Hvad læser en 11-årig dreng i 2021?

lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Hvad læser en 11-årig dreng i 2021?

Indlæg af lolsen »

Carsten Søndergaard skrev: 2. jan 2022, 20:49 Sådan har jeg det ikke. Når jeg er væk, er jeg ligeglad. Og det kan ende som en byrde for ens efterkommere, hvis de føler sig forpligtet til at bevare noget, der ikke har deres interesse for.
Helt enig Carsten, når jeg er væk er jeg væk, længere er den ikke.

Derfor må de beholde det de vil og resten så jeg gerne gik til et børnehjem, udrejsecenter,
fritidsordning, flygtningelejr eller lign., hvor andre kan få glæde deraf.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Hvad læser en 11-årig dreng i 2021?

Indlæg af Berti Stravonsky »

lolsen skrev: 2. jan 2022, 21:07
Carsten Søndergaard skrev: 2. jan 2022, 20:49 Sådan har jeg det ikke. Når jeg er væk, er jeg ligeglad. Og det kan ende som en byrde for ens efterkommere, hvis de føler sig forpligtet til at bevare noget, der ikke har deres interesse for.
Helt enig Carsten, når jeg er væk er jeg væk, længere er den ikke.

Derfor må de beholde det de vil og resten så jeg gerne gik til et børnehjem, udrejsecenter,
fritidsordning, flygtningelejr eller lign., hvor andre kan få glæde deraf.
Sådan har jeg det ikke helt. Det må jeg erkende. Jeg ved ikke helt hvorfor. Jeg har endda lavet testamente og fordelt visse ting til børnene, som jeg ved (håber) også får en betydning for dem.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hvad læser en 11-årig dreng i 2021?

Indlæg af Antaeus »

Carsten Søndergaard skrev: 2. jan 2022, 20:59
Berti Stravonsky skrev: 2. jan 2022, 10:12Når jeg triller ned på Torvet og i forskellige butikker, Meny og William Dam, og længere ned mod vandet, hos Kvickly, så sælges der tegneserier. I William Dam album og i de to andre butikker hæfter. Der er også en af de der jumbobogsstandere med jumbobøger, og da butikkerne næppe har hverken disse eller blade eller hæfter for sjov, så må de sælge her på øen. Jeg har bare aldrig set det, eller hørt om nogen, der køber.
Men det er reelt kun Anders And & Co. og Basserne, der har et salg, som butikkerne er glade for. Og de købes først og fremmest af voksne. Resten er tingeltangel-blade, som måske nok lokker børn, men som jo også købes af voksne. Og som formentlig kun er med, fordi Egmont, som ejer halvdelen af distributøren, kan få dem presset med ind nogle steder som det tynde øl.
Har du info på at Anders And & Co. først og fremmest købes af voksne (og ikke til deres børn) ?
Jeg tænker at det nok købes af mange voksne som læsere, men jeg havde dog stadig troet at børn var de største købere (via at de voksne bl.a. købte til dem).

Min niece og nevø fik også tegneserier i en del år og var meget glade for dem, men efterhånden voksede de fra det og bad om ikke at få flere tegneserier, omkring teenagealderen. Personligt synes jeg det ville være fedt at en af dem ville arve dem fordi de igen fik interessen, altså for deres skyld og fordi jeg så følte at de fik noget værdifult og unikt af mig. Men i bund og grund betyder det jo reelt ikke noget når jeg er væk og om tegneserier er helt væk som udgivelser er heller ikke noget som bekymrer mig det store Jeg vil da gerne have de er der fordi jeg altid har været så godt underholdt af dem og de har en betydning for mig, men det er ikke noget jeg har noget kald for eller vil gøre noget videre for at skulle bevare.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hvad læser en 11-årig dreng i 2021?

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Antaeus skrev: 2. jan 2022, 21:10Har du info på at Anders And & Co. først og fremmest købes af voksne (og ikke til deres børn) ?
Jeg tænker at det nok købes af mange voksne som læsere, men jeg havde dog stadig troet at børn var de største købere (via at de voksne bl.a. købte til dem).
Jeg har ikke nogen konkrete tal, men det er velkendt hos Egmont specielt i Norge og Sverige, hvor der stadig udkommer enkelte andre tegneserieblade end Basserne og Anders And.

Det har også at gøre med, at mange børn sjældent, uregelmæssigt eller aldrig kommer et sted, hvor der handles med tegneserier. Masser af mennesker kører i bil til supermarkeder for at købe ind, og det er jo langtfra altid, at børn er med, eller gider være med. I gamle dage lå der bladkiosker inden for umiddelbar gåafstand i ethvert boligkvarter, hvor børn selv gik hen og så på varerne.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Hvad læser en 11-årig dreng i 2021?

Indlæg af Gimli »

Hvis man vil have teenagere til at beskæftige sig med noget som helst, skal de helst ikke have en ide om, at der er en voksen i "huset", som ved mere om emnet end de selv gør. Det ligger i hele aldersgruppens mentalitet, at de vil have et "rum", hvor der ikke kommer voksne og siger til dem, hvad der vil være "gode valg". Derimod er oplevelsen at finde interesser, som de kan diskuterer på lige fod med jævnaldrende, uden at der er "eksperter", der ved bedre, en fornøjelse, som ikke går af mode de næste mange, mange generationer. Tænk blot tilbage på jer selv, hvor mange af jeres forældre vidste noget om tegneserier?
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Hvad læser en 11-årig dreng i 2021?

Indlæg af Berti Stravonsky »

Det kan jeg sådan uofficielt bekræfte. Jeg har altid sendt og modtaget en hulens masse pakker, og stået i kø en god del af mit liv. I køb ved fx Meny og Kvickly her i Rønne, og jeg har nu efter fem år endnu ikke set et barn købe noget som helst. Det er altid aldrende folk (som der er mange af herovre), der køber Lotto, tobak, hovedpinepiller eller skal have sendt eller afhentet noget. Ungerne gider ikke bevæge sig herind.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvad læser en 11-årig dreng i 2021?

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg gør mig ikke nogen illusioner om, at min niece og nevø skal bevare mine samlinger for at mindes mig. Som andre har nævnt, kan jeg jo være ligeglad, når jeg er væk. Men jeg så gerne, at de fik dem afsat til en god pris, helst på auktioner, i stedet for at køre læsset til den nærmeste tegneseriebutik og sælge dem til dumpingpris.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Hvad læser en 11-årig dreng i 2021?

Indlæg af Frank Madsen »

lolsen skrev: 2. jan 2022, 21:07
Carsten Søndergaard skrev: 2. jan 2022, 20:49 Sådan har jeg det ikke. Når jeg er væk, er jeg ligeglad. Og det kan ende som en byrde for ens efterkommere, hvis de føler sig forpligtet til at bevare noget, der ikke har deres interesse for.
Helt enig Carsten, når jeg er væk er jeg væk, længere er den ikke.

Derfor må de beholde det de vil og resten så jeg gerne gik til et børnehjem, udrejsecenter,
fritidsordning, flygtningelejr eller lign., hvor andre kan få glæde deraf.
GoogaMooga skrev: 2. jan 2022, 21:50Jeg gør mig ikke nogen illusioner om, at min niece og nevø skal bevare mine samlinger for at mindes mig. Som andre har nævnt, kan jeg jo være ligeglad, når jeg er væk. Men jeg så gerne, at de fik dem afsat til en god pris, helst på auktioner, i stedet for at køre læsset til den nærmeste tegneseriebutik og sælge dem til dumpingpris.
Jeg vil foreslå, at folk med store samlinger SELV sørger for at få dem solgt i god tid, mens de stadig selv kan køre de usælgelige bunker til småt brændbart. Det er hårdt for de efterladte at skulle tage slæbet med at sortere, pakke og køre flere tons Sølvpil, Fart & Tempo og hvad har vi på genbrugspladsen.

Det bliver noget nemmere, når dagens 11-årige sætter træskoene: Så skal deres børn bare huske at afmelde deres forældres abonnement på Steam og slette harddisken. :lol:
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvad læser en 11-årig dreng i 2021?

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg trimmer løbende tegneseriesamlingen og forædler den. Men jeg vil dø omgivet af mine samlinger, i min lejlighed. Jeg har naturligvis aftalt med min bror, hvad der venter ham.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Hvad læser en 11-årig dreng i 2021?

Indlæg af lolsen »

Frank Madsen skrev: 2. jan 2022, 23:07 Jeg vil foreslå, at folk med store samlinger SELV sørger for at få dem solgt i god tid, mens de stadig selv kan køre de usælgelige bunker til småt brændbart. Det er hårdt for de efterladte at skulle tage slæbet med at sortere, pakke og køre flere tons Sølvpil, Fart & Tempo og hvad har vi på genbrugspladsen.

Det bliver noget nemmere, når dagens 11-årige sætter træskoene: Så skal deres børn bare huske at afmelde deres forældres abonnement på Steam og slette harddisken. :lol:

For eget vedkommende omtaler jeg pludselige dødsfald, en naturlig ligger forhåbentligt meget langt ude i fremtiden og til den tid tvivler jeg stærkt på at der er synderligt meget at slæbe på.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Hvad læser en 11-årig dreng i 2021?

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jeg samler ikke, men alligevel hober det sig op. Seriemagasinet, Fantomet, Fart & Tempo samt albums, drengebøger, musik, legetøj.

Mine unger elsker mine ting.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hvad læser en 11-årig dreng i 2021?

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Frank Madsen skrev: 2. jan 2022, 23:07eg vil foreslå, at folk med store samlinger SELV sørger for at få dem solgt i god tid, mens de stadig selv kan køre de usælgelige bunker til småt brændbart. Det er hårdt for de efterladte at skulle tage slæbet med at sortere, pakke og køre flere tons Sølvpil, Fart & Tempo og hvad har vi på genbrugspladsen.
Det er et godt tip at holde sig for øje, det er det virkelig. Dels kan man nedskalere sin bolig om nødvendigt og måske endda få en håndpenning til pensionen 8)
Brugeravatar
Kim Larsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 19. nov 2003, 17:06
Geografisk sted: Hjørring

Re: Hvad læser en 11-årig dreng i 2021?

Indlæg af Kim Larsen »

Berti Stravonsky skrev: 2. jan 2022, 21:10 Sådan har jeg det ikke helt. Det må jeg erkende. Jeg ved ikke helt hvorfor. Jeg har endda lavet testamente og fordelt visse ting til børnene, som jeg ved (håber) også får en betydning for dem.
Skal det ikke brændes mere? :lol: https://serieland.dk/interview/nar-jeg- ... c3%a6ndes/
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Hvad læser en 11-årig dreng i 2021?

Indlæg af Berti Stravonsky »

Kim Larsen skrev: 4. jan 2022, 09:50
Berti Stravonsky skrev: 2. jan 2022, 21:10 Sådan har jeg det ikke helt. Det må jeg erkende. Jeg ved ikke helt hvorfor. Jeg har endda lavet testamente og fordelt visse ting til børnene, som jeg ved (håber) også får en betydning for dem.
Skal det ikke brændes mere? :lol: https://serieland.dk/interview/nar-jeg- ... c3%a6ndes/
Hehe, Kim. Det er jo ikke mig, der hævder det med afbrændingen, men en rigtig samler.
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Hvad læser en 11-årig dreng i 2021?

Indlæg af Mogens »

Hvis min datter engang skal arve hele min formue (som jeg forhåbentlig snart vinder i Lotto), må hun affinde sig med, at der skal arbejdes for sagen, når huset skal ryddes. :lol: :lol:
Besvar