Du skal købe et nyt album og der ligger en bunke...

Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Du skal købe et nyt album og der ligger en bunke...

Indlæg af GoogaMooga »

Hvad gør du? Du vil jo gerne have et pænt eksemplar, kom nu bare! Tager du den øverste/forreste? Tager du den nederste/bagerste? Eller gør du som mange, tager en i midten? Hvor langt inde? To-tre albums?

Kommer du nogensinde til at købe for hastigt, og først får øje på en defekt, når du kommer hjem? Hvad gør du så? Accepterer du den? Prøver du at bytte næste gang?

ELLER: Tager du den første i stakken, fordi livet er for kort til sådan noget pjat?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 797
Tilmeldt: 8. dec 2003, 23:12
Geografisk sted: Boom-Town Vaarst

Re: Du skal købe et nyt album og der ligger en bunke...

Indlæg af Spærhage »

-der er naturligvis kun én vej: den hårde. Alle album i stakken vendes og drejes; der laves grovsortering og til sidst vælges det ultimative eksemplar blandt de 2-3 stykker der måske har vist sig værdige til kik nr. 2. HVIS da altså ikke alle eksemplarer forkastes, og turen viste sig forgæves. Så må man tage en tur til ugen efter, hvor en ny sending måske er kommet på hylderne…

Men sådan gør alle da, ...ikke...? ! 😉

/Spærhage
"-nok er vi kujoner, men vi er HURTIGE kujoner... "
(Timon, fra 'Timon og Pumpa')
Brugeravatar
ovemunk
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 589
Tilmeldt: 9. dec 2016, 18:57

Re: Du skal købe et nyt album og der ligger en bunke...

Indlæg af ovemunk »

GoogaMooga skrev: 11. aug 2021, 13:26 Hvad gør du? Du vil jo gerne have et pænt eksemplar, kom nu bare! Tager du den øverste/forreste? Tager du den nederste/bagerste? Eller gør du som mange, tager en i midten? Hvor langt inde? To-tre albums?

Kommer du nogensinde til at købe for hastigt, og først får øje på en defekt, når du kommer hjem? Hvad gør du så? Accepterer du den? Prøver du at bytte næste gang?

ELLER: Tager du den første i stakken, fordi livet er for kort til sådan noget pjat?
Den første i stakken... 8)
"The chances of anything coming from Mars, are a million to one they said"
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Du skal købe et nyt album og der ligger en bunke...

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jeg kravler næsten helt ind i kølerummet, og finder den mælk og den yoghurt, der holder længst. Fjollet ser det ud, sådan med fødder og en halv underkrop stikkende ud til åben skue...

Hvad album angår så fisker jeg også. Som en anden nutcase løber jeg også stakken igennem, og napper et album pænt i midten. Jeg sørger naturligvis lige for at bøje næsten alle hjørnerne på de album, som jeg ikke køber :wink:

Pænt skal det være. Basta.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Du skal købe et nyt album og der ligger en bunke...

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg ligger nok halvvejs mellem Spærhage og overmunk, tager ikke den allerførste, men gennemgår nu heller ikke dem alle længere.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Du skal købe et nyt album og der ligger en bunke...

Indlæg af Robin »

Jeg tager, forsigtigt, et eks. lidt nede i bunken, og hvis det er fint nok, så køber jeg det, ellers tager jeg et andet eks. indtil jeg er tilfreds. Som regel er det første eller andet fint.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Snoopy
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 125
Tilmeldt: 23. jun 2016, 15:34

Re: Du skal købe et nyt album og der ligger en bunke...

Indlæg af Snoopy »

Den slags problemer har jeg ikke, da jeg nu om dage kun køber albums online ;)
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Du skal købe et nyt album og der ligger en bunke...

Indlæg af Gimli »

Jeg tager det øverste i stakken, skimmer det hurtigt, og hvis der ikke er noget virkeligt iøjenfaldende problem, så køber jeg det.

Nogle gange får jeg fortrudt denne praksis en smule. F.eks. købte jeg et virkeligt flot antikvarisk album af; Mickey Mouse - en mystisk melodi af Cosey - troede jeg da. Men det var den engelske version. Ikke noget uopretteligt - men et irritationsmoment, fordi jeg troede, jeg købte en dansk udgave.
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Du skal købe et nyt album og der ligger en bunke...

Indlæg af Mogens »

Jeg tager altid et eksemplar længere nede i bunken, men tjekker alligevel efter for ridser og hvordan siderne føles og om de hænger sammen (altså den del, hvor man bladrer). Sidst, men ikke mindst får ryggen og bindingen lige en hurtig vurdering. Det skal helst føles rigtigt. Og for alt i verden gælder det om at undgå de eksemplarer, der tidligere lå i toppen, men som andre kritiske samlere har sorteret fra. :lol: :lol:

Det var virkelig den største kamel at skulle sluge ved bestillinger på nettet: at man ikke selv kan vælge, men jeg har lært, at verden også består i morgen, selv når en anden udvælger, hvad jeg ender med at have stående i reolen (på trods af at der var et par nitter imellem). :D :D
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Du skal købe et nyt album og der ligger en bunke...

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg bliver så træt af at skulle stå og vælge, så jeg ofte finder det nemmere, hvis en anden gør det for mig.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Du skal købe et nyt album og der ligger en bunke...

Indlæg af Berti Stravonsky »

I butikkerne ser jeg næsten alle vende og dreje kødet, salaterne, frugterne og nappe lige præcis dén, de vil have.

Køber man bil, hus, en hustru fra Thailand, og alle andre ting, så napper man med øjnene mestendels.

Det gør vi vel alle med bøger?

Ingen ønsker vel at komme hjem med blegnede eksemplarer. Ingen ønsker vel at komme hjem med bukkede hjørner, fugtpletter, stød på cover og i den slags. Vel?
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Du skal købe et nyt album og der ligger en bunke...

Indlæg af GoogaMooga »

Det er i hvert fald brandærgerligt, hvis man i hast køber en bog med fejl og først opdager det, når man kommer hjem. Det er sket for mig mere end én gang.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar