Tilbud på tegneserier

Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 793
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Tilbud på tegneserier

Indlæg af Mogens »

Man kan undre sig over de store udsving i prisen på særligt Bruno Brazil, men udbud og efterspørgsel er jo ikke noget nyt fænomen. Der findes vel næppe en isme som er fuldendt, og man kan med rette diskutere fordele og ulemper ved kapitalismen, men der skal nok findes den ene eller anden person herinde, som både forbander og elsker vilkårene, alt efter om vedkommende skal købe eller sælge en vare. :D
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7195
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Tilbud på tegneserier

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Antaeus skrev: 2. apr 2024, 20:59Hos mig der står Bruno Brazil 3 til 69,95 kr., ikke 44,95 kr. ?
Jeg tog priserne fra bog.nu, men de er åbenbart ikke alle opdateret. Der er sikkert algoritmer, hos de enkelte forhandlere, der justerer priserne op eller ned alt efter efterspørgslen.

https://bog.nu/titler/bruno-brazil-3-ko ... -og-bollee
Brugeravatar
hopla
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 32
Tilmeldt: 5. feb 2024, 20:52

Re: Tilbud på tegneserier

Indlæg af hopla »

Et andet fascinerende aspekt af det frie marked er hvordan fragten på web-shops også er blevet en elastik. Der er kæmpe udsving på priserne, men når så fragten er medregnet ender 4 ud af 5 på det samme niveau:
bognu.jpeg
Man fornemmer helt et forsøg på at vinde pris-sammenlignings konkurrencen.
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 393
Tilmeldt: 27. nov 2003, 15:43

Re: Tilbud på tegneserier

Indlæg af Mirko Woelck »

Den billigere pris på Bruno Brazil 3 skyldes, at den laveste pris er en returvare på kr. 44.95, mens den aktuelle tilbudspris for et par dage siden var kr. 69,95.
bruno-brazil-3.jpg
Brugeravatar
hopla
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 32
Tilmeldt: 5. feb 2024, 20:52

Re: Tilbud på tegneserier

Indlæg af hopla »

Ville det være at presse citronen at kalde det for "antikvarisk" i stedet for "returvare"? Det ville lyde noget mere appetitligt. :D
Brugeravatar
Jack J
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 3. feb 2009, 03:43
Geografisk sted: outside the norm
Kontakt:

Re: Tilbud på tegneserier

Indlæg af Jack J »

Nu var det så en returvare, som gjorde udsvinget her, men jeg har tidligere fulgt Gucca ret tæt (med film frem for tegneserier), og priserne skifter hele tiden. Nogle gange holdes en meget lav pris kun en enkelt dag. Så vil man spare, er det bare med at holde et vågent øje med butikken.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8457
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Tilbud på tegneserier

Indlæg af Frank Madsen »

hopla skrev: 3. apr 2024, 11:32Ville det være at presse citronen at kalde det for "antikvarisk" i stedet for "returvare"? Det ville lyde noget mere appetitligt. :D
En returvare er en bog, der er kommet retur i rimelig perfekt stand, fordi kunden ikke har afhentet eller fortrudt købet, mens en antikvarisk bog kan være 40-50 år gammel og navn og med spor af spegepølsemadder, så "returvare" lyder absolut mest appetitligt i mine ører.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
hopla
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 32
Tilmeldt: 5. feb 2024, 20:52

Re: Tilbud på tegneserier

Indlæg af hopla »

Frank Madsen skrev: 3. apr 2024, 16:40 En returvare er en bog, der er kommet retur i rimelig perfekt stand, fordi kunden ikke har afhentet eller fortrudt købet, mens en antikvarisk bog kan være 40-50 år gammel og navn og med spor af spegepølsemadder, så "returvare" lyder absolut mest appetitligt i mine ører.
Åh jah, jeg projicerer nok lidt min egen værdsættelse af at købe antikvarisk og glemte helt spegepølsemadderne :D
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 793
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Tilbud på tegneserier

Indlæg af Mogens »

Hvis man nu er helt vild med spegepølsemadder (hvad jeg dog ikke er), så er der sikkert nogen, der finder betegnelsen "antikvarisk" mere appetitlig. Haha. :lol: :lol:
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9434
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Tilbud på tegneserier

Indlæg af Antaeus »

Returvarer til billigere pris er sikkert også de tegneserier, som jeg og andre sender tilbage fordi de har fået en hård medfart hos postvæsenet m.m. med hjørner og kanter der er massakrerede, store ridser og andet i den dur.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7195
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Tilbud på tegneserier

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Mirko Woelck skrev: 3. apr 2024, 11:06 Den billigere pris på Bruno Brazil 3 skyldes, at den laveste pris er en returvare på kr. 44.95, mens den aktuelle tilbudspris for et par dage siden var kr. 69,95.
Aha, tak, Mirko :-)
Brugeravatar
Jack J
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 3. feb 2009, 03:43
Geografisk sted: outside the norm
Kontakt:

Re: Tilbud på tegneserier

Indlæg af Jack J »

Antaeus skrev: 3. apr 2024, 18:58 Returvarer til billigere pris er sikkert også de tegneserier, som jeg og andre sender tilbage fordi de har fået en hård medfart hos postvæsenet m.m. med hjørner og kanter der er massakrerede, store ridser og andet i den dur.
Nemlig. Men så bemærkes det gerne i butikkens omtale.
Besvar