Du starter et forlag og satser på børnetegneserier

Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Du starter et forlag og satser på børnetegneserier

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Her er et aktuelt udvalg af Cobolts nye linje med moderne tegneserier for børn.

Derudover er fx Amulet fra forlaget Alvilda og Lille Kvast fra forlaget Forlæns rigtig gode bud på moderne børnetegneserier, for hhv. lidt større og lidt mindre børn.
http://www.alvilda.dk/udgivelse.php?isbn=9788741508788
https://forlaens.dk/produkt-kategori/bo ... lle-kvast/

Amulet kan sådan set læses med stort udbytte af alle aldersklasser og alle køn, selv venter jeg i dyb spænding på, hvordan historien dog ender i det niende og sidste bind. Som det desværre forlyder, at Kabuishi først er klar med i januar 2023. Men kernepublikummet er uden tvivl børn fra 8-9-årsalderen og nogle år frem. Syv bind er udkommet, det ottende kommer sidst på året i år.
Vedhæftede filer
image.jpeg
image.jpeg (80.92 KiB) Vist 353 gange
image.jpeg
image.jpeg (140.33 KiB) Vist 353 gange
image.jpeg
image.jpeg (31.19 KiB) Vist 353 gange
image.jpeg
image.jpeg (74.28 KiB) Vist 353 gange
image.jpeg
image.jpeg (67.47 KiB) Vist 353 gange
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Du starter et forlag og satser på børnetegneserier

Indlæg af Gimli »

Jeg kan tilslutte mig synspunktet vedr. Amulet. Har lige læst de 2 første bind, og mens jeg oplever at første bind har lidt for mange klicheer med ift. rigtig at blive interessant, så oplever jeg at det andet album for alvor lukker op for historien, på sit eget univers' præmisser. Jeg glæder mig til fortsættelsen - når jeg engang kommer så langt i læsningen.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Du starter et forlag og satser på børnetegneserier

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Gimli skrev: 16. okt 2021, 15:35 Jeg kan tilslutte mig synspunktet vedr. Amulet. Har lige læst de 2 første bind, og mens jeg oplever at første bind har lidt for mange klicheer med ift. rigtig at blive interessant, så oplever jeg at det andet album for alvor lukker op for historien, på sit eget univers' præmisser. Jeg glæder mig til fortsættelsen - når jeg engang kommer så langt i læsningen.
Klart, der er en udvikling i serien. Kabuishi har jo også foreløbig brugt 13 år på den, så alene af den grund er det nok logisk, at der sker en udvikling.

Den bliver også mere kompleks med tiden, og jeg har tænkt på, at yngre børn med fordel kan læse den over nogle år, mens de selv bliver lidt ældre. På den anden side er det svært ikke at ønske sig mere, straks når man er færdig med en af bøgerne. Men du holder dig jo nok til dit eget system. Så kan du akkumulere desto mere forventningens glæde, den kan også have værdi :)
Besvar