Stig Ultima Pedersen og Quark Nu! nyhedsbrev

Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Stig Ultima Pedersen og Quark Nu! nyhedsbrev

Indlæg af GoogaMooga »

Mine forældre er ved at rydde op i deres hjem, og minderne vælter frem. Ting, der ikke har set dagens lys i 100 år. F.eks. et 8 siders nyhedsbrev fra Stig Ultima Pedersen, den foretagsomme forlægger fra midt-firserne. B5 hæftet, der var sat med skrivemaskine og trykt af Aage Søe-Knudsen i Stoholm, er virkelig et trip ned ad memory lane. Jeg vil gætte på, det er fra 1985, da Stig var kommet godt i gang, og jeg rejste til udlandet.

Temaet er Quark, den gnavne jætteunge fra Valhalla, som en gut ved navn Wax tog over. Stig skriver en nyhedsklumme om Valhalla filmen og en række korte tegnefilm med Quark, som han spår vil sælge til hele verden! To annoncører er også med, for Stig var en driftig forretningsmand: Krea butikken i Århus med Quark merchandise, og frokostavisen B.T., der reklamerer med, at den er "tegneseriøs".

Desuden er der en kort artikel om Quark's baggrundshistorie, og vi får den fedeste tegning af Quark, begået af tidens hotteste navn, Rune T. Kidde. Stig quarker videre med en Quark quiz, og til sidst i bladet kan man melde sig ind i en Quark fanklub. Et medlemskab kostede 10 kr. Desværre har jeg ikke mulighed for at affotografere eller scanne, men måske en af jer kan supplere med det visuelle. Asger?

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar