Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af Erling Søby »

Jeg er hælder også til 2'eren. En føniks kunne være fin. Måske Den Gyldne Føniks? Eller bare en gylden føniks?
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af GoogaMooga »

Erling Søby skrev: 7. dec 2022, 15:05 Jeg er hælder også til 2'eren. En føniks kunne være fin. Måske Den Gyldne Føniks? Eller bare en gylden føniks?
Eller også bare "Føniks-prisen 2022" :)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev: 7. dec 2022, 13:02Men hvordan ser en genstarts-pokal ud? Hvordan skal det nye diplom designes?
F.eks. sådan:

Den-Gyldne-Genstart-2022-diplom.png
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af GoogaMooga »

Den er flot, men måske kommunikerer den ikke så tydeligt som en gylden føniks. Jeg er ikke motorsagkyndig, så for mig ligner det bare en dippedut. :)

Føniks-prisen eller Den Gyldne Føniks kunne også være flot. Den Gyldne Føniks ville bevare noget af det gamle navn.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af GoogaMooga »

Men den er mere original end Føniks fuglen, som vist allerede eksisterer som filmpris et eller andet sted i Asien. :)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af GoogaMooga »

Okay, Frank's nye diplom er altså virkelig flot og original, og det er navnet også. Jeg har det fint med "Den Gyldne Genstart".
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af Erling Søby »

Ja, jeg kan også godt li’ det.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev: 7. dec 2022, 15:58Jeg er ikke motorsagkyndig, så for mig ligner det bare en dippedut. :)
Men du vidste dog, at dippedutten hørte hjemme i en motor. :-)

Hvis diplomet er godkendt, så skal jeg bare bruge en prisvinder og en begrundende tekst under vindernavnet, så er årets diplom klar.

Ikke for at polemisere yderligere, men mere fordi at det måske er meget godt at få prisens statutter fastlagt én gang for alle, så vi slipper for at ... øh, diskutere igen til næste år:

"Den gyldne genstart" hædrer et forlag, der succésfuldt har genoptaget udgivelsen af en tegneserie på dansk. Det være sig kronologisk fra starten, som videreførelse af den oprindelige danske nummerorden eller som en komplet udgave. Det er en betingelse, at der i årets løb er udgivet mindst ét bind i den pågældende serie.

Tilføjelser?
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af GoogaMooga »

Frank Madsen skrev: 7. dec 2022, 17:00
Hvis diplomet er godkendt, så skal jeg bare bruge en prisvinder og en begrundende tekst under vindernavnet, så er årets diplom klar.

Ikke for at polemisere yderligere, men mere fordi at det måske er meget godt at få prisens statutter fastlagt én gang for alle, så vi slipper for at ... øh, diskutere igen til næste år:

"Den gyldne genstart" hædrer et forlag, der succésfuldt har genoptaget udgivelsen af en tegneserie på dansk. Det være sig kronologisk fra starten, som videreførelse af den oprindelige danske nummerorden eller som en komplet udgave. Det er en betingelse, at der i årets løb er udgivet mindst ét bind i den pågældende serie.

Tilføjelser?
En god og dækkende formulering, som vi kan bruge hvert år både som indledende tekst og i følgebrevet til vinderforlaget. :) (Dog er det underforstået, at hvert videreført bind kvalificerer, således kan Fabel være med igen i år med endnu et bind af "Jonathan".)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af Erling Søby »

Jeg vil foreslå, at ordet “succesfuldt” udgår. Det behøver ikke være et kriterie og kan være svært at afgøre, om det er opfyldt.

Men derudover enig.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af GoogaMooga »

Erling Søby skrev: 7. dec 2022, 17:32 Jeg vil foreslå, at ordet “succesfuldt” udgår. Det behøver ikke være et kriterie og kan være svært at afgøre, om det er opfyldt.

Men derudover enig.
"Succésfuldt" giver diplomet lidt ekstra krydderi, og alene dét at en serie bliver genoptaget, er en sejr og en succés. Jeg har givet mig meget nu, så må Erling også bøje sig lidt.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 7. dec 2022, 17:36
Erling Søby skrev: 7. dec 2022, 17:32 Jeg vil foreslå, at ordet “succesfuldt” udgår. Det behøver ikke være et kriterie og kan være svært at afgøre, om det er opfyldt.

Men derudover enig.
"Succésfuldt" giver diplomet lidt ekstra krydderi, og alene dét at en serie bliver genoptaget, er en sejr og en succés. Jeg har givet mig meget nu, så må Erling også bøje sig lidt.
Jeg vil si meg enig med Erling her. "Suksessfullt" føles litt innsnevrende, og er også mer en subjektiv bedømmelse. Å ha gjenstartet en serie i dansk publisering er god nok grunn i seg selv til æresbevisningen.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af Antaeus »

Jeg kan sagtens gå ind for den gyldne fejebakke selv om den gyldne føniks er et mere positivt navn og også er fint.
Den gyldne genstart er virkelig et ringe navn.

Personligt ville jeg dog allerhelst have den gyldne klassiker (eller klassikerprisen), som skulle gå til det forlag som havde gjort det bedst inden for klassikere det år, om det så var ting vi ikke havde fået før, genoptryk, samlebind eller egentlige samleværker.

Og ender det op med en gylden fejebakke eller føniks pris så kan vi jo sagtens lave en anden afstemning hvor folk stemmer om hvilket forlag der gør det bedst inden for klassikerne og hvor man så ikke uddeler en pris. Den sidste afstemning står jeg gerne for hvis vi ikke vil have en egentlig klassiker pris.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af Mesterius »

Antaeus skrev: 7. dec 2022, 18:10 Jeg kan sagtens gå ind for den gyldne fejebakke selv om den gyldne føniks er et mere positivt navn og også er fint.
Den gyldne genstart er virkelig et ringe navn.

Personligt ville jeg dog allerhelst have den gyldne klassiker (eller klassikerprisen), som skulle gå til det forlag som havde gjort det bedst inden for klassikere det år, om det så var ting vi ikke havde fået før, genoptryk, samlebind eller egentlige samleværker.

Og ender det op med en gylden fejebakke eller føniks pris så kan vi jo sagtens lave en anden afstemning hvor folk stemmer om hvilket forlag der gør det bedst inden for klassikerne og hvor man så ikke uddeler en pris. Den sidste afstemning står jeg gerne for hvis vi ikke vil have en egentlig klassiker pris.
Jeg synes ikke det trenger å begrenses til "(euro)klassikere". Googa nevnte i første innlegg i denne tråden at prisen i fjor ble utvidet til å dekke ALLE avbrutte serier. Det synes jeg den kan fortsette med.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af Antaeus »

Mesterius skrev: 7. dec 2022, 18:13
Antaeus skrev: 7. dec 2022, 18:10 Jeg kan sagtens gå ind for den gyldne fejebakke selv om den gyldne føniks er et mere positivt navn og også er fint.
Den gyldne genstart er virkelig et ringe navn.

Personligt ville jeg dog allerhelst have den gyldne klassiker (eller klassikerprisen), som skulle gå til det forlag som havde gjort det bedst inden for klassikere det år, om det så var ting vi ikke havde fået før, genoptryk, samlebind eller egentlige samleværker.

Og ender det op med en gylden fejebakke eller føniks pris så kan vi jo sagtens lave en anden afstemning hvor folk stemmer om hvilket forlag der gør det bedst inden for klassikerne og hvor man så ikke uddeler en pris. Den sidste afstemning står jeg gerne for hvis vi ikke vil have en egentlig klassiker pris.
Jeg synes ikke det trenger å begrenses til "(euro)klassikere". Googa nevnte i første innlegg i denne tråden at prisen i fjor ble utvidet til å dekke ALLE avbrutte serier. Det synes jeg den kan fortsette med.
Det taler jeg slet ikke om her????
Men vi kan fint køre videre med de afbrudte serier som er genoptaget og en pris.

Når jeg nævner klassikere så tænker jeg på alle om det så er europæiske, amerikanske eller japanske. Om det så er avisserier, album, blade eller superhelte serier.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Besvar