Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev: 1. dec 2022, 14:18 Antaeus, det gør feltet for bredt, hvis vi medtager fortløbende serier, der ikke har været lukket eller afbrudt.
Storm har været afbrudt.
Peter og Perle er en avisserie som nu kommer i samlebind
Felix er en avisserie som nu kommer i samlebind
Tim og Thomas har været afbrudt
Allan Falk har været afbrudt
Jonathan har været afbrudt
Michael Logan har været afbrudt
Senest rettet af Antaeus 1. dec 2022, 15:00, rettet i alt 1 gang.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev: 1. dec 2022, 14:21
Antaeus skrev: 1. dec 2022, 12:57
Det af Rob-Vel kommer jeg næppe til at læse og det allertidligste af Franquin tvivler jeg også på om jeg kommer til at læse.
Du mener vel:
Jijé
Nej, jeg mener af dem jeg allerede har købt.
Der har jeg kigget på Rob-Vel, det materiale hiver ikke ligefrem i mig.
Og det allerførste af Franquin er væsentlig bedre tegninger, men ser også meget naivt ud så det kommer jeg nok heller ikke til at læse.

Jeg ved ikke hvordan Jijes Splint & Co. ser ud, men hvis vi er i samme naive stil som det andet så bliver det også sprunget over.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
LarsChristiansen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 143
Tilmeldt: 1. feb 2021, 21:27
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af LarsChristiansen »

:) –Der takkes mange gange for de givne nomineringer til E-voke (Lea og jeg) – vi har dog én mere til fejebakken i året der er gået; Så her samlet altså:
Agent 327 - samlet 1
Rødskæg nr. 5
Bernard Prince nr. 16
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af Antaeus »

Og hvad med Faraos udgivelser af Alix m.fl.?
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus skrev: 1. dec 2022, 14:59
Jeg ved ikke hvordan Jijes Splint & Co. ser ud, men hvis vi er i samme naive stil som det andet så bliver det også sprunget over.
Jeg ved ikke, om "naiv" er det rette ord at bruge om sådanne store mestre, men Franquin lærte af Jijé, for Jijé er Euroklassikernes Godfather.
Senest rettet af GoogaMooga 1. dec 2022, 15:32, rettet i alt 1 gang.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 1. dec 2022, 12:19
Mesterius skrev: 1. dec 2022, 12:17
GoogaMooga skrev: 1. dec 2022, 12:16 Det er bare sådan noget, jeg har bemærket. "Michel Vaillant" er også meget efterspurgt. Men lad os nu se, om der overhovedet bliver en afstemning i år. Det vælter ikke ligefrem ind med nomineringer.
Michel Vaillant/Mark Breton kan da vel aldri være mer etterspurt enn Splint & Co.

Ellers synes jeg du er vel utålmodig med en tråd som bare har eksistert siden klokken fire i natt. :D
Men vi er jo dækket ind med "Splint & Co.", i nogle tilfælde både i to, tre, og fire udgaver.
Nei, vi er ikke dekket inn med Splint & Co. av Rob-Vel og Jijé i komplett utgave før. Det er jo hele pointet.

Splint & Co. er en av de aller største euroklassikere, så de tidligste årganger av serien fortjener selvfølgelig også å være tilgjengelige.
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 1. dec 2022, 15:24
Antaeus skrev: 1. dec 2022, 14:59
Jeg ved ikke hvordan Jijes Splint & Co. ser ud, men hvis vi er i samme naive stil som det andet så bliver det også sprunget over.
Jeg ved ikke, om "naiv" er det rette ord at bruge om sådanne store mestre, men Franquin lærte af Jijé, for Jijé er Euroklassikerne Godfather.
Antaeus kaller Gottfredson fra første halvdel av 30-tallet "naiv", og har også brukt ordet om et hopetall andre tegnere i periodene før han selv liker deres stiler. Så det er ikke overraskende.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af GoogaMooga »

Mesterius skrev: 1. dec 2022, 15:26

Nei, vi er ikke dekket inn med Splint & Co. av Rob-Vel og Jijé i komplett utgave før. Det er jo hele pointet.

Splint & Co. er en av de aller største euroklassikere, så de tidligste årganger av serien fortjener selvfølgelig også å være tilgjengelige.
Jamen, dér kan jeg kun være enig, om end jeg ikke ville ligge søvnløs over manglende Rob-Vel.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af GoogaMooga »

Mesterius skrev: 1. dec 2022, 15:28

Antaeus kaller Gottfredson fra første halvdel av 30-tallet "naiv", og har også brukt ordet om et hopetall andre tegnere i periodene før han selv liker deres stiler. Så det er ikke overraskende.
Det sjove ved det er, at de ting som Antaeus kalder naive, er blandt de serier, jeg skatter allermest. F.eks. Steve Ditko's "Amazing Spider-Man".
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 1. dec 2022, 15:30
Mesterius skrev: 1. dec 2022, 15:26

Nei, vi er ikke dekket inn med Splint & Co. av Rob-Vel og Jijé i komplett utgave før. Det er jo hele pointet.

Splint & Co. er en av de aller største euroklassikere, så de tidligste årganger av serien fortjener selvfølgelig også å være tilgjengelige.
Jamen, dér kan jeg kun være enig, om end jeg ikke ville ligge søvnløs over manglende Rob-Vel.
Nei, det er ikke overraskende, det er jo Jijé du brenner for. ;)

Jeg skjønner bare ikke hvorfor du sa at "vi allerede er dekket inn med Splint & Co" (sammenlignet med f. eks. Mark Breton) når dette dreier seg om uutgitt materiale.
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 1. dec 2022, 15:31
Mesterius skrev: 1. dec 2022, 15:28

Antaeus kaller Gottfredson fra første halvdel av 30-tallet "naiv", og har også brukt ordet om et hopetall andre tegnere i periodene før han selv liker deres stiler. Så det er ikke overraskende.
Det sjove ved det er, at de ting som Antaeus kalder naive, er blandt de serier, jeg skatter allermest. F.eks. Steve Ditko's "Amazing Spider-Man".
Jeg har aldri syntes at ordet" naiv" passer på de ting Antaeus bruker det på. De tidlige årganger av Spider-Man i Steve Ditkos strek er fantastisk tegnet.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af GoogaMooga »

Mesterius skrev: 1. dec 2022, 15:32
Nei, det er ikke overraskende, det er jo Jijé du brenner for. ;)

Jeg skjønner bare ikke hvorfor du sa at "vi allerede er dekket inn med Splint & Co" (sammenlignet med f. eks. Mark Breton) når dette dreier seg om uutgitt materiale.
Jeg er mægtig glad for Jijé, og Rob-Vel har også historisk interesse, men der er altså ting, jeg prioriterer højere.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 1. dec 2022, 15:34
Mesterius skrev: 1. dec 2022, 15:32
Nei, det er ikke overraskende, det er jo Jijé du brenner for. ;)

Jeg skjønner bare ikke hvorfor du sa at "vi allerede er dekket inn med Splint & Co" (sammenlignet med f. eks. Mark Breton) når dette dreier seg om uutgitt materiale.
Jeg er mægtig glad for Jijé, og Rob-Vel har også historisk interesse, men der er altså ting, jeg prioriterer højere.
Jo... jo. Jeg føler meg bare ikke overbevist om at f. eks. Mark Breton er mer etterspurt blant seriefans generelt enn de manglende biter av de tidlige Splint & Co.-serier.
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af Mesterius »

Antaeus skrev: 1. dec 2022, 14:59
GoogaMooga skrev: 1. dec 2022, 14:21
Antaeus skrev: 1. dec 2022, 12:57
Det af Rob-Vel kommer jeg næppe til at læse og det allertidligste af Franquin tvivler jeg også på om jeg kommer til at læse.
Du mener vel:
Jijé
Nej, jeg mener af dem jeg allerede har købt.
Der har jeg kigget på Rob-Vel, det materiale hiver ikke ligefrem i mig.
Og det allerførste af Franquin er væsentlig bedre tegninger, men ser også meget naivt ud så det kommer jeg nok heller ikke til at læse.

Jeg ved ikke hvordan Jijes Splint & Co. ser ud, men hvis vi er i samme naive stil som det andet så bliver det også sprunget over.
Jeg antar du mener at du har kikket på Rob-Vel i Egmonts samlebind fra 2009, "Splint & Co 1938-1946"?

Denne boken inneholder dog hovedsakelig Splint-serier av Jijé fra 1942-46, så da bør du også ha hatt muligheten til å lese Jijé.

Billede
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Nomineringer til Den Gyldne Fejebakke 2022

Indlæg af Mesterius »

Frank Madsen skrev: 1. dec 2022, 12:38
GoogaMooga skrev: 1. dec 2022, 04:04Jeg nominerer Cobolt, for årets vigtigste tegneserieudgivelse, Luftens Ørne intégrale bind 1.
Det er vel svært at konkurrere med Cobolt - ingen andre forlag svinger kosten i samme liga som dem.
Andre forlag svinger kosten oftere, men få svinger kosten like elegant. Etter sigende er dog E-voke oppe i samme kvalitetsliga med Agent 327-bokserien.
Besvar