Er genoptrykkenes guldalder mon forbi?

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Er genoptrykkenes guldalder mon forbi?

Indlæg af GoogaMooga »

Mesterius skrev: 25. jun 2022, 23:56

Hvordan vet vi forskjellen på scans fra nettsteder og direkte fra slitte hefter? UTGANGSPUNKTET for scanningene er jo uansett gamle hefter.

Og... oppgraderer løpende? Har mange av bøkene deres kommet i mange opplag? Eller fungerer det slik at de opererer på Print-on-demand?
De bliver trykt i meget små oplag. I sjældne tilfælde bruger de microfiche, hvis de ikke kan fremskaffe hæfterne. Det er især i sådanne tilfælde, hvor de opgraderer.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Er genoptrykkenes guldalder mon forbi?

Indlæg af Antaeus »

Mesterius skrev: 25. jun 2022, 23:54
Antaeus skrev: 25. jun 2022, 23:47Online tegneserier interesserer mig ikke rigtig (der er dog ikke sort/hvidt)
Jeg forstår ikke helt sammenhengen du lager her mellom "online tegneserier" og "sort-hvitt"?
"sort eller hvidt": Som Googa siger, det er ikke enten eller.
Så jeg ville kunne afvige, men generelt så foretrækker jeg klart tegneserier fysisk og online tegneserier trækker ikke og normalt læser jeg næsten aldrig tegneserier online.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Er genoptrykkenes guldalder mon forbi?

Indlæg af Mesterius »

Antaeus skrev: 26. jun 2022, 00:03
Mesterius skrev: 25. jun 2022, 23:54
Antaeus skrev: 25. jun 2022, 23:47Online tegneserier interesserer mig ikke rigtig (der er dog ikke sort/hvidt)
Jeg forstår ikke helt sammenhengen du lager her mellom "online tegneserier" og "sort-hvitt"?
"sort eller hvidt": Som Googa siger, det er ikke enten eller.
Så jeg ville kunne afvige, men generelt så foretrækker jeg klart tegneserier fysisk og online tegneserier trækker ikke og normalt læser jeg næsten aldrig tegneserier online.
Aha. Jeg ble forvirret av ordet "der", som kan ha en litt annerledes betydning på norsk. Jeg trodde du snakket om tegneserier i sort-hvitt. :P
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Er genoptrykkenes guldalder mon forbi?

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 25. jun 2022, 23:59
Mesterius skrev: 25. jun 2022, 23:56Hvordan vet vi forskjellen på scans fra nettsteder og direkte fra slitte hefter? UTGANGSPUNKTET for scanningene er jo uansett gamle hefter.

Og... oppgraderer løpende? Har mange av bøkene deres kommet i mange opplag? Eller fungerer det slik at de opererer på Print-on-demand?
De bliver trykt i meget små oplag. I sjældne tilfælde bruger de microfiche, hvis de ikke kan fremskaffe hæfterne. Det er især i sådanne tilfælde, hvor de opgraderer.
Ah, ok.

Men vet vi at Gwandanaland i noen tilfeller selv skaffer til veie fysiske eksemplarer av de originale seriehefter og skanner dem på egen hånd?
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Er genoptrykkenes guldalder mon forbi?

Indlæg af GoogaMooga »

Mesterius skrev: 26. jun 2022, 00:16

Men vet vi at Gwandanaland i noen tilfeller selv skaffer til veie fysiske eksemplarer av de originale seriehefter og skanner dem på egen hånd?
Ja, bestemt. Der er en Facebook gruppe, "Friends of Gwandanaland", hvor Lance Jones efterlyser gamle hæfter og informerer om opgraderinger.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Er genoptrykkenes guldalder mon forbi?

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 26. jun 2022, 00:26
Mesterius skrev: 26. jun 2022, 00:16

Men vet vi at Gwandanaland i noen tilfeller selv skaffer til veie fysiske eksemplarer av de originale seriehefter og skanner dem på egen hånd?
Ja, bestemt. Der er en Facebook gruppe, "Friends of Gwandanaland", hvor Lance Jones efterlyser gamle hæfter og informerer om opgraderinger.
Aha. En gruppe bak lukkede murer, antar jeg, for jeg finner den ikke når jeg søker på Facebook.

Jeg har dog lett for å tenke at oppgraderinger også KAN være snakk om at noen hos Gwandanaland oppdager eller blir informert om: "Hei, nå har noen på denne nettsiden ENDELIG lagt ut gode scans av dette serieheftet!" Men det er jo fint hvis de skanner noe av materialet selv. Ut fra det andre har fortalt meg om Gwandanaland, er ikke trykkvaliteten - dvs. oppløsningen - på seriesidene i bøkene deres alltid så veldig imponerende.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Er genoptrykkenes guldalder mon forbi?

Indlæg af GoogaMooga »

Faktisk er der mindst fire medspillere i dette PD spil, men jeg kan ikke lige huske de andre to. Prøv at surfe rundt på amazon, "Golden Age reprints".
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar