Jeres øvre økonomiske grænse

Hvor stort et beløb ville du betale, hvis du kunne få din YNDLINGS et eller andet...

Afstemning sluttede 27. jan 2022, 23:03

Maksimalt 5.000
8
62%
Maksimalt 10.000
1
8%
Maksimalt 20.000
2
15%
Maksimalt 30.000
1
8%
Maksimalt 50.000
1
8%
Maksimalt 100.000
0
Ingen stemmer
Der ville ikke være noget maksimum
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 13

Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 876
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Jeres øvre økonomiske grænse

Indlæg af Asger Pedersen »

Jeg tror ikke, jeg har giver over 1000 kr. for nogen enkeltudgivelse, ikke engang det første Willy paa Eventyr fra 1942. Min ‘hvide elefant’ er Silver Surfer nr 1, da jeg har alle de andre numre fra den første serie, men et eks. i good koster 2-3000, så det har jeg droppet.
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Jeres øvre økonomiske grænse

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jeg håber, og glæder mig til at Spærhage ser og måske kommenterer denne tråd.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Jeres øvre økonomiske grænse

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg kan huske, at jeg sendte en pakke Silver Surfer blade tilbage til Otto Pinnau helt tilbage til 80erne; de var ellers i Fine, men priserne , der lå over 100 kr. pr. stk., var mere end min studenter-økonomi kunne klare.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Jeres øvre økonomiske grænse

Indlæg af GoogaMooga »

Det dyreste blad, jeg købte i 1980erne, var Saga of the Swamp Thing #20 (første Alan Moore). Det kostede £10. Ellers købte jeg mest blade til under 10 kr., eller £1 stykket.

Det var nok dumt ikke at købe Silver Age keys, men jeg tænkte ikke så langsigtet. I dag hedder det genoptyk, genoptryk, genoptryk hos mig.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Jeres øvre økonomiske grænse

Indlæg af Antaeus »

Berti Stravonsky skrev: 23. jan 2022, 06:31
Antaeus skrev: 22. jan 2022, 23:52
lolsen skrev: 22. jan 2022, 23:32 Det undrer mig ofte - det er forresten ingen speciel kritik af dig Berti, det går igen i stort set alle spørgeskemaer - at skaberne af et spørgeskema, sjældent tænker i andre muligheder end de der ligger dem selv lige for, eks. er jeg udelukket fra at svare på dette, da min grænse ligger under de 5000kr.

Det er en trend der går igen i selv professionelle spørgeskemaer.

Men for at vende tilbage, min grænse er som regel der hvor nyprisen pt. ligger, der er dog ikke noget jeg umiddelbart bare må eje og som ikke kan fås til denne pris eller billigere. Første udgaver, stand mm. siger mig absolut intet.

Til gengæld så jeg gerne en enten dansk eller engelsk - ja selv en norsk eller om ikke andet, så en svensk - oversættelse af Ginga Nagareboshi Gin, samt fortsættelserne til denne.

Ginga hovedserien med dens 12 album, ville jeg nok gerne give i omegnen af en 300kr. pr. album. For de efterfølgende ca. 120 album, ville min absolutte smertegrænse ligge omkring de 200kr. pr. album. Samtidigt ville dette aldrig blive et samlet køb, men et der ville strække sig over 10+ i takt med at oversættelserne udkom.

Hvorfor i alverden nogen vil give xxxkr. for en læseoplevelse de kunne få for 20kr. er mig en evig gåde, men dem/jer om det - d9g er det interessant at følge med i. For mig ændrer historien og læseoplevelsen sig ikke ved at det er det femte oplag eller at hjørnet har fået en rids.

Merchandise er desuden noget jeg heller ikke gør mig i, udover et enkelt spil kort med motiver fra en serie, en plakat hist eller en T-shirt hist og her.
Jeg er enig i at vi ser mange flere afstemninger, hvor det virker som der ikke er tænkt ret meget over svarene man kan vælge og om de er dækkende.
Kom gerne med eksempler. Ellers bliver det alt for løst og ukonkret.
Jeg gider på ingen måde finde tilbage til de gamle afstemninger eller komme til at skændes om disse, men jeg har mange gange tænkt -at det her var en ringe afstemning, tilbage i tiden. Så lad os tage det som et lille råd om at man lige overvejer sin afstemning bare en smule før man sætter den op.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Jeres øvre økonomiske grænse

Indlæg af Antaeus »

Berti Stravonsky skrev: 23. jan 2022, 06:41
Antaeus skrev: 22. jan 2022, 23:52
lolsen skrev: 22. jan 2022, 23:32 Det undrer mig ofte - det er forresten ingen speciel kritik af dig Berti, det går igen i stort set alle spørgeskemaer - at skaberne af et spørgeskema, sjældent tænker i andre muligheder end de der ligger dem selv lige for, eks. er jeg udelukket fra at svare på dette, da min grænse ligger under de 5000kr.

Det er en trend der går igen i selv professionelle spørgeskemaer.

Men for at vende tilbage, min grænse er som regel der hvor nyprisen pt. ligger, der er dog ikke noget jeg umiddelbart bare må eje og som ikke kan fås til denne pris eller billigere. Første udgaver, stand mm. siger mig absolut intet.

Til gengæld så jeg gerne en enten dansk eller engelsk - ja selv en norsk eller om ikke andet, så en svensk - oversættelse af Ginga Nagareboshi Gin, samt fortsættelserne til denne.

Ginga hovedserien med dens 12 album, ville jeg nok gerne give i omegnen af en 300kr. pr. album. For de efterfølgende ca. 120 album, ville min absolutte smertegrænse ligge omkring de 200kr. pr. album. Samtidigt ville dette aldrig blive et samlet køb, men et der ville strække sig over 10+ i takt med at oversættelserne udkom.

Hvorfor i alverden nogen vil give xxxkr. for en læseoplevelse de kunne få for 20kr. er mig en evig gåde, men dem/jer om det - d9g er det interessant at følge med i. For mig ændrer historien og læseoplevelsen sig ikke ved at det er det femte oplag eller at hjørnet har fået en rids.

Merchandise er desuden noget jeg heller ikke gør mig i, udover et enkelt spil kort med motiver fra en serie, en plakat hist eller en T-shirt hist og her.
Jeg er enig i at vi ser mange flere afstemninger, hvor det virker som der ikke er tænkt ret meget over svarene man kan vælge og om de er dækkende.
Jeg har oprettet mange polls på det seneste, og er nok lidt træt af især din kritik, Anteaus. Opret nogle selv, hvis du er utilfreds, eller vær konstruktiv til en afveksling.
Jeg finder det ret underligt at det er mit navn der ryger på her og ikke Lolsen som startede det her og reelt kritiserede dit spørgeskema (selv om han skriver det ikke er en kritik af dig). Jeg har ikke engang kritiseret dig.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
ovemunk
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 589
Tilmeldt: 9. dec 2016, 18:57

Re: Jeres øvre økonomiske grænse

Indlæg af ovemunk »

Jeg mangler et nedre bud. Jeg kunne aldrig finde på at bruge over 1000kr som Asger også siger.
"The chances of anything coming from Mars, are a million to one they said"
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Jeres øvre økonomiske grænse

Indlæg af lolsen »

Berti Stravonsky skrev: 23. jan 2022, 09:16 Point taken.

Og det er heller ikke dig, lolsen, jeg er småknotten på. Det håber jeg, at du er klar over.
Det er jeg.
Berti Stravonsky skrev: 23. jan 2022, 09:54
lolsen skrev: 22. jan 2022, 23:32
Hvorfor i alverden nogen vil give xxxkr. for en læseoplevelse de kunne få for 20kr. er mig en evig gåde, men dem/jer om det - d9g er det interessant at følge med i. For mig ændrer historien og læseoplevelsen sig ikke ved at det er det femte oplag eller at hjørnet har fået en rids.

Merchandise er desuden noget jeg heller ikke gør mig i, udover et enkelt spil kort med motiver fra en serie, en plakat hist eller en T-shirt hist og her.
Næ. Umiddelbart har du ret. Det giver jo ikke nogen mening. Historien er den samme. Læseoplevelsen ligeså.

Men så alligevel. Og det er jo nok her, at det at samle kommer til at betyde noget. Tidligere havde jeg yderst velbevarede andeblade fra de tidligste årgange. Dyrt indkøbte og jeg læste kun sjældent i dem. Til gengæld havde jeg dem ofte i hænderne, og de blev vist frem og omtalt, som var de det rene guld. Disse blade gjorde mig glad. At de var i den ekstreme flotte stand, og at de havde den alder, de havde. Uden sammenligning i øvrigt, når der fra tid til anden findes velbevarede oldtidsfund herhjemme og i udlandet. Velbevarede sager, forstås.

Jeg har brugt timer, både alene og i fællesskab med andre ligesindede, hvor vi stolt viste vores fund, vores blade og det har været fantastiske stunder. Der er sikkert mange spændende psykologiske vinkler, som kunne sættes på, men helt lavpraktisk gjorde disse blade mig glad, og stunderne med disse kammesjukker med.

Det der med merchandice. Det er lidt det samme. Jeg har ikke gjort så meget i det. Jo engang, men det var indlæg og tillæg til Anders And, som satme også var bekostelige. Jeg har engang lagt 8.000 bobs for en julekalender, og det var en del år siden. Samme kalender er nu vurderet til det dobbelte, hvis det da kan gøre det.

Men jeg gør ikke så meget i det mere. Jeg har lidt Tintin sparebøsser, som hver har kostet lidt, og jeg synes, at de gør min stue lidt mere til min. Jeg kan lide, at de står på reolen.

Min nye fetich er originale filmplakater, og det er jo også pløkåndssvagt. Jeg kunne vel få det samme ud af en kopi? Men nej. Det betyder noget, at disse plakater er originale og ja, jeg kan ikke forklare det. De plakater bringer mig lidt tilbage i tiden. Til dagen næsten, hvor jeg så de pågældende film. Jeg kommer mere i kontakt med min opvækst, mine år som de var. Plakaterne minder mig om noget.
Tak for svaret :D

Det er fascinerende og spændende at følge med i hvad folk samler på og hvorfor, også selvom jeg ikke selv forstår det - måske endda særligt derfor.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Jeres øvre økonomiske grænse

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev: 23. jan 2022, 02:54 Tja, jeg mangler stadig nogle EC Library sæt, og de koster vel et par tusinde. Men så får man også noget for pengene, idet de genoptrykker hele runs i hc'er og kommer i kassetter.

Så er der Jerry Spring bind 3, som nager mig hver dag. Der er det bare ikke et spørgsmål om, hvad den koster i dansk udgave, men at jeg selv må genoptrykke den korrekt. Det vil koste som minimum over 10.000 kr., men så kan jeg måske også få nogle af pengene hjem igen ved salg, det vil vise sig.
Men EC består jo typisk af 3-4 samlebind i en kassette så her får man jo reelt ikke bare et album.

På et tidspunkt sagde du at du ikke ville genoptrykke Jerry Spring bind 3. Jeg tænker at det var en uheldig fejl og sådan er det. Det afholder næppe nogen fra at købe den, hvis de er interesserede i samlebindet. Og har de købt det med fejlforsiden så tænker jeg at vi er er nede i noget der kan tælles på fingre, som vil købe en ny med den rigtige forside, hvis de allerede har købt den tidligere. Personligt ville jeg end ikke overveje det. Det er penge lige ud ad vinduet i min bog.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Jeres øvre økonomiske grænse

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus skrev: 23. jan 2022, 15:41
GoogaMooga skrev: 23. jan 2022, 02:54 Tja, jeg mangler stadig nogle EC Library sæt, og de koster vel et par tusinde. Men så får man også noget for pengene, idet de genoptrykker hele runs i hc'er og kommer i kassetter.

Så er der Jerry Spring bind 3, som nager mig hver dag. Der er det bare ikke et spørgsmål om, hvad den koster i dansk udgave, men at jeg selv må genoptrykke den korrekt. Det vil koste som minimum over 10.000 kr., men så kan jeg måske også få nogle af pengene hjem igen ved salg, det vil vise sig.
Men EC består jo typisk af 3-4 samlebind i en kassette så her får man jo reelt ikke bare et album.

På et tidspunkt sagde du at du ikke ville genoptrykke Jerry Spring bind 3. Jeg tænker at det var en uheldig fejl og sådan er det. Det afholder næppe nogen fra at købe den, hvis de er interesserede i samlebindet. Og har de købt det med fejlforsiden så tænker jeg at vi er er nede i noget der kan tælles på fingre, som vil købe en ny med den rigtige forside, hvis de allerede har købt den tidligere. Personligt ville jeg end ikke overveje det. Det er penge lige ud ad vinduet i min bog.
Mht EC Library, så ja, enig, det er jo netop min pointe. Mht Jerry Spring 3, så gør jeg det for at få fred i sindet. Alternativet ville være, at jeg enten skulle lade det nage mig resten af mit liv eller at jeg måtte skille mig af med hele intégralen og så anskaffe den belgiske.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Jeres øvre økonomiske grænse

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev: 23. jan 2022, 16:06
Antaeus skrev: 23. jan 2022, 15:41
GoogaMooga skrev: 23. jan 2022, 02:54 Tja, jeg mangler stadig nogle EC Library sæt, og de koster vel et par tusinde. Men så får man også noget for pengene, idet de genoptrykker hele runs i hc'er og kommer i kassetter.

Så er der Jerry Spring bind 3, som nager mig hver dag. Der er det bare ikke et spørgsmål om, hvad den koster i dansk udgave, men at jeg selv må genoptrykke den korrekt. Det vil koste som minimum over 10.000 kr., men så kan jeg måske også få nogle af pengene hjem igen ved salg, det vil vise sig.
Men EC består jo typisk af 3-4 samlebind i en kassette så her får man jo reelt ikke bare et album.

På et tidspunkt sagde du at du ikke ville genoptrykke Jerry Spring bind 3. Jeg tænker at det var en uheldig fejl og sådan er det. Det afholder næppe nogen fra at købe den, hvis de er interesserede i samlebindet. Og har de købt det med fejlforsiden så tænker jeg at vi er er nede i noget der kan tælles på fingre, som vil købe en ny med den rigtige forside, hvis de allerede har købt den tidligere. Personligt ville jeg end ikke overveje det. Det er penge lige ud ad vinduet i min bog.
Mht EC Library, så ja, enig, det er jo netop min pointe. Mht Jerry Spring 3, så gør jeg det for at få fred i sindet. Alternativet ville være, at jeg enten skulle lade det nage mig resten af mit liv eller at jeg måtte skille mig af med hele intégralen og så anskaffe den belgiske.
Ok, for mig er det ret vildt at du har det sådan. Og der kan jo også være fejl i de belgiske.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Jeres øvre økonomiske grænse

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus skrev: 23. jan 2022, 16:08
Ok, for mig er det ret vildt at du har det sådan. Og der kan jo også være fejl i de belgiske.
Jeg har også svært ved at forstå, at du kan leve med den forside for at spare 399 kr. Nej, den belgiske intégrale er fejlfri. Et stort forlag som Dupuis ville aldrig tillade fejl.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Jeres øvre økonomiske grænse

Indlæg af Antaeus »

Rent tegneseriemæssigt så er mine max priser forholdsvis lave:
Album: max grænse er nok omkring 400 kr.
Samlebind: max grænse er nok omkring 700 kr.
Omnibus, artist album og kassetter: max grænse er nok omkring 1500 kr., måske 2000 kr. hvis det er virkelig attraktivt.

For langt de fleste vil max grænsen være under det nævnte, men i enkelte tilfælde er det muligt at den kan overstige det nævnte.
Det højeste jeg nogensinde har givet for et magasin/blad er 100 kr. og det var for Agent X9 nr. 208, som var det sidste og indeholdte den sidste Modesty Blaise historie.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Jeres øvre økonomiske grænse

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev: 23. jan 2022, 16:12
Antaeus skrev: 23. jan 2022, 16:08
Ok, for mig er det ret vildt at du har det sådan. Og der kan jo også være fejl i de belgiske.
Jeg har også svært ved at forstå, at du kan leve med den forside for at spare 399 kr. Nej, den belgiske intégrale er fejlfri. Et stort forlag som Dupuis ville aldrig tillade fejl.
Sådan er vi så forskellige.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 797
Tilmeldt: 8. dec 2003, 23:12
Geografisk sted: Boom-Town Vaarst

Re: Jeres øvre økonomiske grænse

Indlæg af Spærhage »

Berti Stravonsky skrev: 23. jan 2022, 10:07 Jeg håber, og glæder mig til at Spærhage ser og måske kommenterer denne tråd.
Arh... du er fuld af smiger, er du gamle dreng ;-)
Men jeg ved sgu ikke om jeg er så stor en spender som nogle måske tror... Jeg kan godt lide tegneserier i perfekt stand, men det er såmænd en stor nok udfordring at finde nye tegneserier i den stand. Og det er jo ikke specielt dyrt; bare (nogle gange) rasende tidskrævende.

Det er rigtigt at jeg fra gamle dage har nogle enkelte tegneserier, som i dag er blevet dyre. Men jeg tror ikke jeg i dag ville springe ud og købe til de priser de i dag koster. F.eks fandt jeg en gang for vel 25 år siden 3 andeblade fra '49 og '50 i rasende pæn stand til 1200,- samlet. Dem købte jeg selvfølgelig på stedet da det -også den gang- var relativt billigt, og ikke mindst så man dem næsten aldrig så dem i den stand. Men omvendt ville jeg ikke give de 30-40.000 de måske i dag skulle koste. Dertil har jeg simpelthen fået andre prioriteter. Det ville jo være en luksus-sommerferie for hele familien, og hvad skulle jeg så sige: "Desværre kids -det blev Harboøre Tange i år, da far lige skulle have 100 siders gammelt papir"?

/Spærhage
"-nok er vi kujoner, men vi er HURTIGE kujoner... "
(Timon, fra 'Timon og Pumpa')
Besvar