Til lommerne. Til lommerne.

Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9851
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Til lommerne. Til lommerne.

Indlæg af Berti Stravonsky »

Det bugner af gode varer. Spændende album lokker og læderet må frem.

Men hvor mange skejser har du brugt? Hvad er det største greb i lommen, du nogensinde har gjort?

Selv var jeg engang på Fyn, og kom hjem små 19.000,- kroner fattigere.

En anden gang, hjemme i køkkenet i Brønshøj, måtte jeg og en anden gut hvad af med 22.000,-.

Det sker aldrig igen.

Selvom man aldrig skal sige aldrig.

Hvad med dig? Største udskrivning?
The Elder
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 354
Tilmeldt: 10. sep 2006, 14:20
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

Re: Til lommerne. Til lommerne.

Indlæg af The Elder »

12.000 kr. for den komplette carl barks samt "dagens løse".
Havde lige lukket arven efter min far, så "hvis jeg skal brænde så meget af på tegneserier, så er det nu".
Og har en fornemmelse af, at han ville sidde og smile lidt polisk og tænke "det er sgu OK sønnike".
Så hver gang jeg blader i de 30 albums, så mindes jeg farmand.
"Always Look On The Bright Side of Life
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Til lommerne. Til lommerne.

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg måtte købe Carl Barks Library én gang til i 1998, da jeg havde en vandskade. Anden gang måtte jeg slippe 3.000 dollars, men divideret med 10 kassetter à 3 bind, bliver det jo kun 100 dollars pr. bind.

Den dyreste enkelt bog må være Russ Cochran's Star Wars kassette, men der er også flere bind i den. Jeg kan ikke lide at betale alt for meget og lige så snart noget bliver genoptrykt, plejer jeg at sælge.

Jeg kan se, Star Wars er vurderet til 1.000 - 1.500 dollars nu. Jeg tror, jeg gav 500 dollars.

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 875
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Til lommerne. Til lommerne.

Indlæg af Asger Pedersen »

Jeg brugte engang 3800 i Fantask og en anden gang 3000 for en komplet Kong Kylie, men det var jo mange blade. Så i forhold til jer, er jeg nok en fedterøv 😎
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Til lommerne. Til lommerne.

Indlæg af GoogaMooga »

Det er godt at være fedterøv. Brugte tegneserier er generelt for dyre. Set i forhold til bøger.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9851
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Til lommerne. Til lommerne.

Indlæg af Berti Stravonsky »

Da jeg var lidt yngre og godt gift, så var jeg mere rundhåndet end jeg er nu. Her vender jeg skillingerne, og der går år og dag inden jeg rutter med pengene.

Men dengang. For blot få år siden, var det anderledes. Da var det især Sivert og Faraos Cigarer, der nød godt af min kones penge :D

Det var indlæg til AA'erne, som jeg var efter. Og det er da skruphamrende skørt, synes jeg nu, at bruge halvstore firecifrede beløb på de der papirtillæg samt paptillæg, der var i Anders And i især 60'erne.

Men man bliver jo klogere.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Til lommerne. Til lommerne.

Indlæg af Gimli »

Jeg køber jo normalt ind i lidt størrere "potioner". Nu er jeg jo heldigt at bo i et momsfrit område, så det beløb jeg køber for er typisk lidt lavere end hvis jeg boede i Danmark. Men sidste ordre (fra foråret) lød på kr. 7853,- (udbetalt fra mig).
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9406
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Til lommerne. Til lommerne.

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev: 4. okt 2021, 15:42 Jeg måtte købe Carl Barks Library én gang til i 1998, da jeg havde en vandskade. Anden gang måtte jeg slippe 3.000 dollars, men divideret med 10 kassetter à 3 bind, bliver det jo kun 100 dollars pr. bind.

Den dyreste enkelt bog må være Russ Cochran's Star Wars kassette, men der er også flere bind i den. Jeg kan ikke lide at betale alt for meget og lige så snart noget bliver genoptrykt, plejer jeg at sælge.

Jeg kan se, Star Wars er vurderet til 1.000 - 1.500 dollars nu. Jeg tror, jeg gav 500 dollars.

Billede
Russ Cochran's Star Wars er jo i princippet genoptrykt i IDW's Classic Newspaper Comics.
Jeg fik også købt Russ Cochran's Star Wars kassette til omkring 750 kr. og så var der forsendelsen fra Australien som var næsten samme beløb. I øvrigt i fin stand.

Dyreste enkelte tegneseriekøb er Carl Barks Samlede Værker kassetterne som blev indkøbt da de var i abonnement ordning. Cirka 1500 kr. stykket. Flere af mine EC kassetter koster det samme, men her er så også 3-5 bøger i kassetten.

Dyreste tegneserie relaterede køb er en originaltegning.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Til lommerne. Til lommerne.

Indlæg af Frank Madsen »

Berti Stravonsky skrev: 4. okt 2021, 15:04Hvad med dig? Største udskrivning?
Det er nok "Carl Barks Library" i slutningen af 1980'erne. Da Barks var i Danmark, fik jeg hans autograf i bind 1 (jeg stod i køen lige bag Googa).

Derfor var jeg ikke specielt interesseret, da Egmont lancerede "Carl Barks' Samlede Værker", for hvad kunne grimme farver og dårligt tegnede lydord tilføje, som jeg ikke allerede havde? Men Sussi insisterede på at indkøbe værket og læse det højt for vores søn de næste 3 år, efterhånden som kassetterne dukkede op. Og det har givet pote, for junior kigger stadig i dem fra tid til anden (og i Tintin-retro-halvlæderryg-Konstattin-Strøm-hvaddenuhedder-stiftbindsudgaverne, Carlsen udsendte omtrent samtidig, og som supplerede Barks som godnatlæsning for sønneke).

Derudover har jeg brugt vel omkring 20.000 på at købe alle bind af "Tarzan in Color" fra Flying buttress classics library og de 7 bind af "Hergé : chronologie d'une oeuvre". Sidstnævnte er på 3.000 sider i LP-format og vejer tilsammen over 25 kg og er et overflødighedshorn af nørde-viden om Hergé og Tintin, som vi aldrig har fået på dansk. Tak til Thierry Capezzone for at vise det til mig, da han havde bragt et af de første bind med hjem i kufferten fra en festival i Belgien.

Ellers har jeg ikke rigtig købt vildt ind.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Til lommerne. Til lommerne.

Indlæg af Frank Madsen »

Berti Stravonsky skrev: 4. okt 2021, 18:37Det var indlæg til AA'erne, som jeg var efter. Og det er da skruphamrende skørt, synes jeg nu, at bruge halvstore firecifrede beløb på de der papirtillæg samt paptillæg, der var i Anders And i især 60'erne.
Som Groucho Marx i et romantisk øjeblik sagde til Margaret Dumont: "Elskede! Har du glemt de juninætter ved Rivieraen ..? Den nat, jeg drak champagne af din sko --- knap to liter, men der kunne have været mere, hvis du ikke havde gået med indlæg!" :lol:
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9406
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Til lommerne. Til lommerne.

Indlæg af Antaeus »

Frank Madsen skrev: 5. okt 2021, 21:48
Berti Stravonsky skrev: 4. okt 2021, 15:04Hvad med dig? Største udskrivning?
Det er nok "Carl Barks Library" i slutningen af 1980'erne. Da Barks var i Danmark, fik jeg hans autograf i bind 1 (jeg stod i køen lige bag Googa).

Derfor var jeg ikke specielt interesseret, da Egmont lancerede "Carl Barks' Samlede Værker", for hvad kunne grimme farver og dårligt tegnede lydord tilføje, som jeg ikke allerede havde? Men Sussi insisterede på at indkøbe værket og læse det højt for vores søn de næste 3 år, efterhånden som kassetterne dukkede op. Og det har givet pote, for junior kigger stadig i dem fra tid til anden (og i Tintin-retro-halvlæderryg-Konstattin-Strøm-hvaddenuhedder-stiftbindsudgaverne, Carlsen udsendte omtrent samtidig, og som supplerede Barks som godnatlæsning for sønneke).

Derudover har jeg brugt vel omkring 20.000 på at købe alle bind af "Tarzan in Color" fra Flying buttress classics library og de 7 bind af "Hergé : chronologie d'une oeuvre". Sidstnævnte er på 3.000 sider i LP-format og vejer tilsammen over 25 kg og er et overflødighedshorn af nørde-viden om Hergé og Tintin, som vi aldrig har fået på dansk. Tak til Thierry Capezzone for at vise det til mig, da han havde bragt et af de første bind med hjem i kufferten fra en festival i Belgien.

Ellers har jeg ikke rigtig købt vildt ind.
Kan du fransk, så du kan få glæde at de 7 bind?
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Til lommerne. Til lommerne.

Indlæg af Mesterius »

Frank Madsen skrev: 5. okt 2021, 21:48
Berti Stravonsky skrev: 4. okt 2021, 15:04Hvad med dig? Største udskrivning?
Det er nok "Carl Barks Library" i slutningen af 1980'erne. Da Barks var i Danmark, fik jeg hans autograf i bind 1 (jeg stod i køen lige bag Googa).

Derfor var jeg ikke specielt interesseret, da Egmont lancerede "Carl Barks' Samlede Værker", for hvad kunne grimme farver og dårligt tegnede lydord tilføje, som jeg ikke allerede havde? Men Sussi insisterede på at indkøbe værket og læse det højt for vores søn de næste 3 år, efterhånden som kassetterne dukkede op. Og det har givet pote, for junior kigger stadig i dem fra tid til anden (og i Tintin-retro-halvlæderryg-Konstattin-Strøm-hvaddenuhedder-stiftbindsudgaverne, Carlsen udsendte omtrent samtidig, og som supplerede Barks som godnatlæsning for sønneke).
Vent nå litt... er du en av de danske Tintin-fans som tror at Max Bjævermose faktisk skiftet navn til Konstantin Strøm i Niels Søndergaards nyoversettelser av Tintin? :o Det hadde jeg ellers virkelig ikke trodd.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8407
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Til lommerne. Til lommerne.

Indlæg af Frank Madsen »

Antaeus skrev: 5. okt 2021, 21:55Kan du fransk, så du kan få glæde at de 7 bind?
Niveau intermediare (6) – nok til at stave mig langsomt gennem teksten, hvis der står noget interessant. Og så er der jo masser af lækkert billedmateriale, f.eks. kalker med Hergés farveskitser til helsidesplancherne i de sort/hvide retro-strambuks-taliban-udgaver, lagt henover stregtegningerne, Hergés tegninger til sit hus og meget andet guf.

Du kan se med her: https://www.youtube.com/watch?v=Mq7rct3lDTQ
Mesterius skrev: 5. okt 2021, 22:38Vent nå litt... er du en av de danske Tintin-fans som tror at Max Bjævermose faktisk skiftet navn til Konstantin Strøm i Niels Søndergaards nyoversettelser av Tintin? :o Det hadde jeg ellers virkelig ikke trodd.
Det var jo på tale en overgang, men blev forhindret af Henrik Rehrs folkebevægelse efter indledende debat her på forummet, og da jeg har opgivet at huske, hvad Carsten kalder de forskellige udgaver af Tintin, hedder hardcoverudgaven fra 2005 altså for nemheds skyld Tintin-retro-halvlæderryg-Konstattin-Strøm-hvaddenuhedder-stiftbindsudgaverne her i huset.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Til lommerne. Til lommerne.

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Antaeus skrev: 5. okt 2021, 21:553.000 sider i LP-format og vejer tilsammen over 25 kg og er et overflødighedshorn af nørde-viden om Hergé og Tintin, som vi aldrig har fået på dansk.
Arh, 600 af de 3000 sider har "vi" dog fået. Det er dem, der er med i Hergés liv og værk bind 1-3.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Til lommerne. Til lommerne.

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Frank Madsen skrev: 5. okt 2021, 23:54
Mesterius skrev: 5. okt 2021, 22:38Vent nå litt... er du en av de danske Tintin-fans som tror at Max Bjævermose faktisk skiftet navn til Konstantin Strøm i Niels Søndergaards nyoversettelser av Tintin? :o Det hadde jeg ellers virkelig ikke trodd.
Det var jo på tale en overgang, men blev forhindret af Henrik Rehrs folkebevægelse efter indledende debat her på forummet, og da jeg har opgivet at huske, hvad Carsten kalder de forskellige udgaver af Tintin, hedder hardcoverudgaven fra 2005 altså for nemheds skyld Tintin-retro-halvlæderryg-Konstattin-Strøm-hvaddenuhedder-stiftbindsudgaverne her i huset.
Du har jo ellers en hukommelse som en elefant, Frank, så det er rent krukkeri, at du har "opgivet at huske" :lol: :lol: :lol:

Men du må gerne more dig til dine eller mine dages ende over, at jeg engang kom til at kalde stofryggen for halvlæderryg. Virkelig, jeg synes det er prisværdigt. Og folk har brug for at more sig.

Siden 2010 har Carsten kaldt de forskellige udgaver af Tintin for:

Fundamentalistiske retroudgaver i sort-hvid (de sort-hvide fra 1930-1941, jeg takker boghandler Erik Juel i Zittans Boghandel på Amagerbrogade i København for at have opfundet det (selv om han i gerningsøjeblikket refererede til følgende kategori:)
Retroudgaver i farver (førsteudgaverne i farver af de ombrudte sort-hvide eller førsteudgaverne af dem, der udkom direkte i farver)
Standardudgaver i softcover (de seneste udgaver med alle Hergés egne ændringer i tidens løb)
Besvar