Jeres øvre økonomiske grænse

Hvor stort et beløb ville du betale, hvis du kunne få din YNDLINGS et eller andet...

Afstemning sluttede 27. jan 2022, 23:03

Maksimalt 5.000
8
62%
Maksimalt 10.000
1
8%
Maksimalt 20.000
2
15%
Maksimalt 30.000
1
8%
Maksimalt 50.000
1
8%
Maksimalt 100.000
0
Ingen stemmer
Der ville ikke være noget maksimum
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 13

The Elder
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 354
Tilmeldt: 10. sep 2006, 14:20
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

Re: Jeres øvre økonomiske grænse

Indlæg af The Elder »

Jeg kviedede mig lidt for at give 10.000 brugt for den komplette Carl Barks.
Men jeg havde lige arvet efter min far og havde behov for at snolde.
Og så tror jeg, han ville have hygget sig med tanken om, at jeg købte et minde om ham, som jeg ville blive rigtig glad for.
Ellers har jeg ikke lyst til at give alt for meget for tegneserier, ud over udsalgsprisen.
Det er ikke guld.
"Always Look On The Bright Side of Life
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Jeres øvre økonomiske grænse

Indlæg af Antaeus »

The Elder skrev: 23. jan 2022, 16:53 Jeg kviedede mig lidt for at give 10.000 brugt for den komplette Carl Barks.
Men jeg havde lige arvet efter min far og havde behov for at snolde.
Og så tror jeg, han ville have hygget sig med tanken om, at jeg købte et minde om ham, som jeg ville blive rigtig glad for.
Ellers har jeg ikke lyst til at give alt for meget for tegneserier, ud over udsalgsprisen.
Det er ikke guld.
Et komplet Barks bind er også noget af det ypperste at have stående i sit bibliotek, hvis du spørger mig, jeg har det også og til ny pris.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Jeres øvre økonomiske grænse

Indlæg af Frank Madsen »

The Elder skrev: 23. jan 2022, 16:53Jeg kviedede mig lidt for at give 10.000 brugt for den komplette Carl Barks.
Det gjorde jeg også, for jeg havde i forvejen givet spidsen af en jetjager for Carl Barks Library 15 år tidligere, som vel også er det eneste tegneserieværk, jeg har givet over 10.000 for. Men fruen insisterede på, at hun ville have dem på dansk og læse højt for barnet, så derfor har vi to sæt samlede Barks i huset (men kun mit er signeret :mrgreen: ).

Jo, en anden ting har vist også kostet over 10.000, nemlig den komplette udgave af "Tarzan in Color" fra Flying Buttress. Og så kostede de 7 bind af "Hergé, Chronologie d'une oeuvre" også tæt på 8.000, og havde der været flere bind, havde jeg også købt dem.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Niels Jørgen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 107
Tilmeldt: 16. jul 2009, 12:34

Re: Jeres øvre økonomiske grænse

Indlæg af Niels Jørgen »

Uha den er svær.

En stor del af samlermanien er jo netop at finde guld til ingen penge. Jeg har samlet siden 1970erne, og har fundet meget til ingen penge.

Min samling er ikke til at læse i - og kriteriet for "at være med", er minimum VF. Det meste er noget højere oppe.
Men det er blevet meget sværere at finde skatte til ingen penge. Jeg var så heldig sidste år at finde en stak af de første Asterix-album i super stand til et par hundrede - nogle som faraos pt tager 5-10.000 stykket for. Men det er bare alt for sjældent det sker.

Og når det eneste sted man efter hånden kan finde det jeg mangler, er Faraos, så står jeg af. Jeg ville gerne bytte mine 1949-AA til pænere, men det koster at gå fra VF til noget højere - og jeg vil simpelthen ikke smide 20-30-50.000 for et blad. Ikke når jeg for 30 år siden kunne få fingre i et tilsvarende blad for en flad 50er.
Mit dyreste køb er Superman 1/50 til 4.000 bananer.

Hvad sjovt er der ved at være millionær og "bare" købe løs? Næh, det er jagten der er det sjove - i ved, lige som med damerne, ikk?
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Jeres øvre økonomiske grænse

Indlæg af Mogens »

Jeg anser ikke mig selv for at være nærig, men jeg kunne ALDRIG i livet finde på at give de summer ud på tegneserier. Jeg tror bare, at jeg er alt for fornuftig i den henseende. Man kan selvfølgelig anse det som investeringer, men så ville jeg vælge at sætte mine penge i andre ting. For mig at se, er tegneserier til for at blive læst i, så fantasien får ét godt spark i røven. :wink:
Brugeravatar
Laila J. Graf
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 358
Tilmeldt: 7. feb 2006, 15:55
Geografisk sted: Sall

Re: Jeres øvre økonomiske grænse

Indlæg af Laila J. Graf »

Jeg er en af de voldsomt ufornuftige her!
For jeg er begyndt at smide mange penge efter min samling - og jeg kan ikke engang påstå det er en investering, for det ville jo kræve, at jeg havde til hensigt at sælge tingene igen... og det har jeg IKKE!

Men altså, det der med ikke at have børn og sådan, det giver nogle økonomiske friheder - og tegneserier og tegneseriedimser - det gør mig glad!

De tre dyreste ting jeg har købt kostede hhv. 37.000kr, 45.000kr og 50.000kr.
(De er så forøvrigt alle sammen blevet mere værd siden, men igen, sælger jo ikke, så det er bare en påstand, jeg ikke kan bevise).

Lige nu er Don Rosa igang med at sælge ud af originalerne fra Her er dit liv - jeg har drømt om at eje en originalside derfra ALTID!
Jeg har øje på den side jeg vil have - og ja, om nødvendigt smider jeg +50.000kr for den...
De fleste sider er indtil nu gået for omkring 30.000-40.000kr dog, så håber ikke det bliver nødvendigt at skulle ret meget længere op end det...
Også kendt som A.N.D.E.R.S.I.N.E.
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Jeres øvre økonomiske grænse

Indlæg af Mogens »

Sindssygt (positivt ment). :D

Må jeg tillade mig at stille et dumt spørgsmål: er du ordentligt forsikret imod indbrud? :shock:
Brugeravatar
Laila J. Graf
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 358
Tilmeldt: 7. feb 2006, 15:55
Geografisk sted: Sall

Re: Jeres øvre økonomiske grænse

Indlæg af Laila J. Graf »

Mogens skrev: 30. jan 2022, 22:18 Sindssygt (positivt ment). :D

Må jeg tillade mig at stille et dumt spørgsmål: er du ordentligt forsikret imod indbrud? :shock:
Tak :P 8)

Og ja, det er jeg.
Jeg har en masse praktiske sikkerhedsforanstaltninger ift. vinduer og døre, jeg har ikke mindre end to alarmsystemer og så har jeg også sørget for, at min forsikring dækker det samlede beløb jeg har - er dog i den sammenhæng mere bekymret for brand end for indbrud - alt jeg har der koster penge er unikating, som ikke bare lige vil kunne sælges videre.
Resten er helt almindelige ting fra usælgelig til max 2000kr - så hvis man ret nemt vil kunne sælge ting og få noget ud af besværet, så skal man enten slæbe sig en pukkel til eller virkelig vide, hvad man skal gå efter.
Også kendt som A.N.D.E.R.S.I.N.E.
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Jeres øvre økonomiske grænse

Indlæg af Mogens »

Mange indbrudstyve ved, hvad de skal gå efter, specielt hvis man skriver på nettet, hvad man har af herligheder. :lol: :lol:

Men godt at høre, at du har forsikringerne og alarmsystemerne på plads, selvom de selvfølgelig ikke kan forhindre en brand. :wink:
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Jeres øvre økonomiske grænse

Indlæg af Antaeus »

Laila J. Graf skrev: 30. jan 2022, 22:03 Jeg er en af de voldsomt ufornuftige her!
For jeg er begyndt at smide mange penge efter min samling - og jeg kan ikke engang påstå det er en investering, for det ville jo kræve, at jeg havde til hensigt at sælge tingene igen... og det har jeg IKKE!

Men altså, det der med ikke at have børn og sådan, det giver nogle økonomiske friheder - og tegneserier og tegneseriedimser - det gør mig glad!

De tre dyreste ting jeg har købt kostede hhv. 37.000kr, 45.000kr og 50.000kr.
(De er så forøvrigt alle sammen blevet mere værd siden, men igen, sælger jo ikke, så det er bare en påstand, jeg ikke kan bevise).

Lige nu er Don Rosa igang med at sælge ud af originalerne fra Her er dit liv - jeg har drømt om at eje en originalside derfra ALTID!
Jeg har øje på den side jeg vil have - og ja, om nødvendigt smider jeg +50.000kr for den...
De fleste sider er indtil nu gået for omkring 30.000-40.000kr dog, så håber ikke det bliver nødvendigt at skulle ret meget længere op end det...
I originalkunst kredse er der flere der har talt om at Don Rosa har rigtig mange originalsider. som han ikke har sendt på markedet endnu og som han har betragtet som sin pension. Og de har talt om at priserne for hans originalkunst burde falde voldsomt når det sker (det er måske det han nu har åbnet op for)?
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Laila J. Graf
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 358
Tilmeldt: 7. feb 2006, 15:55
Geografisk sted: Sall

Re: Jeres øvre økonomiske grænse

Indlæg af Laila J. Graf »

Mogens skrev: 30. jan 2022, 22:41 Mange indbrudstyve ved, hvad de skal gå efter, specielt hvis man skriver på nettet, hvad man har af herligheder. :lol: :lol:
Tja, men det er jo så netop ikke de ting man bør gå efter ;) For det er unika ting - det kan da godt være der findes en lyssky samler eller to, men min generelle erfaring er, at samlere er ærlige folk.
Så hvis jeg skrev ud, at min Carl Barks porcelæn AP4 var stjålet, så tror jeg den ville være ret svær at komme af med - i hvert fald til en ordentlig pris.
Men jeg kan selvfølgelig også bare være naiv :)
Også kendt som A.N.D.E.R.S.I.N.E.
Brugeravatar
Laila J. Graf
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 358
Tilmeldt: 7. feb 2006, 15:55
Geografisk sted: Sall

Re: Jeres øvre økonomiske grænse

Indlæg af Laila J. Graf »

Antaeus skrev: 30. jan 2022, 22:53 I originalkunst kredse er der flere der har talt om at Don Rosa har rigtig mange originalsider. som han ikke har sendt på markedet endnu og som han har betragtet som sin pension. Og de har talt om at priserne for hans originalkunst burde falde voldsomt når det sker (det er måske det han nu har åbnet op for)?
Det er dem!
Men jeg vil ikke ligefrem sige, at priserne er faldet voldsomt - i hvert fald ikke lige på de sider der her kommer til salg. Men det kan nu godt tænkes, at de andre Rosa sider bliver mindre værd, nu man kan købe sig det bedste af det bedste fra hans hånd!
Også kendt som A.N.D.E.R.S.I.N.E.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Jeres øvre økonomiske grænse

Indlæg af Antaeus »

Laila J. Graf skrev: 30. jan 2022, 23:09
Antaeus skrev: 30. jan 2022, 22:53 I originalkunst kredse er der flere der har talt om at Don Rosa har rigtig mange originalsider. som han ikke har sendt på markedet endnu og som han har betragtet som sin pension. Og de har talt om at priserne for hans originalkunst burde falde voldsomt når det sker (det er måske det han nu har åbnet op for)?
Det er dem!
Men jeg vil ikke ligefrem sige, at priserne er faldet voldsomt - i hvert fald ikke lige på de sider der her kommer til salg. Men det kan nu godt tænkes, at de andre Rosa sider bliver mindre værd, nu man kan købe sig det bedste af det bedste fra hans hånd!
Don Rosa originaler er steget en hel del de sidste år. Når der kommer mange flere originaler ud på markedet så burde prisen falde. Måske ikke lige i starten, men over tid. Flere mener de burde falde en hel del. Men vi må se.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
lynet
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 89
Tilmeldt: 24. jan 2006, 13:27

Re: Jeres øvre økonomiske grænse

Indlæg af lynet »

Laila J. Graf skrev: 30. jan 2022, 22:03 Lige nu er Don Rosa igang med at sælge ud af originalerne fra Her er dit liv - jeg har drømt om at eje en originalside derfra ALTID!
Jeg har øje på den side jeg vil have - og ja, om nødvendigt smider jeg +50.000kr for den...
De fleste sider er indtil nu gået for omkring 30.000-40.000kr dog, så håber ikke det bliver nødvendigt at skulle ret meget længere op end det...
Hvor kan man købe dem?
Er det en auktionside?
Brugeravatar
Laila J. Graf
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 358
Tilmeldt: 7. feb 2006, 15:55
Geografisk sted: Sall

Re: Jeres øvre økonomiske grænse

Indlæg af Laila J. Graf »

lynet skrev: 31. jan 2022, 17:03 Hvor kan man købe dem?
Er det en auktionside?
Jep, amerikanske Heritage
Også kendt som A.N.D.E.R.S.I.N.E.
Besvar