Når valget ikke er så svært

Well?

Hermes Press
2
25%
Interpresse
6
75%
 
Afgivne stemmer: 8

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Når valget ikke er så svært

Indlæg af GoogaMooga »

8)

Billede

:|

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 11. mar 2009, 18:57

Re: Når valget ikke er så svært

Indlæg af marius »

Jeg har helt droppet at samle på hæfter som gengiver et værk ukomplet, omredigeret, i vilkårlig kronologi og ofte med dårlig trykkvalitet. Jeg ved, at der findes samlere som af ren nostalgi foretrækker hæfter trods overnævnte skavanker. Jeg vil gå efter komplette samlebind i flot tryk, i stil med udgivelser fra Hermes.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Når valget ikke er så svært

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg kan godt tage ombrudte serier i hæfter, men kun hvis der ikke er noget bedre alternativ. Tag f.eks. Jim Holdaway's anden gode serie, "Romeo Brown", den kan du få i de gamle danske Agent 007 hæfter som back-up, eller også i tværformat på fransk fra Futuropolis.

Hvis man er rigtig seriøs samler, kunne man jo anskaffe begge udgaver.

Billede

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 11. mar 2009, 18:57

Re: Når valget ikke er så svært

Indlæg af marius »

Det er et svært dilemma når der ikke er noget andet alternativ. Jeg vil nok afvente i tilfældet med Romeo Brown, men serien er nok af den type britiske avisstriber, hvor chancen for et flot og komplet samleværk er lille.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Når valget ikke er så svært

Indlæg af GoogaMooga »

Et engelsk-sproget "Romeo Brown" genoptryk kommer nok aldrig til at ske. Jeg skønner, den serie har mindre chance end selv "Bash Street Kids". Kan det passe, at de originale striber er gået tabt?

Nej, de blev sgu' destrueret:
https://downthetubes.net/?page_id=17228

Men ADCCC har genoptrykt lidt Romeo Brwon fra proofs.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 11. mar 2009, 18:57

Re: Når valget ikke er så svært

Indlæg af marius »

GoogaMooga skrev: 30. jul 2021, 14:54
Nej, de blev sgu' destrueret:
https://downthetubes.net/?page_id=17228
Trist at de er destrueret og så med den begrundelse, at den administrerende direktør ikke fandt dem morsomme.

I det hele taget har mange af de britiske avisstriber fået en stedmoderlig behandling i forhold til den standard LOAC har præsteret med amerikanske avisstriber. Fx må man tage sig til takke med Titans halvsløve komplette udgave af Modesty Blaise.

I øvrigt fik jeg til min store fortrydelse aldrig købt Titans Modesty Blaise fra begyndelsen og sprang først på sent i udgivelsesrækken. Nu står jeg og mangler tre bind i serien og intet tyder på at Titan genoptrykker bindene. Jeg har opgivet at købe dem på nettet, da priserne er stukket helt af. Her må jeg foreløbig gøre en undtagelse og søge efter danske Agent X9 og albums for at lukke huller.
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Når valget ikke er så svært

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 30. jul 2021, 14:54 Et engelsk-sproget "Romeo Brown" genoptryk kommer nok aldrig til at ske. Jeg skønner, den serie har mindre chance end selv "Bash Street Kids". Kan det passe, at de originale striber er gået tabt?

Nej, de blev sgu' destrueret:
https://downthetubes.net/?page_id=17228

Men ADCCC har genoptrykt lidt Romeo Brwon fra proofs.
Vel... det er da black proofs og ikke originaltegninger som er kildene til nesten alle opptrykk av eldre tegneserier. Så proofs går nok helt fint å lage et komplett samleverk av hvis noen ønsker det.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Når valget ikke er så svært

Indlæg af GoogaMooga »

Proofs er i sig selv godt nok, men problemet er, at ingen vil røre ved "Romeo Brown". Lidt lige som "Apartment 3-G", eller "13 Rue de l'Espoir". Der findes en del soap opera klassikere, der bare bliver totalt ignoreret i dag, med fare for at blive glemt.

"Apartment 3-G":
Billede

13 Rue de l'Espoir":
Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Når valget ikke er så svært

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Googa, havde du tænkt dig at læse de 1.050 sider med Håbets Allé 13, hvis de udkom på dansk?

Ellers kunne du vel bare anskaffe de to franske samlebind i telefonbogsformat.
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Når valget ikke er så svært

Indlæg af Mesterius »

Carsten Søndergaard skrev: 6. aug 2021, 01:10 Googa, havde du tænkt dig at læse de 1.050 sider med Håbets Allé 13, hvis de udkom på dansk?

Ellers kunne du vel bare anskaffe de to franske samlebind i telefonbogsformat.
Åh, wow. Jeg søkte litt rundt på Håbets Allé 13, og fant ut at den gikk i det kortlivede danske tegneserieblad Gammeldags Romantisk Magasin som kom fra Interpresse i 1981. Og når jeg ser forsiden til det første nummer hos Faraos...

Billede

...skjønner jeg at dette må være den danske varianten av bladet som på norsk utkom fra Semic under navnet Julia Jones:

s15188.jpg

Det norske bladet kom med fire numre i 1981 og tre i 1982, mens den danske versjon gikk inn etter bare de første fire utgaver i 1981. Jeg har faktisk Julia Jones-bladet komplett, hovedsakelig fordi nesten alle bladene inneholder episoder av Leonard Starrs "On Stage" (Mary Perkins). Håbets Allé 13 hadde jeg glemt, selv om den garantert er i i hvert fall de første fire numre.
Senest rettet af Mesterius 6. aug 2021, 03:09, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Når valget ikke er så svært

Indlæg af GoogaMooga »

Carsten Søndergaard skrev: 6. aug 2021, 01:10 Googa, havde du tænkt dig at læse de 1.050 sider med Håbets Allé 13, hvis de udkom på dansk?

Ellers kunne du vel bare anskaffe de to franske samlebind i telefonbogsformat.
Jeg kan godt stave mig igennem fransk, hvis det skal være, men der går en del tabt. Jeg ender dog nok med at købe de to bøger fra Humanoides, da det for mig er en absolut essentiel serie.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Når valget ikke er så svært

Indlæg af GoogaMooga »

Af mangel på andet, kunne jeg godt finde på at købe de danske og norske hæfter.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Når valget ikke er så svært

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Mesterius skrev: 6. aug 2021, 03:08Åh, wow. Jeg søkte litt rundt på Håbets Allé 13, og fant ut at den gikk i det kortlivede danske tegneserieblad Gammeldags Romantisk Magasin som kom fra Interpresse i 1981. Og når jeg ser forsiden til det første nummer hos Faraos...
...skjønner jeg at dette må være den danske varianten av bladet som på norsk utkom fra Semic under navnet Julia Jones:
Det norske bladet kom med fire numre i 1981 og tre i 1982, mens den danske versjon gikk inn etter bare de første fire utgaver i 1981. Jeg har faktisk Julia Jones-bladet komplett, hovedsakelig fordi nesten alle bladene inneholder episoder av Leonard Starrs "On Stage" (Mary Perkins). Håbets Allé 13 hadde jeg glemt, selv om den garantert er i i hvert fall de første fire numre.
Hahaha, første nummer af Gammeldags Romantisk Magasin koster op mod 2000 kr., hvis man kan finde et eksemplar i mint! Fantastisk! Det må selvfølgelig være, fordi næsten ingen af de sædvanlige samlertyper har interesseret sig for bladet, da det udkom. Og så er der måske alligevel nogle enkelte, som Googa, der i dag gerne ville eje det.

Det danske blad kom til verden, fordi Barbara Cartland jo var kæmpestor på den tid, og da der så kom en tegneserieudgave af hendes romaner, ville Interpresse sikre sig rettighederne med det samme. Det var den eneste grund til, at bladet udkom. Og så var det logisk for mig at fylde bladet ud med passende serier af god kvalitet som Håbets Allé 13.

Men nogen succes blev det bestemt ikke :-)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Når valget ikke er så svært

Indlæg af GoogaMooga »

Carsten Søndergaard skrev: 7. aug 2021, 00:03 Og så var det logisk for mig at fylde bladet ud med passende serier af god kvalitet som Håbets Allé 13.

Men nogen succes blev det bestemt ikke :-)
Kunne du mon lokkes til at prøve igen på Cobolt? Du siger jo selv , at det er god kvalitet, hvad det unægtelig også er.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Når valget ikke er så svært

Indlæg af Carsten Søndergaard »

GoogaMooga skrev: 7. aug 2021, 00:45Kunne du mon lokkes til at prøve igen på Cobolt? Du siger jo selv , at det er god kvalitet, hvad det unægtelig også er.
God kvalitet i forhold til det, der ellers eksisterede, først og fremmest de engelske lommehæfter som Amor og Min Melodi.

Men der er jo ikke noget publikum. Altså bortset fra en, nemlig dig :-)
Besvar