Classic Comics Press når i mål med den komplette "Casey Ruggles"

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Classic Comics Press når i mål med den komplette "Casey Ruggles"

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus skrev: 20. maj 2023, 19:28
GoogaMooga skrev: 20. maj 2023, 18:58
Antaeus skrev: 20. maj 2023, 18:41 "Passende længde" er et rigtig politiker svar, der ikke siger noget som helst.
Jeg vil helst ikke sammenlignes med politikere, da jeg foragter de fleste af dem. Et ordentligt svar ville kræve, at jeg gravede mine Pacific hæfter frem, men heller ikke dét ville give mening, da en udgivelse jo kan have to, tre, fire striber pr. side. Carol Day har én stribe pr. side, i original størrelse. Det er den flotteste og dyreste tegneserie, jeg nogensinde har købt.
Er Carol Day udkommet?
Ja. Og den er pisseflot!
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Peter Lyderik
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 162
Tilmeldt: 27. okt 2019, 16:21

Re: Classic Comics Press når i mål med den komplette "Casey Ruggles"

Indlæg af Peter Lyderik »

Casey Ruggles gik også i svenske Westernserier (1976-1993), et dejligt blad med mange forskellige westerns bla. Lance.
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Classic Comics Press når i mål med den komplette "Casey Ruggles"

Indlæg af Mogens »

Antaeus skrev: 20. maj 2023, 18:01
GoogaMooga skrev: 20. maj 2023, 17:18
Antaeus skrev: 20. maj 2023, 15:05
En del er og en del er ikke. Men de har et mere moderne udseende og på den måde tiltrækkende for mange og især yngre. Men jeg tror ikke jeg vil kunne placere en nyere tegner højt på min top liste.
Jeg vil ikke sige, jeg aldrig køber en newie. Men det sker ikke så tit. Det med "et mere moderne udseende" er ret tydeligt, og det er dér, jeg har et blindt punkt. Ting som "Wayne Shelton" og "Largo Winch" er måske nok habilt tegnet, men mangler personlighed.
Ja, de to samt en masse andre lignende Zoom udgiveler er bestemt ok til godt tegnet, men de er også meget ens og mangler netop noget personlighed og adskillelse fra de andre og oppe at ringe er de i hvert fald ikke. Men det er bestemt nogle jeg læser da de er godt tegnet og ofte med gode historier. Jeg kan også godt lide en masse af de tegnere, som tegner videre på de store klassikere selv om de slet ikke matcher de gamle store mestre. Men det vi ser i Blake & Mortimer, Asterix, Lucky Luke, Splint & Co. er alt sammen fra tegnere der kan deres håndværk og det er godt tegnet og så kan historierne være i noget blandet kvalitet.

Det vi ser i de nye Lefranc og Allan Falk er også fint.

Så er der de lidt mere moderne stile som kan være fine, men de er slet ikke oppe at kunne konkurrere med de mere klassiske tegnere, men jeg kan godt forstå det kan virke lækkert for især de yngre for det har et langt mere moderne udseende men også i stile som ligner noget vi kender, bl.a. fra Disney og med mange stålende farver. Og så er der en del nye som jeg slet ikke vil læse fordi tegningerne ikke appellerer til mig og så er der nogle tegninger der er direkte ringe.

Jeg kom til at tænke på nogle veninder som havde købt en tegneserie til mig fordi det synes de var lækkert tegnet og i mange farver så det virkede lækkert ved første øjekast for dem. Det var en helt ordinær tegner og et Superman blad fra omkring år 2000, som ikke var specielt godt tegnet men så ok ud og med mange farver. Mens sort/hvid af Alex Raymond eller Jim Holdaway ikke havde så meget appel for dem. Nok fordi de aldrig når ind og tjekke hvor lækre de sort/hvide streger og tegningerne egentlig er i forhold til det ret enkle farvestrålende tegnede Superman.
Nå men jeg sagde jo mange tak for tegneserien.....
Jeg er ikke i tvivl om, at begrebet newie er blevet diskuteret til hudløshed herinde henover årene, og jeg skal nok lade være med at spørge til definitionen for at undgå et vandfald af meningsudvekslinger. Wayne Shelton er måske nok en relativt ny serie, men d'herrer van Damme og Denayer er jo et par garvede gutter siden de glade 70'ere, så jeg ser måske med andre øjne på begrebet. Largo Winch er én af mine absolutte favoritserier og har vel efterhånden også mere end 30 år på bagen. Ja, den er lækkert tegnet, men jeg synes også, at den er kendetegnet ved gennemarbejdede historier, der omfavner både spænding, action og en del humor. For mig at se, mangler den ikke personlighed, selvom Largo til tider kan være lidt glat og for perfekt på overfladen (men det er de engelske gentlemen Blake og Mortimer jo også). :)

Jeg gætter på, at vores personlige præferencer er stærkt præget af, hvad vi er vokset op med, og dét har vi svært ved at give slip på, også selvom vi senere i livet realiserer, at det ikke er alle serierne, som holder vand i længden. Dermed kan det være, at der findes newies, som reelt set er langt bedre, men vi er simpelthen for stædige til at indse det. :D
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Classic Comics Press når i mål med den komplette "Casey Ruggles"

Indlæg af Antaeus »

Det er vist kun Googa der benytter udtrykket "newie".
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Classic Comics Press når i mål med den komplette "Casey Ruggles"

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus skrev: 4. jun 2023, 08:13 Det er vist kun Googa der benytter udtrykket "newie".
Arh, Mogens gør da også. ;) Men ordet har ikke samme gennemslagskraft som f.eks. "euroklassiker".
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar