Black Friday - erfaringer

Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Black Friday - erfaringer

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev: 26. nov 2021, 21:13 Når jeg en gang får det Nem id op at køre, vil jeg helt sikkert bruge Saxo til amerikanske ting. Jeg var meget overrasket over, at de lagerførte Robin Snyder's Ditko ting. Gad vide, om de også har Gwandanaland?
Nem id udgår lige om lidt og overgår til Mit id.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Black Friday - erfaringer

Indlæg af Robin »

GoogaMooga skrev: 26. nov 2021, 21:13 Når jeg en gang får det Nem id op at køre, vil jeg helt sikkert bruge Saxo til amerikanske ting. Jeg var meget overrasket over, at de lagerførte Robin Snyder's Ditko ting. Gad vide, om de også har Gwandanaland?
.....og her er et link:

https://www.saxo.com/dk/products/search ... andanaland

Nu kan der ske det, at man bliver en fattig mand, Googa!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Black Friday - erfaringer

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus skrev: 26. nov 2021, 21:29
GoogaMooga skrev: 26. nov 2021, 21:13 Når jeg en gang får det Nem id op at køre, vil jeg helt sikkert bruge Saxo til amerikanske ting. Jeg var meget overrasket over, at de lagerførte Robin Snyder's Ditko ting. Gad vide, om de også har Gwandanaland?
Nem id udgår lige om lidt og overgår til Mit id.
Måske skulle jeg bare vente, så? Har hørt at Mit Id først går i gang i slutningen af næste år.
Senest rettet af GoogaMooga 26. nov 2021, 21:45, rettet i alt 1 gang.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Black Friday - erfaringer

Indlæg af GoogaMooga »

Robin skrev: 26. nov 2021, 21:42
GoogaMooga skrev: 26. nov 2021, 21:13 Når jeg en gang får det Nem id op at køre, vil jeg helt sikkert bruge Saxo til amerikanske ting. Jeg var meget overrasket over, at de lagerførte Robin Snyder's Ditko ting. Gad vide, om de også har Gwandanaland?
.....og her er et link:

https://www.saxo.com/dk/products/search ... andanaland

Nu kan der ske det, at man bliver en fattig mand, Googa!

mvh.
Åh nej, da! Jeg bliver ruineret! :D
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Black Friday - erfaringer

Indlæg af Berti Stravonsky »

Antaeus skrev: 26. nov 2021, 21:29
GoogaMooga skrev: 26. nov 2021, 21:13 Når jeg en gang får det Nem id op at køre, vil jeg helt sikkert bruge Saxo til amerikanske ting. Jeg var meget overrasket over, at de lagerførte Robin Snyder's Ditko ting. Gad vide, om de også har Gwandanaland?
Nem id udgår lige om lidt og overgår til Mit id.
Det ved jeg, og det tror jeg, at Googa også ved.

Men du misser pointen. Pointen er, at Googa skal ind i det samme århundrede, som vi andre er i. Her er ok at være.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Black Friday - erfaringer

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Det er interessant, at den slags tilbud åbenbart var langt bedre tidligere. Men årsagen er uden tvivl, at folk fik flere penge mellem hænderne, efterhånden som finanskrisen ebbede ud, OG at coronaen så satte turbo på det hele, fordi den skabte et behov for læsestof, når folk "skulle slå tiden ihjel" og ikke havde så meget andet at bruge penge på (rejser, sceneoptræden, biografer osv.). Ikke noget, der er specielt for tegneserier, det gælder naturligvis al litteratur i det hele taget.

Logisk nok medfører sådan en udvikling, at alle aktører skruer ned for knaldtilbud, saftige lokkepriser og værdien af medlemsklubber. For folk køber jo åbenbart alligevel gerne til fuld pris.

Selvfølgelig trist hvis man har vænnet sig til at kunne opnå mærkbare rabatter ved Black Friday-/messetilbud og lignende.

Jeg har ikke været med til at sammensætte Cobolts Black Friday-tilbud, men jeg hørte, at det faktisk var svært at finde nok titler, der kunne indgå. Dels er der ikke så mange restoplag som tidligere, og dels blev mange ting solgt i Bogforum-tilbud.
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Black Friday - erfaringer

Indlæg af lolsen »

Mht. Saxo, så havde de ganske rigtigt fantastiske priser på tegneserier, men dette ophørt som sagt for en del år siden.

Årsagen skyldes ifølge Saxo (jeg mener også at dette var oppe at vende herinde, for nogle år tilbage og det var også den forklaring jeg selv fik fra en ansat), at alt for mange tegneseriekunder, sendte deres udgaver tilbage og forlangte nye, pga. div. små skavanker.

Mht. sorte fredag, så var jeg selv en tur i Faraos og fik indkøbt lidt blandet. Hvad deres økonomi og omsætning lyder på ved jeg dog ikke, så om de kunne have skruet yderligere ned for priserne?

Alt i alt er jeg nu fint tilfreds med det jeg fik indkøbt.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Black Friday - erfaringer

Indlæg af Berti Stravonsky »

Vi elsker jo alle at spare en håndøre i ny og næ.

Jeg synes, det er flot med mange procents besparelse, og som tidligere skrevet, så fik jeg value for money. Jeg købte hos Faraos, hos e-voke og hos Cobolt.

Især to udgivelser gav pote. De ekstrastore Tintin'er, Krystalkuglerne og Rackham, var sat ned til 298,-.

Det er da fantastisk billigt.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Black Friday - erfaringer

Indlæg af Antaeus »

Carsten Søndergaard skrev: 27. nov 2021, 01:09 Det er interessant, at den slags tilbud åbenbart var langt bedre tidligere. Men årsagen er uden tvivl, at folk fik flere penge mellem hænderne, efterhånden som finanskrisen ebbede ud, OG at coronaen så satte turbo på det hele, fordi den skabte et behov for læsestof, når folk "skulle slå tiden ihjel" og ikke havde så meget andet at bruge penge på (rejser, sceneoptræden, biografer osv.). Ikke noget, der er specielt for tegneserier, det gælder naturligvis al litteratur i det hele taget.

Logisk nok medfører sådan en udvikling, at alle aktører skruer ned for knaldtilbud, saftige lokkepriser og værdien af medlemsklubber. For folk køber jo åbenbart alligevel gerne til fuld pris.

Selvfølgelig trist hvis man har vænnet sig til at kunne opnå mærkbare rabatter ved Black Friday-/messetilbud og lignende.

Jeg har ikke været med til at sammensætte Cobolts Black Friday-tilbud, men jeg hørte, at det faktisk var svært at finde nok titler, der kunne indgå. Dels er der ikke så mange restoplag som tidligere, og dels blev mange ting solgt i Bogforum-tilbud.
Det er korrekt for fx Saxo, men nogle af de bedste tilbud jeg har set var de Faraos havde for et lille års tid siden hvor de satte - jeg mener det var over 1000 titler - på tilbud. Og mange af dem var ikke bare billige, men ekstremt billige.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Black Friday - erfaringer

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jeg kan nu godt lide, at der er procenter at spare. Hvis man sammenligner med andre gange, hvor der måske var endnu mere at spare, så er det jo en dødsejler.

Forstået på den måde, at vi skal være glade for begge dele. Det der var, og det er er nu. Og i stedet for at beklage os over at rabatterne ikke er høje nok, så skal vi (synes jeg) glæde os over at der ER noget at spare.

TV2 sang det i midt 90'erne. Kom lad os brokke os :D

Med provokerende lørdagshilsen
marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 11. mar 2009, 18:57

Re: Black Friday - erfaringer

Indlæg af marius »

lolsen skrev: 27. nov 2021, 07:14 Mht. Saxo, så havde de ganske rigtigt fantastiske priser på tegneserier, men dette ophørt som sagt for en del år siden.

Årsagen skyldes ifølge Saxo (jeg mener også at dette var oppe at vende herinde, for nogle år tilbage og det var også den forklaring jeg selv fik fra en ansat), at alt for mange tegneseriekunder, sendte deres udgaver tilbage og forlangte nye, pga. div. små skavanker.
Det lyder som en god forklaring. Tegneseriekunder som både ønsker kæmpe rabat, gratis forsendelse og sikker indpakning. Ønsker der er svære at forene.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Black Friday - erfaringer

Indlæg af Berti Stravonsky »

Gad vide om det er en god forretning, det der med tilbud og rabatter og Black Friday? Virker lokkemidlerne?

Det må det jo være, siden at det nu er sådan.

Jeg ved det nu ikke. Jeg er blevet så gammel, at jeg går rundt om mig selv mindst syv gange før jeg nu køber noget som helst, og det er en klar kontrast til tidligere, hvor jeg bare brugte løs af min kones penge.

Jeg venter og når der så er tilbud og rabat, så køber jeg lige akkurat det, jeg på forhånd gerne ville have. Ikke et par ekstra album, når man nu alligevel er 'inde'.

Men sådan har det ikke altid været. Da lod jeg mig friste og tog lige dét album med, og dét der, og den serie der og så videre.

Hvad med jer? Køber I ekstra, når I nu ER i gang?
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Black Friday - erfaringer

Indlæg af Antaeus »

marius skrev: 27. nov 2021, 10:19
lolsen skrev: 27. nov 2021, 07:14 Mht. Saxo, så havde de ganske rigtigt fantastiske priser på tegneserier, men dette ophørt som sagt for en del år siden.

Årsagen skyldes ifølge Saxo (jeg mener også at dette var oppe at vende herinde, for nogle år tilbage og det var også den forklaring jeg selv fik fra en ansat), at alt for mange tegneseriekunder, sendte deres udgaver tilbage og forlangte nye, pga. div. små skavanker.
Det lyder som en god forklaring. Tegneseriekunder som både ønsker kæmpe rabat, gratis forsendelse og sikker indpakning. Ønsker der er svære at forene.
Jeg kan ikke huske at have hørt den forklaring.
Men hvis jeg køber nye varer så forventer jeg også at få nye varer og ikke tegneserier med skavanker.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Black Friday - erfaringer

Indlæg af Antaeus »

Jeg har ikke købt ret mange tegneserier i et langt stykke tid.
Selv om tilbuddene var ret lunke i går så valgte jeg alligevel at købe det meste af det jeg virkelig manglede, så det blev til en hel del. Lidt rabat giver også lidt. Og man kan jo risikere noget af det bliver udsolgt og det ville trods alt også være ærgerligt med huller i en serie man rigtig gerne vil have stående på hylderne komplet.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Black Friday - erfaringer

Indlæg af Berti Stravonsky »

Hm.

Jeg ved sgu ikke. Jeg synes, at vi lyder alt for forvænte.

Hvis man nu vendte det lidt om, og så sagerne fra fx et forlags side, så ville tankerne vel være disse:

Stort set intet salg i ugerne op til Black Friday, for hvorfor skulle kunderne købe til fuld pris, når de på én bestemt dato kunne få en masse med en betydelig rabat?

Det vil altså sige, at både inden Black Friday og på dagen, og sandsynligvis også i et par uger efter, så er der enten intet salg eller salg uden overskud. Nemlig fordi der først ikke er nogle kunder, og så er der, men der er afkastet ædt af rabatterne, og så igen et par uger uden kunder.

Det er da lort med lort på.

Husleje og andre faste udgifter er jo ligeglade med sorte fredage, og der er ikke procenter at spare. Så november måned er røv og nøgler.

Så er tanken vel, at man skal lære et forlag at kende, og når man har handlet der én gang, så vender man tilbage og alt det der. Men hov - så brokker folk sig over at priserne er for høje, for nu har hjernen vænnet sig til en lavere pris, og så bliver man knotten og brokker sig.

Jeg synes, og nu er jeg mig igen, at tråden her emmer af en slags forkælelse.
Besvar