AFSTEMNING: Den Gyldne Fejebakke 2021

Hvilket forlag fortjener Den Gyldne Fejebakke 2021

Afstemning sluttede 2. dec 2021, 00:09

Alvilda (Amulet)
0
Ingen stemmer
Cobolt (Blake og Mortimers nye eventyr)
1
3%
Comic Factory (Canardo)
4
11%
E-voke (Vance Samlet, Storm, Barelli
11
30%
Fabel (Jonathan, Michael Logan, Egene)
2
5%
Faraos Cigarer (Juan Solo)
4
11%
ShadowZone (Ken Parker)
3
8%
Zoom (Rødskæg, Iznogood, Martin Milan, Lasse Landevej, Alene, Tim og Thomas, Allan Falk, Bruno Brazil
12
32%
 
Afgivne stemmer: 37

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: AFSTEMNING: Den Gyldne Fejebakke 2021

Indlæg af GoogaMooga »

Mesterius skrev: 20. nov 2021, 22:26
Men nettopp derfor hadde det jo vært gunstig å utsette avstemningsfristen. Det var vel et poeng at forrige avstemning var våren 2021, ikke høsten 2020.
Det var om at udnytte det momentum, som den anden tråd genererede. Lad os nu glæde os over, at der er tilslutning og at vi har fået de væsentligste titler med. Jeg selv har svært ved at huske, om ting udkom i 2020 eller 2021.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: AFSTEMNING: Den Gyldne Fejebakke 2021

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 20. nov 2021, 22:53
Mesterius skrev: 20. nov 2021, 22:26
Men nettopp derfor hadde det jo vært gunstig å utsette avstemningsfristen. Det var vel et poeng at forrige avstemning var våren 2021, ikke høsten 2020.
Det var om at udnytte det momentum, som den anden tråd genererede. Lad os nu glæde os over, at der er tilslutning og at vi har fået de væsentligste titler med. Jeg selv har svært ved at huske, om ting udkom i 2020 eller 2021.
Jeg klarer ikke HELT å se på hukommelsen din som et argument for å ikke bry seg med manglende utgivelser i avstemningslisten, Googa. ;) Du må forøvrig huske på at denne prisutdelingen ikke lenger er bare Googas gyldne fejebakke, men Serielands gyldne fejebakke. Som du jo selv gikk med på.

Hvis denne avstemningen skal tas på alvor, er det på sin plass at den tar med ALLE kvalifiserte feiebakkeutgivelser som utgis i 2021. Og også at den IKKE tar med utgivelser som faktisk ble publisert i 2020 eller tidligere. Ordentlig research må man kunne forvente.

Og momentumet fra den andre tråd tror jeg nok kunne ha blitt vekket til live igjen uten problemer i januar. Det virker vel mest tilfeldig at diskusjonen der ledet til en avstemning nettopp nå.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: AFSTEMNING: Den Gyldne Fejebakke 2021

Indlæg af GoogaMooga »

Mesterius skrev: 21. nov 2021, 01:17
Hvis denne avstemningen skal tas på alvor, er det på sin plass at den tar med ALLE kvalifiserte feiebakkeutgivelser som utgis i 2021. Og også at den IKKE tar med utgivelser som faktisk ble publisert i 2020 eller tidligere. Ordentlig research må man kunne forvente.

Og momentumet fra den andre tråd tror jeg nok kunne ha blitt vekket til live igjen uten problemer i januar. Det virker vel mest tilfeldig at diskusjonen der ledet til en avstemning nettopp nå.
Du har ret, men det er altså ude af mine hænder nu.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: AFSTEMNING: Den Gyldne Fejebakke 2021

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 21. nov 2021, 01:20
Mesterius skrev: 21. nov 2021, 01:17
Hvis denne avstemningen skal tas på alvor, er det på sin plass at den tar med ALLE kvalifiserte feiebakkeutgivelser som utgis i 2021. Og også at den IKKE tar med utgivelser som faktisk ble publisert i 2020 eller tidligere. Ordentlig research må man kunne forvente.

Og momentumet fra den andre tråd tror jeg nok kunne ha blitt vekket til live igjen uten problemer i januar. Det virker vel mest tilfeldig at diskusjonen der ledet til en avstemning nettopp nå.
Du har ret, men det er altså ude af mine hænder nu.
Men da må det vel være greit å diskutere om vi kanskje skal utsette avstemningsfristen til over nyttår? Du virket i utgangspunktet å være imot denne idé, og det var det som ga meg litt inntrykk av at du snakket på vegne av prisutdelerne.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: AFSTEMNING: Den Gyldne Fejebakke 2021

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg synes, vi skal køre den nu. Men det er ikke op til mig. Gør vi den om, bliver der givetvis ikke så meget tilslutning, og det gør afstemningen mindre relevant.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: AFSTEMNING: Den Gyldne Fejebakke 2021

Indlæg af Frank Madsen »

Mesterius skrev: 21. nov 2021, 01:17Hvis denne avstemningen skal tas på alvor, er det på sin plass at den tar med ALLE kvalifiserte feiebakkeutgivelser som utgis i 2021. Og også at den IKKE tar med utgivelser som faktisk ble publisert i 2020 eller tidligere. Ordentlig research må man kunne forvente.
Og den research har folk jo haft 8 dage til at byde ind med i den anden tråd, hvor vi nominerede og flere gange spurgte, om der var korrektioner. Og ser man på stillingen, så gør det næppe den store forskel, om Cobolt får deres Blake og Mortimer-album ud før eller efter nytår.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Jakobsen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 570
Tilmeldt: 23. mar 2009, 14:02

Re: AFSTEMNING: Den Gyldne Fejebakke 2021

Indlæg af Jakobsen »

Man bør nok se bort fra "Michael Logan" og "Egene", for disse serier er ikke tidligere blevet forsøgt udgivet af et andet forlag end Fabel. Men Fabel er stadig kvalificeret via videreførelsen af "Jonathan".
skrev Frank :)

Egene blev forsøgt udgivet af Bogfabrikken under titlen "og det var Danmark" - det var så før en anden tegneserie af samme navn fik større popularitet :D Michael Logan udkom i Fart og tempo i 70erne. Og KA - ikke at forglemme var at finde i Seriemagasinet tegnet af Lars Dahl :)

Bare for vi har helt styr på historien :)
Jakobsen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 570
Tilmeldt: 23. mar 2009, 14:02

Re: AFSTEMNING: Den Gyldne Fejebakke 2021

Indlæg af Jakobsen »

:)
Vedhæftede filer
9988760143247.jpg
9988760143247.jpg (41.16 KiB) Vist 907 gange
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: AFSTEMNING: Den Gyldne Fejebakke 2021

Indlæg af Frank Madsen »

Jakobsen skrev: 22. nov 2021, 20:33
Man bør nok se bort fra "Michael Logan" og "Egene", for disse serier er ikke tidligere blevet forsøgt udgivet af et andet forlag end Fabel. Men Fabel er stadig kvalificeret via videreførelsen af "Jonathan".
skrev Frank :)

Egene blev forsøgt udgivet af Bogfabrikken under titlen "og det var Danmark" - det var så før en anden tegneserie af samme navn fik større popularitet :D Michael Logan udkom i Fart og tempo i 70erne. Og KA - ikke at forglemme var at finde i Seriemagasinet tegnet af Lars Dahl :) Bare for vi har helt styr på historien :)
Det har vi, men med "Egene" og "Ka" har der ikke været tale om forsøg på at udgive de pågældende serier i samlet form, som blev opgivet af ét forlag og siden taget op og fuldført af et andet forlag, som udgav de manglende bind i serien. Det er det, "fejebakke"-begrebet dækker over. Fabels fuldførelse af "Jonathan" er et smukt eksempel herpå.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Jakobsen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 570
Tilmeldt: 23. mar 2009, 14:02

Re: AFSTEMNING: Den Gyldne Fejebakke 2021

Indlæg af Jakobsen »

Det er selvfølgelig rigtigt ;)
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: AFSTEMNING: Den Gyldne Fejebakke 2021

Indlæg af Frank Madsen »

Man kan STADIG nå at afgive sine bud på de to bedste fejebakkeforlag i 2021 - stemmerne bliver først fejet op 2. december! Stem frisk!
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: AFSTEMNING: Den Gyldne Fejebakke 2021

Indlæg af Frank Madsen »

Den-Gyldne-Fejebakke-2021-diplom.jpg

Berti, jeg har sendt dig diplomet som PDF. Sender du det videre til vinderen?
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: AFSTEMNING: Den Gyldne Fejebakke 2021

Indlæg af Mesterius »

Frank Madsen skrev: 2. dec 2021, 01:12 Billede


Berti, jeg har sendt dig diplomet som PDF. Sender du det videre til vinderen?
Vakkert. :D Dette regner jeg med Zoom deler og forteller om på Facebooksiden sin, det må jo være god reklame.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: AFSTEMNING: Den Gyldne Fejebakke 2021

Indlæg af GoogaMooga »

Lige en rettelse, inden I sender til Zoom: Barelli er E-voke's.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: AFSTEMNING: Den Gyldne Fejebakke 2021

Indlæg af Mesterius »

Godt sett!
Besvar