Source Point's oldies - skidt og kanel

Besvar

Opdateret, parodierende tekst?

ja, for pokker, vi gider ikke de gamle tekster
0
Ingen stemmer
nej, nej, nej, det er helligbrøde
3
50%
jeg er ligeglad, bare jeg kan få mine newies
3
50%
 
Afgivne stemmer: 6

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Source Point's oldies - skidt og kanel

Indlæg af GoogaMooga »

Så har jeg modtaget de to første hæfter med oldies genoptryk fra Source Point, og de ser nydelige og indbydende ud, som de ligger der, scannet fra gamle hæfter. Men - og det er et stort MEN - det ene hæfte har opdateret tekst, vel nærmest en parodierende tekst, mens det andet bibeholder både billeder og tekst. Det er hændt før, at man opdaterer noget gammelt i håb om at score billige points hos de postmoderne og meget ironiske læsere, men det er og bliver et no-no, en grimme uskik, som vi må til livs! Det drejer sig rent konkret om Sham Comics #3 med Forest Duck af Frank Frazetta. Omhyggeligt scannet fra Barnyard Comics #18, juni 1948. Bladet, som er i autentisk golden age format, byder på funny animal serier af Frazetta, og det ville da også have været kræs, hvis bare det ikke havde været for de lidt for smarte nye tekster. I en enkelt taleboble forekommer ordet "Fuck!", og det var altså ikke gået an i 1948, og er egentlig heller ikke særligt velset i dag. Ikke for at være snerpet, men jeg vil ha' den ægte vare. Skal jeg have banden og svovlen, er der mange andre steder at gå hen. Så det er en ommer, Source Point.

Billede

Og så dette hæfte, som er den ægte vare, helt og holdent:
Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar