Black Friday - erfaringer

Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Black Friday - erfaringer

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jeg vil lige kippe med flaget for e-voke. Jeg har modtaget en del gode sager derfra, og ikke alene har indholdets stand været topti, også indpakningen har været uovertruffen. Herligt og 1000 tak.
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Black Friday - erfaringer

Indlæg af Mogens »

Faraos har netop bekendtgjort, at man får 20% rabat i butikkerne og 15% ved webhandel.

Jeg er nok bare et skarn, men jeg må sgu ærlig talt indrømme, at jeg er ærgerlig, fordi jeg ikke har mulighed for at møde fysisk op i én af deres butikker, selv om jeg naturligvis gerne ville. :(

De 15% rabat er selvfølgelig bedre end dé sædvanlige 10% i Klub Faraos, men mere vil selvfølgelig have mere, når man har det med at lægge en del penge i butikken. :|
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Black Friday - erfaringer

Indlæg af Mogens »

dernice skrev: 22. nov 2021, 11:08
Mogens skrev: 21. nov 2021, 23:29 Jeg har skrevet til Sivert et par gange, men han har endnu ikke svaret, så det står stadig hen i det uvisse, om Faraos igen i år yder en højere rabat på Black Friday.
Det er vel meget normalt, at detailbutikker ikke afslører deres tilbud/kampagner før tid? Ellers ville al salg jo næsten gå i stå, hvis alle kunder venter til kampagneperioden....
Jeg forstår godt, hvad du mener, og selv om Black Friday er et forholdsvis nyt fænomen på vores breddegrader, så er det jo ikke ukendt for de fleste folk, at der i mange brancher findes udsalgsperioder flere gange om året, specielt i januar efter julesalget.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Black Friday - erfaringer

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Mogens skrev: 21. nov 2021, 23:29Carsten kan måske svare på, om Cobolt har gjort sig nogle overvejelser for deres online-salg?!
Jeg ved, at der som sædvanlig bliver tilbud i Cobolts webshop, men jeg aner ikke hvilke. Hvis man abonnerer på Cobolts nyhedsbrev, får man det uden tvivl at vide senere på ugen.
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Black Friday - erfaringer

Indlæg af Mogens »

Jamen, så er der vist ikke så meget andet at gøre end at holde hovedet koldt, fingrene stive og dankortet parat for at sikre et par læseoplevelser til de kommende, mørke måneder. Det bliver ikke rigtig jul uden en ordentlig tegneserie ved hånden. :D
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Black Friday - erfaringer

Indlæg af Mogens »

Er der nogen, der har lyst til at røbe, hvad de agter at købe hen over weekenden?

Jeg har samlet til bunke og regner med at hive den store pengepung frem. Ønskelisten viser indtil videre 28 udgivelser: Allan Falk 1973-1977, Jerome 6, Listen 2-3, Blueberry 5, Lady S 12-13, Splint & Co. 3, Alene 10-12, Bruno Brazil 3-4, Dyreriget 2, Gamle Gubber 6, Marc Jaguar, Ridderne af Heliopolis 3-4, Robert Sax 5, Sauvage 2-3, Wayne Shelton 4-5, Mermaid Project og sidst men ikke mindst Eternum 1-2. :)

Det er ikke umuligt, at Overmand 3, Rubine 14 og Storm 3 også ryger i posen, men det må tiden og bankkontoen vise. :D
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Black Friday - erfaringer

Indlæg af GoogaMooga »

Mogens skrev: 23. nov 2021, 23:49 Er der nogen, der har lyst til at røbe, hvad de agter at købe hen over weekenden?

Jeg har samlet til bunke og regner med at hive den store pengepung frem. Ønskelisten viser indtil videre 28 udgivelser: Allan Falk 1973-1977, Jerome 6, Listen 2-3, Blueberry 5, Lady S 12-13, Splint & Co. 3, Alene 10-12, Bruno Brazil 3-4, Dyreriget 2, Gamle Gubber 6, Marc Jaguar, Ridderne af Heliopolis 3-4, Robert Sax 5, Sauvage 2-3, Wayne Shelton 4-5, Mermaid Project og sidst men ikke mindst Eternum 1-2. :)

Det er ikke umuligt, at Overmand 3, Rubine 14 og Storm 3 også ryger i posen, men det må tiden og bankkontoen vise. :D
Jeg har aldrig kunnet benytte mig af Black Friday tilbud, da jeg aldrig har penge, når de falder.

Men fra Mogens' indkøbsliste skal jeg med tiden forhåbentlig bytte mig frem til: Blueberry 5 og Håbets Tid. Bruno Brazil 3 og Marc Jaguar er allerede købt/byttet til. Bruno Brazil 4 må jeg desværre undvære, da jeg ikke kan acceptere den indlægsseddel.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Black Friday - erfaringer

Indlæg af Mogens »

Jeg må indrømme, at jeg ikke er helt sikker på, at jeg køber Bruno Brazil 4, men det har ikke så meget med den fordømte indlægsseddel at gøre (uanset hvor træls det er), men mere spørgsmålet, om jeg får samlebindet læst mere end en gang. De korte historier siger mig simpelthen ikke alverden. :)
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Black Friday - erfaringer

Indlæg af Antaeus »

Mogens skrev: 23. nov 2021, 23:49 Er der nogen, der har lyst til at røbe, hvad de agter at købe hen over weekenden?

Jeg har samlet til bunke og regner med at hive den store pengepung frem. Ønskelisten viser indtil videre 28 udgivelser: Allan Falk 1973-1977, Jerome 6, Listen 2-3, Blueberry 5, Lady S 12-13, Splint & Co. 3, Alene 10-12, Bruno Brazil 3-4, Dyreriget 2, Gamle Gubber 6, Marc Jaguar, Ridderne af Heliopolis 3-4, Robert Sax 5, Sauvage 2-3, Wayne Shelton 4-5, Mermaid Project og sidst men ikke mindst Eternum 1-2. :)

Det er ikke umuligt, at Overmand 3, Rubine 14 og Storm 3 også ryger i posen, men det må tiden og bankkontoen vise. :D
Det kommer jo an på hvilke tilbud der kommer, men jeg overvejer:
Manglende Allan Falks samlebind, Iznogood samlebind, Rødskæg samlebind, (Bruno Brazil samlebind), Vance samlet Howard Flynn, et Franka samlebind, et Yoko Tsuno samlebind, Blake & Mortimer, Tim & Thomas, Rubine, Fantagraphics Carl Barks og tjekker lige Disney Masters serien.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
maxus
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 215
Tilmeldt: 27. aug 2007, 00:59

Re: Black Friday - erfaringer

Indlæg af maxus »

Faraos har netop meldt ud, at de går tilbage til den gamle model med 20% i butikkerne og 15% online. Om det så er klogt i en (fortsat) coronatid kan man så overveje med sig selv...
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Black Friday - erfaringer

Indlæg af Mogens »

GoogaMooga skrev: 24. nov 2021, 00:00 Jeg har aldrig kunnet benytte mig af Black Friday tilbud, da jeg aldrig har penge, når de falder.
Jeg troede ikke, at du manglede penge, hvis du seriøst overvejer/overvejede at betale 70.000 kr. for et genoptryk af Jerry Spring med en ny forside. :D
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Black Friday - erfaringer

Indlæg af GoogaMooga »

Mogens skrev: 24. nov 2021, 10:44
GoogaMooga skrev: 24. nov 2021, 00:00 Jeg har aldrig kunnet benytte mig af Black Friday tilbud, da jeg aldrig har penge, når de falder.
Jeg troede ikke, at du manglede penge, hvis du seriøst overvejer/overvejede at betale 70.000 kr. for et genoptryk af Jerry Spring med en ny forside. :D
Det ville ikke koste 70.000, men et noget mindre fem-cifret beløb, måske 20-30.000. Som jeg heller ikke har. :) Jeg har faktisk ikke andet end gæld. :wink: Per Vadmand har ophavsretten til sin oversættelse, som jeg ville kunne genbruge, og det grafiske ville jeg også få, hvis jeg er medudgiver. Tryk ville være i mikro-oplag, så den dyreste post ville være nye rettigheder og filer fra Dupuis. Men efter tilbagemeldinger herindefra at dømme, er der vist ingen, der ville spendere 400 kr. for at få den korrekte forside, forstå det om man kan. Det er som om, der hviler en forbandelse over den danske udgave af "Jerry Spring", og det er smadderærgerligt, for det en en af de flotteste europæiske tegneserier overhovedet.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Black Friday - erfaringer

Indlæg af Mogens »

Jeg beklager, men jeg er en nærighund, når det drejer sig om at genanskaffe mig noget, hvor jeg ikke føler, at jeg får fuld valuta for pengene. Forstå mig ret. Jeg ved godt, hvad du mener, men da jeg ikke er den allerstørste Jerry Spring-fan, giver jeg hellere mine penge ud på udgivelser, der for alvor betyder noget for mig. Præcis som du selv gør. :wink:

Zoom spørger altid læserne, hvilken forside de skal vælge til deres samlebind, der typisk indeholder 3 album. Jeg er langt fra enig i alle afstemninger, men jeg accepterer folkets røst. HVIS disse udgivelser én skulle blive opdateret med lige netop dé forsider, jeg havde ønsket mig, ville incitamentet alligevel ikke være stort nok til, at jeg ville genanskaffe mig dem, fordi jeg vægter indholdet højere end forsiden. Det ville være en anden sag, hvis udgivelserne blev opdateret med en masse ekstramateriale, som jeg ikke kunne leve foruden, men det ville jeg afveje i hvert enkelt tilfælde, da jeg jo heller ikke har ubegrænsede midler. :)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Black Friday - erfaringer

Indlæg af GoogaMooga »

Mogens skrev: 24. nov 2021, 11:37 Jeg beklager, men jeg er en nærighund, når det drejer sig om at genanskaffe mig noget, hvor jeg ikke føler, at jeg får fuld valuta for pengene. Forstå mig ret. Jeg ved godt, hvad du mener, men da jeg ikke er den allerstørste Jerry Spring-fan, giver jeg hellere mine penge ud på udgivelser, der for alvor betyder noget for mig. Præcis som du selv gør. :wink:

Zoom spørger altid læserne, hvilken forside de skal vælge til deres samlebind, der typisk indeholder 3 album. Jeg er langt fra enig i alle afstemninger, men jeg accepterer folkets røst. HVIS disse udgivelser én skulle blive opdateret med lige netop dé forsider, jeg havde ønsket mig, ville incitamentet alligevel ikke være stort nok til, at jeg ville genanskaffe mig dem, fordi jeg vægter indholdet højere end forsiden. Det ville være en anden sag, hvis udgivelserne blev opdateret med en masse ekstramateriale, som jeg ikke kunne leve foruden, men det ville jeg afveje i hvert enkelt tilfælde, da jeg jo heller ikke har ubegrænsede midler. :)
Meget forståeligt, Mogens. Jeg kender godt de Zoom afstemninger om forsider til deres samlebind, men da alle tre forsider i hvert enkelt tilfælde i princippet er i orden, har jeg glædeligt købt dem, jeg skulle bruge. Det kan ikke sammenlignes med Jerry 3, som er et helt unikt tilfælde.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Black Friday - erfaringer

Indlæg af Mogens »

Jeg synes, at det kunne have været fedt, hvis Zoom i visse tilfælde havde benyttet sig af alternative forsider, f.eks. til Allan Falk, hvor man i forordet af Thierry Capezzone kan se eksempler herpå. Flere af disse har garanteret været brugt i Fart & Tempo. Det er muligt, at de danske læsere dog hellere vil have én af de originale forsider, men man må også bare erkende, at det ikke er alle Allan Falk-forsider, der er faldet lige heldigt ud, selv om jeg generelt er godt tilfreds. :wink:
Besvar