Afstemning om fremtidig retningslinie til prisen Den Gyldne Fejebakke

Besvar

Hvad skal Den Gyldne Fejebakke dække?

Afstemning sluttede 14. dec 2022, 00:34

Kun udgivelser, der fortsætter hvor et tidligere forlag slap
4
31%
Alle serier, der bliver genoptaget, hvad enten det er de resterende bind eller en komplet udgave
9
69%
 
Afgivne stemmer: 13

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Afstemning om fremtidig retningslinie til prisen Den Gyldne Fejebakke

Indlæg af GoogaMooga »

Lad os få det afgjort. Vi har kun en uge til start.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Afstemning om fremtidig retningslinie til prisen Den Gyldne Fejebakke

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev: 7. dec 2022, 00:34 Lad os få det afgjort. Vi har kun en uge til start.
Hvis prisen skal gå til forlag, der påbegynder samlede udgivelser af gamle serier, bør den omdøbes - f.eks. til "Den gyldne Genstart", "Årets klassikerforlag" eller lignende, i stedet for fortsat at være hægtet op på Carsten Søndergaards oprindeligt lidt nedladende "fejebakke"-udtryk.

Hvis man fastholder "Den gyldne Fejebakke", bør prisen også lægge sig tættere op ad den oprindelige mening med begrebet "fejebakkeforlag": Et forlag, der viderefører en serie, der er opgivet af et andet forlag.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Afstemning om fremtidig retningslinie til prisen Den Gyldne Fejebakke

Indlæg af GoogaMooga »

Frank Madsen skrev: 7. dec 2022, 11:31
Hvis man fastholder "Den gyldne Fejebakke", bør prisen også lægge sig tættere op ad den oprindelige mening med begrebet "fejebakkeforlag": Et forlag, der viderefører en serie, der er opgivet af et andet forlag.
Et samleværk er også en videreførsel. En serie måtte lukkes, og blev så videreført som en intégrale. Vi er glade for navnet og Frank's flotte diplom.
Senest rettet af GoogaMooga 7. dec 2022, 11:46, rettet i alt 1 gang.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Afstemning om fremtidig retningslinie til prisen Den Gyldne Fejebakke

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg synes, det er lidt kværulantisk at insistere på, at en intégrale ikke (også) kan være en genoptagelse og videreførsel. I begge tilfælde får vi jo de manglende albums.

Men hvis Frank vil omdøbe og designe et helt nyt diplom, er det okay. Jeg tror dog noget af charmen ved fejebakke-idéen går tabt. Da vi gerne skulle se at komme videre, vil jeg gerne opfordre jer alle til at komme med forslag.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Afstemning om fremtidig retningslinie til prisen Den Gyldne Fejebakke

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev: 7. dec 2022, 11:45 Jeg synes, det er lidt kværulantisk at insistere på, at en intégrale ikke (også) kan være en genoptagelse og videreførsel. I begge tilfælde får vi jo de manglende albums.

Men hvis Frank vil omdøbe og designe et helt nyt diplom, er det okay. Jeg tror dog noget af charmen ved fejebakke-idéen går tabt. Da vi gerne skulle se at komme videre, vil jeg gerne opfordre jer alle til at komme med forslag.
Jeg synes, det er kværulantisk at insistere på at beholde navnet, men ændre indholdet. Charmen ved fejebakke-navnet var at hædre fejebakkeforlag, men hvis man i stedet vil hædre forlag, der igangsætter samlede udgaver af gamle klassikere, så er det oplagt at finde på et nyt navn, der dækker prisens nye sigte. Eller uddele to priser.

Jeg foreslår Føniks-prisen, Den Gyldne Genstart, Årets Klassikerforlag eller Årets Reboot.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Afstemning om fremtidig retningslinie til prisen Den Gyldne Fejebakke

Indlæg af GoogaMooga »

Føniks-prisen eller Årets reboot kunne måske give et flot visuelt design, men jeg synes stadig bedst om Fejebakken, der har noget Oscar og pokal over sig. Det nemmeste ville være, bare at skrive "genoptaget" i stedet for "videreført", men da det er Frank, der vil stå for designet, må det være ham, der tager den endelige beslutning. Bare vi bibeholder idéen med at genoptage afbrudte serier.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar