Hvor dårlig en stand vil du acceptere for at spare penge?

Besvar

Hvor dårlig en stand kan du være tjent med?

Poor
2
18%
Fair
0
Ingen stemmer
Good
2
18%
Very Good
2
18%
Fine
2
18%
Very Fine
1
9%
Near Mint
1
9%
Mint
1
9%
Pristine Mint (just kidding)
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 11

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Hvor dårlig en stand vil du acceptere for at spare penge?

Indlæg af GoogaMooga »

Inspireret af Berti's tråd om øvre smertegrænse i dag, hvad angår priser, hvad så med den modsatte vej? Hvor langt ned i stand vil du gå for at spare penge?

Jeg selv har det bedst med VG/FN, men jeg er godt klar over, jeg måske skal ned i G for at få gamle "Dennis the Menace" blade. Fair og Poor kan der overhovedet ikke blive tale om, så hellere undvære.

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 876
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Hvor dårlig en stand vil du acceptere for at spare penge?

Indlæg af Asger Pedersen »

Det er selvfølgelig herligt at ha tegneserier i flot stand, men jeg køber jo ikke for at investere, andet end i oplevelser. Masser af mine serier er i jævn stand, g-vg, men der er da også nogle i fair eller poor. F.eks. Købte jeg et nr af Femogtyveøren på et kræmmermarked sammen med en stak Wild West for en 50er, det manglede en bid af bagsiden og var ret slidt, men at slippe 12-15.000 for en samling i FN ku aldrig falde mig ind.
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Hvor dårlig en stand vil du acceptere for at spare penge?

Indlæg af Berti Stravonsky »

Herlig tråd. Herlig.

Jeg vil helst have perfekte eksemplarer, slet og ret. Og har dog angivet Very Fine som mit svar.

For jeg rutter ikke længere med pengene. Jeg har lært at nøjes. Sådan da.

En af mine venner fra andedagene, han er ikke her på sitet, har alle dage søgt mint. Han lever og ånder for at få AA # 1 i absolut mint eller så tæt på som mulig. Den gode Sivert har sikkert revet og flået i sit hår, for ham min ven er yderst kræsen. Alt gennemgås med tættekam, og selv den allermindste lillebitte fisseflue af en fejl, kan få ham til at gøre og sige som prinsessen i H.C. Andersens Svinedrengen: 'dur ikke - væk'.

Men jeg har lært at nøjes. Jeg vil ikke blindt smide masser af sedler efter noget, når jeg kan få et lidt pænere eksemplar for måske 1/10 eller derunder. Penge betyder noget.

Men jeg har dog en kant. Og den går ved Very Fine. Måske Fine, hvis jeg står overfor et sådant eksemplar en dag, og bare har mulighed for at købe.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvor dårlig en stand vil du acceptere for at spare penge?

Indlæg af GoogaMooga »

Er det ikke forholdet 1 - 3 - 6 for G - FN - NM? Eller har det rykket endnu mere siden 80erne?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Hvor dårlig en stand vil du acceptere for at spare penge?

Indlæg af Berti Stravonsky »

GoogaMooga skrev: 23. jan 2022, 10:40 Er det ikke forholdet 1 - 3 - 6 for G - FN - NM? Eller har det rykket endnu mere siden 80erne?
Ikke forstået.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvor dårlig en stand vil du acceptere for at spare penge?

Indlæg af GoogaMooga »

Berti Stravonsky skrev: 23. jan 2022, 10:42
GoogaMooga skrev: 23. jan 2022, 10:40 Er det ikke forholdet 1 - 3 - 6 for G - FN - NM? Eller har det rykket endnu mere siden 80erne?
Ikke forstået.
F.eks. 100 kr. i Good, 300 kr. i Fine, og 600 kr. i Mint.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Hvor dårlig en stand vil du acceptere for at spare penge?

Indlæg af Erling Søby »

Der er min egentlige samling. Her går jeg ikke under “near mint”. Så er der ting, jeg ikke har fundet i den stand, men gerne vil kunne læse. Det køber jeg indimellem, men betragter ikke som en del af samlingen. De skal bare være i pæn stand (fine/very fine).
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Hvor dårlig en stand vil du acceptere for at spare penge?

Indlæg af Berti Stravonsky »

Erling Søby skrev: 23. jan 2022, 10:54 Der er min egentlige samling. Her går jeg ikke under “near mint”. Så er der ting, jeg ikke har fundet i den stand, men gerne vil kunne læse. Det køber jeg indimellem, men betragter ikke som en del af samlingen. De skal bare være i pæn stand (fine/very fine).
Ja. Enig. Godt formuleret, E. Jeg er with you all the way.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hvor dårlig en stand vil du acceptere for at spare penge?

Indlæg af Antaeus »

Det er afhængigt af hvad det er:
Jeg køber i mange forskellige stande.
Køber jeg helt nyt så skal det også se ud som nyt, uden skader.
Langt det meste jeg køber i dag er nyindkøb.
Er det noget jeg bare gerne vil læse så skal det bare være i nogenlunde holde-sammen-stand og læsbart.
Skal jeg have noget antikvarisk jeg virkelig gerne vil have og kan frit vælge så er det nok omkring fine/very fine.
Det kommer også an på hvad stand de andre album i serien er, er de i dårlig stand så vil nyindkøb også kunne nøjes med samme stand.

Jeg kan købe i alt fra det bare kan læses til super stand. Dog med den undtagelse at jeg på ingen måder vil give rigtig mange penge for antikvariske album i mint kvalitet. Hertil er jeg alt for sparsom med mine penge.
.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 11. mar 2009, 18:57

Re: Hvor dårlig en stand vil du acceptere for at spare penge?

Indlæg af marius »

GoogaMooga skrev: 23. jan 2022, 10:40 Er det ikke forholdet 1 - 3 - 6 for G - FN - NM? Eller har det rykket endnu mere siden 80erne?
Det har rykket meget. Forholdet er nok mere 1 - 6 - 12 og endnu mere for det mere efterspurgte og sjældne.
Brugeravatar
Niels Jørgen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 107
Tilmeldt: 16. jul 2009, 12:34

Re: Hvor dårlig en stand vil du acceptere for at spare penge?

Indlæg af Niels Jørgen »

Når jeg en sjælden gang køber ind til samlingen, er det udelukkende guld. Så er det blade/albums, der kan erstatte blade/albums, der er sindssygt flotte i forvejen. Så det er kun minimum "Near Mint" der kommer ind.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Hvor dårlig en stand vil du acceptere for at spare penge?

Indlæg af Gimli »

Jeg er ikke så godt inde i disse kategorier. Min grænse går når standen går ud over læseoplevelsen. Googas billedeksempel = njet. Forsiden er reelt ødelagt. Hvis det "kun" var skaderne i ryggen, ville jeg næppe købe det, men måske hvis det var sjældent, og noget jeg ville have.
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Hvor dårlig en stand vil du acceptere for at spare penge?

Indlæg af Mogens »

Antaeus skrev: 23. jan 2022, 12:42 Det er afhængigt af hvad det er:
Jeg køber i mange forskellige stande.
Køber jeg helt nyt så skal det også se ud som nyt, uden skader.
Langt det meste jeg køber i dag er nyindkøb.
Er det noget jeg bare gerne vil læse så skal det bare være i nogenlunde holde-sammen-stand og læsbart.
Skal jeg have noget antikvarisk jeg virkelig gerne vil have og kan frit vælge så er det nok omkring fine/very fine.
Det kommer også an på hvad stand de andre album i serien er, er de i dårlig stand så vil nyindkøb også kunne nøjes med samme stand.

Jeg kan købe i alt fra det bare kan læses til super stand. Dog med den undtagelse at jeg på ingen måder vil give rigtig mange penge for antikvariske album i mint kvalitet. Hertil er jeg alt for sparsom med mine penge.
.
Jeg deler Antaeus' holdning. Jeg køber stort set kun nye ting, som derfor skal se nye ud, men i mit tidligere, "antikvariske" liv var good fint nok for mig. :wink:
Brugeravatar
Laila J. Graf
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 358
Tilmeldt: 7. feb 2006, 15:55
Geografisk sted: Sall

Re: Hvor dårlig en stand vil du acceptere for at spare penge?

Indlæg af Laila J. Graf »

Det er egentlig spøjst, for jeg har lige svaret i den anden tråd, at jeg glad og gerne kaster omkring med penge - men det er for det rette!
Det særlige, det unikke, det originale.

Når det "bare" er tegneserier - så gider jeg som regel ikke betale det, som det koster at få noget i virkelig fremragende pris.
Jeg har dog, som undtagelse fra reglen, valgt at smide penge efter et AA1/49 i ret så pæn stand - fordi det jeg havde i forvejen i den grad var poor... Men jeg har nu beholdt det grimme også, der er noget nostalgi i det og så er det fint at have til når jeg skal i tv eller laver udstillinger. Det andet kommer ikke til at forlade mit tegneserierum...

I bund og grund så er stand ikke så vigtigt for mig - bare alle siderne er der, så er jeg egentlig glad. Er dog virkelig ikke særligt glad for hverken rust eller huller fra en hulmaskine. Hvorimod revner og påskrift er lidt ligemeget.
Men altså, hvis jeg støder på noget pænt, til en rimelig penge (og her menes rimelig efter jysk standard), så skifter jeg nu gerne ud.
Også kendt som A.N.D.E.R.S.I.N.E.
Besvar