Vis mig, hvad jeg ikke har.

Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Vis mig, hvad jeg ikke har.

Indlæg af Berti Stravonsky »

Vi har sikkert alle et eller andet, som andre enten ikke har, eller kun få, måske en håndfuld, der har været lige toss...., nej heldige at have lige præcis, hvad vi har.

Det kan være Spærhages VHS'er i folie, Robins Batmobil, Googas Vampirellaplakat. Alt er i spil.

Det kunne være en udfordrende dyst at vise noget frem, som andre næsten ikke har.

Jeg kunne vise jer mine Tintinsparebøsser, men de er jo ikke sjældne, og jeg ved, at de står rundt omkring på mange herlige hylder. Jeg kunne vise jer de første numre af Seriemagasinet, af Fantomet eller Fart & Tempo, men nej, for de er jo heller ikke sjældne og findes i massevis rundt om derude, også blandt brugerne her.

Jeg kunne, og nu nærmer jeg mig lidt et svar, Thopmans 'Hen ad vejen', en lille lækker udgivelse som jeg fik signeret og indeni er der endda en herlighed, nemlig en reference til den lørdag eftermiddag, hvor en flok herindefra dystede imod et hold bestående af Sankt Annæ Gymnasiums knægte, og de der drenge rev os rundt godt og grundigt. Vi tabte 1-11, og indeni Thops Hen ad vejen er denne kamp nævnt sådan indirekte.

Jeg kunne også vise jer min Fantomet nøglering. Den er nu ikke helt så sjælden, men dog i den mere sjældne afdeling dog. Jeg kunne, og det bliver mit bud, vise jer min Fantomet tidskriftholder, for den er eddermame svær at finde. Jeg har den et eller andet sted. I en æske. Måske ligger den hos min ex, fuck det shit, men jeg har den.

Hvad ville I vise?


559294_10151884360873255_1300886086_n.jpg
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Vis mig, hvad jeg ikke har.

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg har vist kun en enkelt ting, man ikke ser meget i Vesten. Det er det store katalog til Osamu Tezuka udstillingen, der fandt sted i National Museum of Modern Art i Tokyo i 1990. Teksten er både på japansk og engelsk, og det er måske den bedste bog om Tezuka, overhovedet.

Billede

amazon.com:
Oversized (13-58" high by 10" wide), 350 page book produced for a Japanese exhibition of Osamu Tezuka's manga works. 16 color pages Major essays are in both Japanese and English. Remainder of text and text in manga illustrations is in Japanese. Many full page illustrations. Contents: The Osamu Tezuka Exhibition within the Context of Museum Activity Osamu Tezuka une dualite Astro Boy - Attempt in understanding the work I Adventure and Romanticism New Treasure Island Lost World Metropolis Next World Crime and Punishment II In Search of the Ideal - Apollonian World Jungle Emperor Astro Boy My Son Goku The Adventures of Rock Princess Knight Zero Men Captain Ken Big X Dove! Fly Up to Heaven! Ambassador Magma The Amazing three III Within the Reality - Dionysian World Vampire Dororo Eulogy to Kirihito The Line of Winged Species One Hundred Tales Ayako Black Jack The Three-Eyed One MW A Variety of Themes IV Song of Life - Reincarnation The Phoenix Buddha V Into the History Tezuka's Ancestor Dr. Ryoan The Stories of the Three Adolfs Ludwig B Neo-Faust Documents Chronology Selected Bibliography Selected Books on Exhibit
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Vis mig, hvad jeg ikke har.

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg har nu foræret min Vampirella-plakat væk, da den havde en mindre rynke, der generede mig. Den er blevet genoptrykt af Dynamite, hvis nogen skulle være interesseret.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Vis mig, hvad jeg ikke har.

Indlæg af Antaeus »

Original kunst af Paul Murry og Jim Holdaway. Der er i hvert fald ingen der har en magen til.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Vis mig, hvad jeg ikke har.

Indlæg af Berti Stravonsky »

Show, don't just tell
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Vis mig, hvad jeg ikke har.

Indlæg af Antaeus »

Berti Stravonsky skrev: 15. jan 2022, 18:08 Show, don't just tell
Kan jeg ikke, er ude i byen.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Jakobsen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 570
Tilmeldt: 23. mar 2009, 14:02

Re: Vis mig, hvad jeg ikke har.

Indlæg af Jakobsen »

:)
Vedhæftede filer
271825059_638996194084291_5259474357609895815_n.jpg
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Vis mig, hvad jeg ikke har.

Indlæg af Berti Stravonsky »

Ja tak. Hero.
Brugeravatar
redneck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 341
Tilmeldt: 24. mar 2008, 08:41
Geografisk sted: Odense

Re: Vis mig, hvad jeg ikke har.

Indlæg af redneck »

Berti Stravonsky skrev: 15. jan 2022, 16:41 Vi har sikkert alle et eller andet, som andre enten ikke har, eller kun få, måske en håndfuld, der har været lige toss...., nej heldige at have lige præcis, hvad vi har.

Det kunne være en udfordrende dyst at vise noget frem, som andre næsten ikke har.
Det kan også hurtigt blive opfattet lidt som en "hvem-har-den-største" konkurrence, og det er virkelig ikke min intention, men nu kommer første skud herfra, så må vi jo se, om andre også byder ind, så det bliver en mere levende tråd, så har jeg lidt mere at skyde med.

Eller - arh - hvordan sætter jeg billeder fra min telefon ind? Når jeg vælger "insert image", så skal jeg jo vælge en URL (ser det ud til).
Ja, jeg hedder Morten! Og skriver om tegneserier på Nummer9.dk - https://nummer9.dk/author/mortentjalve/
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Vis mig, hvad jeg ikke har.

Indlæg af Berti Stravonsky »

Sådan er vi ikke herinde, Redneck. Det er ikke mit indtryk.

Hvordan man sætter billeder ind via en telefon? Ups, I really don't know. Sorry.

Kan en eller anden hjælpe?
Brugeravatar
redneck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 341
Tilmeldt: 24. mar 2008, 08:41
Geografisk sted: Odense

Re: Vis mig, hvad jeg ikke har.

Indlæg af redneck »

Eller fra computer - men altså mit eget billede, ikke et på nettet (for det kan jeg godt finde ud af). Og ellers må I jo bare leve i spændende uvidenhed resten af jeres dage :D
Ja, jeg hedder Morten! Og skriver om tegneserier på Nummer9.dk - https://nummer9.dk/author/mortentjalve/
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Vis mig, hvad jeg ikke har.

Indlæg af Berti Stravonsky »

Redneck, jeg gør sådan.

Lige under dette svar, altså her lige nu hvor jeg skriver, er der et felt hvori der står 'tilføj filer'. Det gør jeg så. Jeg trykker på knappen og finder det billede, jeg ønsker tilføjet. I løbet af få sekunder er billedet uploadet, og så skal du bare trykke på den nye knap, som er kommet frem. Placer inline.

Og vupti - så er der er finno billede.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Vis mig, hvad jeg ikke har.

Indlæg af Antaeus »

redneck skrev: 16. jan 2022, 17:59 Eller fra computer - men altså mit eget billede, ikke et på nettet (for det kan jeg godt finde ud af). Og ellers må I jo bare leve i spændende uvidenhed resten af jeres dage :D
Er det over 800x800 så duer det ikke.
I stedet kan du bruge den her side og indsætte større billeder.
https://postimages.org/
1. Choose image
2. copy/paste "direct link" og sæt herind.
3. marker linket og vælg "indsæt billede" i ikonerne herover, så kommer et img som start og slut.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Vis mig, hvad jeg ikke har.

Indlæg af Robin »

Der er nok nogle, der har denne, eller er der? Med "plastikraketter" og Batsymbol på stofklistermærke.
IMG_1150.JPG
IMG_1150.JPG (130.48 KiB) Vist 1638 gange
Jeg købte den i Borrit legetøj på Nørrebros Runddel for mine egne penge, som jeg havde tjent på mir fritidsjob.det er omkring 55 år side. Kors, jeg ER gammel - udenpå!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
redneck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 341
Tilmeldt: 24. mar 2008, 08:41
Geografisk sted: Odense

Re: Vis mig, hvad jeg ikke har.

Indlæg af redneck »

Antaeus skrev: 16. jan 2022, 19:34 Er det over 800x800 så duer det ikke.
I stedet kan du bruge den her side og indsætte større billeder.
https://postimages.org/
1. Choose image
2. copy/paste "direct link" og sæt herind.
3. marker linket og vælg "indsæt billede" i ikonerne herover, så kommer et img som start og slut.
Ja, tak! Så kom der hul igennem.

Billede

Og et par nærbilleder:
Billede

Billede
Ja, jeg hedder Morten! Og skriver om tegneserier på Nummer9.dk - https://nummer9.dk/author/mortentjalve/
Besvar