FUEGO. FUEGO. Og du må KUN nappe to ting...

Besvar
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

FUEGO. FUEGO. Og du må KUN nappe to ting...

Indlæg af Berti Stravonsky »

Ja, de der døde ting, er jo bare døde ting.

Men lad os lørdagslege. Huset brænder, og du må kun redde to ting. To døde ting. To ting fra din samling. Fra din tegneseriesamling eller fra din tegneserierelaterede samling. Det være sig plakater, biler, diplomer, klistermærker, figurer og i den dur. Hvad ville du redde?

Jeg ville nok nappe fætteren her nedenfor, og så en meget speciel tegning, som Tatiana Goldberg lavede til mig for lidt over 1½ år siden.



247392277_10159934839878255_7915708889969137927_n.jpg
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: FUEGO. FUEGO. Og du må KUN nappe to ting...

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg tror ikke, jeg ville redde noget fra samlingen. Hvis resten alligevel er tabt, hvad er der så ved at redde to ting? De ville bare minde mig om katastrofen.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: FUEGO. FUEGO. Og du må KUN nappe to ting...

Indlæg af Berti Stravonsky »

Alle andebladene står der, så du napper vel lige 1'eren.

Ja?
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: FUEGO. FUEGO. Og du må KUN nappe to ting...

Indlæg af GoogaMooga »

Berti Stravonsky skrev: 23. okt 2021, 19:56 Alle andebladene står der, så du napper vel lige 1'eren.

Ja?
Ikke lige den, men hvis jeg havde noget til den værdi, er jeg stadig ikke sikker. Man skal opveje værdien af bladet mod den negative værdi af associationer til katastrofen.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: FUEGO. FUEGO. Og du må KUN nappe to ting...

Indlæg af Erling Søby »

Jeg ville nok redde noget med signering - det meste andet kan vel skaffes igen, med forbehold for pris og stand. Et par bud kunne være:

Murena 9, signeret med helsides-tegning af (afdøde) Philippe Delaby, da han var gæst på Copenhagen Comics.

Den danske førsteudgave af Coraline, signeret med tegninger af hhv. Neil Gaiman og Dave McKean ved deres respektive besøg i Danmark.

Og udenfor tegneserier: Mønstergenkendelse, signeret af William Gibson, da han besøgte Danmark tilbage i 2003. Lige dér, da Gibson gav hånd og vi udvekslede et par ord, forstod jeg hvordan (tror jeg) buddisterne har det, når de møder Dalai Lama eller katolikkerne når de møder paven.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: FUEGO. FUEGO. Og du må KUN nappe to ting...

Indlæg af Antaeus »

To originaltegninger af Paul Murry
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: FUEGO. FUEGO. Og du må KUN nappe to ting...

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Erling Søby skrev: 23. okt 2021, 22:13Og udenfor tegneserier: Mønstergenkendelse, signeret af William Gibson, da han besøgte Danmark tilbage i 2003. Lige dér, da Gibson gav hånd og vi udvekslede et par ord, forstod jeg hvordan (tror jeg) buddisterne har det, når de møder Dalai Lama eller katolikkerne når de møder paven.
Det er vildt, det dér.
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: FUEGO. FUEGO. Og du må KUN nappe to ting...

Indlæg af Erling Søby »

William Gibson og Bruce Sterling, som om nogen opfandt cyberpunken, var en kæmpe inspiration for de tidlige programmører af internettet (og for hackere). Det var Gibson der definerede begreber som the matrix og virtual reality, og allerede i slutningen af 1970erne skrev historier om computervirus. Programmører har sagt, at uden Gibson og Sterling, kunne internettet have været blevet udformet helt anderledes, så markante inspirationskilder var de. Gibson bør regnes for én af de vigtigste forfatterne i det tyvende århundrede og burde have Nobelprisen. Hvis man ikke har læst Neuromancer (hans hovedværk), så er det bare at komme i gang. Han var i øvrigt en meget venlig mand at tale med.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: FUEGO. FUEGO. Og du må KUN nappe to ting...

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Ja, det er og bliver vildt.

Og i tegneserieland og på sidelinjen så Tamburini og Liberatore, som der står i efterskriftet i RANX:

"Cyborgpunken og stodderrobotten RANX blev 1980’ernes mest radikale tegneserie-ikon, der i selskab med sit metalhjertes udkårne, den mindreårige Lubna, nådesløst river læseren med på en begærsrejse hinsides godt og ondt. Endnu inden William Gibsons roman Neuromancer var udkommet og film som Blade Runner havde haft premiere var Tamburini og Liberatore allerede i fuld gang med at udforske det, der snart blev kendt som cyberpunkgenren – hvis særkende er en blanding af kybernetik og radikale forandringer i samfundsordenen med sammenbrud til følge."
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: FUEGO. FUEGO. Og du må KUN nappe to ting...

Indlæg af Erling Søby »

Ja, RANX - det er et andet af cyberpunkens hovedværker. Den ville jeg også have reddet fra Bertis brand, hvis jeg havde haft den signeret. Jeg håber vi ser Liberatore som gæst i Danmark en dag.

Iøvrigt var det også Gibson & Sterling, der gav steampunken sit gennembrud med deres fælles roman The Difference Engine. Den handler om den engelske matematiker Charles Babbage, som i 1822 opfandt den såkaldte differensmaskine, der regnes for verdens første computer.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: FUEGO. FUEGO. Og du må KUN nappe to ting...

Indlæg af Robin »

Batmobilen (den, fra jeg var dreng i 66/67) fra Corgi Toys m. æske, papdisplay, plastik"raketter o. a.) samt Anders And & Co. nr. 1/1949 (det, fra dengang jeg ikke var født endnu!)


Batmobil.jpg



mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: FUEGO. FUEGO. Og du må KUN nappe to ting...

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jeg har vel læst under tre Batmanblade i min tid, men altså - den der Batbil, der ER lækker. Afgjort.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: FUEGO. FUEGO. Og du må KUN nappe to ting...

Indlæg af GoogaMooga »

Første gang, jeg ser den hel med æske og det hele. Den må være en pæn sjat værd.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar