I hvilket land er det bedst at være tegneseriefan?

Hvilket land eller sprogområde er bedst for en tegneseriefan?

Frankrig/Belgien
6
43%
Tyskland
0
Ingen stemmer
Danmark
6
43%
USA/UK
1
7%
Holland
1
7%
 
Afgivne stemmer: 14

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: I hvilket land er det bedst at være tegneseriefan?

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus skrev: 4. jun 2023, 23:04
Men nu kan du jo ikke bare sætte en afstemning op og så tage udgangspunkt i dig selv, hvis det skal være en god afstemning.
Du bør dække bredt og nogle som har andre interesser end dig. Mon ikke mange japanere ville vælge Japan, det har jeg på fornemmelsen. Og det er ret vildt at cutte et så stort tegneserieland fra i afstemningen, selv om der nok ikke er så mange danskere som ville stemme på Japan da de har et andet udgangspunkt og der er næppe er så mange mangafans herinde.
Og det er ikke sikkert at japanerne (eller mangakendere) mener at alt det bedste bliver oversat.
Nej, alt det bedste manga er ikke blevet oversat til hverken engelsk eller fransk, men det er heller ikke pointen. Dette er en afstemning om hvilket land, der dækker alverdens tegneserier bredest, og der kommer Japan altså med al respekt ikke i betragtning.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: I hvilket land er det bedst at være tegneseriefan?

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev: 4. jun 2023, 23:09
Antaeus skrev: 4. jun 2023, 23:04
Men nu kan du jo ikke bare sætte en afstemning op og så tage udgangspunkt i dig selv, hvis det skal være en god afstemning.
Du bør dække bredt og nogle som har andre interesser end dig. Mon ikke mange japanere ville vælge Japan, det har jeg på fornemmelsen. Og det er ret vildt at cutte et så stort tegneserieland fra i afstemningen, selv om der nok ikke er så mange danskere som ville stemme på Japan da de har et andet udgangspunkt og der er næppe er så mange mangafans herinde.
Og det er ikke sikkert at japanerne (eller mangakendere) mener at alt det bedste bliver oversat.
Nej, alt det bedste manga er ikke blevet oversat til hverken engelsk eller fransk, men det er heller ikke pointen. Dette er en afstemning om hvilket land, der dækker alverdens tegneserier bredest, og der kommer Japan altså med al respekt ikke i betragtning.
Nej, det er det ikke.
Det er en afstemning om hvor det er bedst at være tegneseriefan.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: I hvilket land er det bedst at være tegneseriefan?

Indlæg af Mogens »

Jeg skal ikke gøre mig klog på Japan og det japanske marked, for jeg interesserer mig overhovedet ikke for Manga, men jeg kan godt følge Antaeus i hans synspunkter. Man kan ikke negligere, at landet har haft en enorm indflydelse på tegneseriemarkedet i mange dele af verden. :wink:
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: I hvilket land er det bedst at være tegneseriefan?

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus skrev: 4. jun 2023, 23:19
GoogaMooga skrev: 4. jun 2023, 23:09 Nej, alt det bedste manga er ikke blevet oversat til hverken engelsk eller fransk, men det er heller ikke pointen. Dette er en afstemning om hvilket land, der dækker alverdens tegneserier bredest, og der kommer Japan altså med al respekt ikke i betragtning.
Nej, det er det ikke.
Det er en afstemning om hvor det er bedst at være tegneseriefan.
Er det godt at være tegneseriefan i et land med næsten intet oversat fra udlandet? Japan er et godt land for mangafans, ikke tegneseriefans generelt.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: I hvilket land er det bedst at være tegneseriefan?

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev: 4. jun 2023, 23:35
Antaeus skrev: 4. jun 2023, 23:19
GoogaMooga skrev: 4. jun 2023, 23:09 Nej, alt det bedste manga er ikke blevet oversat til hverken engelsk eller fransk, men det er heller ikke pointen. Dette er en afstemning om hvilket land, der dækker alverdens tegneserier bredest, og der kommer Japan altså med al respekt ikke i betragtning.
Nej, det er det ikke.
Det er en afstemning om hvor det er bedst at være tegneseriefan.
Er det godt at være tegneseriefan i et land med næsten intet oversat fra udlandet? Japan er et godt land for mangafans, ikke tegneseriefans generelt.
Hvis du skal bestemme hvordan vi andre skal stemme så kunne du lige så godt have lavet være med at lave en afstemning og så sat krydset på forhånd.

Hvad der oversættes til USA er også ret begrænset.
Er man mangafan (det er tegneserier), som åbenbart er det klart største lige nu, så burde Japan være på listen og måske nr. 1 for rigtig mange, men næppe herinde.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: I hvilket land er det bedst at være tegneseriefan?

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus skrev: 4. jun 2023, 23:40
Er man mangafan, som åbenbart er det klart største lige nu, så burde Japan være på listen og måske nr. 1 for rigtig mange, men næppe herinde.
Sådan kan man godt se på det. Men så ville det have været bedre at skrive "mangafan" i overskriften. Jeg er forbavset over, at du ikke kan se forskellen. Ja, manga er tegneserier, men hvis du synes, japanerne er godt dækket ind, må vi så bare være uenige.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: I hvilket land er det bedst at være tegneseriefan?

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev: 4. jun 2023, 23:44
Antaeus skrev: 4. jun 2023, 23:40
Er man mangafan, som åbenbart er det klart største lige nu, så burde Japan være på listen og måske nr. 1 for rigtig mange, men næppe herinde.
Sådan kan man godt se på det. Men så ville det have været bedre at skrive "mangafan" i overskriften. Jeg er forbavset over, at du ikke kan se forskellen. Ja, manga er tegneserier, men hvis du synes, japanerne er godt dækket ind, må vi så bare være uenige.
Tja, jeg kan slet ikke forstå at du ikke kan se at Japan bør være på og som en af de vigtigste at nævne.
Hvis du skal udspecificere manga så skal de andre stile også udspecificeres.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: I hvilket land er det bedst at være tegneseriefan?

Indlæg af GoogaMooga »

Vi taler forbi hinanden, Antaeus. Jeg kan godt forstå dit argument, men du kan tilsyneladende ikke se det i et internationalt perspektiv. Hvis Frankrig næsten kun tilbød fransksprogede værker, og intet oversatte, ville det land næppe heller været kommet i betragtning. Jeg synes, du er stædig nu. Faktisk klager du over en del af mine afstemninger, nogle gange med god grund, andre gange ikke.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: I hvilket land er det bedst at være tegneseriefan?

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev: 4. jun 2023, 23:56 Vi taler forbi hinanden, Antaeus. Jeg kan godt forstå dit argument, men du kan tilsyneladende ikke se det i et internationalt perspektiv. Hvis Frankrig næsten kun tilbød fransksprogede værker, og intet oversatte, ville det land næppe heller været kommet i betragtning. Jeg synes, du er stædig nu. Faktisk klager du over en del af mine afstemninger, nogle gange med god grund, andre gange ikke.
Jeg synes mange af dine afstemninger er særdeles mangelfulde, men det må vi tage en anden gang, nu taler vi om lige denne.
Jeg tager nok bare overskriften for pålydende og tænker anderledes end du gør når du ser den.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: I hvilket land er det bedst at være tegneseriefan?

Indlæg af Mogens »

Jeg ved godt, at jeg sikkert er ude på et "overdrev", men hvis I begge vil undgå at mundhugges i fremtiden, så er I ikke længere væk fra hinanden end en enkelt personlig besked, hvor I kan afstemme opsætningen for afstemningerne med hinanden, inden disse bliver offentliggjort for resten af os. Bare en idé, hvis I vil undgå at blive skuffede over eller sure på hinanden. Love is all around. :lol:
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: I hvilket land er det bedst at være tegneseriefan?

Indlæg af Antaeus »

Mogens skrev: 5. jun 2023, 00:24 Jeg ved godt, at jeg sikkert er ude på et "overdrev", men hvis I begge vil undgå at mundhugges i fremtiden, så er I ikke længere væk fra hinanden end en enkelt personlig besked, hvor I kan afstemme opsætningen for afstemningerne med hinanden, inden disse bliver offentliggjort for resten af os. Bare en idé, hvis I vil undgå at blive skuffede over eller sure på hinanden. Love is all around. :lol:
Jeg bliver hverken sur eller skuffet over Googas afstemninger.
Jeg undrer mig bare gang på gang over opsætningen og valgmulighederne.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: I hvilket land er det bedst at være tegneseriefan?

Indlæg af GoogaMooga »

Så hvis Frankrig/Belgien næsten udelukkende udgav fransksprogede tegneserier, skulle det sprogområde komme i betragtning, ifølge Antaeus' logik.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: I hvilket land er det bedst at være tegneseriefan?

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus skrev: 5. jun 2023, 00:26
Jeg bliver hverken sur eller skuffet over Googas afstemninger.
Jeg undrer mig bare gang på gang over opsætningen og valgmulighederne.
Godt, så lad det være ved det. Eller start dine egne afstemninger eller lad være med at deltage. Jeg laver disse afstemninger dels for sjov, og ofte også for min mærkesag.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: I hvilket land er det bedst at være tegneseriefan?

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev: 5. jun 2023, 00:28 Så hvis Frankrig/Belgien næsten udelukkende udgav fransksprogede tegneserier, skulle det sprogområde komme i betragtning, ifølge Antaeus' logik.
Du kan ikke sætte dig ind i min logik.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: I hvilket land er det bedst at være tegneseriefan?

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev: 5. jun 2023, 00:30
Antaeus skrev: 5. jun 2023, 00:26
Jeg bliver hverken sur eller skuffet over Googas afstemninger.
Jeg undrer mig bare gang på gang over opsætningen og valgmulighederne.
Godt, så lad det være ved det. Eller start dine egne afstemninger eller lad være med at deltage. Jeg laver disse afstemninger dels for sjov, og ofte også for min mærkesag.
Jeg deltager hvis jeg har lyst og synes det er sjovt, men derfor kan jeg godt undre mig over valgmulighederne.
Og jeg sætter egne afstemninger op når jeg har lyst til det.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Besvar