Aktuelle danske udgivelser af nyere tegneserieskabere og værker

Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Aktuelle danske udgivelser af nyere tegneserieskabere og værker

Indlæg af Erling Søby »

Carsten:
Men lidt pinligt for Copenhagen Comics, at Art Bubble om næsten et halvt år allerede er i fuld gang med at offentliggøre gæster, når CC ikke rigtig er, må man nok sige.
Ja, Art Bubble har foreløbig annonceret Jim Mahfood, Pierre Alary og Flix (Splint i Berlin). Copenhagen Comics burde her, halvanden måned før, være i stand til at komme med udmeldinger.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Aktuelle danske udgivelser af nyere tegneserieskabere og værker

Indlæg af Frank Madsen »

Carsten Søndergaard skrev: 6. apr 2022, 00:26Bemærkelsesværdig tynd måned efter tidens generelle forhold.
Tværtimod: Det er da en imponerende måned med 8 danske udgivelser - denne tråds erklærede fokus taget i betragtning. Endda med sidste og afsluttende bind i Sussi Bechs "Nofret"-serie. Og maj bliver sikkert endnu bedre, hvis ellers Copenhagen Comics bliver til noget.
GoogaMooga skrev: 5. apr 2022, 02:25Er der nogen, der ved, om Tårnene har ekstramateriale?
Nej.

Nofret-13---Tutankhamon-COVER.jpg
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Aktuelle danske udgivelser af nyere tegneserieskabere og værker

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Frank Madsen skrev: 7. apr 2022, 17:24Tværtimod: Det er da en imponerende måned med 8 danske udgivelser - denne tråds erklærede fokus taget i betragtning.
Enig, på den led er den en vældig fin måned.
Frank Madsen skrev: 7. apr 2022, 17:24Endda med sidste og afsluttende bind i Sussi Bechs "Nofret"-serie. Og maj bliver sikkert endnu bedre
Arj, intet kan vel overgå det afsluttende bind med Nofret? :P

Og skal vi så aldrig høre mere om Nofret? Nofrets barndom måske, Lille Nofretine? Eller ekstraordinære eventyr med Nofret?
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Aktuelle danske udgivelser af nyere tegneserieskabere og værker

Indlæg af Mesterius »

Carsten Søndergaard skrev: 8. apr 2022, 00:37
Frank Madsen skrev: 7. apr 2022, 17:24Tværtimod: Det er da en imponerende måned med 8 danske udgivelser - denne tråds erklærede fokus taget i betragtning.
Enig, på den led er den en vældig fin måned.
Frank Madsen skrev: 7. apr 2022, 17:24Endda med sidste og afsluttende bind i Sussi Bechs "Nofret"-serie. Og maj bliver sikkert endnu bedre
Arj, intet kan vel overgå det afsluttende bind med Nofret? :P

Og skal vi så aldrig høre mere om Nofret? Nofrets barndom måske, Lille Nofretine? Eller ekstraordinære eventyr med Nofret?
Hva blir mon det neste? Lille Tintin, om hans tidlige år i speiderbevegelsen der han hadde kallenavnet "Totor"?
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Aktuelle danske udgivelser af nyere tegneserieskabere og værker

Indlæg af Frank Madsen »

Carsten Søndergaard skrev: 8. apr 2022, 00:37Og skal vi så aldrig høre mere om Nofret? Nofrets barndom måske, Lille Nofretine? Eller ekstraordinære eventyr med Nofret?
Man mærker den gamle redaktørs trænede hjerne arbejde på højtryk med at ryste spinoff-produkter ud af ærmet, men nej: Der skulle være sat endegyldigt punktum for serien med bind 13. Og det er jo egentlig ganske flot efter 36 år.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Aktuelle danske udgivelser af nyere tegneserieskabere og værker

Indlæg af Mesterius »

Frank Madsen skrev: 8. apr 2022, 19:00
Carsten Søndergaard skrev: 8. apr 2022, 00:37Og skal vi så aldrig høre mere om Nofret? Nofrets barndom måske, Lille Nofretine? Eller ekstraordinære eventyr med Nofret?
Man mærker den gamle redaktørs trænede hjerne arbejde på højtryk med at ryste spinoff-produkter ud af ærmet, men nej: Der skulle være sat endegyldigt punktum for serien med bind 13. Og det er jo egentlig ganske flot efter 36 år.
Nå, Carsten tar jo bare inspirasjon fra trendene på det fransk-belgiske marked. :)
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Aktuelle danske udgivelser af nyere tegneserieskabere og værker

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Frank Madsen skrev: 8. apr 2022, 19:00Man mærker den gamle redaktørs trænede hjerne arbejde på højtryk med at ryste spinoff-produkter ud af ærmet, men nej: Der skulle være sat endegyldigt punktum for serien med bind 13. Og det er jo egentlig ganske flot efter 36 år.
Ha ha, ja, jeg er afsløret. Men ja, det er utrolig flot efter 36 år, og jeg har et lidt særligt forhold til Nofret, eftersom jeg selv har stået for udgivelsen af mange af albummene. Først og fremmest mærkeligt at tænke sig, hvis Sussi ikke skulle lave flere tegneseriealbum. Nå, men det kan der jo uanset stadig godt blive, som det var tilfældet med Ørsted.
Mesterius skrev: 8. apr 2022, 01:06Hva blir mon det neste? Lille Tintin, om hans tidlige år i speiderbevegelsen der han hadde kallenavnet "Totor"?
Det kommer helt sikkert, men det bliver gudskelov efter min tid, i 2052. Så må vi se, om nogen kan huske Tintin (eller Totor!) til den tid :-)
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Aktuelle danske udgivelser af nyere tegneserieskabere og værker

Indlæg af Frank Madsen »

Carsten Søndergaard skrev: 9. apr 2022, 01:03Først og fremmest mærkeligt at tænke sig, hvis Sussi ikke skulle lave flere tegneseriealbum. Nå, men det kan der jo uanset stadig godt blive, som det var tilfældet med Ørsted.
Sussi stopper ikke Nofret for at slutte med at lave flere tegneseriealbum — tværtimod har hun flere nye projekter i gang. Det første skulle gerne komme til efteråret.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Aktuelle danske udgivelser af nyere tegneserieskabere og værker

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Frank Madsen skrev: 9. apr 2022, 01:05Sussi stopper ikke Nofret for at slutte med at lave flere tegneseriealbum — tværtimod har hun flere nye projekter i gang. Det første skulle gerne komme til efteråret.
Aha, spændende nyhed :-)
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Aktuelle danske udgivelser af nyere tegneserieskabere og værker

Indlæg af Mesterius »

Carsten Søndergaard skrev: 9. apr 2022, 01:03
Mesterius skrev: 8. apr 2022, 01:06Hva blir mon det neste? Lille Tintin, om hans tidlige år i speiderbevegelsen der han hadde kallenavnet "Totor"?
Det kommer helt sikkert, men det bliver gudskelov efter min tid, i 2052. Så må vi se, om nogen kan huske Tintin (eller Totor!) til den tid :-)
Uff, gid det aldri kommer!

Jeg må innrømme at jeg ikke har helt klart for meg hvordan det med åndsverksloven fungerer her. Greit nok, i 2053 går Hergés verker over i public domain ettersom det er 70 år siden hans død, og hvem som helst kan da gjenutgi dem (hvis jeg har skjønt riktig), samt lage nye tegneserier osv. basert på dem. Men er det virkelig slik at Moulinsart/Casterman kan motvirke dette ved å lage en ny tegneserie med Tintin innen 2053? Jeg hadde trodd at rettighetene til Hergés originale arbeider fortsatt ville falle i det fri.
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Aktuelle danske udgivelser af nyere tegneserieskabere og værker

Indlæg af Erling Søby »

Mig selv (tidligere):
Forlaget Faraos Cigarer:
Olivier Speltens - Skyggernes hær 1 + 2 (krigsserie)
Hermann - Tårnene i Maury-skoven (samlet) 1-3 (samler hele den oprindelige serie)

Bemærk: Usikkert om de når at komme i april
Det står nu klart, at ihvertfald de tre samlebind med Tårnene i Maury-skoven når at komme; på Faraos hjemmeside står de til udgivelse d. 13. april. Jeg fik et smugkig i første bind i fredags. Ekstramaterialet (i dette bind) er begrænset til nogle få siders tekst (mest) og et par tegninger, så det er ikke for det man skal købe. Det skal man derimod, fordi det ser ud til at være flotte samlebind af den måske bedste europæiske middelalderserie overhovedet. Og fordi det var dengang Hermann virkelig toppede. Nogen gange, når man ser det skidt Hermann kommer med i dag, er det godt at blive mindet om, hvorfor han stadig regnes blandt de største europæiske serieskabere - og det bliver man i dén grad mindet om, når man læser Tårnene i Maury-skoven.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Aktuelle danske udgivelser af nyere tegneserieskabere og værker

Indlæg af Erling Søby »

Med en mindre forsinkelse følger her maj måneds udgivelser (junis vil følge senere i aften). Månedens udgivelser var i nogen grad præget af den senere på måneden kommende Copenhagen Comics, forstået derhen, at der kom rigtig meget. Jeg tager det efter forlag:

Mellemgaard
Cassegrain, Duval & Bussi: Sorte åkander. - Måske blevet overset i alt det andet, så link her: https://mellemgaard.dk/shop/114-grafisk ... -aakander/

Gyldendal
Karl Johnsson & Oskar Källner: Imperiets arvinger 4. - Science fiction-bogserie med illustrationer af Johnsson.

Cobolt
Mikkel Sommer & Anna Rakhmanko: Hinterhof, mit liv som dominatrix. - Grafisk roman af dansk oprindelse.
Thit Bitsch: Den lille djævel 1. - Ditto.
Asterix og griffen. - Jep, gammel serie, men nyere kunstnere.
Batgris. - Når grise flyver.

Zoom
Sherlock Holms Society 3 - Sønners synder.
Wayne Shelton 7 + 8.
Lady S 14.
Chokolademageren 2.
One (samlebind).
Pondus bog 7.
Pondus album 25.

E-voke
Tyve og trolde 1.
Magiline 2.
Roy Ely - Den mærkelige retssag mod...
Rhonda 1-3.
Storm 5.

Shadow Zone
Conan 7 - Den glemte by.
Undertaker 6.
Kurereren 1.
MKKL 3.

Fahrenheit
Giardino: Jonas Fink 1 + 2.
Rochette: Ulven.
My Hero Academia 1 + 2. - Manga er tilbage på dansk!
Den udødelige Hulk 1. - Marvel.
Vision 2. - Marvel.
New Avengers 3. - Marvel.

Umpff
Queenie.

Forlæns
Anders Brønserud: Anders tegner dagligt 2.

Egmont
W.I.T.C.H 1 - DE tolv portaler, del 1. - Samler seriens første fire hæfter.

Fane
Joe Bar Team 6.

Politikens forlag
Heartstopper 3.

Afart
Anna Laurine Kornum: Mit indre øje.
Flere udgivelser af dansk oprindelse:
Nikolaj Lauritzen: Harald Blaatand - Kaotiske krøniker.
John Kenn Mortensen: Løøøøb!
Damgaard, Julius & Christiansen: Stride strømme.
Nikolaj Hvidbjerg Jørgensen: En valravn i maj.

Gymnoten
Brahe & Hansn: Voyage Voyage.

Hunov & Haffgaard
Craig Frank: Outstanding Issues 3.

5 L Publishing
Line Høj Høstrup: Our Blue House.

Silhouet
Skovbakke: Flamesman 1.

Arkimedes
Martin Flink: Trolden. - Ordløs børnebog.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Aktuelle danske udgivelser af nyere tegneserieskabere og værker

Indlæg af Erling Søby »

Juni måneds udgivelser, som det foreløbigt ser ud, er præget af, at sommeren nærmer sig - der kommer ikke så meget, og slet ikke i forhold til den ret omfattende maj måned:

Cobolt
Ryan North & Alberts Monteys: Slagtehal fem. - Grafisk roman efter Kurt Vonneguts klassiker.
Christian Durieux: Splint & Co. extraordinaire - Pacific Palace.
Runberg & Pellé: Orbital 4. - Slutningen på serien.

E-Voke
Filippi & Camboni: Den ekstraordinære rejse 4. - Steampunk!
Serpieri: Historier fra det vilde vesten 4. - Ja, Serpieri og historierne er næppe af "nyere" dato, men jeg nævner ham alligevel. Bare fordi jeg kan.

Afart
Ahonen: Belzebubs. - finsk hævvy! Så'r dar tråd!
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Aktuelle danske udgivelser af nyere tegneserieskabere og værker

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Erling Søby skrev: 6. jun 2022, 22:09Ryan North & Alberts Monteys: Slagtehal fem. - Grafisk roman efter Kurt Vonneguts klassiker.
Den er desværre nok en gang blevet sorteper. Det bliver 25. august.
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Aktuelle danske udgivelser af nyere tegneserieskabere og værker

Indlæg af Erling Søby »

Og jeg var ellers lige ved at skrive, at den ENDELIG kom... Jeg ser frem til den, og det vil jeg så gøre lidt længere end påregnet.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Besvar