Det siger også noget om forskellen i forhold til fx Don Rosa, at familien fortsat er indehaver af ophavsrettighederne. Don Rosa har ingen rettigheder, det har han (eller Carl Barks) aldrig haft, dem har Disney. Dertil kommer, at for The Walt Disney Company er tegneserierne regulært småpenge, de udgør en mikroskopisk andel af koncernens omsætning, hvilket man nemt glemmer, når man betragter Disney med skandinaviske øjne. Så de er sikkert bedøvende ligeglade med at indgå i en diskussion om ændringerne.Ozymandias Rex skrev: ↑6. mar 2023, 12:02Ian Flemings arvinger har det fint med ændringerne. Og det havde Ian Fleming himself såmænd også.
https://www.ianfleming.com/statement-new-editions/
Egentlig var Roald Dahls efterkommere i samme position som Ian Flemings gennem fonden The Roald Dahl Story Company. Men da de solgte den (for næsten 5 milliarder kroner) inklusive samtlige rettigheder til Dahls historier, til Netflix for to år siden, kunne man måske godt forestille sig, at kravet om ændringer snarere er kommet fra Netflix end fra Dahls engelske udgiver Pufffin, som det ellers er fremgået.