En samlers våde drøm ....

Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 797
Tilmeldt: 8. dec 2003, 23:12
Geografisk sted: Boom-Town Vaarst

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Spærhage »

Det er sgu da en vild historie. Og da godt den oprindelige ejer når at se at det han jo tydeligvis selv har været øm over og glad for, I den grad kommer til at blive værdsat af andre. Hurra! 😊

Og hvis de er i den stand du skriver, og vi snakker 50.000,- så ringer I bare… 😉 -det bliver vist ikke svært at finde nogle der vil kaste de penge efter dem -det kan aldrig blive en dårlig forretning. Men seriøst; de skal da vist koste meget mere…

Jeg ville nok bære dem over til Faraos og vise dem bladene. Så kunne de jo give et bud, om ikke andet. Man skal ikke være blind for at de kan finde på at give en måske umiddelbart overraskende høj pris for blade i den stand. Det der så måske også ville ske, ville være at når bladene blev sat til salg, ville (nogle af dem) være dyrere end deres ’listepris’ på det tidspunkt hvor de blev købt. Og det er Faraos naturligvis 100% i deres gode ret til; de er på ingen måde forpligtet til altid at have deres net-priser opdaterede i forhold til markedet. Det er jo kun et spørgsmål om de mener de kan sælge til den højere pris.

Omvendt er der en tendens til at alle private -måske lidt blindt- kikker på Faraos priser, og udgangspunktet er så at man vil betale XX % af den (’altid’ under 100). Og igen ønsker de fleste af os jo kun at tage en del af bladene, og det gør det jo mere besværligt for sælgeren.

Jeg tror måske nok auktion i lots kunne være en udmærket idé. Men det skulle måske op i Bruun Rasmussen, i stedet for Lauritz. Det er da (tilsyneladende) virkelig specielle ting, det her, så mon ikke de kunne finde på at tage dem?
"-nok er vi kujoner, men vi er HURTIGE kujoner... "
(Timon, fra 'Timon og Pumpa')
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Frank Madsen »

Spærhage skrev: 27. jan 2022, 09:51Jeg tror måske nok auktion i lots kunne være en udmærket idé. Men det skulle måske op i Bruun Rasmussen, i stedet for Lauritz. Det er da (tilsyneladende) virkelig specielle ting, det her, så mon ikke de kunne finde på at tage dem?
Bruun Rasmussen tilbyder at vurdere online. Det gjorde vi for noget tid siden med nogle andre effekter, og de svarede tilbage i løbet af få dage og tilbød at forestå auktionen.

https://bruun-rasmussen.dk/m/valuation
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 797
Tilmeldt: 8. dec 2003, 23:12
Geografisk sted: Boom-Town Vaarst

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Spærhage »

En måske lidt mere trist historie om en samler af perfekte tegneserier, kan man i øvrigt læse på 'Mile High Comics' hjemmesiden.

https://www.milehighcomics.com/tales/cbg12.html

Selve tegneserierne fik jo nok nogle gode hjem, men manden der havde samlet dem nåede aldrig at opleve det, og tilsyneladende ikke den store forståelse mellem ham og hans børn.

Der er nok en del der kender historien, men den er nu stadig facinerende.

/Spærhage
"-nok er vi kujoner, men vi er HURTIGE kujoner... "
(Timon, fra 'Timon og Pumpa')
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af lolsen »

Spærhage skrev: 27. jan 2022, 09:51 Det er sgu da en vild historie. Og da godt den oprindelige ejer når at se at det han jo tydeligvis selv har været øm over og glad for, I den grad kommer til at blive værdsat af andre. Hurra! 😊

Og hvis de er i den stand du skriver, og vi snakker 50.000,- så ringer I bare… 😉 -det bliver vist ikke svært at finde nogle der vil kaste de penge efter dem -det kan aldrig blive en dårlig forretning. Men seriøst; de skal da vist koste meget mere…

Jeg ville nok bære dem over til Faraos og vise dem bladene. Så kunne de jo give et bud, om ikke andet. Man skal ikke være blind for at de kan finde på at give en måske umiddelbart overraskende høj pris for blade i den stand. Det der så måske også ville ske, ville være at når bladene blev sat til salg, ville (nogle af dem) være dyrere end deres ’listepris’ på det tidspunkt hvor de blev købt. Og det er Faraos naturligvis 100% i deres gode ret til; de er på ingen måde forpligtet til altid at have deres net-priser opdaterede i forhold til markedet. Det er jo kun et spørgsmål om de mener de kan sælge til den højere pris.

Omvendt er der en tendens til at alle private -måske lidt blindt- kikker på Faraos priser, og udgangspunktet er så at man vil betale XX % af den (’altid’ under 100). Og igen ønsker de fleste af os jo kun at tage en del af bladene, og det gør det jo mere besværligt for sælgeren.

Jeg tror måske nok auktion i lots kunne være en udmærket idé. Men det skulle måske op i Bruun Rasmussen, i stedet for Lauritz. Det er da (tilsyneladende) virkelig specielle ting, det her, så mon ikke de kunne finde på at tage dem?
Helt enig, det må trods alt være en ret vildt oplevelse for personen, alt for ofte sker den slags jo først desværre efter at dennes afgang.
Brugeravatar
Henrik Andreasen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 274
Tilmeldt: 28. mar 2004, 13:44
Geografisk sted: Syd for Køge

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Henrik Andreasen »

Tror vist også en pris på kr. 50.000 er helt ved siden af. Superman nr. 1 fra 1950 alene står til kr. 165.000 hos Faraos i NM. Mange af de efterfølgende nummer står til mellem 20.000 og 30.000 i NM. Så der kan nemt sættes et 0 bagved, alene for Superman hæfterne. Ser frem til at høre mere, og også se hæfterne på et tidspunkt (hvis muligt), når de kommer på auktion eller lignende.
Brugeravatar
Vigan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 911
Tilmeldt: 24. maj 2010, 22:48
Geografisk sted: 56.127211, 8.90295

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Vigan »

Berti Stravonsky skrev: 26. jan 2022, 19:09
Frank Madsen skrev: 26. jan 2022, 16:55
Erling G-P skrev: 26. jan 2022, 15:49Utrolig historie; tænk hvis det hele bare var blevet smidt ud... :shock: :o
Det er svært for efterladte uden viden og netværk at komme af med alle effekter af værdi i et bo. Endnu et godt argument for, at samlere selv sørger for at få solgt deres samlinger, inden de dør, og bruger pengene på sprut og damer. :lol:
Problemet er dog, at ingen kender dagen.
Eller er det "fordelen"?

Jeg har da også af og til tænkt på, hvad der skal ske med min samling, når jeg en dag får en tagsten i hovedet (eller lignende). Min kone og børnene ville sandsynligvis køre den direkte på genbrugspladsen (altså ikke tagstenen, men samlingen), så jeg overvejede at testamentere den (samlingen) til en ven, der deler interessen. Problemet er så bare, at dem, jeg har af den slags (altså venner, ikke samlinger ... eller tagsten), er ældre end mig og dermed sandsynligvis får deres tagsten i hovedet før mig (eller et eller andet - sådan statistisk set).

Måske skulle nogen oprette en mulighed for, at samlere kunne testamentere deres serier til en central instans, så man vidste, at de ville ende et sted, hvor de blev værdsat, frem for i den nærmeste container. Måske en opgave for Tegneserierådet?
På den anden side, hvis den slags greb om sig og blev almindeligt kendt, så ved vi jo fra Barnaby, Morse, Miss Marple osv., at det kun er et spørgsmål om tid, før ambitiøse samlere ville begynde at slå hinanden ihjel for at få fingre i klenodierne ... så det er nok bedst at lade være.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Vigan skrev: 27. jan 2022, 22:49Måske skulle nogen oprette en mulighed for, at samlere kunne testamentere deres serier til en central instans, så man vidste, at de ville ende et sted, hvor de blev værdsat, frem for i den nærmeste container. Måske en opgave for Tegneserierådet?
I hvert fald er den mulighed allerede etableret i Sverige, hvor Seriefrämjandet, som har 40 års forspring i forhold til Dansk Tegneserieråd, modtager donationer til foreningens historiske samling, Svenskt Seriearkiv. Beklageligvis varer det nok lidt, før man når så langt i Danmark.

https://serieframjandet.se/svenskt-seri ... onationer/
Brugeravatar
Niels Jørgen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 107
Tilmeldt: 16. jul 2009, 12:34

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Niels Jørgen »

Henrik Andreasen skrev: 27. jan 2022, 21:38 Tror vist også en pris på kr. 50.000 er helt ved siden af. Superman nr. 1 fra 1950 alene står til kr. 165.000 hos Faraos i NM. Mange af de efterfølgende nummer står til mellem 20.000 og 30.000 i NM. Så der kan nemt sættes et 0 bagved, alene for Superman hæfterne. Ser frem til at høre mere, og også se hæfterne på et tidspunkt (hvis muligt), når de kommer på auktion eller lignende.
Jeg tager billeder af bladene lørdag, og så kommer der et referat af samtalen med ejeren, og et bud på hvordan de kommer til salg :)
Brugeravatar
Niels Jørgen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 107
Tilmeldt: 16. jul 2009, 12:34

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Niels Jørgen »

Carsten Søndergaard skrev: 28. jan 2022, 00:20
Vigan skrev: 27. jan 2022, 22:49Måske skulle nogen oprette en mulighed for, at samlere kunne testamentere deres serier til en central instans, så man vidste, at de ville ende et sted, hvor de blev værdsat, frem for i den nærmeste container. Måske en opgave for Tegneserierådet?
I hvert fald er den mulighed allerede etableret i Sverige, hvor Seriefrämjandet, som har 40 års forspring i forhold til Dansk Tegneserieråd, modtager donationer til foreningens historiske samling, Svenskt Seriearkiv. Beklageligvis varer det nok lidt, før man når så langt i Danmark.

https://serieframjandet.se/svenskt-seri ... onationer/
Ja, men problemet er at få den information ud til "menigmand" som intet aner om tegneserier, og som blot betragter den slags blade på linje med gamle aviser og ugeblade. Min gamle moster ville ikke ane at hun smed guld ud, hvis hun stod med den slags blade, og sådan tror jeg 87% af befolkningen har det :) Vi er en lille hård kerne, os der er tegneserienørder ....
Brugeravatar
Niels Jørgen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 107
Tilmeldt: 16. jul 2009, 12:34

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Niels Jørgen »

Vigan skrev: 27. jan 2022, 22:49
Berti Stravonsky skrev: 26. jan 2022, 19:09
Frank Madsen skrev: 26. jan 2022, 16:55 Det er svært for efterladte uden viden og netværk at komme af med alle effekter af værdi i et bo. Endnu et godt argument for, at samlere selv sørger for at få solgt deres samlinger, inden de dør, og bruger pengene på sprut og damer. :lol:
Problemet er dog, at ingen kender dagen.
Eller er det "fordelen"?

Jeg har da også af og til tænkt på, hvad der skal ske med min samling, når jeg en dag får en tagsten i hovedet (eller lignende). Min kone og børnene ville sandsynligvis køre den direkte på genbrugspladsen (altså ikke tagstenen, men samlingen), så jeg overvejede at testamentere den (samlingen) til en ven, der deler interessen. Problemet er så bare, at dem, jeg har af den slags (altså venner, ikke samlinger ... eller tagsten), er ældre end mig og dermed sandsynligvis får deres tagsten i hovedet før mig (eller et eller andet - sådan statistisk set).

Rigtig god pointe. De fleste af vore pårørende aner intet om vores sygelige trang, vores afhængighedsskabende lidenskab, og da slet ikke om værdien af de der gamle sager på hylderne :)

Jeg har selv lavet testamente, hvor det klart er beskrevet hvad der skal ske med samlingen, hvem man skal kontakte for at få dem solgt når jeg er væk osv.

Jeg tror desværre der er meget guld der er gået op i røg i diverse brændeovne og forbrændingsanstalter i tidens løb, snøft ..
Brugeravatar
Niels Jørgen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 107
Tilmeldt: 16. jul 2009, 12:34

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Niels Jørgen »

Og lige en bemærkning:

Denne samling VAR røget i papircontaineren, hvis ikke det var fordi nabo-konen tilfældigt så de brune pakke ligge på en hylde, og spurgte til hvad det var? Var hun kommet en time senere, var det røget på traileren, og kørt på genbrugspladsen. Hun blev nysgerrig, selv om hun intet aner om tegneserier, og fandt mig på Facebook :)

Jeg gætter på, at salget af samlingen ender på den anden side af 100.000 - men nu glæder jeg mig til at se alle bladene, hidtil har jeg kun set 10%, skal lige have bekræftet at resten er samme høje standard.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Robin »

Niels Jørgen skrev: 28. jan 2022, 07:24
Vigan skrev: 27. jan 2022, 22:49
Berti Stravonsky skrev: 26. jan 2022, 19:09 Problemet er dog, at ingen kender dagen.
Eller er det "fordelen"?

Jeg har da også af og til tænkt på, hvad der skal ske med min samling, når jeg en dag får en tagsten i hovedet (eller lignende). Min kone og børnene ville sandsynligvis køre den direkte på genbrugspladsen (altså ikke tagstenen, men samlingen), så jeg overvejede at testamentere den (samlingen) til en ven, der deler interessen. Problemet er så bare, at dem, jeg har af den slags (altså venner, ikke samlinger ... eller tagsten), er ældre end mig og dermed sandsynligvis får deres tagsten i hovedet før mig (eller et eller andet - sådan statistisk set).

Rigtig god pointe. De fleste af vore pårørende aner intet om vores sygelige trang, vores afhængighedsskabende lidenskab, og da slet ikke om værdien af de der gamle sager på hylderne :)

Jeg har selv lavet testamente, hvor det klart er beskrevet hvad der skal ske med samlingen, hvem man skal kontakte for at få dem solgt når jeg er væk osv.

Jeg tror desværre der er meget guld der er gået op i røg i diverse brændeovne og forbrændingsanstalter i tidens løb, snøft ..
Uden at ville polemisere, så må der da være NOGLE pårørende, der ved lidt om "vores sygelige trang, vores afhængighedsskabende lidenskab". Det er vel som sådan ikke en hemmelighed, i familen, at vi/jeg har fis i kasketten og samler på tegneserier, og at der kan være "penge i lortet", som man siger. Og Jow, der er sikkert nogle mennesker, der ikke ved det samme som de, der færdes hér og i andre fora, men jeg støder da ind i mellem på folk, der tror, de har en formue liggende i "gamle" And blade, eller blot det er gammelt ( læs: smadret og slidt), så er det sikkert guld værd. Blot sagt, for ikke HELT at undervurdere familiemedlemmer og øvrige samfundsborgere. Det er så selvfølgelig klogt, som Frank og andre skriver, at agere selv, såsom at skrive ned hvad der skal ske ved ens evt. bortgang eller selv sælge eller give videre.

Rigtig god fornøjelse i øvrigt med projektet og MANGE tak for at have delt oplevelsen hér. Jeg GLÆDER mig til at den "fortsættes i næste nummer!"
mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Noeffe
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 191
Tilmeldt: 10. mar 2006, 13:25

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Noeffe »

Her i weekenden viste jeg min knægt noget af min samling, bl.a. mine A.And fra 1949, og indviede ham samtidig i værdien.
Han var stille en stund og udbrød så:
"Far, hvis du dør - må jeg så ikk' arve dine tegneserier !?"

Så herhjemme har vi helt styr på, hvad der skal ske med min samling :-)
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Robin »

Noeffe skrev: "Her i weekenden viste jeg min knægt noget af min samling, bl.a. mine A.And fra 1949, og indviede ham samtidig i værdien.
Han var stille en stund og udbrød så:
"Far, hvis du dør - må jeg så ikk' arve dine tegneserier !?"

Så herhjemme har vi helt styr på, hvad der skal ske med min samling :-)"


Skønno! Jeg har haft en lignende oplevelse med mine døtre. De var hhv. 8 og 11 år, og det var så And fra -49 og de tidlige danske Batman og Carlt, :roll: , men de sagde: Må vi godt sælge dem, så?" Også en slags styr! :D

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Niels Jørgen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 107
Tilmeldt: 16. jul 2009, 12:34

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Niels Jørgen »

Et besøg værd ...

Så kom dagen, hvor jeg drog mod fyn for at besøge Ib. Ib er 86 år, og bor alene i et stort hus på landet. Hele livet har han været samler. en lidenskab han har arvet fra sin far. I kælderen breder en samling af sendeudstyr, radioer, telefoner og meget andet fra 2. verdenskrig sig over et par hundrede m2, nøje stillet op, og i pinlig orden. Her er totalt rent, alt er i årgangsorden, der er en komplet telefoncentral fra år 1900, et utal af kortbølgeradioer, tyske hemmelige sendere, og meget, meget mere.

En stor kasse stikker ud - deri ligger biograffilm-programmer. Der er vel et par tusinde ... (!), fra Nordisk films første stumfilm omkring år 1900 og frem til 1948-49. Alt er som nyt. Som om en biografgænger har fået stukket programmet i hånden i går, og har gemt det, uden så meget som at læse det.

Oppe i stuen har Ib fundet en stor stak brune pakker frem. Nogle få er pakket op, andre urørt. De 86 år er ikke gået sporløst henover Ib, hukommelsen er begyndt at drille, men han fortæller om samlermanien, som han har arvet fra faderen. Han fortæller, at faderen samlede filmprogrammer og radioer, og han forsatte hvor faderen var begyndt. Det hele smeltede sammen. Alt er gemt.

De brune pakker lokker .. han fortæller, at han som dreng selv købte mange blade, julehæfter, og da Skipper Skræk begyndte at udkomme, købte han dem fast. Det samme sket med Kong Kylie, Anders And, Fantom-hæfter, Serie hæftet, og Superman. Og det var samme procedure hver gang: Købe, læse en gang, og så pakke væk. Hver gang der var gået et år, blev årets blade delt op i serier og pakket ind i brunt, vandtæt papir, og forseglet. Og gemt væk.

Efter nogle år ville han gerne læse de første Anders And, de første Skipper Skræk og Konkylie igen, og for at de ikke skulle lide overlast, fik hans far dem bundet ind. Så årgang 1949 og 50 af Anders And fremstår i en indbunden bog, det samme med Skipper skræk og Kong Kylie. Resten af bladene rørte han ikke ved. Årene gik, Ib blev elektriker (så kunne han jo selv reparere radio-udstyret), og der kom kone, børn og et længere ophold på Grønland til. Alt imens de brune pakker lå opmaganiseret hjemme i Danmark.

Årene går, og Ib går på pension, konen dør og Ib er alene. Nu i slutningen af firserne, begynder tanken om at livet ikke varer evigt at melde sig:
Hvad skal der ske med alle tingene? Som Ib sagde, da han blev spurgt om han ville af med Filmprogrammerne:
"Nej, jeg vil ikke af med noget som helst, jeg vil beholde det hele, men de kan jeg jo ikke ..."
Ib er begyndt at rydde ud. Museeer er kontaktet, overtager dele af radiosamlingen. Diverse museer, der beskæftiger sig med 2. verdenskrig, teknik osv er også på banen. Samlingen er aldeles unik.

Men de der brune pakker skulle bare smides ud. På traileren og afsted på genbrugspladsen. Hvad skulle gamle blade dog bruges til? Men nabo-konen fattede interesse, og spurgte Ib, om hun måtte undersøge om der var nogen der havde interesse for den slags ...

Og så kom jeg ind i billedet. Og Lauritz.com.

Jeg har brugt en hel dag på at gennemgå det hele, og jeg var lidt rystet da jeg kørte hjem. Ib's historie er fantastisk, og jeg havde ondt af den gamle mand, der så nødigt ville slippe sine ting. Huset er sat til salg, og stille og roligt bliver indboet reduceret, så han er klar til en mindre lejebolig.

Og hvad gemte pakkerne så? Set med samlerøjne?

Noget der bedst kan betegnes som en tidslomme. Gamle tegneserier, der har været lufttæt forseglede, urørt i 60-65 år og behandlet uhørt nænsomt.
Nogle blade har lidt rullet ryg efter at have været læst, få andre har lidt slid på hjørner, men hovedparten er som nye. Det helt fantastiske er, at papiret er hvidt, fleksibelt og spændstigt, og trykfarverne klare og kraftige. Som sagt: Bladene er som nye.
Jeg fik lov til at pakke flere af pakkerne op. Fantastisk følelse! Og det var med en vis stolthed og ydmyghed jeg gjorde det.

Samlingen omfatter:
Superman 1950-54
Nr 1 1950 mangler, og Ib kunne simpelthen ikke huske præcist hvorfor, men noget med at han først begyndte at samle, da han købte nr 2 ..

Fantom-hæfter komplet

Anders And 1949-54 komplet, dog 49-50 indbunden. incl b-hæfter.

Solo-hæfter 1 - 19

Skipper Skræk 1946 - 53

Kong Kylie 46 - 54

Serie hæftet komplet

Og en masse løse hæfter fra 1942 - 53

Og standen? Outstanding. Jeg tror ikke der reelt findes blade i "mint" fra den periode, men en del af disse blade er ihvertfald NM, måske NM+.
Det er svært at gengive på et billede, men det mest bemærkelsesværdige er papiret og farvernes friskhed. Det skyldes givet at de har været forseglet lufttæt.

Og hvad sker der nu? Vi havde snakket om at jeg skulle prøve at finde samlere der var interesseret, nogle der ville købe dele af samlingen, men nabokonen har haft dele af bladene med til Lauritz i Vejle, og de kommer til salg der engang i løbet af februar. Ikke som et samlet lot, men derimod enkeltvis. Samtlige blade bliver solgt enkeltvist. Med undtagelse af bøgerne med Anders And 49-50 og Skipper skræk/Kong Kylie.
Lauritz er overbevist om at bladene vil gå meget højt op i pris.
Jeg var lidt loren ved at det skulle være lauritz, men aftalen lyder faktisk ok. Og for sælger, som ikke ville ane hvordan de skulle sælges, lyder det som det rigtige. Lauritz har garanteret en mindstepris på 50.000 samlet. De ryger meget højere op. Mindst det dobbelte, vil jeg tro.

Jeg er spændt på at følge auktionerne. Og nej, jeg har ikke andel i det, jeg er kun glad for at jeg fik lov til at se samlingen, og endda pakke nogle af pakkerne op!

Nedenfor er en række billeder, men de yder simpelthen ikke bladene retfærdighed ...
Fantom hæfter04.jpg
Fantom hæfter01.jpg
Anders And 42.jpg
Anders And 40.jpg
Anders And 39.jpg
Anders And 38.jpg
Anders And 31.jpg
Anders And 29.jpg
Anders And 27.jpg
Anders And 15.jpg
Senest rettet af Niels Jørgen 29. jan 2022, 16:17, rettet i alt 3 gange.
Besvar