Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af GoogaMooga »

Hej. Hvis der er stemning for at køre Den Gyldne Fejebakke 2022 en tredie gang, så er det her, du kan nominere de forlag, der har været flinkest til at fuldføre en tidligere afbrudt serie. Udgangspunktet var oprindeligt euroklassikerne, men sidste år blev det udvidet til at omfatte alle afbrudte serier. Nomineringerne kører indtil 14. december kl. 23.59, hvorefter den egentlige afstemning foretages, med kåring af vinderen den 25. december kl 00.00.

Jeg nominerer Cobolt, for årets vigtigste tegneserieudgivelse, Luftens Ørne intégrale bind 1.
Vedhæftede filer
Den-Gyldne-Fejebakke-2021-diplom.jpg
Den-Gyldne-Fejebakke-2021-diplom.jpg (39.59 KiB) Vist 1326 gange
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af Mesterius »

E-voke skal selvsagt nomineres for Agent 327: Samlet 1 – 1966-1968.

Billede
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af Mesterius »

Men når det gjelder å fullbyrde utgivelsene av en viktig euroklassiker på dansk, kommer verken agenten eller flygeressene på førsteplass. Den æren går til Forlaget Zoom for de nye, komplette bokutgivelser av både Rob-Vel og Jijés Splint & Co. "Splint & Co. af Rob-Vel 1938-1943" utkom den 1. november ifølge Zooms Facebook-side. "Splint & Co. - Jijé 1940-1951" er litt forsinket, men vil bli tilgjengelig umiddelbart etter levering fra trykkeriet, som er planlagt til den 13. desember.

Merkelig nok er Rob-Vel-boken ennå ikke tilgjengelig hos norske Adlibris, selv om det nå er en hel måned siden den utkom. Men det er kanskje ikke så merkelig likevel. Zoom forklarer i denne Facebook-tråden at Forlaget Faraos er distributør av deres to nye Splint-bøker, og at de dermed kun er tilgjengelige "hos forhandlere der også handler med Forlaget Faraos". Med andre ord får disse bøker en langt mer begrenset distribuering enn alle andre utgivelser fra Zoom. Meget skuffende. Jeg må anta at Zoom valgte å gjøre det slik for å spare penger.

Billede

Billede
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg tror, de udkommer i meget mindre oplag end de andre Splint, og jeg bestiller dem derfor med det samme.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 1. dec 2022, 09:32 Jeg tror, de udkommer i meget mindre oplag end de andre Splint, og jeg bestiller dem derfor med det samme.
Det kan hende, men jeg har ikke har sett Zoom skrive noe på Facebook om et begrenset opplag sammenlignet med andre Splint-bøker. I seg selv ville jo dét vært et salgsargument.

Jeg finner uansett valget om distribusjon skuffende. Zoom er ikke det beste forlag når det gjelder tekniske detaljer, papirvalg, osv., men da de annonserte disse to Splint-bøker regnet jeg i det minste med at de ville komme i vanlig salg, slik omtrent alle Zooms tegneserieutgivelser gjør. Så at de valgte en eksklusiv distribusjonsform via Faraos er en nedtur. Da vil det bli både mer tungvint og (trolig) mye dyrere å bestille dem til Norge.

Forresten er jeg overrasket over at du ikke nominerte Zooms Jijé-bok med Splint & Co. med det samme du startet denne tråden. Er det ikke slik at Jijé overstyrer alt hos deg? ;)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af GoogaMooga »

Mesterius skrev: 1. dec 2022, 09:39
Forresten er jeg overrasket over at du ikke nominerte Zooms Jijé-bok med Splint & Co. med det samme du startet denne tråden. Er det ikke slik at Jijé overstyrer alt hos deg? ;)
Altså, jeg nominerede bare den mest savnede og efterspurgte, men det er klart, at Jijé også er en gave som sendt fra himlen.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 1. dec 2022, 10:15
Mesterius skrev: 1. dec 2022, 09:39
Forresten er jeg overrasket over at du ikke nominerte Zooms Jijé-bok med Splint & Co. med det samme du startet denne tråden. Er det ikke slik at Jijé overstyrer alt hos deg? ;)
Altså, jeg nominerede bare den mest savnede og efterspurgte, men det er klart, at Jijé også er en gave som sendt fra himlen.
Så Luftens Ørne er mer savnet og etterspurt enn de manglende deler av Splint & Co i sine første år?

Det kan kanskje stemme. Jeg vet dog ikke om jeg har sett statistikk for hvor etterspurte noen av de to er.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af GoogaMooga »

Det er bare sådan noget, jeg har bemærket. "Michel Vaillant" er også meget efterspurgt. Men lad os nu se, om der overhovedet bliver en afstemning i år. Det vælter ikke ligefrem ind med nomineringer.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 1. dec 2022, 12:16 Det er bare sådan noget, jeg har bemærket. "Michel Vaillant" er også meget efterspurgt. Men lad os nu se, om der overhovedet bliver en afstemning i år. Det vælter ikke ligefrem ind med nomineringer.
Michel Vaillant/Mark Breton kan da vel aldri være mer etterspurt enn Splint & Co.

Ellers synes jeg du er vel utålmodig med en tråd som bare har eksistert siden klokken fire i natt. :D
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af GoogaMooga »

Mesterius skrev: 1. dec 2022, 12:17
GoogaMooga skrev: 1. dec 2022, 12:16 Det er bare sådan noget, jeg har bemærket. "Michel Vaillant" er også meget efterspurgt. Men lad os nu se, om der overhovedet bliver en afstemning i år. Det vælter ikke ligefrem ind med nomineringer.
Michel Vaillant/Mark Breton kan da vel aldri være mer etterspurt enn Splint & Co.

Ellers synes jeg du er vel utålmodig med en tråd som bare har eksistert siden klokken fire i natt. :D
Men vi er jo dækket ind med "Splint & Co.", i nogle tilfælde både i to, tre, og fire udgaver.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev: 1. dec 2022, 04:04Jeg nominerer Cobolt, for årets vigtigste tegneserieudgivelse, Luftens Ørne intégrale bind 1.
Det er vel svært at konkurrere med Cobolt - ingen andre forlag svinger kosten i samme liga som dem.

Mesterius skrev: 1. dec 2022, 12:17
GoogaMooga skrev: 1. dec 2022, 12:16Men lad os nu se, om der overhovedet bliver en afstemning i år. Det vælter ikke ligefrem ind med nomineringer.
Ellers synes jeg du er vel utålmodig med en tråd som bare har eksistert siden klokken fire i natt. :D
:lol:
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af Antaeus »

E-voke skal selvfølgelig også nomineres for Rødskæg 5

Billede
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev: 1. dec 2022, 10:15
Mesterius skrev: 1. dec 2022, 09:39
Forresten er jeg overrasket over at du ikke nominerte Zooms Jijé-bok med Splint & Co. med det samme du startet denne tråden. Er det ikke slik at Jijé overstyrer alt hos deg? ;)
Altså, jeg nominerede bare den mest savnede og efterspurgte, men det er klart, at Jijé også er en gave som sendt fra himlen.
Jeg har alle samlebind, undtagen det hollandske som jeg har sprunget over. Jeg kommer også til at springe de kommende fra Zoom over.
Det af Rob-Vel kommer jeg næppe til at læse og det allertidligste af Franquin tvivler jeg også på om jeg kommer til at læse.


Udover at man har taget en serie op igen så tæller det vel også at man bliver vel med at udgive den.
Ja her er jo rigtig mange, men for bare at nævne nogle:
Storm
Felix
Peter og Perle
Tim og Thomas
Allan Falk
Jonathan
Michal Logan
Yoko Tsuno
Franka
Blake & Mortimer
etc.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus, det gør feltet for bredt, hvis vi medtager fortløbende serier, der ikke har været lukket eller afbrudt.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus skrev: 1. dec 2022, 12:57
Det af Rob-Vel kommer jeg næppe til at læse og det allertidligste af Franquin tvivler jeg også på om jeg kommer til at læse.
Du mener vel:
Jijé
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar