »

Nu hvor du specifikt nævnte Batman, så prøvede jeg lige at tjekke databasen på minetegneserier.no og kan konstatere at der er registreret i alt 185 udgivelser fra 1965 og frem til i dag.
Peoples Choice
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 93
Tilmeldt: 15. jul 2020, 19:27

Re: Hvordan holder man styr på sin tegneseriesamling ?

Indlæg af Peoples Choice »

Var lige selv inde og kigge på den, og kan godt se, at der faktisk er uploadet en hel del danske udgivelser, så den skal nok lige have en chance, og så må jeg se om funktionaliteten er tilfredsstillende...tak for input'ene.
Besvar