Det største svigt: Dark Horse

Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Det største svigt: Dark Horse

Indlæg af GoogaMooga »

Dark Horse var for ikke så mange år tilbage en vigtig medspiller i oldies genoptryk. Så med ét lukkede de ned for det hele. De fik dog gjort Eerie og Creepy færdige, det må jeg lade dem. Især fordi de senere numre ikke var nær så interessante.

At Dark Horse lukker ned for alle archives må være deres sag; vi trøster os med, at de alligevel nåede at få udgivet meget.

Men Tarzan... suk. Én ting er, at vi manglede et par historier i Brothers of the Spear, men vi fik da Korak, og så et enkelt bind af Dell Comics Tarzan, før de lukkede helt ned. De KUNNE nu godt have fyret bind 2 af og lukket med manér. Det skylder de deres trofaste læsere, der købte både det ene og det andet gennem årene.

Tarveligt af Dark Horse. De kunne godt have klaret det sidste bind som ren con amore, måske med et mindre tab. Mindre set i forhold til deres totale omsætning. De er hvad, tredie eller fjerde-største tegneserieforlag i USA? Tarveligt, tarveligt, tarveligt.

Nu må jeg så stykke min Russ Manning samling sammen af danske gavehæfter, et enkelt archives bind, de gamle tp'er fra Dark Horse, og måske endda silver age Dell. Bare pga et enkelt manglende bind.

Det var helt tilbage i 2012, at de lukkede ned:
Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 819
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Det største svigt: Dark Horse

Indlæg af superboy »

Dette er nesten 10 år siden. Jeg tror at problemet var at Dark Horse kom med Brothers of the Spear, og Korak, og Tarzan, samtidig. Det ble for mange bøker, på for kort tid. Hvis de hadde fordelt utgivelsene over litt mer tid, så kunne markedet tatt til seg alle utgivelsene.
Vedhæftede filer
dark korakx.jpg
dark brotx.jpg
Ozymandias Rex
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 152
Tilmeldt: 8. jun 2005, 14:55

Re: Det største svigt: Dark Horse

Indlæg af Ozymandias Rex »

GoogaMooga skrev: 16. sep 2021, 12:00Tarveligt af Dark Horse. De kunne godt have klaret det sidste bind som ren con amore, måske med et mindre tab. Mindre set i forhold til deres totale omsætning. De er hvad, tredie eller fjerde-største tegneserieforlag i USA?
I 2012 var DH det femte-største, så vidt jeg kan aflæse på https://www.diamondcomics.com/Home/1/1/ ... eID=129876 . Dengang lå deres markedsandel på hele 4,81%. (I 2019 var de nede på 3,19%.)

Flere tal på https://www.diamondcomics.com/Home/1/1/ ... eID=100122 .
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Det største svigt: Dark Horse

Indlæg af GoogaMooga »

Der kan man bare se. Så selv om de fylder godt i Previews, er det ikke ensbetydende med, at de har en stor markedsandel. :o
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar