E-voke. Alt om, af og med...

Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8455
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: E-voke. Alt om, af og med...

Indlæg af Frank Madsen »

Lars S skrev: 24. okt 2023, 11:46
Robin skrev: 19. okt 2023, 21:27 Fantomet.....? 8)

mvh.
Det var også min tanke :)
Håbe, håbe
Eller Frikadellemanden. Vi er mange, der stadig venter på afsnit 4. :-)

9988760168950.jpg
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Lars S
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 866
Tilmeldt: 29. mar 2005, 11:38
Geografisk sted: Odense

Re: E-voke. Alt om, af og med...

Indlæg af Lars S »

Frank Madsen skrev: 24. okt 2023, 11:49
Lars S skrev: 24. okt 2023, 11:46
Robin skrev: 19. okt 2023, 21:27 Fantomet.....? 8)

mvh.
Det var også min tanke :)
Håbe, håbe
Eller Frikadellemanden. Vi er mange, der stadig venter på afsnit 4. :-)


9988760168950.jpg
Det har jeg råbt højt om i mange år!!! :)

Nu må du ikke drille Frank :twisted:

Også gerne mere med de andre serier i Stegte striber
LarsChristiansen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 147
Tilmeldt: 1. feb 2021, 21:27
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Re: E-voke. Alt om, af og med...

Indlæg af LarsChristiansen »

:D ... Robin havde ret... FANTOMET vender tilbage på dansk! :)
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4711
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: E-voke. Alt om, af og med...

Indlæg af Robin »

Så skal der vandres! Og så kunne Forlaget Eudor måske klare den med Stegte striber/Frikadellemanden? :wink:

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Peoples Choice
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 97
Tilmeldt: 15. jul 2020, 19:27

Re: E-voke. Alt om, af og med...

Indlæg af Peoples Choice »

Det er jo simpelthen den bedste tegneserienyhed i 2023...fantastisk. Min første tegneserieinteresse fra 70'erne kommer til live i 2023 på dansk...første samling, som blev fuldtallig med sidste/seneste udgivelse på dansk i 1999 udover Egmonts udgivelse i 2001... bare guld ud over alle grænser...:-)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: E-voke. Alt om, af og med...

Indlæg af GoogaMooga »

Peoples Choice skrev: 27. okt 2023, 17:26 ... bare guld ud over alle grænser...:-)
8)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
LarsChristiansen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 147
Tilmeldt: 1. feb 2021, 21:27
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Re: E-voke. Alt om, af og med...

Indlæg af LarsChristiansen »

I forbindelse med Copenhagen Comics – den 18. og 19. maj 2024 – har vi med E-voke inviteret to internationale tegnere. Det er Philippe Xavier fra Belgien, som vi har udgivet serien "Conquistador" med – og til tegneserie-festlighederne udgiver vi et nyt dobbelt-album af ham; "Korstog". Xavier kendes også for flere andre serier på dansk. https://e-voke.dk/#!/?search=Xavier
Vi har også fornøjelsen af at få besøg ved vores stand af franske Laurent Astier, som vi har udgivet westernserien "Giften" med – samt historien "Sådan bliver man rig i juni '40": https://e-voke.dk/#!/?search=Astier
Så der vil være mulighed for at få sig en signering ved køb af et eller flere af tegnernes værker ved vores stand. :) Her også link til Copenhagen Comics: https://copenhagencomics.dk/ Vi håber at se mange af jer!
Brugeravatar
Jack J
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 393
Tilmeldt: 3. feb 2009, 03:43
Geografisk sted: outside the norm
Kontakt:

Re: E-voke. Alt om, af og med...

Indlæg af Jack J »

Peoples Choice skrev: 27. okt 2023, 17:26 Det er jo simpelthen den bedste tegneserienyhed i 2023...fantastisk. Min første tegneserieinteresse fra 70'erne kommer til live i 2023 på dansk...første samling, som blev fuldtallig med sidste/seneste udgivelse på dansk i 1999 udover Egmonts udgivelse i 2001... bare guld ud over alle grænser...:-)
Hvis man er SÅ glad for Fantomet, så kan man jo altså stadig få sin lyst styret i bladform: "Fantomet" udkommer hver måned (omend det er på dialektdansk, dvs. svensk). Abo kan oprettes i Danmark.
Peoples Choice
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 97
Tilmeldt: 15. jul 2020, 19:27

Re: E-voke. Alt om, af og med...

Indlæg af Peoples Choice »

Helt enig Jack, og jeg kunne sikkert også støve de øvrige udenlandske markeder tomme, men det er ikke helt dér min interesse ligger, da jeg primært holder mig til de danske udgivelser, da det er danskheden i en tegneserie(Ved ikke om der findes et sådant udtryk), som også tiltaler mig.

Nu er det jo ikke fordi, at det danske Fantomet er kørt over en snorelige tidskronologisk udgivelse's hyppighed, da Fantomet jo var Allemandseje. Det er naturligvis Lee Falk's opfindelse med tegnere som Ray Moore og Wilson MCcoy, senere Sy Barry, men ret hurtigt blev Fantomet et globalt foretagende, og specielt et svensk foretagende, da de havde flere fremragende tegnere bla. Rolf Gohs, Hans Lindahl oa. og ikke mindst spanske Jaime Vallvé, som boede i DK og franske Georges Bess.

Hurra for Sy Barry i øvrigt, som stadig lever i en alder af 96 år (ved ikke om han tegner endnu).

Men flere andre lande var store Fantomet tilhængere, ikke mindst spanien, L'Uomo Mascherato , hvor mange af historierne i de danske udgivelser også blev taget fra.

Men min fascination af Fantomet og karakteren er også primært begrænset til de danske udgivelser, da det var her det hele startede for mig :-)
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9434
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: E-voke. Alt om, af og med...

Indlæg af Antaeus »

Peoples Choice skrev: 5. apr 2024, 17:06 Helt enig Jack, og jeg kunne sikkert også støve de øvrige udenlandske markeder tomme, men det er ikke helt dér min interesse ligger, da jeg primært holder mig til de danske udgivelser, da det er danskheden i en tegneserie(Ved ikke om der findes et sådant udtryk), som også tiltaler mig.

Nu er det jo ikke fordi, at det danske Fantomet er kørt over en snorelige tidskronologisk udgivelse's hyppighed, da Fantomet jo var Allemandseje. Det er naturligvis Lee Falk's opfindelse med tegnere som Ray Moore og Wilson MCcoy, senere Sy Barry, men ret hurtigt blev Fantomet et globalt foretagende, og specielt et svensk foretagende, da de havde flere fremragende tegnere bla. Rolf Gohs, Hans Lindahl oa. og ikke mindst spanske Jaime Vallvé, som boede i DK og franske Georges Bess.

Hurra for Sy Barry i øvrigt, som stadig lever i en alder af 96 år (ved ikke om han tegner endnu).

Men flere andre lande var store Fantomet tilhængere, ikke mindst spanien, L'Uomo Mascherato , hvor mange af historierne i de danske udgivelser også blev taget fra.

Men min fascination af Fantomet og karakteren er også primært begrænset til de danske udgivelser, da det var her det hele startede for mig :-)
Det klassiske Fantomet var godt og de senere historier blev endda endnu bedre og også bedre tegnet, hvor de store tegnere var Vallvé, Leppänen, Barry og Lindahl.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Jack J
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 393
Tilmeldt: 3. feb 2009, 03:43
Geografisk sted: outside the norm
Kontakt:

Re: E-voke. Alt om, af og med...

Indlæg af Jack J »

Peoples Choice skrev: 5. apr 2024, 17:06 Helt enig Jack, og jeg kunne sikkert også støve de øvrige udenlandske markeder tomme, men det er ikke helt dér min interesse ligger, da jeg primært holder mig til de danske udgivelser [...]
Fair nok, og jeg forstår det godt. Men jeg forstår også den modsatte vej; nemlig at søge mod udlandet, hvis man elsker en serie, og den bare ikke kommer på dansk mere. For en del år siden begyndte jeg f.eks. at købe "Inspektør Canardo" på tysk, eftersom der kun var fem albums ude på dansk. Og jeg troede bestemt ikke, at den nogensinde ville udkomme på dansk igen - det gør den dog så alligevel (selvom udgivelsen går lidt langsomt; der er kommet ét samlebind indtil videre)!
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 885
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: E-voke. Alt om, af og med...

Indlæg af Asger Pedersen »

Peoples Choice skrev: 5. apr 2024, 17:06 Helt enig Jack, og jeg kunne sikkert også støve de øvrige udenlandske markeder tomme, men det er ikke helt dér min interesse ligger, da jeg primært holder mig til de danske udgivelser, da det er danskheden i en tegneserie(Ved ikke om der findes et sådant udtryk), som også tiltaler mig.

Nu er det jo ikke fordi, at det danske Fantomet er kørt over en snorelige tidskronologisk udgivelse's hyppighed, da Fantomet jo var Allemandseje. Det er naturligvis Lee Falk's opfindelse med tegnere som Ray Moore og Wilson MCcoy, senere Sy Barry, men ret hurtigt blev Fantomet et globalt foretagende, og specielt et svensk foretagende, da de havde flere fremragende tegnere bla. Rolf Gohs, Hans Lindahl oa. og ikke mindst spanske Jaime Vallvé, som boede i DK og franske Georges Bess.

Hurra for Sy Barry i øvrigt, som stadig lever i en alder af 96 år (ved ikke om han tegner endnu).

Men flere andre lande var store Fantomet tilhængere, ikke mindst spanien, L'Uomo Mascherato , hvor mange af historierne i de danske udgivelser også blev taget fra.

Men min fascination af Fantomet og karakteren er også primært begrænset til de danske udgivelser, da det var her det hele startede for mig :-)
Nu var det danske jo også indover da George Olesen ghostede serien i mange år for Sy Barry,
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Besvar