Genfind tegneserieglæden: Nævn 5 titler

Besvar
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Genfind tegneserieglæden: Nævn 5 titler

Indlæg af Frank Madsen »

På Nummer9.dk oplister Charlotte Johanne Fabricius i klummen "Femi-nichen: Genfind tegneserieglæden" fem tegneserier, der kan vække tegneserieglæden hos en træt forsker. Charlotte har skrevet en ph.d. om piger i superheltetegneserier. "4 år og 96 nærlæste trade paperbacks senere er jeg..., en lille smule træt." skriver hun, hvorefter hun kommer med sin liste over tegneserier, der måske kan give hende tegneserielæselysten tilbage.

Jeg tænkte, at folk herinde måske kunne gøre Nummer9 kunsten efter og lave deres egne lister med 5 titler, der ville kunne give dem tegneserielæselysten tilbage.

Nummer9's liste er alle sammen NYPRODUCEREDE tegneserier, der udkommer i 2022, så jeg tænkte, at det skal titlerne i denne tråd også være. For nogle vil det sikkert være et kærkomment benspænd, for andre måske en uvant udfordring.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
yogibear&booboo
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 136
Tilmeldt: 18. jan 2008, 13:23
Geografisk sted: århus

Re: Genfind tegneserieglæden: Nævn 5 titler

Indlæg af yogibear&booboo »

Knægten med det store hoved
Professor Rivegals barndom og ungdom
Dyrlægen fra Missouri tager hævn over sine fjender og går amok
Vulkanologerne bind 1: PAS PÅ DU SKAL IKKE GÅ SÅ TÆT PÅ
Alle disse himmellegemer
yogibear&booboo
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 136
Tilmeldt: 18. jan 2008, 13:23
Geografisk sted: århus

Re: Genfind tegneserieglæden: Nævn 5 titler

Indlæg af yogibear&booboo »

Det døde meget hurtigt, beklager. Jeg ville ellers gerne læse titlerne på min egen liste. Jeg er ikke sikker på om navnet var professor eller doktor Rivegal, under alle omstændigheder er der tale om den mest vanvittige skurk fra Jumbo-bøgerne. I historien flyver Anders og Joakim til en tropisk ø i hver deres vandflyver til et vigtigt møde, men det viser sig de har fået falske beskeder sendt af denne Rivegal, som så dukker op mellem palmetræerne i en ombygget bulldozer med en tidsmaskinestrålekanon i stand til at sende vores hovedpersoner tilbage i tiden. Der må have været andre historier med professoren eller doktoren, men jeg har ikke læst dem, aner ikke hvorfor han var så gal.

Af Charlotte Johanne Fabricius' anbefalinger vil jeg især gerne læse den af Kate Beaton, hendes Hark A Vagrant er virkelig sjov.
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 819
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Genfind tegneserieglæden: Nævn 5 titler

Indlæg af superboy »

Jeg har ikke oversikt over hva som kommer i 2022, så dette ble for vanskelig. Men satser på at vi får flere bøker av Jerome K. Bloche, og når vi nærmer oss slutten av serien så er disse nyproduserte. Jerome K Bloche gir meg alltid mye leseglede. Album nr 28 kommer på fransk nå i 2022.
Vedhæftede filer
Jerome-K-Jerome-Bloche-Et-pour-le-pire.jpg
Jerome-K-Jerome-Bloche-Et-pour-le-pire.jpg (48.09 KiB) Vist 666 gange
Besvar